Betalen via telefoonrekening in de Appstore werkt niet

  • 24 September 2023
  • 44 reacties
  • 2051 Bekeken


Toon eerste reactie

44 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @mvwitsen, sorry voor de late reactie. Ik heb je vorige reactie helemaal gemist. Ik zie nu (wat je zelf ook zei) dat je een oud Tele2 abonnement had. Hierdoor is het niet meer mogelijk om gebruik te maken van App Store billing. 

Hoi @Leoniekeen omdat je vanuit een Tele2 abonnement verlengd hebt, is het ook voor jou niet meer mogelijk. 

Sorry voor het ongemak allebei.

Hi @rudyenjeffry, ik kan je op e-mailadres niet vinden. Zet je even je 06-nummer in je profiel (onder Klantnummer)? Dan kijk ik graag met je mee. Mocht je ook een oud-Tele2 abonnement hebben of vanuit Tele2 hebben verlengd naar een nieuw Hello abonnement van Odido, dan is het voor jou ook niet meer mogelijk. 

Hi allemaal, stuur mij even een privébericht met de volgende gegevens, dan loop ik graag de stappen (nogmaals) met je door:

  • 06-nummer
  • Geboortedatum
  • Postcode + huisnummer
  • De laatste 4 cijfers van je IBAN
  • Voor de zekerheid: gaat het om Apple of Android
  • Kon je eerder wel altijd betalen via de factuur, maar nu opeens niet meer?


ik heb je een pb gestuurd, zou je me kunnen helpen hierbij?

Ook ik krijg het niet voor elkaar om betaal via Odido factuur te activeren.

 

graag hulp.

Wat een drama dat dit nog steeds niet opgelost is.

@Jziel  ah sorry ik had me niet goed ingelezen maar het eerdere issue was opgelost. Krijg je ook de melding dat je telefoonnummer niet herkend wordt als een Odido nummer? Telefoon herstarten zodat de gegevens opnieuw geladen worden al geprobeerd?

Er staat er is mogelijk een probleem met je mobiele account, neem contact op met uw provider. Ik heb zelf nog wel een tele 2 sim kaart. Herstarten al geprobeerd 

Hier het zelfde probleem! 

Hi @mvwitsen, sorry voor de late reactie. Ik heb je vorige reactie helemaal gemist. Ik zie nu (wat je zelf ook zei) dat je een oud Tele2 abonnement had. Hierdoor is het niet meer mogelijk om gebruik te maken van App Store billing. 

Hoi @Leoniekeen omdat je vanuit een Tele2 abonnement verlengd hebt, is het ook voor jou niet meer mogelijk. 

Sorry voor het ongemak allebei.

Hi @rudyenjeffry, ik kan je op e-mailadres niet vinden. Zet je even je 06-nummer in je profiel (onder Klantnummer)? Dan kijk ik graag met je mee. Mocht je ook een oud-Tele2 abonnement hebben of vanuit Tele2 hebben verlengd naar een nieuw Hello abonnement van Odido, dan is het voor jou ook niet meer mogelijk. 

Hoi @Marciano van Odido kan ik mijn nummer dan om laten zetten naar een Odido nummer? Desnoods een ander telefoonnummer? Of moet ik dan weer wachten tot het contract afgelopen is ?

Ik hoor graag wat mogelijk is.

Please help ik heb dezelfde probleem. Een maand ben ik bezig met ODIDO en Apple. Alle de oplossingen werken niet 

help 

Hi @rudyenjeffry, sorry voor de late reactie. Bedankt voor het toevoegen van je 06-nummer. Ik kom zo direct bij je!

Hi, heb nog niets vernomen! @Marciano van Odido 

Reputatie 7
Badge +9

@rudyenjeffry Ik was m'n berichtje net naar je aan het typen. Zou zometeen wel moeten lukken! 😄

Hi allemaal, stuur mij even een privébericht met de volgende gegevens, dan loop ik graag de stappen (nogmaals) met je door:

  • 06-nummer
  • Geboortedatum
  • Postcode + huisnummer
  • De laatste 4 cijfers van je IBAN
  • Voor de zekerheid: gaat het om Apple of Android
  • Kon je eerder wel altijd betalen via de factuur, maar nu opeens niet meer?

Ik heb je ook een berichtje gestuurd

Het laatste ook geprobeerd mijn saldo terug te brengen werkt ook niet, 

odido weet het niet en stuurt mij naar Apple. 
apple zegt het ligt aan Odido aangezien het met tele 2 nooit een probleem was. Dus Odido ik wil graag nu geholpen worden zodat dit verholpen wordt. 

Apple gaf ook aan dat dit probleem dus alleen bij Odido gebruikers voor komt, en ik niet de enigste was die hier over had gebeld. 

Goedemorgen,

Ik heb dit topic enkele maanden geleden gestart en nog steeds kan ik niet betalen via mijn telefoonrekening. Ik wordt naar Apple gestuurd en Apple stuurt me dus weer terug naar Odido, maar goed dat is al bekend. Het bekende kastje naar de muur. 

Alsnog is dit voor mij nog niet opgelost. Is het mogelijk dat hier nog eens naar gekeken kan worden? 

 

 

Hier ook hetzelfde probleem…… er komt maar geen oplossing

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @demibreda, ja zeker. Stuur me maar een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan kijk ik graag met je mee!

Goedemorgen,

Ik heb dit topic enkele maanden geleden gestart en nog steeds kan ik niet betalen via mijn telefoonrekening. Ik wordt naar Apple gestuurd en Apple stuurt me dus weer terug naar Odido, maar goed dat is al bekend. Het bekende kastje naar de muur. 

Alsnog is dit voor mij nog niet opgelost. Is het mogelijk dat hier nog eens naar gekeken kan worden? 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Double U, ik zie dat je gistermiddag een SMS hebt ontvangen dat het zou moeten werken, maar ik zag ook dat er nog een blokkade stond op Aankopen bij derde partijen > Blokkade app store aankopen via Odido factuur. Deze heb ik net voor je verwijderd. Lukt het inmiddels? Probeer het anders over een half uurtje nog eens. Ik hoor het graag van je!

Helaas heb ik dit probleem ook, ik heb al eens gebeld naar jullie en ik zou terug gebeld worden maar helaas is dit niet gebeurd. Kan dit opgelost worden? Bij kpn was dit namelijk nooit een probleem 

Reputatie 7
Badge +9

Hi mvwitsen, ik zie dat je 2 abonnementen heb. De een (24 op het eind) is al een nieuw Hello abonnement (maar verlengd vanuit Tele2, waardoor het niet werkt). De ander (92 op het eind) is nog een Tele2 abonnement. Alleen zijn ze beiden pas net gestart, dat is wel zuur. In de toekomst kan je wel weer gebruikmaken van App Store billing. Dat kan als volgt: zodra je je abonnement(en) kan verlengen. Als je een nieuw abonnement besteld (met nummerbehoud). Zo start het abonnement echt vanaf een nieuw Hello abonnement, zonder dat het vast zit aan oud Tele2. De abonnementen dus niet verlengen. Op die manier krijg je wel een nieuw Hello abonnement, maar blijft het technisch in het systeem vastzitten aan dat oude Tele2-abonnement, waardoor het niet lukt. 

Niet ideaal dat je abonnementen net vernieuwd zijn, maar ik hoop dat je hiermee meer duidelijkheid hebt!

Reageer