Betalen via telefoonrekening in de Appstore werkt niet

  • 24 September 2023
  • 44 reacties
  • 1921 Bekeken

Ik heb mijn abonnement enkele dagen geleden verlengd en ben overgestapt van Android naar iOS. Ik kon op mijn Android telefoon zeer gemakkelijk instellen dat ik app aankopen wilden betalen via mijn telefoonrekening. 
 

Ik probeer deze betaalmethode toe te voegen aan mijn AppleID, echter krijg ik steeds de volgende melding:

Er is mogelijk een betaalprobleem met je mobiele account. Neem contact op met je provider of kies een andere betaalmethode.

Ik heb in mijn account even gecontroleerd of betalen via mijn telefoonrekening op geblokkeerd stond, maar dit was niet het geval. Vervolgens heb ik het geblokkeerd, waarna ik netjes een sms kreeg van Odido dat het betalen via mijn telefoonrekening niet meer mogelijk was. Enkele minuten later heb ik dit in mijn instellingen weer gedeblokkeerd en wederom met een sms ter bevestiging dat ik weer gebruik kon maken van betalen via mijn telefoonrekening.

Helaas blijf ik bovenstaande melding krijgen en nu hoop ik dat ik hier een oplossing kan vinden. 

HOEDI 6 maanden geleden

Nou, ik heb mijn probleem weten op te lossen. Wellicht biedt onderstaande ook de oplossing voor anderen.

 

Zoals vermeld in mijn eigen topic, kon ik de betaalmethode gewoon met succes toevoegen aan mijn Apple ID. Het doen van een daadwerkelijke aankoop werd alsnog geweigerd.

 

De uiteindelijke reden hiervan: mijn Apple ID saldo.

 

Doordat ik eerder mijn Apple ID had opgewaardeerd, is er uiteindelijk 0.09EUR overgebleven welke nog op mijn Apple ID stond. Nadat ik Apple via support chat had verzocht om het saldo op 0.00EUR te zetten, verdween deze betaaloptie en was enkel nog mijn mobiel abonnement gekoppeld als betaalmethode. Vervolgens deed ik een aankooppoging en werkte het direct.

 

Normaliter maakt het Apple ID saldo niet uit, want wanneer het aankoopbedrag groter is dan het saldo, hoort Apple de volgende betaalmethode te pakken. Dit wordt ook zo door Apple aangegeven en zo heeft het voorheen ook altijd gewerkt. Echter, hier gaat blijkbaar iets mis waardoor ik continue de foutmelding blijf krijgen.

 

Dus: heb jij een Apple toestel, is je mobiel abonnement gekoppeld máár kun je alsnog geen aankopen doen, check dan even of je nog een Apple ID saldo hebt die lager is dan het bedrag van de gewenste aankoop.

Bekijk origineel

44 reacties

Hi @Jziel, goed dat je dit in ieder geval hebt geprobeerd. Niet fijn dat bovenstaande oplossing niet voor jou heeft geholpen. Ik heb net ook op je privébericht gestuurd. Laten we daar kijken welke we stappen we nog kunnen proberen!

Hi, ik heb hetzelfde probleem als andere klanten hier. Zou je mij ook kunnen helpen?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @demibreda, ja zeker. Stuur me maar een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan kijk ik graag met je mee!

Goedemorgen,

Ik heb dit topic enkele maanden geleden gestart en nog steeds kan ik niet betalen via mijn telefoonrekening. Ik wordt naar Apple gestuurd en Apple stuurt me dus weer terug naar Odido, maar goed dat is al bekend. Het bekende kastje naar de muur. 

Alsnog is dit voor mij nog niet opgelost. Is het mogelijk dat hier nog eens naar gekeken kan worden? 

 

 

 

Hier het zelfde probleem! 

Goedemorgen,

Ik heb dit topic enkele maanden geleden gestart en nog steeds kan ik niet betalen via mijn telefoonrekening. Ik wordt naar Apple gestuurd en Apple stuurt me dus weer terug naar Odido, maar goed dat is al bekend. Het bekende kastje naar de muur. 

Alsnog is dit voor mij nog niet opgelost. Is het mogelijk dat hier nog eens naar gekeken kan worden? 

 

 

Hier ook hetzelfde probleem…… er komt maar geen oplossing

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @mvwitsen, sorry voor de late reactie. Ik heb je vorige reactie helemaal gemist. Ik zie nu (wat je zelf ook zei) dat je een oud Tele2 abonnement had. Hierdoor is het niet meer mogelijk om gebruik te maken van App Store billing. 

Hoi @Leoniekeen omdat je vanuit een Tele2 abonnement verlengd hebt, is het ook voor jou niet meer mogelijk. 

Sorry voor het ongemak allebei.

Hi @rudyenjeffry, ik kan je op e-mailadres niet vinden. Zet je even je 06-nummer in je profiel (onder Klantnummer)? Dan kijk ik graag met je mee. Mocht je ook een oud-Tele2 abonnement hebben of vanuit Tele2 hebben verlengd naar een nieuw Hello abonnement van Odido, dan is het voor jou ook niet meer mogelijk. 

Hi @mvwitsen, sorry voor de late reactie. Ik heb je vorige reactie helemaal gemist. Ik zie nu (wat je zelf ook zei) dat je een oud Tele2 abonnement had. Hierdoor is het niet meer mogelijk om gebruik te maken van App Store billing. 

Hoi @Leoniekeen omdat je vanuit een Tele2 abonnement verlengd hebt, is het ook voor jou niet meer mogelijk. 

Sorry voor het ongemak allebei.

Hi @rudyenjeffry, ik kan je op e-mailadres niet vinden. Zet je even je 06-nummer in je profiel (onder Klantnummer)? Dan kijk ik graag met je mee. Mocht je ook een oud-Tele2 abonnement hebben of vanuit Tele2 hebben verlengd naar een nieuw Hello abonnement van Odido, dan is het voor jou ook niet meer mogelijk. 

Gedaan! Nee, geen oud Tele-2 abonnement.

Hi @mvwitsen, sorry voor de late reactie. Ik heb je vorige reactie helemaal gemist. Ik zie nu (wat je zelf ook zei) dat je een oud Tele2 abonnement had. Hierdoor is het niet meer mogelijk om gebruik te maken van App Store billing. 

Hoi @Leoniekeen omdat je vanuit een Tele2 abonnement verlengd hebt, is het ook voor jou niet meer mogelijk. 

Sorry voor het ongemak allebei.

Hi @rudyenjeffry, ik kan je op e-mailadres niet vinden. Zet je even je 06-nummer in je profiel (onder Klantnummer)? Dan kijk ik graag met je mee. Mocht je ook een oud-Tele2 abonnement hebben of vanuit Tele2 hebben verlengd naar een nieuw Hello abonnement van Odido, dan is het voor jou ook niet meer mogelijk. 

Hoi @Marciano van Odido kan ik mijn nummer dan om laten zetten naar een Odido nummer? Desnoods een ander telefoonnummer? Of moet ik dan weer wachten tot het contract afgelopen is ?

Ik hoor graag wat mogelijk is.

Reputatie 7
Badge +9

Hi mvwitsen, ik zie dat je 2 abonnementen heb. De een (24 op het eind) is al een nieuw Hello abonnement (maar verlengd vanuit Tele2, waardoor het niet werkt). De ander (92 op het eind) is nog een Tele2 abonnement. Alleen zijn ze beiden pas net gestart, dat is wel zuur. In de toekomst kan je wel weer gebruikmaken van App Store billing. Dat kan als volgt: zodra je je abonnement(en) kan verlengen. Als je een nieuw abonnement besteld (met nummerbehoud). Zo start het abonnement echt vanaf een nieuw Hello abonnement, zonder dat het vast zit aan oud Tele2. De abonnementen dus niet verlengen. Op die manier krijg je wel een nieuw Hello abonnement, maar blijft het technisch in het systeem vastzitten aan dat oude Tele2-abonnement, waardoor het niet lukt. 

Niet ideaal dat je abonnementen net vernieuwd zijn, maar ik hoop dat je hiermee meer duidelijkheid hebt!

Hi @Marciano van Odido ,

dankjewel voor je heldere terugkoppeling. Wat ik uit je tekst begrijp is dat oude Tele2 klanten niet via de telefoonrekening kunnen betalen als je een iPhone hebt en dat dit een technisch probleem betreft. Er zijn nu, behalve ikzelf, dus duizenden Tele2 klanten over gezet naar Odido (voorheen T-Mobile) die een iPhone hebben en niet meer via de telefoonrekening kunnen betalen in de Appstore. Je kunt mij niet vertellen dat het anno 2024 niet mogelijk is om dit technisch in orde te krijgen. Ik voel me als ex Tele2 klant, ongevraagd overgezet naar Odido, nu ontzettend benadeeld. Zeker nu na 5 maanden blijkt dat het komt omdat ik een oud tele2 klant ben en nog maar pas mijn abonnement heb verlengd bij Odido. Op het moment van verlengen was ook wel duidelijk dat dit probleem speelde maar is er niet over gecommuniceerd. Ik had toen een andere keuze kunnen maken wanneer duidelijk was gecommuniceerd dat oud tele2 klanten niet aan carrier billing kunnen doen bij Odido als ze in het bezit zijn van een iPhone.

Desalniettemin wens ik een degelijke oplossing voor mij en duizenden andere klanten die hetzelfde probleem hebben. Zeker anno 2024 moet dit toch kunnen? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi, geen dank! Klopt inderdaad... Zoals ik aangaf is het niet mogelijk. Ik weet zeker dat mijn collega's van IT er alles aan hebben gedaan om dit werkend te krijgen voordat ze dit hadden aangekondigd. Ik had je graag beter nieuws gebracht, maar ik kan er niks anders van maken. Ik snap dat het niet fijn is als je het via de factuur gewend was. Ik hoop dat een andere optie goed bij je wensen aansluit of dat je snel aan een alternatief kan wennen. Ik heb bijvoorbeeld zelf Paypal gekoppeld waarmee ik aankopen doe. Wellicht is dit ook een optie voor jou?

Mee eens dat dit duidelijker gecommuniceerd kan worden voor klanten met een oud-Tele2 abonnement die willen verlengen. Ik geef het in ieder geval wel door aan de juiste collega's!

Ook ik krijg het niet voor elkaar om betaal via Odido factuur te activeren.

 

graag hulp.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Double U, ik zie dat je gistermiddag een SMS hebt ontvangen dat het zou moeten werken, maar ik zag ook dat er nog een blokkade stond op Aankopen bij derde partijen > Blokkade app store aankopen via Odido factuur. Deze heb ik net voor je verwijderd. Lukt het inmiddels? Probeer het anders over een half uurtje nog eens. Ik hoor het graag van je!

Na de instructie alles aan de praat gekregen. Had het zonder die hulp niet 123 gevonden in de Odido app. Maar jullie bedankt. Het werkt👍👊

Reputatie 7
Badge +9

Na de instructie alles aan de praat gekregen. Had het zonder die hulp niet 123 gevonden in de Odido app. Maar jullie bedankt. Het werkt👍👊

Fijn dat het is gelukt @Double U! 😁

Hi @mvwitsen, sorry voor de late reactie. Ik heb je vorige reactie helemaal gemist. Ik zie nu (wat je zelf ook zei) dat je een oud Tele2 abonnement had. Hierdoor is het niet meer mogelijk om gebruik te maken van App Store billing. 

Hoi @Leoniekeen omdat je vanuit een Tele2 abonnement verlengd hebt, is het ook voor jou niet meer mogelijk. 

Sorry voor het ongemak allebei.

Hi @rudyenjeffry, ik kan je op e-mailadres niet vinden. Zet je even je 06-nummer in je profiel (onder Klantnummer)? Dan kijk ik graag met je mee. Mocht je ook een oud-Tele2 abonnement hebben of vanuit Tele2 hebben verlengd naar een nieuw Hello abonnement van Odido, dan is het voor jou ook niet meer mogelijk. 

Wanneer krijg ik reactie? Telefoonnummer direct na jouw bericht in mijn profiel gezet.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @rudyenjeffry, sorry voor de late reactie. Bedankt voor het toevoegen van je 06-nummer. Ik kom zo direct bij je!

Hi @rudyenjeffry, sorry voor de late reactie. Bedankt voor het toevoegen van je 06-nummer. Ik kom zo direct bij je!

Hi, heb nog niets vernomen! @Marciano van Odido 

Reputatie 7
Badge +9

@rudyenjeffry Ik was m'n berichtje net naar je aan het typen. Zou zometeen wel moeten lukken! 😄

Reageer