Beantwoord

Geen internet en mobiel netwerk

  • 18 March 2024
  • 37 reacties
  • 593 Bekeken


Toon eerste reactie

37 reacties

Leuk die link maar helaas 

Ik vind het allemaal geweldig wat jullie allemaal zeggen maar zoals je zelf terug kan lezen zouden de 18de alle problemen al opgelost zijn. De eerste paar keren dat ik belde waren er geen storingen en geen werkzaamheden. Daarna kreeg ik de 18de een telefoontje van je collega John, er zouden werkzaamheden zijn maar de allerlaatste storing zou diezelfde dag opgelost zijn en dan moest ik mijn telefoon om 18.00 opnieuw opstarten dan zou ik weer vol bereik hebben, nou niet dus. Daarna zou het aan mijn simkaart liggen, er is een nieuwe opgestuurd, ook niet het probleem. Daarna zou het aan mijn telefoon liggen, alle instellingen doorgelopen met een andere collega, ook niet het probleem. Dan zou ik de internet instellingen moeten resetten, dat zou het probleem moeten oplossen. Dan moet ik weer automatisch netwerk kiezen uitzetten en opnieuw aanzetten, de telefoon zoekt dan automatisch het beste netwerk. En nu zijn er WEER werkzaamheden????? Terwijl mij vorige week verteld is dat er na de 18de  GEEN werkzaamheden meer zouden plaatsvinden? 

Vertel mij alsjeblieft wat ik moet doen om zo snel mogelijk over te stappen, tele2 was top, nooit problemen, bij odido alleen maar problemen, nu zou ik ook weer een sms naar het buitenland gestuurd hebben, ik stuur vrijwel nooit een sms en heb zeker ook geen sms naar het buitenland gestuurd. Als ik vraag of jullie dit voor mij na kunnen kijken omdat er bij mij in mijn telefoon geen enkele gestuurde sms staat naar een buitenlands nummer dan kunnen jullie dat niet. 

Nogmaals ik ben al minimaal 15 jaar klant bij tele2, nooit hoeven bellen, altijd was alles goed, nu wil ik echt overstappen naar een provider die wel levert waar ik voor betaal. 

Reputatie 1

Hi @John03121966, bedankt voor het toesturen van deze informatie ter aanvulling! Ik ben meteen gaan kijken en zie op onze dekkingskaart dat we momenteel wat verstoringen ervaren op de locaties die jij noemt, door werkzaamheden in de buurt. We verwachten de problemen op korte termijn op te lossen, maar tot die tijd kan jij op sommige plekken inderdaad last hebben van verminderde dekking. Onze oprechte excuses hiervoor! Op onze website laten we zien om welke locaties het precies gaat: https://www.odido.nl/netwerk/dekking. Laat het mij gerust weten als je hier nog vragen over hebt!

Even nog ter aanvulling, vanmorgen in Lith continu wisselend bereik, van geen netwerk tot 2 streepjes, zodra ik Lith uit rij 3 tot 4 streepjes bereik en op sommige gedeeltes vol bereik, daarna om 12.30 bij mijn schoonouders geweest, oude Kerkstraat Oss, totaal geen bereik tot ik weer naar mijn auto loop, kon niet bellen en geen internet. Nu thuis in Ravenstein, continu wisselend bereik, hetzelfde als in Lith, van totaal geen bereik tot af en toe 3 tot 4 streepjes bereik.

Goedemiddag, ik heb vanmorgen een collega van u aan de telefoon gehad, zij adviseerde mij ook om de netwerkinstellingen te resetten. Dat heb ik inmiddels gedaan en ook mijn telefoon opnieuw opgestart. Niks helpt, word er een beetje moedeloos van.

De telefoon heeft de allernieuwste update, draait op Android 14 en als ik bij instellingen naar updates kijk staat er dat alles is geüpdate.

 

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @John03121966, excuses dat het nog niet is opgelost! Zeer begrijpelijk dat je zo snel mogelijk weer optimaal gebruik wilt maken van ons netwerk. Het lijkt erop dat er iets niet goed staat ingesteld in je toestel.  Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Ik verneem graag of dit helpt! 

En nog steeds kunnen ze mij niet bereiken, hoop dat jullie snel met een oplossing komen. 

Ik ben op dit moment thuis in Ravenstein 

Beste Marciano, ik heb de nieuwe simkaart inmiddels ontvangen, geen verbetering helaas. Ik ben op diverse locaties geweest, Lith, Oss, Ravenstein en overal valt telkens het signaal helemaal weg, nu ook weer. En wat ook frustrerend is, is dat ik op mijn thuis locatie de zendmast gewoon zie staan op ongeveer 500 meter afstand

Ik ben normaal gesproken echt geen klager maar ik heb nu al ik weet niet hoe lang problemen met de verbinding en wil toch echt gewoon mijn telefoon kunnen gebruiken, ik betaal netjes mijn abonnement en mag dan hopelijk wel verwachten dat ik dan ook krijg waar ik voor betaal. Mensen kunnen mij regelmatig niet bereiken omdat ik geen internet en geen mobiel netwerk heb.Dan is geen internet nog niet het allerergste maar niet bereikbaar is wel erg vervelend, mijn vrouw had mij gisteren echt nodig maar kon mij dus niet bereiken, ze adviseerde mij om zo snel mogelijk over te stappen. Nu ben ik daar zelf niet zo'n voorstander van omdat ik altijd erg tevreden ben geweest toen jullie nog tele2 waren, denk dat ik al ruim 15 jaar of langer klant ben, maar begin nu toch te twijfelen of het misschien toch beter is om een andere provider te zoeken.

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen John, uiteraard graag gedaan! Niet fijn dat het hiermee nog niet is opgelost, maar wel fijn dat er nog een collega met je heeft meegekeken. Ik hoop dat een nieuwe simkaart dit oplost en zo niet, dan zie ik je berichtje vanzelf verschijnen. Dan laat ik het nog een keer voor je onderzoeken aan de hand van nieuwe recente voorbeelden. Ik hoop binnenkort goed nieuws van je te ontvangen. Voor nu wens ik je dan een hele fijne dag! 

Groetjes,

Marciano

Hi John, van harte welkom op de Community! Niet fijn dat je geen verbinding meer hebt en niet leuk dat je deze ervaring aan de telefoon hebt gehad. Ik help je graag verder. Ik zie dat je gisteren met mijn collega John hebt gesproken en dat je verbinding gisteravond na 18:00 uur terug zou moeten zijn. Is dit het geval en heb je - na een restart van je toestel - weer verbinding met ons netwerk? Mocht het nog niet werken, dan is me gevraagd een nieuwe case aan te maken voor vervolgonderzoek met nieuwe recente voorbeelden. Wil je me in dat geval weer 3 recente voorbeelden sturen met: Datum + tijdstip en adres/stad waar je geen verbinding hebt

Ik hoor het graag van je! 😄

 

Beste Marciano, hartelijk bedankt voor je reactie. Het probleem is nog niet opgelost. Gisteravond na 18.00 mijn telefoon opnieuw opgestart op mijn thuisadres in Ravenstein, geen verbetering, nog steeds geen of traag internet, continu wisselend van een kruisje met geen bereik naar 2 streepjes Vanmorgen 08.45 in Oss wederom totaal geen bereik Willibrordusweg , beukenstraat Oss, Nu op dit moment op mijn thuisadres, achter buiten in de tuin, twee streepjes, dat is acceptabel voor mij, heb ik ieder geval bereik. Vanmorgen heb ik telefonisch een collega gesproken, hij heeft samen met mij de instellingen van mijn telefoon nagekeken, dat was allemaal goed. Hij zou mij een nieuwe simkaart sturen en hoopt dat daarmee het probleem is opgelost, ik heb al een aantal jaren dezelfde simkaart van toen er nog tele2 was. Mocht het probleem nog niet opgelost zijn met de nieuwe simkaart dan neem ik weer contact op. Met vriendelijke groet, John 

Reputatie 7
Badge +9

Hi John, van harte welkom op de Community! Niet fijn dat je geen verbinding meer hebt en niet leuk dat je deze ervaring aan de telefoon hebt gehad. Ik help je graag verder. Ik zie dat je gisteren met mijn collega John hebt gesproken en dat je verbinding gisteravond na 18:00 uur terug zou moeten zijn. Is dit het geval en heb je - na een restart van je toestel - weer verbinding met ons netwerk? Mocht het nog niet werken, dan is me gevraagd een nieuwe case aan te maken voor vervolgonderzoek met nieuwe recente voorbeelden. Wil je me in dat geval weer 3 recente voorbeelden sturen met: Datum + tijdstip en adres/stad waar je geen verbinding hebt

Ik hoor het graag van je! 😄

Reageer