Beantwoord

HD Voice Inter-connect met andere netwerken



Toon eerste reactie

72 reacties

Reputatie 3

Hi Evy, bedankt voor de terugkoppeling. Ook ik ben erg teleurstellend. Zoals Stevenw zegt het komt eraan maar er is geen project om het te realiseren beetje vreemd.

Het blijft alsnog vreemd dat het op 3G wel werkt maar niet op 4G en via wifi bellen. Lijkt me niets een project of groep beta testers voor nodig is maar kwestie van de setup anders zetten of iets aanzetten want als het voor 3G werkt moet het ook niet lastig zijn voor 4G en via wifi bellen.

 

 

Reputatie 5

@David Kan je hierin misschien meer duidelijkheid geven?

Reputatie 2
Ik heb het net getest en inderdaad is HD Voice beschikbaar via 3G. Via 4G nog niet. Het KPN toestel was trouwens via VoWifi verbonden.
Reputatie 7
Hey JassyNL,

Een hele terechte vraag en die heb ik gelijk bij onze specialisten neergelegd! Zodra ik hier een reactie op heb, dan laat ik het je direct weten. 🙂
Goedemorgen David,

Dank je wel, ik ben benieuwd!
Reputatie 7
Hey JassyNL,

Ik ben er nog voor je mee bezig! Hopelijk heb ik gauw een antwoord voor je. Ik zal dit dan gelijk via dit topic met je delen!
Reputatie 7
Hoi JazzyNL,

Ik heb een reactie! We gaan namelijk in de komende maanden HD-Voice testen! 🙂 Het is nog moeilijk om te zeggen wanneer het voor de klanten beschikbaar is, dat hangt af van het succes van de testen. Als het testen goed gaat zullen we het aanzetten waardoor het ook voor de klanten beschikbaar komt.

Het is dus nog even afwachten, maar het staat in ieder geval zeker niet stil!
Reputatie 2
Hallo David, Super, dat is mooi nieuws. Fijn om te horen dat T-Mobile dus met een interconnect bezig is zodat HD Voice ook met klanten van KPN en Vodafone mogelijk is! Als er wat getest moet worden hoor ik dat graag, ik bel veel met niet T-Mobile klanten.
Reputatie 7
Ik onthoud het, JassyNL, bedankt voor het aanbod! 😃
Reputatie 5

Ben het niet echt met je eens @eric 

Iets wat al 3 jaar geleden is aangevraagd via het forum en nu nog steeds niet is gelanceerd is best jammer. 
Het is logisch dat mensen er naar vragen. 
Bel nu juist via whatsapp of facetime audio om mensen normaal te kunnen verstaan. 
Sommige hebben geen eens mobiel internet en dan moet ik wel bellen naar kpn of vodafone klanten met slechte kwaliteit. 
 

T-Mobile wil altijd  blijven innoveren en voorop lopen, maar op telefoongesprekken lopen ze dat helaas niet. 

Reputatie 2

Ook ik baal hier enorm van, hoe geweldig ik T-Mobile ook vindt. In Augustus mag ik verlengen, wacht nu al een jaar lang op HD bellen via 4G naar andere providers. Ga denk eerder kijken naar een andere provider die me wel HD voice kan aanbieden via 4G.

Reputatie 3

Dan kom je al gauw uit bij KPN of simyo.nl als je niet veel data nodig hebt.

Ben overgestapt van Voda naar Tmob vanwege het netwerk maar heb me nooit gerealiseerd hoe verpest ik ben door HD bellen. Niet HD bellen klinkt echt bagger…

 

Al iets bekend over HD bellen over 4G naar Vodafone klanten?

Reputatie 6

Hi @joerif 

Goed dat je dit navraagt, hier geef ik je uiteraard wat meer duidelijkheid over! Bellen met HD voice is een tijdje geleden al beschikbaar gesteld. Ondersteund jouw toestel dit al? Op deze pagina kun jij checken of je hier gebruik van kunt maken, wanneer je een stukje naar beneden scrolt zie de vraag staan: Welke toestellen zijn geschikt voor bellen via 4G en wifi? Wanneer jouw toestel dit ondersteund, gaan we naar de volgende stap! Via Toestelhulp kun je precies te stappen volgen om dit in te stellen op jouw telefoon. 

Wanneer dit helemaal gelukt is, neem dan een gesprek aan zoals je dat gewend bent met je toestel. Afhankelijk van de netwerkcondities bepaalt je toestel of het telefoongesprek over het 2G, 3G of 4G netwerk gaat. De voorkeursvolgorde hierin is: 4G > 3G > 2G. Je toestel schakelt automatisch tussen netwerken om de hoogst mogelijke kwaliteit voor je te handhaven.

Je kunt als volgt controleren of je belt over 4G:

  • Schakel WiFi (tijdelijk) uit op je toestel.
  • Kijk tijdens een telefoongesprek naar het beeldscherm van je toestel. Zie je nog steeds het 4G icoon? Zo ja, dan bel je via het 4G netwerk.

Hopelijk kom je zo verder! Laat je het even weten? :smile:

Reputatie 3

@Evy  @DennisAmeling 

Ik gebruik zelf nog KPN/Simyo voor het bellen en mijn moeder heeft Samsung A51 met T-Mobile en belt via 4G en heeft wel HD voice. Tijdens gesprek staat er ook HD icon.


Ze heeft nog een oude T-Mobile Sim Go only abonnement,


Hoe zit dit eigenlijk? Zou beetje raar zijn dat de oude type abonnementen het wel hebben en de nieuwe niet.

Reputatie 3

Hi @joerif 

Goed dat je dit navraagt, hier geef ik je uiteraard wat meer duidelijkheid over! Bellen met HD voice is een tijdje geleden al beschikbaar gesteld. Ondersteund jouw toestel dit al? Op deze pagina kun jij checken of je hier gebruik van kunt maken, wanneer je een stukje naar beneden scrolt zie de vraag staan: Welke toestellen zijn geschikt voor bellen via 4G en wifi? Wanneer jouw toestel dit ondersteund, gaan we naar de volgende stap! Via Toestelhulp kun je precies te stappen volgen om dit in te stellen op jouw telefoon. 

Wanneer dit helemaal gelukt is, neem dan een gesprek aan zoals je dat gewend bent met je toestel. Afhankelijk van de netwerkcondities bepaalt je toestel of het telefoongesprek over het 2G, 3G of 4G netwerk gaat. De voorkeursvolgorde hierin is: 4G > 3G > 2G. Je toestel schakelt automatisch tussen netwerken om de hoogst mogelijke kwaliteit voor je te handhaven.

Je kunt als volgt controleren of je belt over 4G:

  • Schakel WiFi (tijdelijk) uit op je toestel.
  • Kijk tijdens een telefoongesprek naar het beeldscherm van je toestel. Zie je nog steeds het 4G icoon? Zo ja, dan bel je via het 4G netwerk.

Hopelijk kom je zo verder! Laat je het even weten? :smile:

 

Ik heb het gevoel dat mijn (en die van de anderen) bericht niet goed gelezen is. HD voice bellen werkt alleen via 3G als ik bellen via 4G aanzet is de kwaliteit merkbaar minder.

Ook sinds vandaag werkt bellen over wifi maar de kwaliteit is daar net zo slecht op als bellen op 4G.

 

Reputatie 3

Ik baal enorm dat er nog steeds geen duizeligheid gegeven dan worden hierover. :rage:

Reputatie 6

Hi @joerif 

Ook bij ons is op dit moment niet bekend wanneer HD Voice gaat komen. Zoals eerder aangegeven zullen we dit uiteraard laten weten zodra hier wel informatie over is! :smile:

Reputatie 5

Is er al ondertussen wat meer bekend?

Vindt persoonlijk dat T-Mobile wel erg achterloopt in deze techniek.

Reputatie 3

zzz

Reputatie 3

@Sander @eric kan jij hierover opheldering geven? 5 jaar verder en het is er nog steeds niet. Duurt niet wel erg lang…..

Reputatie 7

Hoi @joerif,

Ik heb geen update voor je over deze functionaliteit, maar zoals aangegeven laten we het hier gelijk weten als we nieuws hebben. Ik zal ook nog even navragen bij Hajar of zij nog iets heeft gehoord op haar navraag.

Wanneer je overigens problemen ervaart kun je natuurlijk altijd een melding indienen op onze dekkingskaart, zodat dit door onze netwerkspecialisten nagekeken kan worden.

Als wij nieuws hebben laten we het weten en als je nog vragen hebt horen we het ook graag!

Reputatie 7
Badge +14

Moderators gaven aan dat als er iets te melden was ze dit zouden posten. Zij kunnen dit niet versnellen, dus rustig afwachten totdat t-mobile een keer die nieuwe verbindingen bouwt. Zij zijn nu de grootste mobiele provider en je zou verwachten dat de nummer 2 en 3 wel met T-Mobile wil interconnecten met andere codecs. Maar dit kan ook soms een discussie zijn van wie de transcoding doet bijvoorbeeld. Dat kost namelijk geld om apparatuur en licenties in de lucht te houden.

Reputatie 7
Badge +14

Als het goed is ervaar je wel HD als je een andere t-mobile gebruiker belt met 4G bellen.

T-Mobile heeft de meeste mobiele abonnees in Nederland, dus niet al jouw contactpersonen zitten bij KPN en Vodafone :)  Maar meer HD interconnects zou zeker een goede ontwikkeling zijn. Ook voor KPN abonnees die naar T-Mobile bellen.

Reputatie 5

@joerif Het werkt ook niet op 3G bellen, niet via mijn Galaxy S20 Ultra.
Heb dit op meerdere nummers getest maar er verschijnt maar geen HD tekententje tijdens het bellen.

Reageer