Weer T-Mobile inbeeld

  • 27 September 2023
  • 44 reacties
  • 1302 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 11 reacties

Afgelopen vrijdag mijn nieuwe iPhone ontvangen en geïnstalleerd. Hiervoor heb ik de eSIM moeten overzetten, dus downloaden, inscannen en activeren. Dit is goed gegaan en alles werkt ook na behoren!

alleen staat er weer T-Mobile bij het netwerk, het stomme was dat er bij de vorige iPhone wel netjes Odido stond. Kan ik dit ergens aanpassen? Zelfde geld voor de Apple Watch met eSIM, hier staat ook t-mobile als netwerk maar hier heeft nog nooit Odido gestaan. 
 

Kan ik dit zelf oplossen?

Marciano van Odido 6 maanden geleden

Hoi DJ (en Borssie), ik heb direct eens voor je gekeken en de case die Hajar voor je heeft aangemaakt staat nog open. Onze technische afdeling heeft het nog steeds erg druk, waardoor alles langer duurt dan verwacht. Volgens normale procedure zou je inderdaad binnen enkele werkdagen een terugkoppeling ontvangen. Echter is dit dus niet meer het geval. Ik begreep dat mijn collega je al een workaround heeft aangeboden. Een simswap naar een fysieke simkaart kan dit cosmetische probleem verhelpen. Mochten jullie, totdat de technishe dienst dit oplost, toch Odido in je beeld willen zien staan bestel dan een fysieke simkaart via Mijn Odido. Anders is het echt nog even afwachten. 

Bekijk origineel

44 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @DJ78 

Als het goed is wordt de naam van de operator automatisch aangepast.

Reputatie 1

En wanneer wordt dit dan aangepast? Het was op de vorige iPhone goed. Alleen met de nieuwe eSIM op de nieuwe iPhone gaat het dus niet goed.

Reputatie 7
Badge +14

Some helpt het om even te kijken of er een software (of carrier settings) update beschikbaar is voor je toestel. Er gaat verder niets verkeerd met je verbinding, alleen zie je een oude naam...

Reputatie 1

Heb de telefoon meerdere malen herstart, en ben volgens mij zo’n beetje alle instellingen nagegaan. Geen update en nog steeds T-Mobile in beeld. 

Reputatie 1

Las op Tweakers dat er meer gebruiker zijn met hetzelde probleem.

Ook ik ervaar dit, na activatie van mijn nieuwe Esim staat er weer vrolijk Tmobile.

Ook in de APN settings,

Lijkt wel alsof de nieuwe Esims dit worden geactiveerd niet omzet zijn naar Odido.

 

Reputatie 1

Some helpt het om even te kijken of er een software (of carrier settings) update beschikbaar is voor je toestel. Er gaat verder niets verkeerd met je verbinding, alleen zie je een oude naam...

Zou vreemd zijn met vers geladen carrier settings die je krijg na de de activatie van je nieuwe Esim.

Denk ergens gewoon een instelling bij Odido

Reputatie 1

Het blijft een raar verhaal dat nieuwe Esims de naam t-mobile hebben ipv Odido. Ik heb inmiddels volgens mij alles geprobeerd wat een gebruiker kan doen. Het is volgens mij nu aan Odido om dit recht te zetten. Het heeft wat mij betreft geen haast omdat het alleen een naampje…

Reputatie 1

@Hajar van Odido zou jij dit misschien eens kunnen checken of er via andere wegen ook "klachten” komen over dit fenomeen? Probleem is het eigenlijk niet echt want alles werkt gewoon zoals het hoort. Maar het is toch gek als je als commercieel merk slordig omgaat met je eigen merknaam...

Reputatie 7
Badge +9

Hi allemaal,

Onze technische afdeling is op de hoogte van dit probleem en zijn bezig met het onderzoeken hiervan. Ik zou graag van jullie een privebercht ontvangen met jullie naam, geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van je IBAN ter controle. En antwoorden op deze vragen zodat ik ze door kan zetten naar de technische afdeling.

- Telefoonnummer & klantnummer: 

- Wanneer ontstond het probleem? (datum & tijdstip) 

- Wat is er precies aan de hand? 

- Welke stappen heb je genomen? 

- Wat had er eigenlijk moeten gebeuren? 

- Wat ging er fout? 

- Welke evt. foutmelding / foutcode zag je? (voeg indien mogelijk ook een screenshot toe)

- Op welk nummer ben je bereikbaar?

Reputatie 1

Helaas nog steeds T-Mobile in beeld. Wel vorige week een bericht gehad (nadat ik gegevens had achtergelaten) dat ze met enkele werkdagen contact zouden opnamen…

Reputatie 1

Hier ook geen reactie, en geen oplossing.

Reputatie 7
Badge +14

Dit zal echt wel een keer worden opgelost maar is nu gewoon een cosmetisch probleempje. Dus wacht het rustig af.

Reputatie 1

Dit zal echt wel een keer worden opgelost maar is nu gewoon een cosmetisch probleempje. Dus wacht het rustig af.

Je hoeft het niet af te zwakken, mij is gevraagd gegevens te sturen, hierop is door Odido toch een soort belofte gedaan. Namelijk je krijgt binnen enkele (werk) dagen terugkoppeling. 
Dit blijft vervolgens uit, nogmaals ik heb iets gemeld en nergens om gevraagd. Maar als iets wordt beloofd moet je het nakomen.

Reputatie 1

Het is ook geen probleem dat het niet opgelost is. Ik vindt jammer dat er gezegd wordt dat er contact wordt opgenomen, dit niet gebeurt en dat je ook verder niets hoort…

Reputatie 1

Het is ook geen probleem dat het niet opgelost is. Ik vindt jammer dat er gezegd wordt dat er contact wordt opgenomen, dit niet gebeurt en dat je ook verder niets hoort…

Precies dat,

Reputatie 7
Badge +9

Hi allemaal,

Ik begrijp dat jullie dit zo snel mogelijk opgelost willen hebben. Het onderzoek loopt nog en daardoor kan ik ook geen indicatie geven van wanneer het is opgelost.  Zoals ik ook had aangegeven neemt de technische afdeling contact met jullie op zodra er een oplossing is.

Nogmaals excuses voor het ongemak! 

Reputatie 1

Dit zal echt wel een keer worden opgelost maar is nu gewoon een cosmetisch probleempje. Dus wacht het rustig af.

Je hoeft het niet af te zwakken, mij is gevraagd gegevens te sturen, hierop is door Odido toch een soort belofte gedaan. Namelijk je krijgt binnen enkele (werk) dagen terugkoppeling. 
Dit blijft vervolgens uit, nogmaals ik heb iets gemeld en nergens om gevraagd. Maar als iets wordt beloofd moet je het nakomen.

Mee eens, echter zou ik blij zijn als ik jullie was! Sinds de migratie naar Odido, is mijn (en vele anderen) netwerkstabiliteit doch snelheid enorm gekelderd, om van te huilen. De E-SIMS staan nog ingesteld op het oude profiel van T-Mobile, gelet op hetgeen hier staat beschreven, bij iedereen die ik ken, hetzelfde is gebeurd. Odido heeft zijn zaakjes gewoon niet op orde, en het ergste van alles is ook nog dat dit ten koste gaat van; stabiliteit en snelheid. Hier vroeg niemand om, en ik al helemaal niet. Tevens vind ik de ‘moderators’ binnen deze Community ook ondermaats, gezien je wordt afgepoeierd met een nietszeggend antwoord, onder het mom van ‘zoek het lekker uit’. Zijn ze (T-Mobile) door de migratie naar Odido, overgestapt van het verlenen van service, naar een doe het zelf zaak?

Reputatie 1

Hi allemaal,

Ik begrijp dat jullie dit zo snel mogelijk opgelost willen hebben. Het onderzoek loopt nog en daardoor kan ik ook geen indicatie geven van wanneer het is opgelost.  Zoals ik ook had aangegeven neemt de technische afdeling contact met jullie op zodra er een oplossing is.

Nogmaals excuses voor het ongemak! 


Snap ik allemaal, maar je hebt echt wat anders aangegeven zoals hieronder is te lezen.

Dat de oplossing even duurt is ook geen probleem. Maar er kan toch kort uitleg plaats vinden wat er aan de hand is. Of misschien een reactie van de technische support, over hetgeen we nu op wachten.

op persoonlijke berichten wordt trouwens ook nauwelijks gereageerd. Beetje jammer.

 

 

Reputatie 1

Hi allemaal,

Ik begrijp dat jullie dit zo snel mogelijk opgelost willen hebben. Het onderzoek loopt nog en daardoor kan ik ook geen indicatie geven van wanneer het is opgelost.  Zoals ik ook had aangegeven neemt de technische afdeling contact met jullie op zodra er een oplossing is.

Nogmaals excuses voor het ongemak! 


Snap ik allemaal, maar je hebt echt wat anders aangegeven zoals hieronder is te lezen.

Dat de oplossing even duurt is ook geen probleem. Maar er kan toch kort uitleg plaats vinden wat er aan de hand is. Of misschien een reactie van de technische support, over hetgeen we nu op wachten.

op persoonlijke berichten wordt trouwens ook nauwelijks gereageerd. Beetje jammer.

 

 

Ha,

Ik loop tegen precies hetzelfde aan. Er word nauwelijks tot  niet gereageerd hier; en het lijkt onmogelijk om deze Berlijnse muur te doorbreken, doch het krijgen van service. Veel succes en sterkte met hetgeen je is toegezegd! 

Goedemorgen allen,

 

Hier hetzelfde. Sinds eergisteren mijn nieuwe Pixel 8 Pro in ontvangst genomen, Hiervoor een Pixel 7 Pro met E-SIM. Deze is via de migratie direct over gegaan op Odido. Eergisteren heb ik mijn e-sim aangevraagd en geactiveerd voor mijn8 Pro, maar inderdaad weer naar T-Mobile in beeld. Ook al is het iets “cosmetisch” , iets in mij zegt dat het gewoon niet klopt 😉 ik ga @Hajar van Odido  een privebericht sturen met mijn gegevens. Ben benieuwd hoe en wanneer dit rechtgezet word. 

Reputatie 1

Gezien het tempo hier kan het wel eens 2024 worden voor het hersteld is. 

Bijzonder maar waar, Odido een bedrijf in communicatie,communiceert zelf niet met zijn eigen klanten…. De overgang naar Odido kwam voor iedereen totaal onaangekondigd. Ik heb zelf na de wijziging  (lees:te laat) nooit informatie mail/sms of iets gekregen.
Ben ook pas 10+ jaren klant dus waar hebben we het over. (Door dat ik zelf ging zoeken kwam ik er achter). Het is dus voor Odido belangrijker dat de concurent in het duister tast, dan dat het de eigen klanten informeert. Dat deze problemen er zijn zegt mij iets over de manier van omzetting. 
Dat het feit dat dit in het geniep moest gebeuren( de naamswijzing) was belangrijker dan dat het technisch allemaal geregeld zou is achter de schermen. Die indruk krijg ik nu een beetje, want ze hebben geen idee wat er aan de hand is.

Btw, Volgens mij is de afdeling communicatie en klantenservice  niet mee verhuisd naar Odido, want als ik hier zo lees doen ze daar na de naamsverandering niet meer aan.

Reputatie 1

Goedemorgen allen,

 

Hier hetzelfde. Sinds eergisteren mijn nieuwe Pixel 8 Pro in ontvangst genomen, Hiervoor een Pixel 7 Pro met E-SIM. Deze is via de migratie direct over gegaan op Odido. Eergisteren heb ik mijn e-sim aangevraagd en geactiveerd voor mijn8 Pro, maar inderdaad weer naar T-Mobile in beeld. Ook al is het iets “cosmetisch” , iets in mij zegt dat het gewoon niet klopt 😉 ik ga @Hajar van Odido  een privebericht sturen met mijn gegevens. Ben benieuwd hoe en wanneer dit rechtgezet word. 


Mijn zus (uit het buitenland) heeft een (fysieke) prepaid simkaart besteld, van Odido, en bij activatie staat er ook tot op heden T-Mobile. Dat maakt voor de rest echt vrij weinig uit, op cosmetische vlakte na dan.

Reputatie 1

Gezien het tempo hier kan het wel eens 2024 worden voor het hersteld is. 

Bijzonder maar waar, Odido een bedrijf in communicatie,communiceert zelf niet met zijn eigen klanten…. De overgang naar Odido kwam voor iedereen totaal onaangekondigd. Ik heb zelf na de wijziging  (lees:te laat) nooit informatie mail/sms of iets gekregen.
Ben ook pas 10+ jaren klant dus waar hebben we het over. (Door dat ik zelf ging zoeken kwam ik er achter). Het is dus voor Odido belangrijker dat de concurent in het duister tast, dan dat het de eigen klanten informeert. Dat deze problemen er zijn zegt mij iets over de manier van omzetting. 
Dat het feit dat dit in het geniep moest gebeuren( de naamswijzing) was belangrijker dan dat het technisch allemaal geregeld zou is achter de schermen. Die indruk krijg ik nu een beetje, want ze hebben geen idee wat er aan de hand is.

Btw, Volgens mij is de afdeling communicatie en klantenservice  niet mee verhuisd naar Odido, want als ik hier zo lees doen ze daar na de naamsverandering niet meer aan.

Vervelend, ik vind de communicatie ook ondermaats, in iedere geval hoe het allemaal is verlopen, en hoe ik opgezadeld word met problemen, door toedoen van dit alles. Ik kwam 5 September jl. terug uit het buitenland, en werd verrast met ‘Geen Netwerk’, vervolgens na een paar keer mijn toestel, opnieuw op te starten en de netwerkinstellingen te resetten, stond er ineens ‘Odido’. Vervolgens ging ik zoeken, en stuitte ik op berichtgeving dat T-Mobile Nederland, van naam en missie gaat veranderen naar Odido, zodat ze meer vrijheid hebben en afgekoppeld worden van (regels, door) de Duitse tak. 

Reputatie 1

En weer een week voorbij zonder communicatie… 

En weer een week voorbij zonder communicatie… 

 

Inderdaad. Je zou op z’n minst verwachten dat er vanuit Odido een bericht word gestuurd in dit topic. Ik vraag me af waar we nu op wachten. Tot ze voldoende mensen hebben die dit ook melden, of dat er ook daadwerkelijk achter de schermen gecheckt word hoe dit komt en dit oplossen. Ik zou zeggen de telefoons / simkaarten opnieuw activeren in het netwerk? Misschien denk ik te makkelijk? 

Reageer