Beantwoord

Geen 5G op Google Pixel 5

  • 19 October 2020
  • 58 reacties
  • 5665 Bekeken


Toon eerste reactie

58 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Pixel wordt door Google niet verkocht in Nederland. Daarom bieden zij geen ondersteuning voor Nederlandse netwerken. Er moet in de ROM namelijk per netwerk parameters worden aangezet om 5G te gaan gebruiken. Als je echt 5G wilt hebben zul je of met een custom ROM moeten gaan spelen of een ander toestel gebruiken.

Hallo allemaal,

 

Even een korte update. Ik heb het een en ander uitgezocht en het lijkt erop dat Google ervoor heeft gekozen om 5G in Nederland niet aan te zetten in het toestel. Dat wil dus zeggen dat wij hier op dit moment niets aan kunnen veranderen. Mijn vergelijking met de trein lijkt dus te kloppen.

 

We zijn nog wat zaken aan het valideren en als ik een officieel statement heb, zal ik dat met jullie delen.

 

Groet, Sjoerd

 

Source?

Reputatie 2

 

Het kan hier ook zo bij zijn dat Google alleen maar landen in deze lijst heeft gezet waar de Pixel verkocht wordt. Ik blijf het raar vinden dat Google 5g echt uitgezet zou hebben voor landen waar de Pixel niet verkocht wordt.

Ik heb mijn Pixel 5 in elk geval terug gestuurd.

 

Hi mvogel,

Google heeft 5G niet uitgezet op het toestel, maar niet aangezet omdat het toestel niet is uitgebracht in NL. 

Goed dat je de beslissing hebt genomen om het toestel terug te sturen.

Gr, Sjoerd

Reputatie 2

Hi Jesse,

https://support.google.com/pixelphone/answer/10082009?p=networkinfo&visit_id=637395698954923362-2068714953&rd=1#certified_carriers_table

Is dit wat je bedoelt met ‘source’?

Gr, Sjoerd 

Begrijpelijk!

Ik ben ook niet boos verder ;)

 

Tevens ben ik zelf ook eigenaar van de Pixel 5, is het oké als ik ook mee ding op het verzoek wat bij de technische teams ligt?

 

Groet,

Colin

Ik heb precies hetzelfde probleem. Zelfs naast een 5g zendmast nog geen 5G. Weten jullie zeker dat dit niet een configuratie foutje is?

 

Ook bij mij ondervind ik dit “euvel”. Sinds kort in het bezit van een 5G telefoon (Pixel 5), al jaren een Unlimited abbonement, maar geen 5G verbinding. Mijn zwager heeft een S20 Ultra waar hij toch regelmatig tot vaak in verbinding is met 5G. ZIt weliswaar bij een andere provider, maar dat zou nu toch niet uit moeten maken :)

Ben ook wel benieuwd eigenlijk!

Reputatie 1

Misschien een domme vraag, maar verwachten jullie dat Google hun Pixel 5 ooit wel toegang gaat geven tot het Nederlandse 5G netwerk?

Ik zit nu in dubio om mijn Pixel 5 terug te sturen, aangezien ik hem voornamelijk voor 5G heb gekocht..

Ik ben ook een trotse eigenaar van de Pixel 5, maar nog zonder 5G… ondanks de €2 upgrade van mijn abbo. Hopelijk kunnen jullie technici dit in orde maken.

Overigens is geen enkele Pixel telefoon officieel in NL uitgebracht, maar met 3G en 4G waren er nooit problemen bij T-Mobile.

Groet, Jeroen

Reageer