Beantwoord

[FAQ] T-Mobile introduceert 'Datavrije Muziek'



Toon eerste reactie

221 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Dus ik heb nu een 20gb databundel met een stel samen '13 abonnement.

Jammer dat ik dan buiten de boot val.

Of gaat David deze klanten ook blij maken?
Ik kan het namelijk niet terug lezen in de FAQ


Hallo Andy.

Het beste is om even te bellen met de t-mobile klanten service, zij kunnen je namelijk beter helpen doordat er een directe communicatie is.
Via een t-mobile lijn is het: 1200, vast: 0624001200
Reputatie 4
Badge +6
Heel erg bedankt voor dit bericht maar ik heb zo'n abonnement niet. Ik zit nog bij een Stel samen Sim Only '13, die ik in Oktober 2014 al heb laten verlengen, die inging in februari 2015 en dus stopt in 2017. Nu mag ik eind oktober wel weer verlengen, dus ik zou nu even moeten wachten, maar ik hoopte eigenlijk dat T-Mobile nu zou zeggen: Jongen, je wil toch klant blijven en je bent zoooooo tevreden over T-Mobile, wij doen niet moeilijk en je mag nu al je contract verlengen voor een nieuw contract. 😛 Het is maar een idee... LOL Al hoewel je nooit weet wat voor mooi contract ze eventueel eind oktober weer kunnen leveren? Ja... wat is nu slim?

Ik zou even wachten, in de eerste periode (momenteel op dit moment).
Zijn er nog geen mensen of amper mensen aangesloten.. het duurt ook tot vanmiddag tot waarschijnlijk iedereen is aangesloten.
Het beste is om af te wachten, straks is er net zoals bij de Madness maand.. een goeie actie.
Ook kan je, bij je zelf af vragen of muziek streamen nu wel zo nodig is..
Het klinkt natuurlijk leuk en aangenaam, maar met 20GB is het ook wel mogelijk om een maand lang door te komen met streamen, anders kijk in de instellingen van je app voor bijvoorbeeld data besparing
Ik heb een 'Stel Samen' abonnement van 6GB, maar geen 'Stel Samen en Stel Bij' abonnement. Geldt het datavrij streamen dan ook?
Ik heb een 'Stel Samen' abonnement van 6GB, maar geen 'Stel Samen en Stel Bij' abonnement. Geldt het datavrij streamen dan ook?

Op een ander forum bericht is geplaatst dat dit alleen voor Stel samen en Stel bij abonnementen is.



Als T-Mobile slim is, en dat zijn ze volgens mij wel, bieden ze iedereen nu de mogelijkheid aan om hun contract om te laten zetten, zonder boete. Dan hebben ze A) je weer als klant voor 2 jaar en 😎 je gaat er vast meer voor betalen. Lijkt me een WIN WIN situatie voor T-Mobile 🆒
Reputatie 1
Ik heb een 'Stel Samen' abonnement van 6GB, maar geen 'Stel Samen en Stel Bij' abonnement. Geldt het datavrij streamen dan ook?

Op een ander forum bericht is geplaatst dat dit alleen voor Stel samen en Stel bij abonnementen is.



Als T-Mobile slim is, en dat zijn ze volgens mij wel, bieden ze iedereen nu de mogelijkheid aan om hun contract om te laten zetten, zonder boete. Dan hebben ze A) je weer als klant voor 2 jaar en 😎 je gaat er vast meer voor betalen. Lijkt me een WIN WIN situatie voor T-Mobile 🆒


Volgens mij kun je het abonnement over laten zetten naar stel samen en stel bij. (Zoals ik hoorde van een Tmobile helpdesk medewerker). Alleen als je een telefoon erbij hebt moet je die compleet afbetalen.
Ik vind het erg jammer dat T-mobile blijkbaar geen waarde hecht aan netneutraliteit.

Liever zie ik dat T-mobile de keuze aan de klant overlaat waar hij zijn data voor gebruikt.


Serieus? Je krijgt iets voor niets en je bent er niet blij mee?

Volgens mij kun je het abonnement over laten zetten naar stel samen en stel bij. (Zoals ik hoorde van een Tmobile helpdesk medewerker). Alleen als je een telefoon erbij hebt moet je die compleet afbetalen.


Dit is een interessant antwoord! Is er iemand die dit kan bevestigen?
Volgens mij moet je gewoon wachten tot je contract kan verlengen.
Reputatie 7
Badge +20
Hey allemaal,

Ik zie met name veel vragen over Datavrije Muziek in combinatie met welk abonnement en of je hier naar over kunt stappen. Ik geef hier graag nog een keer antwoord op, dit is ook in de FAQ opgenomen onder 'Ik heb geen Stel Samen & Stel Bij abonnement. Hoe krijg ik Datavrije Muziek?'.

Datavrije Muziek is alleen voor de abonnementen Stel Samen & Stel Bij, de particuliere én de zakelijke variant van dit abonnement. Stel Samen en andere prijsplannen vallen hier dus niet onder. Naast dit prijsplan heb je ook een databundel nodig van 6 of 20 GB om aanspraak te maken op Datavrije Muziek. Als je een lagere bundel hebt bij je Stel Samen & Stel Bij-abonnement kun je deze bundel zelf via My T-Mobile verhogen naar 6 GB, dan krijg je ook Datavrije Muziek bij jouw abonnement. 🙂 Mocht je twijfelen welk abonnement je op dit moment hebt, dan kun je dit ook via My T-Mobile controleren.

Heb je op dit moment nog géén Stel Samen & Stel Bij, maar wil je hier wel naar overstappen dan bieden we die mogelijkheid ook. In dit topic vind je hier de voorwaarden voor. Je kunt dus checken of je hier voor in aanmerking komt en voor jezelf besluiten of je dit wilt.

Als je overigens (bijna) buiten je contractperiode bent, kun je gewoon verlengen en dan kiezen voor Stel Samen & Stel Bij. Je ontvangt dan Datavrije Muziek wanneer jouw verlenging ingaat.

Hopelijk heb ik het zo duidelijk kunnen uitleggen, bij vragen weten jullie me te vinden. 😉
Reputatie 4
Badge +6
Duurt lang voordat het geactiveerd is david
Reputatie 1
Dit is dus een reden om weg te gaan bij T-Mobile.

Ik heb een stel samen 13' abonnement met 20gb databundel. Ik heb geen mogelijkheid om over te stappen naar stel samen en stel bij vanwege een telefoon die ik dan moet afbetalen en T-Mobile zegt nu tegen al hun klanten die in dit pakket zitten " een dikke F jullie maar jullie hebben gewoon keiharde pech"

Dit is gewoon klant discriminatie. Ik moet dus 1 jaar en 3 maanden wachten totdat ik dit ook krijg. Ik denk niet dat ik dan nog blijf als ze zo met hun klanten omgaan.
Badge +13
Maar dan zul je bijna mogen verlengen neem ik aan of je abonnement is bijna afgelopen?
Reputatie 1
Rosan: Als dit naar mij gericht is: mijn abonnement verloopt feb. 2018. Ik moet dus nog 1 jaar en 3 maanden wachten voordat ik dit zou krijgen.
Reputatie 4
Badge +6
Hey allemaal,

Ik zie met name veel vragen over Datavrije Muziek in combinatie met welk abonnement en of je hier naar over kunt stappen. Ik geef hier graag nog een keer antwoord op, dit is ook in de FAQ opgenomen onder 'Ik heb geen Stel Samen & Stel Bij abonnement. Hoe krijg ik Datavrije Muziek?'.

Datavrije Muziek is alleen voor de abonnementen Stel Samen & Stel Bij, de particuliere én de zakelijke variant van dit abonnement. Stel Samen en andere prijsplannen vallen hier dus niet onder. Naast dit prijsplan heb je ook een databundel nodig van 6 of 20 GB om aanspraak te maken op Datavrije Muziek. Als je een lagere bundel hebt bij je Stel Samen & Stel Bij-abonnement kun je deze bundel zelf via My T-Mobile verhogen naar 6 GB, dan krijg je ook Datavrije Muziek bij jouw abonnement. 🙂 Mocht je twijfelen welk abonnement je op dit moment hebt, dan kun je dit ook via My T-Mobile controleren.

Heb je op dit moment nog géén Stel Samen & Stel Bij, maar wil je hier wel naar overstappen dan bieden we die mogelijkheid ook. In dit topic vind je hier de voorwaarden voor. Je kunt dus checken of je hier voor in aanmerking komt en voor jezelf besluiten of je dit wilt.

Als je overigens (bijna) buiten je contractperiode bent, kun je gewoon verlengen en dan kiezen voor Stel Samen & Stel Bij. Je ontvangt dan Datavrije Muziek wanneer jouw verlenging ingaat.

Hopelijk heb ik het zo duidelijk kunnen uitleggen, bij vragen weten jullie me te vinden. ;)


Beste David...

Ik heb nog steeds geen sms ontvangen.
Komt het nog vandaag of is het een andere dag?
Badge +13
Rosan: Als dit naar mij gericht is: mijn abonnement verloopt feb. 2018. Ik moet dus nog 1 jaar en 3 maanden wachten voordat ik dit zou krijgen.
Dan heb je hem laat afgesloten?

(Maar je data bundel is wel al gratis verhoogd)

Voordeel van je toestel afbetalen en naar andere abonnement overgaan is dat je lagere maand lasten gaat hebben.

Als je data vrije muziek aanbied zorg dan ook dat het werkt. 
ik gebruik TIDAL en alle data gaat gewoon van mijn bundel af

 

Hey allemaal,

Heb je op dit moment nog géén Stel Samen & Stel Bij, maar wil je hier wel naar overstappen dan bieden we die mogelijkheid ook. In dit topic vind je hier de voorwaarden voor. Je kunt dus checken of je hier voor in aanmerking komt en voor jezelf besluiten of je dit wilt.

Ik reageer even tussen de regels door! Leuke info maar duidelijk is het niet echt. Al hoewel, er staan wel wat duidelijke punten maar echt heel duidelijk is het niet :?

Punt 3 op de pagina waar we het zojuist over hebben. Overzetten van je bestaande abonnement kan maar dan komt je korting te vervallen en moet je de standaardprijzen gaan betalen. Eigenlijk is dit natuurlijk niet te doen. Dit kost je dan gewoon geld en is niet echt klantvriendelijk, al zeg ik het zelf.



Als je overigens (bijna) buiten je contractperiode bent, kun je gewoon verlengen en dan kiezen voor Stel Samen & Stel Bij. Je ontvangt dan Datavrije Muziek wanneer jouw verlenging ingaat.

Ik heb nog geen enkel iemand gehad binnen T-Mobile (excuus als ik nu iemand voor zijn voeten stoot), die mij zegt dat ik, als ik BIJNA buiten mijn contractperiode ben al kan verlengen (je moet 4 maanden aanhouden en niet langer!!). Dus die vlieger gaat niet op. En dan zegt T-Mobile ook nog dat als je gaat verlengen, en in mijn geval in februari 2017 pas mij nieuwe contract in zou gaan, dat ik dan pas gebruik kan maken van deze dienst.

Hopelijk heb ik het zo duidelijk kunnen uitleggen, bij vragen weten jullie me te vinden. ;)



Het is me helemaal duidelijk... Enne, ik val T-Mobile niet aan!! Maar gelukkig weten sommige binnen T-Mobile dat ook. Ik probeer alleen duidelijkheid te scheppen in de wirwar van wat nu wel en wat nu niet mag en vragen waar misschien meer mensen mee zitten. Dus ik snap het wel... maar begrijpen doe ik het niet 😛
Dit is dus een reden om weg te gaan bij T-Mobile.

Ik heb een stel samen 13' abonnement met 20gb databundel. Ik heb geen mogelijkheid om over te stappen naar stel samen en stel bij vanwege een telefoon die ik dan moet afbetalen en T-Mobile zegt nu tegen al hun klanten die in dit pakket zitten " een dikke F jullie maar jullie hebben gewoon keiharde pech"

Dit is gewoon klant discriminatie. Ik moet dus 1 jaar en 3 maanden wachten totdat ik dit ook krijg. Ik denk niet dat ik dan nog blijf als ze zo met hun klanten omgaan.



Om eerlijk te zijn is dit wel te begrijpen. Je hebt een abonnement met telefoon genomen. Als je een mobiel hebt die je nog moet afbetalen dan is dit wel begrijpelijk. Punt 5 op de al eerder genoemde pagina hier op de forum. Je moet je toestel eerst afbetalen! Das het voordeel als je gewoon een losse telefoon koopt en een SIM Only abonnement neemt 🆒

Beste David...

Ik heb nog steeds geen sms ontvangen.
Komt het nog vandaag of is het een andere dag?


Je krijgt vanzelf bericht... Wachten is zo onmenselijk :$
Het komt... Het komt... Die goede SMS, hij komt er echt, hij komt er echt
Als jij aan de beurt bent :8
Wat ik volgens mij nog nergens heb zien staan, of ik heb er overheen gelezen:
- is het ook geldig bij GRATIS spotify? Mensen die dus geen abonnement hebben maar normaal gezien altijd gratis luisteren (met reclame van Spotify).

Sorry als het wel ergens staat maar ik het niet heb kunnen vonden.
Reputatie 7
Badge +20
@Fluxsystem

Geduld is een schone zaak.. 😉 Het komt vandaag, zoals ook in deze FAQ en op de website is aangegeven.

@Andytuinman3

Jammer om te lezen dat je hier zo in staat en dit discriminatie vindt. We willen iedereen de mogelijkheid bieden om van deze dienst gebruik te maken, hiervoor is echter wel gekozen om dit bij het nieuwste abonnement toe te voegen. Aangezien je van tevoren een contract tekent voor de lopende periode is de mogelijkheid over te stappen ook al een uitzondering.

Als we nog ergens bij kunnen helpen, horen we dat graag.

@Serviceweb

De standaardprijzen zijn wel de prijzen van dat moment, dus het is niet gezegd dat je altijd duurder uit bent. Daarnaast kun je ook maandelijks je bundels bijstellen naar eigen behoefte. Dit is ook niet bij oudere prijsplannen het geval.

Je laatste toevoeging snap ik niet helemaal? Via My T-Mobile kun je vanaf 4 maanden voor het einde zien dat je kunt verlengen, middels een grote banner. Zo proberen we iedereen hier alert op te maken.

Het is inderdaad wel zo dat je dan na de verlenging pas de dienst kunt gebruiken, daar is helaas niets aan te doen. Tenzij je natuurlijk voor die overstap kiest, in plaats van een verlenging. :)

Gratis Spotify valt hier ook onder, daar maken we geen onderscheid in. Het streamen wordt niet van je data gehaald, dat geldt voor de aangesloten dienst en dan maakt het niet uit of het gratis of betaald is.
Reputatie 1
Dit is dus een reden om weg te gaan bij T-Mobile.

Ik heb een stel samen 13' abonnement met 20gb databundel. Ik heb geen mogelijkheid om over te stappen naar stel samen en stel bij vanwege een telefoon die ik dan moet afbetalen en T-Mobile zegt nu tegen al hun klanten die in dit pakket zitten " een dikke F jullie maar jullie hebben gewoon keiharde pech"

Dit is gewoon klant discriminatie. Ik moet dus 1 jaar en 3 maanden wachten totdat ik dit ook krijg. Ik denk niet dat ik dan nog blijf als ze zo met hun klanten omgaan.



Om eerlijk te zijn is dit wel te begrijpen. Je hebt een abonnement met telefoon genomen. Als je een mobiel hebt die je nog moet afbetalen dan is dit wel begrijpelijk. Punt 5 op de al eerder genoemde pagina hier op de forum. Je moet je toestel eerst afbetalen! Das het voordeel als je gewoon een losse telefoon koopt en een SIM Only abonnement neemt 🆒


Dus omdat ik een telefoon heb genomen bij mijn abonnement moet ik nu boeten. Beetje rare redenering. Als mensen de mogelijkheid hebben om hun contract te verlengen en dan gebruik te kunnen maken van deze actie snap ik. Maar er zullen vast ook nog mensen zijn die in hetzelfde schuitje zitten als ik en dan is het jammer maar helaas. [sarcasm]Ik zie in dat T-Mobile echt waarde hecht aan hun klanten [/sarcasme] Ik ben hier ook echt terecht pissig om dat T-Mobile op deze manier met mij (en meerdere klanten) omgaat.
Reputatie 1
We willen iedereen de mogelijkheid bieden om van deze dienst gebruik te maken, hiervoor is echter wel gekozen om dit bij het nieuwste abonnement toe te voegen.

Waar is mijn mogelijkheid om van deze dienst gebruik te kunnen maken?
Of verwacht je dat ik even 600 euro neerleg om dit te kunnen doen. Dat noem ik niet de mogelijkheid bieden.

Nee je hebt me nog steeds niet overtuigd dat dit geen klant en prijs discriminatie is

@Serviceweb

Je laatste toevoeging snap ik niet helemaal? Via My T-Mobile kun je vanaf 4 maanden voor het einde zien dat je kunt verlengen, middels een grote banner. Zo proberen we iedereen hier alert op te maken.

Maar mijn contract kan ik pas verlengen vanaf 23 oktober 2016 (haha... ongeduldig...)


Tenzij je natuurlijk voor die overstap kiest, in plaats van een verlenging. :)

Ik heb nu een Stel samen Sim Only '13 abonnement. Ik kan deze nu toch niet zomaar afkopen, moet nog t/m 23 Februari 2017. Dus ik kan nu toch niet al voor een overstap kiezen, al zou ik het willen. Of geef je bij deze aan dat ik nu gewoon kan overstappen en mijn huidige contract kan laten vervallen, desnoods met een boete betaling? Zeg niet dat ik het doe... maar ik bedoel maar. Want ja, ongeduldig... misschien is er eind oktober wel een super aanbieding en dan zit ik weer, haha


Gratis Spotify valt hier ook onder, daar maken we geen onderscheid in. Het streamen wordt niet van je data gehaald, dat geldt voor de aangesloten dienst en dan maakt het niet uit of het gratis of betaald is.

Kijk, dat is nog eens goede info! Daar maak je mijn partner al heel blij mee
@andytuinman3
Ik snap je echt nog steeds niet. Als je toch een toestel hebt genomen met een abonnement dan moet je toch wachten tot die klaar is. En wil je dat niet dan moet je het toestel in 1x betalen, afkopen. Je weet toch dat je een toestel niet krijgt maar moet betalen in je contract. Begrijp niet dat je daar geen begrip voor hebt. Contract ben je aangegaan, iedereen toch.

En zal je zeggen, ik ben toch ook een contract aangegaan en wilde heel graag een nieuw contract afsluiten voor als ik straks mijn 2 jaar heb uitgezeten. Maar dat mocht ook niet, want dat mag pas binnen de 4 maanden voor je eind contract. Vond ik ook niet eerlijk, maar het is wel normaal. Dan had ik er een tweede contract naast moeten nemen, maar dat doe ik natuurlijk niet. Dat is het lastige van een contact afsluiten...
We willen iedereen de mogelijkheid bieden om van deze dienst gebruik te maken, hiervoor is echter wel gekozen om dit bij het nieuwste abonnement toe te voegen.

Waar is mijn mogelijkheid om van deze dienst gebruik te kunnen maken?
Of verwacht je dat ik even 600 euro neerleg om dit te kunnen doen. Dat noem ik niet de mogelijkheid bieden.

Nee je hebt me nog steeds niet overtuigd dat dit geen klant en prijs discriminatie is



Je krijgt Datavrije Muziek vanaf 11 oktober automatisch bij je abonnement. Heb je een Stel Samen & Stel Bij abonnement met een internetbundel van 6 GB of hoger? Je kunt het leuk vinden of niet, maar daar heeft T-Mobile nu een voorwaarden aan vast gemaakt. Uiteraard zit ik daar ook buiten en dat is voor mij ook jammer. T-Molibe heeft ook wel eens het aantal GB omhoog gedaan voor bepaalde klanten. Kunnen we ook aangeven dat we daar net buiten vallen, maar zo zijn de regels nu eenmaal.

Weet je... op alles valt wel wat te zeggen. Koop je nu een spijkerbroek in de winkel van 149,- euro, morgen (of misschien vanavond wel tijdens een extra koopavond) ligt die zelfde broek er voor 79,- euro. Niet eerlijk zou je dan zeggen... Maar zo is het leven toch. Even uitzingen, moet ik ook, en dan zien we wel weer verder wat we gaan doen.

En geloof me... ik zit al jaren bij T-Mobile, een betere netwerk, en klantenservice, is er echt niet!! Ja, dat moest ik er toch even aan toevoegen en NEE ik ben niet van T-Mobile en ook NIET iemand van de klantenservice.

Reageer