Sticky

FAQ en levertijden Apple Watch Series 8 GPS + Cellular

  • 7 September 2022
  • 444 reacties
  • 28383 Bekeken
FAQ en levertijden Apple Watch Series 8 GPS + Cellular

Toon eerste reactie

444 reacties

Hi @Huijs94, wat leuk dat je de nieuwe Apple Watch hebt besteld! Je kunt hem inderdaad verwachten op 23 september. Mocht er iets wijzigen laten wij dit weten in het levertijden topic. Alvast veel plezier met je Watch!

Hi hallo ik hem mijn s8 op de eerste dag bestelt. Nog niks ontvangen. Denk niet dat ik het zal krijgen…..

@Johrick Kan jij wat voor mij betekenen?

Gelijk besteld en toen stond er levering 16 sept en per sms zou ik geinformeerd worden

vandaag krijg ik een sms naar een artikel van al 8 dagen oud met levertijden

hadden jullie dit niet eerder kunnen communiceren?

Afspraken of oude horloge liepen al en ik snap niet dat dit niet eerder gedaan is en ook gewoon de verwachtte levertijd ipv vaag lijstje waauit je moet gokken omdat jouw bestelde horloge er niet tussen staat. Niet erg klantvriendelijk!

Gelijk besteld en toen stond er levering 16 sept en per sms zou ik geinformeerd worden

vandaag krijg ik een sms naar een artikel van al 8 dagen oud met levertijden

hadden jullie dit niet eerder kunnen communiceren?

Afspraken of oude horloge liepen al en ik snap niet dat dit niet eerder gedaan is en ook gewoon de verwachtte levertijd ipv vaag lijstje waauit je moet gokken omdat jouw bestelde horloge er niet tussen staat. Niet erg klantvriendelijk!

Jij krijgt nog een sms😂

Wanneer werkt data roaming op de IWatch?

Bellen in het buitenland zonder je telefoon in de buurt?

Reputatie 2

Is er al meer duidelijkheid rondom de levering van de Apple Watch Ultra? Worden deze vrijdag geleverd, ofwel kunnen we ergens woensdag een bericht van AMP verwachten?

Reputatie 5

@apvanderwaal Ik vermoed van wel. Apple levert apparatuur altijd eerder bij leveranciers. Zodat de verkoop op Vrijdag in kan gaan. T-Mobile zal dus de levering eerder krijgen, dit communiceren bij AMP. Op basis van First in First Out, worden er berichten verstuurd voor leveringen vanaf Vrijdag.

Reputatie 2

@apvanderwaal Ik vermoed van wel. Apple levert apparatuur altijd eerder bij leveranciers. Zodat de verkoop op Vrijdag in kan gaan. T-Mobile zal dus de levering eerder krijgen, dit communiceren bij AMP. Op basis van First in First Out, worden er berichten verstuurd voor leveringen vanaf Vrijdag.

Thanks, verwacht ik inderdaad ook. Zo gaat het ook elk jaar met iPhones, maar dat zijn andere aantallen dan met Apple Watches verwacht ik. Naja we gaan het zien. 

Reputatie 2

Is er ondertussen wat meer duidelijk? Zijn er al mensen die bericht gekregen hebben over de Ultra?

Reputatie 2

Is er ondertussen wat meer duidelijk? Zijn er al mensen die bericht gekregen hebben over de Ultra?

Nee nog niet, ben ook wel benieuwd. Bestelstatus ook nog niet gewijzigd. Meestal is het richting einde werkdag (18:00 uur) dat AMP berichten gaat versturen. Althans dat is bij de iPhones het geval. 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @Sont, Onze Multisim werkt niet in het buitenland (zelfs niet in EU-landen). Over de grens moet de Watch dus altijd via Bluetooth verbonden blijven met de iPhone. Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

 

Groetjes, 

Pharwin 

Reputatie 5

Hoi @Sont, Onze Multisim werkt niet in het buitenland (zelfs niet in EU-landen). Over de grens moet de Watch dus altijd via Bluetooth verbonden blijven met de iPhone. Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

 

Groetjes, 

Pharwin

Dit was mij niet geheel duidelijk geworden tijdens de koop en vind het nogal wat. Hoe hebben jullie dit aangegeven of hoe had ik dit als consument simpel kunnen weten voor het lezen van dit bericht?

 

Tijdens de koop van dr smartwatch met multisim adverteren jullie met

“Voor € 5,00 per maand is je smartwatch altijd verbonden (met een maximale snelheid van 768/384 Kbps) met het

T-Mobile netwerk en bereikbaar op hetzelfde telefoonnummer van je telefoon. Je kunt je telefoon dus thuislaten als je gaat sporten.”

 

Hier lees ik toch echt dat je altijd verbonden bent met het t-mobile netwerk en bereikbaar bent.

Reputatie 5

Heb zelf nog geen mailtje binnen. 
Iemand hier al wel?

Reputatie 2

Heb zelf nog geen mailtje binnen. 
Iemand hier al wel?

Ik ook niet. 

Reputatie 2

Heb zelf nog geen mailtje binnen. 
Iemand hier al wel?

Ik ook niet.

Reputatie 4

Zijn er updates voor de Apple Watch Ultra?

Reputatie 2

Nog geen update of bericht. Nog wel even contact gehad met de klantenservice, die geven aan dat we de data in het levertijden topic kunnen aanhouden, en je rond die datum een mail van AMP kan verwachten. Gok dat het is minder druk en groots is als bij de iPhones, dus misschien doet AMP het ook rustig aan en komt het morgen in de loop van de dag.

Reputatie 2

Iets verder terug in dit topic zie ik de mensen die de S8 besteld hadden 6 dagen geleden bericht kregen, afgelopen donderdag dus. Morgen maar afwachten dan.

Hoi @Sont, Onze Multisim werkt niet in het buitenland (zelfs niet in EU-landen). Over de grens moet de Watch dus altijd via Bluetooth verbonden blijven met de iPhone. Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

 

Groetjes, 

Pharwin 

Wanneer gaan jullie dit dan ondersteunen? 
 

Groeten.

Reputatie 3

Hoi @Sont, Onze Multisim werkt niet in het buitenland (zelfs niet in EU-landen). Over de grens moet de Watch dus altijd via Bluetooth verbonden blijven met de iPhone. Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

 

Groetjes, 

Pharwin

Dit was mij niet geheel duidelijk geworden tijdens de koop en vind het nogal wat. Hoe hebben jullie dit aangegeven of hoe had ik dit als consument simpel kunnen weten voor het lezen van dit bericht?

 

Tijdens de koop van dr smartwatch met multisim adverteren jullie met

“Voor € 5,00 per maand is je smartwatch altijd verbonden (met een maximale snelheid van 768/384 Kbps) met het

T-Mobile netwerk en bereikbaar op hetzelfde telefoonnummer van je telefoon. Je kunt je telefoon dus thuislaten als je gaat sporten.”

 

Hier lees ik toch echt dat je altijd verbonden bent met het t-mobile netwerk en bereikbaar bent.

Ik snap wat je zegt, maar je kunt wel degelijk deze informatie vinden. Je moet namelijk op meer over multisim drukken. Hierna zie je ergens in het midden, dat multisim enkel in Nederland werkt. 

Ja dit hadden ze misschien bij in de zin kunnen zetten, maar het is dus wel degelijk ergens te vinden.

Reputatie 5

Hoi @Sont, Onze Multisim werkt niet in het buitenland (zelfs niet in EU-landen). Over de grens moet de Watch dus altijd via Bluetooth verbonden blijven met de iPhone. Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

 

Groetjes, 

Pharwin

Dit was mij niet geheel duidelijk geworden tijdens de koop en vind het nogal wat. Hoe hebben jullie dit aangegeven of hoe had ik dit als consument simpel kunnen weten voor het lezen van dit bericht?

 

Tijdens de koop van dr smartwatch met multisim adverteren jullie met

“Voor € 5,00 per maand is je smartwatch altijd verbonden (met een maximale snelheid van 768/384 Kbps) met het

T-Mobile netwerk en bereikbaar op hetzelfde telefoonnummer van je telefoon. Je kunt je telefoon dus thuislaten als je gaat sporten.”

 

Hier lees ik toch echt dat je altijd verbonden bent met het t-mobile netwerk en bereikbaar bent.

Ik snap wat je zegt, maar je kunt wel degelijk deze informatie vinden. Je moet namelijk op meer over multisim drukken. Hierna zie je ergens in het midden, dat multisim enkel in Nederland werkt. 

Ja dit hadden ze misschien bij in de zin kunnen zetten, maar het is dus wel degelijk ergens te vinden.

Indien er al ergens een bron zou zijn waar dit in staat, zou dit voor de consument voor aankoop duidelijk gemaakt dienen te worden.

Dit riekt naar misleiding, wellicht geheel onbedoeld, wanneer je dit tijdens de koop niet duidelijk maakt, sterker, het tegenovergestelde beweerd; dat je te allen tijde bereikbaar bent. 
 

Edit: ik heb het zien staan. Maar je moet hiervoor echt doorklikken op een linkje die in principe als overbodig wordt gezien, gezien de uitgebreide uitleg op de pagina zelf, de uitleg op de cards ‘hoe werkt multisim’ en ‘wat zijn de voordelen van multisim’. Op die cards zou het niet functioneren buiten Nederland op z’n minst moeten worden vermeld of verwezen.

Reputatie 2

@UltraDog tsja ik begrijp wel wat je zegt en wellicht hadden ze het er expliciet kunnen vermelden. Maar dat er staat dat je verbonden moet zijn met het T-Mobile netwerk zegt eigenlijk al genoeg. Het T-Mobile netwerk bevind zich immers enkel in Nederland en dus werkt multisim niet in het buitenland.

Reputatie 4

@UltraDog tsja ik begrijp wel wat je zegt en wellicht hadden ze het er expliciet kunnen vermelden. Maar dat er staat dat je verbonden moet zijn met het T-Mobile netwerk zegt eigenlijk al genoeg. Het T-Mobile netwerk bevind zich immers enkel in Nederland en dus werkt multisim niet in het buitenland.

“Het T-Mobile netwerk bevind zich immers enkel in Nederland” ? Wie heeft je verteld dat T mobile alleen in Nederland internet heeft? Ik gebruik de netwerkdienst van T mobile in de Verenigde Staten, Italië en Australië.

Reputatie 5

@Waylikemark zoals @Andrew0719 al aangaf, is t-mobile als brand internationaal georiënteerd. Maar dat is het punt ook niet.

mijn punt is dat er meerdere tegenstellingen staan, dat het aannemelijk is dát je ook echt overal bereik hebt. Op de card ‘Wat zijn de voordelen van multisim?’ staan de volgende selling points:

  • nooit meer een oproep hoeven missen 
  • Alle relevante meldingen direct op je pols
  • Overal en altijd podcasts luisteren

Dan is er nog een kopje:

“Hoe werkt T-Mobile Multisim

Een extra sim die je aan je bestaande abonnement koppelt, speciaal voor je Apple Watch. *Zo kun je zonder telefoon de deur uitgaan en toch overal verbonden blijven.* Je hebt al een Multisim abonnement voor maar € 5/mnd, bovenop je bestaande mobiele abonnement.”

Begrijp me goed, ik ben blij dat er tenminste een provider is die een smartwatch aan hun netwerk laat verbinden, al is het enkel in NL. Mijn wat kritische toon bedoel ik meer als feedback (-:

 

 

Reputatie 3

Dat je multisim niet in het buitenland kan gebruiken was mij ook niet duidelijk, moet ik eerlijk zeggen. Door de manier waarop multisim wordt beschreven lijkt het erop dat het een tweede simkaart is waarop je overal verbonden bent. Net zoals via je primaire mobiele telefoon, dus ook in het buitenland.

Het zou netjes zijn om deze significante beperking er duidelijk bij te vermelden. Zonde als je klanten er pas tijdens het sporten in het buitenland achterkomen dat het niet werkt😉

Wat ik begreep is dat roaming op de Apple Watch niet ondersteund werd vanuit Apple. Maar dat die restrictie is opgeheven in watchOS 9. Of dat direct het geval is of pas later dit jaar was me niet helemaal duidelijk in de Keynote.

Alle Apple Watches vanaf Series 5 met cellular worden ondersteund. De vraag is nu dus wanneer T-Mobile NL dit als provider gaat ondersteunen. En of dat direct kan zonder aanpassingen en/of hulp van Apple. 

Reageer