Beantwoord

Geen internet en mobiel netwerk

  • 18 March 2024
  • 37 reacties
  • 591 Bekeken


Toon eerste reactie

37 reacties

Goedemiddag, ik heb vanmorgen een collega van u aan de telefoon gehad, zij adviseerde mij ook om de netwerkinstellingen te resetten. Dat heb ik inmiddels gedaan en ook mijn telefoon opnieuw opgestart. Niks helpt, word er een beetje moedeloos van.

De telefoon heeft de allernieuwste update, draait op Android 14 en als ik bij instellingen naar updates kijk staat er dat alles is geüpdate.

 

Ik ben op dit moment thuis in Ravenstein 

Even nog ter aanvulling, vanmorgen in Lith continu wisselend bereik, van geen netwerk tot 2 streepjes, zodra ik Lith uit rij 3 tot 4 streepjes bereik en op sommige gedeeltes vol bereik, daarna om 12.30 bij mijn schoonouders geweest, oude Kerkstraat Oss, totaal geen bereik tot ik weer naar mijn auto loop, kon niet bellen en geen internet. Nu thuis in Ravenstein, continu wisselend bereik, hetzelfde als in Lith, van totaal geen bereik tot af en toe 3 tot 4 streepjes bereik.

Reputatie 6
Badge +6

@John03121966 excuses dat er geen reactie meer was gekomen, ik denk dat je topic ons was ontgaan. Als ik dit had gezien, had ik je wel zeker een reactie gegeven. Ik wil je ook echt niet het gevoel geven dat je wordt '’genegeerd om maar van het gezeur af te zijn'’, dat is echt niet de bedoeling en ik wil juist samen met je naar een oplossing kijken! Ik vermoed dat het toch je simkaart is en dan biedt een wisseling van de simkaartslot geen oplossing. Je hebt wel echt een nieuwe simkaart nodig. Zal ik deze anders voor je bestellen? Deze kun je dan binnen 3 werkdagen bij je thuis verwachten. Hopelijk zal dan het probleem worden opgelost! 

En nog steeds kunnen ze mij niet bereiken, hoop dat jullie snel met een oplossing komen. 

Reputatie 1

Hi @John03121966, bedankt voor het toesturen van deze informatie ter aanvulling! Ik ben meteen gaan kijken en zie op onze dekkingskaart dat we momenteel wat verstoringen ervaren op de locaties die jij noemt, door werkzaamheden in de buurt. We verwachten de problemen op korte termijn op te lossen, maar tot die tijd kan jij op sommige plekken inderdaad last hebben van verminderde dekking. Onze oprechte excuses hiervoor! Op onze website laten we zien om welke locaties het precies gaat: https://www.odido.nl/netwerk/dekking. Laat het mij gerust weten als je hier nog vragen over hebt!

Ik vind het allemaal geweldig wat jullie allemaal zeggen maar zoals je zelf terug kan lezen zouden de 18de alle problemen al opgelost zijn. De eerste paar keren dat ik belde waren er geen storingen en geen werkzaamheden. Daarna kreeg ik de 18de een telefoontje van je collega John, er zouden werkzaamheden zijn maar de allerlaatste storing zou diezelfde dag opgelost zijn en dan moest ik mijn telefoon om 18.00 opnieuw opstarten dan zou ik weer vol bereik hebben, nou niet dus. Daarna zou het aan mijn simkaart liggen, er is een nieuwe opgestuurd, ook niet het probleem. Daarna zou het aan mijn telefoon liggen, alle instellingen doorgelopen met een andere collega, ook niet het probleem. Dan zou ik de internet instellingen moeten resetten, dat zou het probleem moeten oplossen. Dan moet ik weer automatisch netwerk kiezen uitzetten en opnieuw aanzetten, de telefoon zoekt dan automatisch het beste netwerk. En nu zijn er WEER werkzaamheden????? Terwijl mij vorige week verteld is dat er na de 18de  GEEN werkzaamheden meer zouden plaatsvinden? 

Vertel mij alsjeblieft wat ik moet doen om zo snel mogelijk over te stappen, tele2 was top, nooit problemen, bij odido alleen maar problemen, nu zou ik ook weer een sms naar het buitenland gestuurd hebben, ik stuur vrijwel nooit een sms en heb zeker ook geen sms naar het buitenland gestuurd. Als ik vraag of jullie dit voor mij na kunnen kijken omdat er bij mij in mijn telefoon geen enkele gestuurde sms staat naar een buitenlands nummer dan kunnen jullie dat niet. 

Nogmaals ik ben al minimaal 15 jaar klant bij tele2, nooit hoeven bellen, altijd was alles goed, nu wil ik echt overstappen naar een provider die wel levert waar ik voor betaal. 

Leuk die link maar helaas 

Beste Pharwin, bedankt voor je reactie. Ik wil best nog een keer een nieuwe simkaart proberen hoewel ik al een nieuwe opgestuurd heb gekregen. Zodra deze binnen is zal ik mijn bevindingen hier posten.

Mvg John

Reputatie 6
Badge +6

@John03121966 dank voor de toelichting, zo weten we iets meer! En wat gebeurt er als je je eigen simkaart in haar toestel plaatst? Is er dan ook geen verbinding? Zou je dat voor mij kunnen testen en het door kunnen geven? Alvast bedankt voor de moeite! 

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen John, uiteraard graag gedaan! Niet fijn dat het hiermee nog niet is opgelost, maar wel fijn dat er nog een collega met je heeft meegekeken. Ik hoop dat een nieuwe simkaart dit oplost en zo niet, dan zie ik je berichtje vanzelf verschijnen. Dan laat ik het nog een keer voor je onderzoeken aan de hand van nieuwe recente voorbeelden. Ik hoop binnenkort goed nieuws van je te ontvangen. Voor nu wens ik je dan een hele fijne dag! 

Groetjes,

Marciano

Reputatie 6
Badge +6

@John03121966 Dat is helemaal goed en ik ben erg benieuwd naar je reactie, hopelijk lost dit het probleem op! Anders gaan we sowieso samen naar een andere oplossing zoeken! 

Reageer