Beantwoord

Toevoegen diensten Datavrije Muziek

  • 13 October 2016
  • 991 reacties
  • 187678 Bekeken


Toon eerste reactie

991 reacties

Sterker nog, nu radioguide.fm als laatste mogelijkheid verdwenen is, is datavrije muziek voor NL publieke zenders van geen enkel nut meer.

Ach...het was een mooie PR stunt die veel extra abonnees heeft opgeleverd waarschijnlijk. Verder laat je af en toe iemand in het forum kijken en zeggen dat er hard aan gewerkt wordt maar ondertussen verdwijnen er steeds meer en meer.

Aan de andere kant, je krijgt datavrije muziek alleen bij de grote bundels. Ik merk die paar uur stream per dag geeneens. Maar het gaat om het principe natuurlijk :-)😎
Reputatie 1
Sterker nog, nu radioguide.fm als laatste mogelijkheid verdwenen is, is datavrije muziek voor NL publieke zenders van geen enkel nut meer.
Tomorrowland One World Radio
Inderdaad, héél graag een update van hoe nu verder met dvm. Want ‘t wordt er niet beter/meer op. Helaas.
Heeeeel graag een stream die o.a. NPO1,2,3,4 enz. aanbied.
Voorheen met veel plezier geluisterd naar NPO2 ivm muziek en nieuws.
Nu veel bagger om te luisteren of streams voor een beperkt publiek!
Eerder wel NPO2 onder DVM, ik mis het erg.
Voor mij was het de het de hoofdreden om voor T-mobile te kiezen.
Groet Erik
Loopt dit nog ?

Suggesties:
NPO 3 FM
NPO 2 FM
TuneIn

Ik zou dit ook graag willen weten.

Zeker TuneIn (of een vergelijkbare dienst) is belangrijk, omdat Radioguide.fm niet langer wordt ondersteund. Hiermee is er niet langer een dienst datavrij waarmee elk radiostation kan worden beluisterd! 😭

Ik lees dat het lastig is om diensten met meerdere streams op te nemen in DVM. Wat kunnen wij dan nu verwachten m.b.t. het toevoegen van apps van de populaire radiostations zelf?
Het zou mooi zijn als Debat Direct (rechtstreekse uitzendingen van de tweede kamer) toegevoegd zou worden. Weliswaar geen muziek maar wel belangrijke informatie die voor iedereen vrij toegankelijk zou moeten zijn.
Reputatie 5
Hi Davidebellotta,

We haven't had any reply from Google Music yet, despite several reminders. For now, we've added Google Music to the list of parties who do not wish or can't be part of DVM.
Please ad Google music!!!
Hi all,

Bedankt voor de suggesties voor muziekdiensten, we blijven ze verzamelen!

@Boogie77,

Jammer genoeg is de update uit november 2017 nog steeds actueel op dit moment. Er is hierin niets veranderd aan het standpunt van uit Apple Music. Wie weet, ooit in de toekomst...


Hallo David,

bedankt voor uw reactie en een duidelijk verhaal. Misschien dan toch in de toekomst. We wachten af.

mvg Jeff
Ik zou ook graag radio 10 in de lijst erbij willen zien.
Reputatie 7
Hi all,

Bedankt voor de suggesties voor muziekdiensten, we blijven ze verzamelen!

@Boogie77,

Jammer genoeg is de update uit november 2017 nog steeds actueel op dit moment. Er is hierin niets veranderd aan het standpunt van uit Apple Music. Wie weet, ooit in de toekomst...
Ik zie graag Apple music toegevoegd worden in de lijst van datavrije muziek. Het laatste wat ik over Apple music kon vinden was onderstaande (verouderde) update. Is er inmiddels een recentere update van Apple music?

gr

*(Update 22/11/2017: Apple Music heeft aangegeven dat zij zich vooralsnog niet willen aansluiten bij een dienst gerelateerd aan zero-rating, in combinatie met officiële support. Zij laten het verder open om de dienst alsnog aan Datavrije Muziek toe te voegen. In theorie zou het dus mogelijk zijn, maar wij zijn natuurlijk wel verplicht om een overeenkomst te sluiten met een partij. Wij mogen geen onderscheid maken in onze DVM muziekstreamingpartners. Alle partners dienen we dus gelijk te behandelen. Oftewel, iedere partner dient de huidige overeenkomst te tekenen, inclusief bijlagen.)
Loopt dit nog ?

Suggesties:
NPO 3 FM
NPO 2 FM
TuneIn
Radio 10 zou voor mij perfect zijn haha.

Is het ook mogelijk dat het via de browser zoals Chrome datavrij kan zijn?

Ik luister bijna elke dag Gerard Ekdom terug maar het is alleen mogelijk via de browser..
Terugluisteren wordt (nog) niet op de app ondersteund.

Groetjes Joey
Reputatie 1
Hi Zeereep,

Jammer genoeg wil Soma FM niet meedoen aan Datavrije Muziek. Deze staat ook op de eerste pagina bij de diensten die niet mee willen/kunnen doen. Die dienst gaat het niet worden, maar er zijn gelukkig genoeg andere diensten om uit te kiezen! :)


Hoi David,

SomaFM doet in Amerika wel mee: https://support.t-mobile.com/docs/DOC-10969
Weet je waarom ze hier niet mee wilden doen? Wellicht was dat vanwege de onzekerheid om netneutraliteit? Als dat de reden was, dan willen ze wellicht nu wel mee doen nu de rechter jullie groen licht heeft gegeven voor Datavrije Muziek. Zou je nog eens een poging willen wagen om ze aan boord te krijgen?
Reputatie 5
Hoi allemaal,

Dank voor de signalen rondom Juke en Radioguide.fm. Dit is in onderzoek. Wat achtergrond; op het moment dat we een dienst benaderen dan dienen zij een vragenlijst in te vullen, waaruit wij kunnen opmaken of en hoe we de dienst kunnen toevoegen aan Datavrije Muziek. Het geheel betreft een specifieke afstemming waardoor het uiteindelijk datavrije kan worden beluisterd. Op het moment dat er bij een dienst iets wordt gewijzigd, dan zijn wij volledig afhankelijk van hun communicatie om deze wijziging(en) door te voeren met als resultaat dat het streamen datavrij blijft. Een alternatieve manier hoe we daarachter komen is via jullie, namelijk dat jullie signaleren dat er iets niet goed lijkt te gaan. Het nadeel daarvan is natuurlijk wel dat het reactief is. In de overeenkomst rondom Datavrije Muziek wordt ook aangegeven dat het in ieders belang is dat de aangesloten partij tijdig wijzigingen doorgeeft.

@06pieter

Hoi Pieter, via https://www.t-mobile.nl/datavrije-muziek kun je het contract opvragen en inzien. Ervaring leert dat het proces om een dienst toe te voegen aan Datavrije Muziek veelal strandt door het uitblijven van een reactie. We doen enkele pogingen om een dienst te herinneren, maar op enig moment besluiten we wel om de poging te staken als ook daarop geen reactie volgt. Zoals je zelf aangeeft hebben we lang geleden al een poging gedaan om Google Play Music toe te voegen. Onlangs hebben we wederom toenadering gezocht maar vooralsnog hebben we wederom geen reactie ontvangen. Vanuit ons is er geen enkel bezwaar (behalve een redelijk bezwaar dat zou zijn gebaseerd op de inhoud die een dienst zou aanbieden) om een dienst onderdeel te laten worden van Datavrije Muziek.
Reputatie 1
Zo, Enkele jaren verder en Google play music is nog altijd niet over de streep? Wat zijn in hemelsnaam jullie voorwaarden dat ook welke partij dan ook niet mee zou willen doen?
Zowel Radioguide.fm als Juke kosten mij op dit moment data.
Er vallen alleen maar stations i.p.v. dat er stations bij komen. Na al deze tijd nog steeds hele bekende namen op ‘in behandeling’ of ‘benaderd’.
Erg jammer.
Ik merk ook dat de data van radio via JUKE niet of nauwelijks bij datavrije muziek wordt geteld.
Reputatie 1
Doordat Nederland.FM nu niet langer onder datavrije muziek valt, lijkt het er op dat de radio zenders van Juke dit ook niet meer doen. Omdat ergens 'onder water' de Juke radiozenders gelinked zijn met Nederland.FM. Dit maakt streamen met Juke dus eigenlijk onbetrouwbaar als het gaat om het verrekenen van datavrije muziek of niet. Is dit ook geldig voor Radioguide.fm?
Op deze manier valt de een na de andere stream uit het aanbod.

Kan iemand dat checken?
Hoi allemaal,

Nederland.fm valt voorlopig inderdaad niet onder Datavrije Muziek. We zijn op de achtergrond samen met Nederland.fm aan het kijken of en hoe we dit weer kunnen realiseren.


Is dit een technischprobleem of eerder een licentieprobleem? Zo zonde dat dit probleem al zo'n 3 maanden speelt.
@David, ik bedoel dat Apple music niet in de lijst staat omdat Apple niet onder de zelfde voorwaarden als de rest wil samenwerken.
Vrees dat jij daar niets aan kunt doen.
Dus blijf ik maar mijn data gebruiken voor het streamen van mijn muziek.
Reputatie 7
@MarjoleineS

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt? Is er iets waar wij bij kunnen helpen?

@Ferdi

Dat klopt inderdaad, jammer genoeg.. We hebben ze twee keer benaderd, maar telkens zonder antwoord. We willen natuurlijk graag iedere dienst toevoegen, maar als we geen reactie krijgen, dan kunnen we hier ook niet mee verder. Om valse verwachtingen te voorkomen hebben we daarom besloten Soundcloud uit de lijst te halen.

Je kunt natuurlijk wel altijd bij Soundcloud aankaarten dat je graag zou willen dat ze meedoen aan Datavrije Muziek. We staan er nog steeds voor open! 🙂
Reputatie 1
Waarom is Soundcloud uit de “aangedragen” lijst gehaald?
Kunnen we aannemen dat Soundcloud van de baan is?

Reageer