-
-
is een Top Poster
-
6 reacties
Ik heb mijn abonnement enkele dagen geleden verlengd en ben overgestapt van Android naar iOS. Ik kon op mijn Android telefoon zeer gemakkelijk instellen dat ik app aankopen wilden betalen via mijn telefoonrekening.
Ik probeer deze betaalmethode toe te voegen aan mijn AppleID, echter krijg ik steeds de volgende melding:
Er is mogelijk een betaalprobleem met je mobiele account. Neem contact op met je provider of kies een andere betaalmethode.
Ik heb in mijn account even gecontroleerd of betalen via mijn telefoonrekening op geblokkeerd stond, maar dit was niet het geval. Vervolgens heb ik het geblokkeerd, waarna ik netjes een sms kreeg van Odido dat het betalen via mijn telefoonrekening niet meer mogelijk was. Enkele minuten later heb ik dit in mijn instellingen weer gedeblokkeerd en wederom met een sms ter bevestiging dat ik weer gebruik kon maken van betalen via mijn telefoonrekening.
Helaas blijf ik bovenstaande melding krijgen en nu hoop ik dat ik hier een oplossing kan vinden.
Nou, ik heb mijn probleem weten op te lossen. Wellicht biedt onderstaande ook de oplossing voor anderen.
Zoals vermeld in mijn eigen topic, kon ik de betaalmethode gewoon met succes toevoegen aan mijn Apple ID. Het doen van een daadwerkelijke aankoop werd alsnog geweigerd.
De uiteindelijke reden hiervan: mijn Apple ID saldo.
Doordat ik eerder mijn Apple ID had opgewaardeerd, is er uiteindelijk 0.09EUR overgebleven welke nog op mijn Apple ID stond. Nadat ik Apple via support chat had verzocht om het saldo op 0.00EUR te zetten, verdween deze betaaloptie en was enkel nog mijn mobiel abonnement gekoppeld als betaalmethode. Vervolgens deed ik een aankooppoging en werkte het direct.
Normaliter maakt het Apple ID saldo niet uit, want wanneer het aankoopbedrag groter is dan het saldo, hoort Apple de volgende betaalmethode te pakken. Dit wordt ook zo door Apple aangegeven en zo heeft het voorheen ook altijd gewerkt. Echter, hier gaat blijkbaar iets mis waardoor ik continue de foutmelding blijf krijgen.
Dus: heb jij een Apple toestel, is je mobiel abonnement gekoppeld máár kun je alsnog geen aankopen doen, check dan even of je nog een Apple ID saldo hebt die lager is dan het bedrag van de gewenste aankoop.
Bekijk origineel