Beantwoord

Verificatie-SMS komt niet binnen van sommige bedrijven

  • 21 December 2019
  • 73 reacties
  • 8599 Bekeken


Toon eerste reactie

73 reacties

Hier ook hetzelfde probleem. Vooralsnog weet ik het alleen van Paypal. Veel andere sms-diensten werken wel. Ik ben vorig jaar overgestapt van KPN naar T-Mobile, dus misschien komt het daardoor (dat lees ik tenminste bij veel andere gebruikers met dit probleem). 

Ik kwam er vorige week achter en inmiddels op verschillende dagen geprobeerd, maar geen enkele keer komt er een SMS aan. Hieronder twee tijdstippen waarop ik vandaag een SMS had moeten krijgen.  

19.43 uur - Paypal

19.49 uur - Paypal

Kun je voor mij ook een case aanmaken? 

 

Groet, Alex

Ook ik heb dit probleem al vrij lang. Hoewel ik sinds kort ook het probleem heb dat ik überhaupt niet gebeld kan worden. De verbinding wordt dan meteen beëindigd aan de andere kant en ik krijg ook geen melding dat ik een oproep gemist heb oid… Heel irritant, want heb zelf dus niet eens door wanneer dit zo is en moet mijn telefoon opnieuw opstarten voor het weer werkt.

Iig, omtrent dit probleem;

Ook ik krijg geen verificatie SMSjes van Ubisoft, Gmail, DigiD, facebook, Paypal...

@Hajarik heb de gevraagde gegevens een week geleden in een PM bericht aangeleverd, echter hier geen reactie van ontvangt op gehad. Probleem speelt nog steeds.

Dank voor het antwoorden en het doorzetten van de vraag naar de technische ondersteuning. De technische ondersteuning heeft geconstateerd dat er aan de kant van T-Mobile waarschijnlijk niets mis is. Aangezien het nummer een ex-KPN aansluiting is en de problemen spelen bij ontvangen van SMS verkeer uit het KPN-netwerk, is het vermoeden dat er ‘iets’ niet goed is omgezet/achtergebleven bij de instellingen op het KPN-backend systeem.


Het is daarom een hele uitdaging om KPN uberhaupt zover te krijgen om dit te willen onderzoeken (ik ben daar geen klant meer), ik gebruik dit draadje om de uitvraag bij KPN te doen starten:
https://forum.kpn.com/mobiel-15/geen-sms-kunnen-versturen-naar-specifiek-nummer-563350

Hopelijk dat de KPN het in behandeling wilt nemen, maar makkelijk is anders. Het voelt een beetje alsof ik tussen het wal-en-het-schip ben beland. Fingers-crossed...

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @bp111 en @veldh205, fijn dat alles in ieder geval gecontroleerd is. 06-nummer kon je in je profiel toevoegen onder klantnummer, zoals ik zei, maar stuur me allebei maar een privébericht met de volgende gegevens. Dan zet ik een case door naar mijn collega's om dit te onderzoeken!

  • 06-nummer
  • Geboortedatum
  • Postcode + huisnummer
  • Laatste 4 cijfers van je IBAN
  • De naam van de dienst
  • Datum en tijdstip waarop het bericht werd verwacht (graag zo recent mogelijk!)

Hallo 

Heb vandaag simkaart geactiveerd bij T-mobile heb t zelfde probleem dat Verificatie-SMS komt niet binnen van sommige bedrijven. 

Dus probleem bestaat nog steeds. Net klantenservice aan de lijn gehad doet heel verbaast over het probleem. Heeft t doorgezet naar technische afdeling.

Ik lees in topic dat de verificatie sms naar de oude provider worden gestuurd en dat de poort nog moet worden opengezet.

 

Svp dit dus ook bij mij zsm doen daar mijn vriendin ook t-mobile heeft en dit probleem niet heeft bij hetzelfde bedrijf waarvan ze gewoon de verificatie sms van ontvangt

groet stefan

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Oreco 

Bedankt voor het doorgeven. Ik heb dit direct doorgegeven aan onze technische specialisten en zij gaat dit verder onderzoeken. Zij zullen je ook voorzien va een terugkoppeling. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @NoobishPro 

Ik wil dit graag voor je uitzoeken. Kun je mij 3 voorbeelden geven van wanneer je een sms had moeten krijgen van deze diensten, maar deze niet hebt ontvangen? Wanneer je hier de datum, tijd en het bedrijf kan vertellen, kan ik dit voor je doorzetten naar onze technische afdeling. Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Alex100 

Kun je mij een privébericht sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van je IBAN? Graag ook 3 recente voorbeelden met datum en tijdstip waarop je wel een sms had moeten ontvangen. 

Ik zie je bericht graag tegemoet!

oud topic zie ik… maar na een half jaar heb ik dit probleem ook.

 

please fix

Zeer slechte service !! Probleem nog steeds niet opgelost en niks gehoord. Ik heb hierdoor een betalingsachterstand opgelopen. Graag mijn abonnement per direct stop zetten en mijn nummer overzetten op een prepaid kaartje mocht iemand me nog bellen kan ik mijn nieuwe nummer doorgeven. Dit kan echt niet zo ! Ik heb verificatiecodes hard nodig voor mijn werk ! Heel triest dit.

Reputatie 1

I want to ask a question. Are all the people having this SMS problem, people who ported into t-mobile? Or is there someone who has always been with t-mobile also with this problem?

Reputatie 7
Badge +15

Mijn vader en broertje hebben allebei simpel dat ook gebruik maakt van he T-mobile netwerk maar hun hebben nergens problemen mee en hun nummer is geporteerd.

Ik wacht nu al sinds 19 december op de TD maar bij mij is het niet echt met spoed omdat ik tot nu toe alleen het probleem bij DigiD en microsoft heb. Gelukkig werken alle social media verificatie goed, mij ING tan codes en ik kan ook sms'jes van PayPal ontvangen.

Ook ben ik soms op afspraak bij het UZ gent en krijg ik normaal een bevestiging per sms een paar dagen van te voren. Komt ook niet door.

DigiD is voor mij ook zeer belangrijk maar als alternatief heb ik de DigiD app als inlog methode en dat werkt overal.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Stefam

Welkom bij T-Mobile! 

Goed dat je dit al kenbaar hebt gemaakt via de klantenservice. Onze technische specialisten gaan dit verder onderzoeken en zullen je binnen 7 werkdagen van een terugkoppeling voorzien! 

Hello,

I have a similar issue and when trying to debug it I have noticed that I could send an SMS from my dutch mobile to an international mobile ; this works BUT if I try to answer to this message from my international mobile (french number) to my dutch mobile (T-Mobile) the message is never delivered.

Maybe there is a routing issue for all messages coming from abroad? (of course I tried the same with two dutch numbers with no similar issue)

Thank you for your help as it's super anoying.

Ik hoor niets meer vanuit Odido.....

Dit probleem heb ik nog steeds heel vervelend!!!! Denk maar andere provider nu want nu met testen en qr is het nog lastiger 

Reputatie 7
Badge +9

@Flybird 

Ook voor jou wil ik dit graag laten onderzoeken. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van je IBAN? Graag ook 3 recente voorbeelden met datum en tijdstip waarop je wel een sms had moeten ontvangen en om welke dienst het gaat. Dan maak ik een case aan voor onze technische specialisten. 

Reputatie 6

Hi @yellowyo 

Goed dat je dit laat weten, het is natuurlijk wel noodzakelijk dat je deze sms-berichten binnenkrijgt! Heb je misschien 3 voorbeelden wanneer je een sms had moeten krijgen, maar deze niet hebt ontvangen? Wanneer je hier de datum, tijd en het bedrijf kan vertellen, kan ik dit voor je doorzetten naar onze technische afdeling. Ik hoor het graag van je! :smile:

Reputatie 7
Badge +14

Dit is ook bijna niet te onderzoeken door de ontvangende partij. Diegene die een sms verstuurd weet via welke provider/ internet dienst hij de sms aanbiedt om te verzenden. Die zal bij die provider/internet dienst een ticket moeten openen dat ze jouw nummer niet kunnen bereiken.  Die dienstverlener kan op zijn beurt tracen waar de sms vastloopt.

Reputatie 1

I have the same issue, but I'm on Ben, which uses the t-mobile network. This is indeed really annoying that I've been locked out of all my accounts. This only started since I ported to Ben. 

Ik herken dit probleem ook. Sinds vandaag ben ik overgezet van HollandsNieuwe naar T-Mobile. Ik kan wel sms’jes ontvangen en versturen, maar ik krijg geen verificatie-sms’jes van DigiD en Zorgdomein. Kun je mij ook helpen?

Reputatie 6

Goed om te horen! :smile:  @yellowyo 

Ik heb het probleem ook dat mijn zoon op zijn OnePlus geen certificatie SMS kan ontvangen, ik heb hem een bericht gestuurd dat kwam wel gewoon aan. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @andy97 

Kun je mij een privébericht sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kan ik ook voor jou een case aanmaken. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @veldh205 

Ik wil graag kijken wat ik voor je kan betekenen. Met welke diensten ervaart je zoon dit probleem? Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat, naam, geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van de IBAN? Graag ook 3 recente voorbeelden met datum en tijdstip waarop je wel een sms had moeten ontvangen en om welke dienst het gaat. Dan ga ik dit doorzetten naar onze technische afdeling. Zij gaan dit verder onderzoeken en zullen hem voorzien van een terugkoppeling. 

Ik hoor graag van je!

Reageer