Beantwoord

[FAQ] T-Mobile introduceert 'Datavrije Muziek'



Toon eerste reactie

224 reacties

https://tweakers.net/nieuws/116627/eerste-kamer-stemt-voor-strenge-netneutraliteit.html

Mooi bericht. Zoals het er nu naar uitziet gaat dit feest helemaal niet door.



Wel jammer, omdat jij nu niet gebruik kan maken van deze dienst, dat je dit zo schrijft. Er is nog helemaal niets besloten en T-Mobile gaat, als het echt moet, naar de rechter.
Ik val. Ik sta op. Ik maak fouten. Ik ben mens. Ik ben niet perfect. Ik leef en ik leer.
Wat wijn trouwens de voorwaarde (ik hoef geen details, slechts de grote lijnen) om aan te sluiten als aanbieder?
Alleen legale content lijkt me een open deur.
Maar zijn er ook kosten aan?
Ik heb nog geen bericht gehad, maar lees wel bij My T-mobile dat ik een "L - 6 GB incl. 250 MB EU + Datavrije Muziek"-bundel heb. Kan ik er dan vanuit gaan dat ik van Datavrije Muziek kan gebruik maken?
Reputatie 5
Ik heb nog geen bericht gehad, maar lees wel bij My T-mobile dat ik een "L - 6 GB incl. 250 MB EU + Datavrije Muziek"-bundel heb. Kan ik er dan vanuit gaan dat ik van Datavrije Muziek kan gebruik maken?

Beste..

Nee helaas niet.. de sms bevestigd dat het is doorgevoerd..
Nu zou het nog vanaf de mbs gaan

^Diego
Reputatie 5
@All

Er zijn al een flink aantal klanten aangemeld voor Datavrije Muziek! 😃 Je kunt in je My T-Mobile kijken of dit bij jou het geval is en je ontvangt hier nog bericht over. Het kan zijn dat de aanmelding in My T-Mobile en aanmelding elkaar kruisen, maar je kunt er dan wel gebruik van gaan maken. Enjoy!

@Mat_64

Nee, hier zitten geen kosten aan verbonden. De meest voorname reden voor aanmelding is dat het een legale dienst betreft en dat je de rechten hebt om deze muziek te streamen. Dit is even kort door de bocht, maar komt het op neer. :)


Zelf heb ik nog niks binnen gekregen..
Reputatie 2
Weet niet of deze vraag al beantwoord is, maar... 6gb bezig ik al sinds het begin van mijn abonnement. Er staat nu al namelijk:

L - 6 GB incl. 250 MB EU + datavrije muziek. Houdt dat dus in dat ik al gebruik kan maken van deze dienst?
Ik heb een "Altijd iPhone" abbonement met 20 GB internet.
Ik begrijp dat ik dus niet in aanmerking kom voor gratis streamen?
@fluxsystem & drumsdennis: Kijk in je My T-Mobile app of omgeving bij je Verbruiksstatus of er een teller is genaamd "Datavrije Muziek", als die er is werkt het.
@MrDirkiee: Staat er achter nog '13 dan geldt het als een Stel Samen. Staat er niks achter (zoals bij mij) dan betreft dan krijg je het wel. Je kan even kijken bij in je My T-Mobile app/omgeving bij Bundels en daarna zoals ik hierboven schreef bij Verbruiksstatus of het bij jou al actief is.
Reputatie 5
Er staat nog niks.. ik stream altijd muziek en mbs gaan gewoon weg
Reputatie 2
Zit er een limiet aan het data vrij muziek streamen? Ik heb sinds kort TIDAL (lossless muziek) en ik stream aardig wat. Ik kan mij voorstellen dat het aardig op kan lopen.
Kom ik er toevallig ook voor in aanmerking? Alvast bedankt.
Heb geen Facebook maar bij deze dan mijn suggestie :SOUNDCLOUD. De allerbeste!
SOUNDCLOUD dus..
@fluxsystem: Dan ben je waarschijnlijk nog niet omgezet.

@Applehead: Nee, er word zelfs niet gesproken over een Fair Use Policy niet alle streaming diensten doen op dit moment mee.

@MrDirkiee: Fijn dat het voor jouw al werkt.

@Randydean83: Het hangt af van je abonnement en bijbehorende bundels. Je moet een Stel Samen & Stel Bij hebben met L Databundel (6 GB) of groter.
Voor Altijd iPhone (Voordeel) geldt als er niks achter staat dat die geldt als een Stel Samen & Stel Bij. Staat er achter nog '13 dan geldt het als een Stel Samen. Staat er een ander jaartal achter heb je hele oude voorwaarde en kan je zeker verlengen.
Je kan even kijken bij in je My T-Mobile app/omgeving bij Bundels om te zien welk abonnement je hebt met welke bundels (kijk bij de internetbudel daar staat het ook bij) en daarna zoals ik hierboven schreef bij Verbruiksstatus of het bij jou al actief is.
Hoe voorkomen jullie gemekker van BoF en ACM? Want netneutraliteit is niet altijd in het belang van de klant, dat blijkt wel.

Hopelijk hebben jullie een goede oplossing waardoor we nog lang van jullie mooie plan kunnen genieten!
@aapje23: Bedoel je met BoF, Bits of Freedom?
Ik ben net neutraliteit, maar ik zie hier persoonlijk geen schending daar van. Er is niemand die expres word buitengesloten (iedereen die legaal een streamingdienst aanbiedt kan mee doen, na wat papierwerk). En de diensten worden niet anders behandelt dan de andere, de gebruiker betaald alleen niet voor het gebruik van data voor de gestreamde muziek (word ook wel zero rate genoemd).
Reputatie 2
Wordt "Qobuz" ook ondersteund?
Wordt "Qobuz" ook ondersteund?

Ik zou zeggen, kijk gewoon even op deze website: https://www.t-mobile.nl/datavrije-muziek
Daar staat antwoord op je vraag. Alle muziekdiensten staan hier tussen en het is zelfs mogelijk om een muziekdienst aan te melden, mocht die er niet tussen staan.
Misschien een tip aan T-Mobile:

Op deze website: https://www.t-mobile.nl/datavrije-muziek

Als je klikt op GEEF JE FAVORIET DOOR, dan kom je op een Facebook pagina. Sorry, maar niet iedereen heeft Facebook, dus een beetje onhandig om daar mensen naar toe te verwijzen. Maak aub een pagina waar je dit simpel op kan vermelden en door kan sturen naar T-Mobile - Net zoals Meld je aan als deelnemer, dan kom je ook op een normale pagina uit.

Bedankt!
Reputatie 2
UPDATE:

Qobuz wordt wel ondersteund. Net even gecheckt in de My T-Mobile app.
Reputatie 7
Hey allemaal,

Iedereen die in aanmerking komt voor Datavrije Muziek is ondertussen omgezet! :D

Het bericht laat nog even op zich wachten, maar als je in je My T-Mobile kijkt zie je bij je databundel nu '+ Datavrije Muziek' staan. Je kunt dus al los met streamen!

Je kunt trouwens ons statement op https://Mocht je trouwens vragen hebben over ons statement teruglezen, wat betreft de uitspraak van de Eerste Kamer. Als je hier vragen over hebt, laat het dan gerust weten.

Vergeet trouwens niet je favorieten door te geven via Facebook! Als je geen Facebook hebt, turf ik je suggestie graag bij. 😉
Reputatie 7
@Applehead

Qobuz zit er als dienst niet bij op dit moment. Ik ga er dus vanuit dat het alsnog van je gewone data gaat. Het kan soms even duren voor dit daadwerkelijk verwerkt is in het systeem. Houd ook je verbruikstatus in het oog!
Reputatie 2
@David

Ik heb net een heel album via Qobuz gestreamd en zag niet dat het van mijn bundel afging, maar gewoon via Datavrije muziek. Gek genoeg wordt Qobuz wel ondersteund.
@David

Ik heb net een heel album via Qobuz gestreamd en zag niet dat het van mijn bundel afging, maar gewoon via Datavrije muziek. Gek genoeg wordt Qobuz wel ondersteund.


Of een foutje... dan zou ik er maar niet al teveel over zeggen 🆒
Het is natuurlijk wel heel netjes en stoer van T-Mobile om je nek zo uit te steken voor klanten. Blijf het een super geweldige dienst vinden en hopen dat ze ook nog eens overgaan op vrije data voor films, tv zenders (Youtube, Netflix, Videoland, Knippr)

Reageer