Beantwoord

HD Voice Inter-connect met andere netwerken



Toon eerste reactie

72 reacties

Reputatie 3

@joerif Het werkt ook niet op 3G bellen, niet via mijn Galaxy S20 Ultra.
Heb dit op meerdere nummers getest maar er verschijnt maar geen HD tekententje tijdens het bellen.

 

Een of andere reden wordt dat inderdaad niet zichtbaar bij T-Mobile maar het is er wel zelf ook getest.

Maar inderdaad ook jammer dat ook niet werkt.

Hoi Allemaal, was aan het googlen en kwam dit topic tegen dat 4 jaar geleden is gestart. Erg jammer om te lezen dat T-mobile nog steeds geen HD voice ondersteunt, dit is voor mij echt een deal breaker om naar jullie mobiele netwerk over te stappen, de gesprekskwaliteit van HD Voice bij KPN, over alle netwerken klinkt gewoon vele malen beter, dat je niet meer anders wilt, als je dit eenmaal gewend bent. 

Ik vind dat jullie erg achter lopen wat betreft het door ontwikkelen van deze techniek en jullie concurrent een stap voor te blijven. Hopelijk komt hier snel verbetering in. 

Reputatie 7
Badge +14

T-Mobile ondersteund wel HD voice, maar dat alleen als je een mobiel nummer van T-Mobile belt. Die moet natuurlijk ook HD voice ondersteunen. Het enigste voordeel met KPN is dat HD voice werkt naar KPN en Vodafone nummers. Zodra je een T-Mobile nummer belt heb je dat ook niet.

T-Mobile is de grootste aanbieder in Nederland (meeste sims zitten op hun netwerk) dus de kans dat je wel HD voice belt is toch groot hoor!

Reputatie 7
Badge +9

Hi allemaal,

Ik had graag een update gedeeld, maar er is nog niks over bekend en dus kan ik geen inhoudelijke reactie geven hierover. Als je problemen ervaart met het netwerk dan kun je een melding maken via onze dekkingskaart. 

Mochten we in de toekomst een update hebben dan delen we dat direct!

HD voice icm met 4G bellen zou toch moeten kunnen?

Misschien dat @Mark_K hier meer over weet.

Lijkt me dat dit er aan zit te komen.

T-Mobile heeft de meeste mobiele abonnees in Nederland, dus niet al jouw contactpersonen zitten bij KPN en Vodafone :)

Dat is de theorie. In de praktijk heb ik veel connecties met personen die werken bij een bedrijf die een bedrijfsbundel van KPN heeft, familieleden met Vodafone en zelfs mensen met Tele2 (notabene op het T-mobile netwerk en ook dan geen HD Voice? ) Ik kan niet eens één iemand (op mezelf na) in mijn kringen opnoemen met T-mobile.. Uiteraard zal er wellicht wel iemand bij jullie zitten, maar als ik ze al niet kan bedenken, zegt dat al genoeg.

Jammer dat dit de reactie is vanuit T-Mobile en geen concreet antwoord. Dit sterkt me niet om na het jaar te blijven 'plakken'.. Sorry..

Reputatie 6

Hi All,

Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie hiervan balen. Ik ben dan ook liever eerlijk hierover dan een een valse verwachting scheppen. Wanneer hier in de toekomst wat mee gaat gebeuren, zijn jullie de eerste die ik op de hoogte stel! :smile:

Reputatie 3

Het lijkt erop dat bellen binnen de T-Mobile brand geen belangrijk onderwerp is. Al zijn T-Mobile NL en USA niet aan elkaar gelinkt, maar je ziet wel een patroon.

https://www.rootmetrics.com/en-US/rootscore/map/metro/shreveport-la/2023/1H

 

 

 

Reputatie 3

T-Mobile heeft de meeste mobiele abonnees in Nederland, dus niet al jouw contactpersonen zitten bij KPN en Vodafone :)

Dat is de theorie. In de praktijk heb ik veel connecties met personen die werken bij een bedrijf die een bedrijfsbundel van KPN heeft, familieleden met Vodafone en zelfs mensen met Tele2 (notabene op het T-mobile netwerk en ook dan geen HD Voice? ) Ik kan niet eens één iemand (op mezelf na) in mijn kringen opnoemen met T-mobile.. Uiteraard zal er wellicht wel iemand bij jullie zitten, maar als ik ze al niet kan bedenken, zegt dat al genoeg.

Jammer dat dit de reactie is vanuit T-Mobile en geen concreet antwoord. Dit sterkt me niet om na het jaar te blijven 'plakken'.. Sorry..


Ligt er ook aan wat je als thuis provider hebt en ook wat je vanuit thuis (vroeger meekreeg)

KPN heeft momenteel ook bepaalde problemen met de internet APN waarbij de latency naar paar seconden schiet. Wat bij T-Mobile niet het geval is.

 

 

Uiteraard zullen Vodafone en KPN ook weleens problemen en storingen hebben.

Maar bij T-mobile ontbreekt de hele HD-voice functie en dat wordt dan maar afgedaan met '’onderling heb je het wel''. Als dit topic dan al 5 jaar terug in de tijd gaat en men heeft nog steeds niets meer dan bovenstaande quote te communiceren, betreur ik dat. Dat doet zacht gezegd een beetje ‘goedkoop’ aan, terwijl ik T-mobile echt wel als serieuze partij zie..

Ik heb het net getest en inderdaad is HD Voice beschikbaar via 3G. Via 4G nog niet. Het KPN toestel was trouwens via VoWifi verbonden.

Ik kan bevestigen dat ik dezelfde ervaring heb. Perfecte geluidskwaliteit naar KPN-klanten via 3G maar via VoLTE niet helaas. Hopelijk hebben jullie wat aan deze feedback. Ook 1202 is niet bereikbaar via VoLTE maar wel via 3G.

Ik ben hier ook nieuwsgierig naar. Ik ben erg blij met mijn T-Mobile abonnement. Zeer snel en stabiel internet. Echter de brakke belkwaliteit naar KPN en Vodafone vind ik echt onder de maat. Daar mag je meer van verwachten anno 2022 in mijn beleving. 
 

Ik begrijp ook dat dit niet in een maand geregeld is, maar we zijn nu al een paar jaar verder en er is nog geen enkel zicht op een oplossing, terwijl het via 3G wel in HD Voice kan naar KPN. 

Ook ik zou graag willen weten wanneer dit wordt gerealiseerd. Ik was altijd erg tevreden over T-Mobile, maar de geluidskwaliteit tijdens het bellen over 4G naar KPN en Vodafone klanten was voor mij de reden om niet te verlengen en over te stappen. Zodra dit gerealiseerd is, ben ik zo weer terug.

Beste @David Kun je ons van een update voorzien hoe het staat met betrekking tot HD-Voice naar KPN en Vodafone over 4G (VoLTE)? Tot op heden heb ik alleen nog maar HD-Voice via 4G van T-Mobile naar T-Mobile. De lage kwaliteit van gesprekken naar KPN en Vodafone zijn erg storend als je HD-Voice gewend bent. 
 

Via 3G werkt het wel, dus je zou zeggen dat het wel moet kunnen?

Reputatie 6

Hi All,

Update vanuit de netwerkspecialist: HD voice interconnectie gaat eraan komen. Ik had jullie met alle liefde een specifiek antwoord gegeven, maar het is nog niet bekend wanneer dit gaat gebeuren. Momenteel loopt er geen project die dit gaat realiseren. Wanneer meer bekend is over deze functie tijdens bellen over 4G, zal hier uiteraard meer duidelijkheid over worden gegeven!

Mochten jullie nog andere vragen hebben, dan kan dat hier in het topic. 

Ik vind het teleurstellend dat T-Mobile hier geen prioriteit aan geeft. De geluidskwaliteit is heel matig als je HD-voice gewend bent. Ik ben verder zeer tevreden over T-Mobile, maar dit is wat mij betreft wel een dealbreaker voor een eventuele verlenging. 

Reputatie 2
Het lijkt erop dat de interconnect voor HD Voice nu in ieder geval werkt met KPN (gesprekken die ik nu met KPN klanten heb gaan in HD voice). Vodafone weet ik niet, maar geloof het (nog) niet. Mooie ontwikkeling in ieder geval, de andere kant is nu veel beter verstaanbaar :)

Dat is heel erg mooi nieuws! Het schijnt alleen nog niet op 4G te werken en alleen op 3G.
Reputatie 5

Inmiddels 5 jaar later na het starten van dit topic ben ik ook wel benieuwd hoe concreet T-Mobile als grootste mobiele provider staat met de HD Voice richting andere providers. Ik had gister gesprekken waarbij een aantal via T-Mobile → T-Mobile en T-Mobile → KPN/Vodafone en naar de 2e moest ik me enorm inspannen om goed te luisteren. Zeker als je veel in calls zit en ook met andere T-Mobile gebruikers belt valt het nog meer op dat het verschil enorm is. Net alsof je belt met 1950. Het zou toch niet heel ingewikkeld moeten zijn om elkaars protocollen te ondersteunen? Deze zijn toch gewoon te implementeren? 

Reputatie 7
Badge +15

Bellen naar simpel is ook in HD voice dus wellicht Ben en binnenkort Tele2 ook (iedereen op het T-mobile netwerk).

Ik zou het erg waarderen als hieromtrent een update komt vanuit T-Mobile. 

Reputatie 5

Volgens mij heeft T-Mobile sinds een week of 2-3 een (deels) werkende HD Voice interconnect met KPN 🎉 ik merk dat sommige gesprekken met mensen waarvan ik weet dat ze KPN hebben, ineens in HD zijn. Het is alleen niet consistent. Soms wel en soms niet. Maar er lijkt dus beweging in te komen! Top!

Goede vraag, ik hoop dat T-Mobile hier snel werk van maakt. Ik heb VoLTE op mijn iPhone maar weer uitgezet, zodat ik HD-Voice heb als ik met KPN-ers bel. 

Reageer