Beantwoord

Problemen met Mobiele Data in Metro Rotterdam

  • 14 October 2023
  • 10 reacties
  • 430 Bekeken

Geachte Odido-team,

 

Ik wil graag een klacht indienen over de netwerkservice van Odido met betrekking tot mijn dagelijkse metrorit tussen Kralingse Zoom en Schiedam Centrum. Sinds de overgang van Tele2 naar Odido ervaar ik aanzienlijke problemen met mijn mobiele dataverbinding wanneer de metro ondergronds gaat, ondanks dat de netwerkkaart aangeeft dat er verbinding zou moeten zijn.

 

Hoewel mijn telefoon aangeeft dat er een actieve verbinding is, kan ik geen gebruik maken van internetdiensten. Dit staat in schril contrast met mijn eerdere ervaring met Tele2, waar ik altijd betrouwbare service had op dit traject. Als trouwe Tele-2 en nu Odido-klant verwacht ik een gelijkwaardige of betere kwaliteit van dienstverlening, vooral gezien de recente inflatieverhoging van de abonnementskosten.

 

Ik verzoek u vriendelijk doch dringend om deze kwestie serieus te nemen en passende maatregelen te nemen om de betrouwbaarheid van de service tussen Kralingse Zoom en Schiedam Centrum te herstellen. Ik waardeer uw aandacht voor deze kwestie en ben beschikbaar voor verdere informatie.

icon

Beste antwoord door ACM 14 October 2023, 16:47

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Mitchell's 

Ik heb gelezen dat er ergens een fout in de netwerkinstellingen zit, dit zou vóór het einde van dit weekend zijn opgelost.

Hier heb ik meestal ook last van een trage upload maar de downloadsnelheid is wel goed.

Reputatie 1

Geachte Odido-team,

 

Ik wil graag een klacht indienen over de netwerkservice van Odido met betrekking tot mijn dagelijkse metrorit tussen Kralingse Zoom en Schiedam Centrum. Sinds de overgang van Tele2 naar Odido ervaar ik aanzienlijke problemen met mijn mobiele dataverbinding wanneer de metro ondergronds gaat, ondanks dat de netwerkkaart aangeeft dat er verbinding zou moeten zijn.

 

Hoewel mijn telefoon aangeeft dat er een actieve verbinding is, kan ik geen gebruik maken van internetdiensten. Dit staat in schril contrast met mijn eerdere ervaring met Tele2, waar ik altijd betrouwbare service had op dit traject. Als trouwe Tele-2 en nu Odido-klant verwacht ik een gelijkwaardige of betere kwaliteit van dienstverlening, vooral gezien de recente inflatieverhoging van de abonnementskosten.

 

Ik verzoek u vriendelijk doch dringend om deze kwestie serieus te nemen en passende maatregelen te nemen om de betrouwbaarheid van de service tussen Kralingse Zoom en Schiedam Centrum te herstellen. Ik waardeer uw aandacht voor deze kwestie en ben beschikbaar voor verdere informatie.

Ha @Mitchell's, en welkom op de Community van Odido!

 

Ik vrees dat jij ook last hebt van een bijzonder issue, waar ikzelf ook last van heb, maar goed nieuws! Dit probleem zal uiterlijk aankomende maandagochtend, 16 Oktober 2023, opgelost worden door een automatische update aan Odido zijn kant. Odido heeft (uiteindelijk) ontdekt dat er bij meerdere klanten met klachten sinds de naamswijziging, sprake is van een ‘mismatch’ qua netwerkinstellingen. Dat wil zeggen, je toestel heeft andere waardes dan het Odido netwerk. Dat is zeer bijzonder te noemen, en iets wat Odido dit weekend(einde) gaat corrigeren met een netwerkupdate. Dit gaat geheel automatisch, hier hoef je dus niets voor te doen. 
 

Zoals je misschien al hebt gelezen, is Odido bezig met het vervangen van verouderd apparatuur. D.w.z dat de netwerkmasten, die jou voorzien van 4G/5G, worden vervangen, door gloednieuwe masten die geschikt zijn voor de toekomst, van het (Europese)merk Ericsson. Omdat dit een enorme operatie is, gaat dit in stappen, waardoor er mogelijk hinder ondervonden kan worden door bepaalde klanten, omdat het oude apparatuur, van het merk Huawei, niet goed meer lijken te liggen in het vernieuwde Odido netwerk. Je kunt de Odido Netwerkkaart gebruiken, om te zien of er geplande werkzaamheden staan aangekondigd, in jouw omgeving.

 

Wellicht dat een van de moderators, hier een blik op kunnen werpen, in iedere geval succes en sterkte met de situatie zoals die nu is! Daar word niemand vrolijk van! 

Geachte Odido-team,

 

Ik wil graag een klacht indienen over de netwerkservice van Odido met betrekking tot mijn dagelijkse metrorit tussen Kralingse Zoom en Schiedam Centrum. Sinds de overgang van Tele2 naar Odido ervaar ik aanzienlijke problemen met mijn mobiele dataverbinding wanneer de metro ondergronds gaat, ondanks dat de netwerkkaart aangeeft dat er verbinding zou moeten zijn.

 

Hoewel mijn telefoon aangeeft dat er een actieve verbinding is, kan ik geen gebruik maken van internetdiensten. Dit staat in schril contrast met mijn eerdere ervaring met Tele2, waar ik altijd betrouwbare service had op dit traject. Als trouwe Tele-2 en nu Odido-klant verwacht ik een gelijkwaardige of betere kwaliteit van dienstverlening, vooral gezien de recente inflatieverhoging van de abonnementskosten.

 

Ik verzoek u vriendelijk doch dringend om deze kwestie serieus te nemen en passende maatregelen te nemen om de betrouwbaarheid van de service tussen Kralingse Zoom en Schiedam Centrum te herstellen. Ik waardeer uw aandacht voor deze kwestie en ben beschikbaar voor verdere informatie.

 

Ik heb ook helaas nog steeds problemen met het netwerk in de metrotunnel van Rotterdam. Hij geeft aan dat hij goed ontvangst heeft op 5G, maar ik kan geen verbinding maken met internet. Op de dekkingskaart zie ik geen problemen aangegeven. Komt hier nog een oplossing voor?

@Waqqas en @ACM Dank voor jullie reacties, maar helaas is er nog niks opgelost.. Het probleem zoals ik en dienzand beschrijven is nog steeds.

 

@Odido Kunnen jullie even reageren, dit moet opgelost worden!

Reputatie 1

@Waqqas en @ACM Dank voor jullie reacties, maar helaas is er nog niks opgelost.. Het probleem zoals ik en dienzand beschrijven is nog steeds.

 

@Odido Kunnen jullie even reageren, dit moet opgelost worden!

Ha @Mitchell's,

 

Wat vervelend, heb je de netwerkkaart al geraadpleegd? En wat gaf deze aan? Daarbij ook nog even handig om uit te sluiten, lees vooral even het volgende. 


@Marciano van Odido en/of @Hajar van Odido kan een van jullie allicht TS verder helpen? Misschien is er meer aan de hand.

Volgens de netwerkkaart zou alles moeten werken… Ik hoop dat @Hajar van Odido of @Marciano van Odido mee kunnen kijken.

Reputatie 1

Volgens de netwerkkaart zou alles moeten werken… Ik hoop dat @Hajar van Odido of @Marciano van Odido mee kunnen kijken.

Heb je de stappen in de FAQ ook al doorlopen? Netwerkinstellingen gereset? Nieuwe SIM aangevraagd (in Odido thema) en geactiveerd? Dit verhelpt namelijk de meeste problemen. Tevens kun je via de Netwerkkaart direct een probleem melden, dan komen ze terecht bij de juiste afdeling/Netwerk specialist. 

Hi @ACM De stappen allemaal doorlopen, behalve de nieuwe SIM aanvragen. Maar die oude werkt verder helemaal prima, alleen niet op dat stukje ondergronds in de metro.

Reputatie 1

Hi @ACM De stappen allemaal doorlopen, behalve de nieuwe SIM aanvragen. Maar die oude werkt verder helemaal prima, alleen niet op dat stukje ondergronds in de metro.

Oké helder. Mijn advies zou zijn om ook een SIM issue uit te sluiten, en een nieuwe SIM aan te vragen. Dit kan heel eenvoudig via Mijn Odido. De kosten kan je gecrediteerd krijgen, via de klantenservice en anders via een van de community moderators, welke allicht meelezen. Om jouw probleem sneller op te lossen, kun je het beste direct het probleem melden via de Netwerkkaart van Odido. Dan is het probleem sneller op de radar van Odido, tevens zal deze direct aankomen bij een netwerkspecialist. Hajar en Marciano zullen namelijk ook jouw probleem doorsturen naar een netwerkspecialist, gezien betrokken medewerkers het al (enorm) druk hebben, lijkt mijn reeds beschreven instructie het snelste. 
 

Succes!

Reputatie 7
Badge +9

Hi Mitchell, ook in de metrotunnels moet je natuurlijk gewoon een goede verbinding hebben. Ik heb je vraag doorgezet naar onze netwerkspecialisten om te kijken of er iets aan de hand is. Zodra ik een reactie heb, laat ik het je weten!

Reageer