Multi Gb snelheden beschikbaar bij Odido

  • 28 November 2023
  • 170 reacties
  • 7700 Bekeken
Multi Gb snelheden beschikbaar bij Odido
Reputatie 7
Badge +8

We vinden dat Glasvezel er voor iedereen moet zijn. Daarom bieden we Glasvezel aan op zoveel mogelijk adressen in Nederland. Bij ons krijg je nu het snelste stabiele glasvezelinternet tot wel 8 Gbit/s. Up-en downloaden op z’n allersnelst. Met onze internetbundels kan je alle kanten op. Ontdek wat er kan op jouw adres en kies de snelheid die bij je past. Het kan ook zo.

 


 

Goed nieuws!

Vanaf vandaag kan je bij Odido kiezen voor snel, sneller of snelst. We breiden ons aanbod op Glasvezel namelijk uit met twee nieuwe snelheden van 2 Gbit/s en 8 Gbit/s. Dat betekent niet alleen nog meer keuze tussen internetbundels. De nieuwe snelheden zorgen ook voor een grotere bandbreedte met meer capaciteit en stabiliteit.

 

Kies de snelheid die bij je past.

Met onze verschillende snelheden kan je alle kanten op. Net wat je wil. De hoogste snelheid is tot wel 8 Gbit/s. Dat geldt voor downloaden én uploaden. Perfect voor thuiskantoren, cloudwerkers en dataslurpers. Hoeft het niet zó snel? Met 2 Gbit/s of 1 Gbit/s kan je ook uitstekend video’s kijken en gamen op meerdere apparaten tegelijk. In haarscherpe 4k of 8k. Ontdek wat er kan op jouw adres en kies de snelheid die bij je past.

 

Ontdek onze internetsnelheden

Internet 100
Voor als je alleen bent of met zijn 2’en. Kijk tv, stream Netflix of Spotify en check ondertussen je e-mail op je telefoon.

 

Internet 400
Voor als je met meer mensen bent, die tegelijk online wil: moeiteloos internetten, streamen en downloaden op meerdere apparaten.

 

Internet 1 Gbit/s
Voor gezinnen en gemiddelde thuiswerkers: video's op meerdere apparaten tegelijk in hoge resolutie streamen en downloaden, terwijl je online zit te gamen. 

 

Internet 2 Gbit/s
Voor gezinnen en veeleisende thuiswerkers: video’s kijken en online gamen op meerdere apparaten tegelijk, in 4k en zelfs 8k. Supersnelle verbinding met de cloud.

 

Internet 8 Gbit/s
Voor thuiskantoren en snelheidsduivels. Je kan ook heel grote bestanden vloeiend uitwisselen met de cloud. En moeiteloos buiten de deur verbinden met je thuisserver.

 

Hier lees je meer over onze nieuwe snelheden: Gigabit-internet: klaar voor de toekomst | Odido.

 

Benieuwd welke snelheid er voor jou beschikbaar is en de prijzen? Doe dan de postcodecheck op onze website. Heb je al een abonnement? Ga dan naar Mijn Odido of de Mijn Odido app. Je kunt hier gelijk je snelheid wijzigen mits het beschikbaar is!

 

Meer informatie over het nieuwe T-75 modem voor bij de 8 Gbit/s snelheid, vind je in dit topic: Zyxel T-75: hoe werkt het? | Odido community.

 

FAQ

Wat zijn de nieuwe glasvezelsnelheden die Odido aanbiedt? 

Odido biedt nu glasvezelsnelheden van 2 Gbit/s en 8 Gbit/s aan. 

 

Vanaf wanneer zijn deze snelheden beschikbaar? 

Vanaf 28 november 2023  

 

In welke gebieden zijn de nieuwe snelheden beschikbaar?

Odido is de grootste aanbieder van 100% glasvezelinternet in Nederland en kan de nieuwe snelheden bieden aan meer dan de helft van de gebieden waar wij nu al glasvezel leveren. Benieuwd of de snelheden in jouw omgeving worden aangeboden? Doe de postcodecheck. 

 

De nieuwe snelheden Odido zullen beschikbaar zijn in de gebieden waar we samenwerken met Open Dutch Fiber, E-Fiber en Primevest en grote delen van het KPN netwerk. Waar we glasvezelinternet aanbieden over het netwerk van Delta Fiber zal alleen de 2 Gbit/s internetbundel te bestellen zijn.  

 

Wat is het verschil tussen de twee snelheden? 

We vinden dat klanten van Odido altijd toegang moeten hebben tot de nieuwste technologische innovaties. Door de nieuwe snelheden aan ons glasvezel aanbod toe te voegen, hebben onze klanten nu keuze uit 5 verschillende internetbundels; van 100 Mbit/s tot wel 8 Gbit/s. Het is aan de klant om te kiezen wat het beste bij hun thuis situatie past.  
 

De nieuwe snelheden zorgen voor een grotere bandbreedte met meer capaciteit en stabiliteit; wat uiteindelijk leidt tot een nog betere netwerkervaring. 2 Gbit/s is uitermate geschikt voor video's kijken en gamen op meerdere apparaten tegelijkertijd in de hoogste 4k en 8k resoluties. Het abonnement met de hoogste snelheid van Nederland (8 Gbit/s) is uitermate geschikt gebruikers met een grote behoefte aan data. Bijvoorbeeld grote huishoudens, gebruikers met een grote behoefte aan een snelle verbinding met clouddiensten of een naadloze verbinding met een thuisserver. 

 

Bij hoeveel Nederlandse huishoudens zijn deze nieuwe snelheden beschikbaar? 

De nieuwe snelheden Odido zullen beschikbaar zijn in de gebieden waar we samenwerken met Open Dutch Fiber, E-Fiber en Primevest en grote delen van het KPN netwerk. Waar we glasvezelinternet aanbieden over het netwerk van Delta Fiber zal alleen de 2 Gbit/s internetbundel te bestellen zijn.  

 

Ik wil graag de 8 Gbit/s bundel, maar op mijn postcode kan ik maar tot 1 Gbit/s bestellen. Hoe kan dat? 

Onze nieuwe internetsnelheden zijn op veel glasvezelnetwerken beschikbaar. Maar niet op alle. Met de postcodecheck kan je zien welke snelheid, welk aanbod en welke abonnementsprijs je op dit moment kan krijgen op je adres.   

 

Wanneer kan ik ook 2 Gbit/s of 8 Gbit/s bestellen op mijn adres? 

We werken er hard aan om onze nieuwe snelheden op Glasvezel op zoveel mogelijk adressen beschikbaar te maken. Er zijn in Nederland verschillende netwerkbeheerders. Een aantal netwerkbeheerders hanteren hogere inkooptarieven, die we genoodzaakt zijn door te belasten aan de klant. Op deze netwerken kunnen we deze snelheden daarom nog niet voor een betaalbare prijs aan onze klanten aanbieden. 

 

Een bekende uit Eindhoven heeft 2 Gbit/s voor € 60 besteld. Als ik de postcodecheck doe, dan zie ik een prijs van € 65. Klopt dat wel? 

Dit zou kunnen. Er zijn in Nederland verschillende glasvezelnetwerken van verschillende netwerkbeheerders. Een aantal netwerkbeheerders hanteren hogere inkooptarieven, die we genoodzaakt zijn door te belasten aan de klant. Op dit moment kunnen we deze snelheden daarom nog niet voor de prijs aanbieden die we zouden willen. Met de postcodecheck kan je zien welke snelheid, welk aanbod en welke abonnementsprijs je op dit moment kan krijgen op je adres.   

 

Wat zijn de kosten van deze abonnementen? 

Het internetpakket van 2 Gbit/s is beschikbaar vanaf  € 60. De 8 Gbit/s kost € 85 per maand. Deze bedragen zijn exclusief Klantvoordeel.

 

Ik heb nog een korting lopen van toen ik net klant bij jullie werd. Blijf ik wel deze korting houden als ik mijn snelheid verhoog? 

Als de nieuwe snelheden beschikbaar zijn op je adres, dan kun je de snelheid na activatie aanpassen in Mijn Odido. De korting geldt op alle abonnementen tot en met 2 Gbit/s. Stel je de snelheid bij naar 8 Gbit/s, dan komt je korting op het internet direct te vervallen voor de resterende periode van de actieperiode.  

 


170 reacties

Reputatie 5

Mag ik heel ongeduldig en al vragen hoe snel de lijn word omgezet naar 8Gb??

Ik heb dit gistermiddag aangepast.

Mijn vraag omdat ik de Zyxel T75 niet zal gebruiken, ik heb mijn eigenXGS-PON apparatuur die ik gelijk kan aansluiten.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @R3D 

Hiervoor moet een monteur komen die ook de Huawei XGSPON ONT komt installeren. Heb je al een afspraak kunnen maken?

Reputatie 1

Ik krijg helaas geen support medewerker te pakken via de Izzy (chatwidget).

Ik heb een vraag met betrekking tot de bestaande welkomsbonus/prijzen bij het aanpassen van de snelheid naar 2Gbits.

Blijven de prijzen zoals ze waren tot de welkomskorting verlopen is? Of gaat de nieuwe prijs gelijk in. (Zie een van de eerste reacties bij dit bericht).

Reputatie 5

Hallo @R3D 

Hiervoor moet een monteur komen die ook de Huawei XGSPON ONT komt installeren. Heb je al een afspraak kunnen maken?

Ik heb de afspraak gecanceld.

Los van het feit dat ik technischer ben dan de Guidion monteur is het geen exacte wetenschap om de A-vezel uit de oude HWTC mediaconverter te trekken en in de nieuwe te stoppen.

Reputatie 7
Badge +15

@R3D 

De afspraak afzeggen was denk ik niet so slim. De monteur zou alles voor je installeren en eventueel activeren.

 

Schiet niet op, nog steeds deze foutmelding. En de klantenservice kon weinig doen… Dus van 1Gbit naar 2Gbit,

Reputatie 5

@R3D

De afspraak afzeggen was denk ik niet so slim. De monteur zou alles voor je installeren en eventueel activeren.

Ik ben Netwerk Enigineer bij een andere ISP, je mag van me aannemen dat ik weet wat ik doe.

Ik heb goed contact met Guidion en als ik een monteur langs moet laten komen om een media converter aan te laten sluiten heb ik mijn baas maandag wat uit te leggen.

Activeren kan de back-end ook prima remote.

 

@R3D 

Is er al wat bekend over het activeren van een Fritz XGS-PON SFP module.

Ik kan namelijk over van GPON naar XGS-PON.

 

Reputatie 5

@R3D

Is er al wat bekend over het activeren van een Fritz XGS-PON SFP module.

Ik kan namelijk over van GPON naar XGS-PON.

 

Technisch gezien hoeft daar niet veel extra’s voor te gebeuren omdat de fritzbox xgs-pon (5590) kan schakelen tussen AON/GPON/XGS-PON.

Het enige wat je hoeft te doen is de gpon sfp omwisselen met de xgs-pon sfp van AVM.

En als je niet een van de gelukkige bent die zijn eigen modem heeft kunnen registreren, in geval van een nieuwe media-converter even op de lijn hangen voor de activatie en dan het pon-id aanpassen in je F!B.

Zojuist gewijzigd naar 8Gbps, dit haalt hij nu via XGS-PON met een UDM Pro SE.

 

Ben benieuwd hoe je deze hebt aangesloten. Ik heb ook een upgrade aangevraagd aar de 8GB en ook een UDM Pro SE.

Nu kan je hem i.m.o. alleen via een SFP aansluiting tot 10Gb WAN aankoppelen. Heb jij het glasvezel er direct in geplaatst? Is dat met of zonder de nieuw mediaconverter? Lijkt mij sowieso dat de meegeleverde router buiten beschouwing blijft ;-)

Heb bv nu (i.c.m. mijn huidige Gb aansluiting) de UTP direct op de 2.5 Gb WAN poort aangesloten vanaf de media converter. Vanzelfsprekend binnen de UDM Pro SE de VLAN 300 inrichting om internet door te geven het netwerk in.

Reputatie 5

Zojuist gewijzigd naar 8Gbps, dit haalt hij nu via XGS-PON met een UDM Pro SE.

 

Ben benieuwd hoe je deze hebt aangesloten. Ik heb ook een upgrade aangevraagd aar de 8GB en ook een UDM Pro SE.

Nu kan je hem i.m.o. alleen via een SFP aansluiting tot 10Gb WAN aankoppelen. Heb jij het glasvezel er direct in geplaatst? Is dat met of zonder de nieuw mediaconverter? Lijkt mij sowieso dat de meegeleverde router buiten beschouwing blijft ;-)

Heb bv nu (i.c.m. mijn huidige Gb aansluiting) de UTP direct op de 2.5 Gb WAN poort aangesloten vanaf de media converter. Vanzelfsprekend binnen de UDM Pro SE de VLAN 300 inrichting om internet door te geven het netwerk in.

Ik gok een SFP_ONU op poort 10/11 of een SFP_RJ45 van de HWTC 10Gb downlink naar sfp+10/11

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb een 100mb/s aansluiting met als klantvoordeel 3 gratis tv pakketten sinds medio 2015 zo uit het geheugen, helaas heeft Odido (en voorheen T-Mobile) het onzalige idee om op het moment ik b.v. naar 400mb/s of welke andere aanpassing dan ook dit voordeel gaat verdwijnen.

Wel is het zo dit voordeel blijft zolang ik niks verander aan mijn internetsnelheid, m.a.w. is verhogen voor mij niet aantrekkelijk 

Reputatie 7
Badge +14

Klopt, als je naar de nieuwe proposities/prijzen gaat dan gelden de daarbij behorende klantvoordelen. Ook de mensen die de ooit geroemde €25 + €25 hebben afgesloten gaan een behoorlijk hoger bedrag betalen. Maar dat is nu eenmaal de wet van de vooruitgang, wat ooit was kan veranderen en is niet altijd ten goede.. Maar dan heb je wel meer snelheid wat vroeger niet eens werd aangeboden!

Reputatie 7
Badge +1

@eric Ik had voor de aardigheid eens gekeken naar mijn huidige propositie en wat ik zou gaan betalen als ik b.v. 1gb/s zou willen hebben, de totaal prijs volgens de “oude prijzen” zijn voor 100mb/s 39,38€ en dan nog voor tv inclusief Ziggo en gratis 3 pakketten 32,61€ samen is dat 71,99€.

Voor 1gb/s zou ik dan kwijt zijn 55€ voor internet en voor tv 32,61 plus 11,25 maakt samen 98,86€ volgens de calculator verschil 26,87€/maand dus helaas niet aantrekkelijk in mijn geval.

Reputatie 7
Badge +14

Klopt, maar de nieuwe proposities zijn ook niet zo gekozen om goedkoper dan vroeger uit te zijn :) The only way is up. Door de exotische aanbieding van jou geldt dat helemaal. Maar mooier kunnen we het nu niet maken. Je hebt gewoon al jaren een fantastische deal!

Reputatie 7
Badge +1

@eric Je heb helemaal gelijk daarom blijf ik gewoon houden wat ik heb, ondanks dat soms iets anders soms best leuk is, zelfs als ik naar andere aanbieders kijk komen ook die niet in de buurt.

P.S. die deal is nog uit de tijd van Vodafone zover mijn geheugen rijkt omstreeks half 2015 kan er een paar maanden langs zitten maar zeker niet meer

 

Reputatie 2

 

Schiet niet op, nog steeds deze foutmelding. En de klantenservice kon weinig doen… Dus van 1Gbit naar 2Gbit,

 

Bij mij ook onveranderd. Klantenservice kon het wel reproduceren en herkent het probleem (dus het komt vaker voor).

Hij kon de afdeling die hij hiervoor nodig had niet bereiken (belde buiten kantoortijd), maar belt mij morgenochtend wel terug, dus ben benieuwd. 

Reputatie 2

Heb aan het eind van de middag de monteur van Guidion op visite gehad.  Meneer begreep niks van mijn setup (gebruik mijn eigen modem, een Fritzbox) maar hij dacht dat ik een nieuwe aansluiting moest hebben. Uitgelegd dat het om een upgrade naar 2 GB gaat en dat de ONT moest worden geplaatst. Hij had alleen maar ONT’s van Zyxel en Nokia (Delta) bij zich wat volgens mij helemaal niet klopt aangezien het volgens mij een Huawei moet zijn.  Maar goed hij was ervan overtuigd dat het die Zyxel moest zijn. Hij heeft er uiteindelijk drie geprobeerd maar geen van allen maakten verbinding (verrassing pfff) dus uiteindelijk is hij weer vertrokken zonder dat ik een werkende upgrade heb. Hij zou het laten uitzoeken door de backoffice en die erop terug laten komen.

Conclusie geen upgrade en ik moet maar zien wanneer dit verhaal geregeld gaat worden 🙄

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Quint76 

Volgens mij mis je het installatiepakket met de Huawei XGSPON ONT, deze hoort Odido te versturen.

Reputatie 2

Hallo @Quint76 

Volgens mij mis je het installatiepakket met de Huawei XGSPON ONT, deze hoort Odido te versturen.

Dank voor je reactie.

Mja het is Odido die de afspraak met Guidion op gang heeft gebracht nadat ik mijn upgrade had besteld. Dit betreft dus een upgrade van 1 naar 2 GB, ik bezit al een Zyxel modem en de GPON Huawei ONT sinds begin Oktober. Volgens de mail die ik van Odido heb gehad zou de ONT door de monteur worden meegenomen.

Dit stond er in de bevestigingsmail :

Om je hierop voor te bereiden moeten we het kastje vervangen dat tussen je aansluitpunt en modem zit (de ONT). Gaan we meteen regelen! Je krijgt hiervoor een e-mail en sms-bericht van onze monteursdienst Guidion

Ik denk dat het allemaal veel te snel gaat.

Snelheid verhoging en de nieuwe tv ontvanger.

Ik wacht wel ff uiteindelijk wil ik van GPON naar XGS-PON.

Maar moet het wel werken met mijn Fritzbox 5590.

Daar gaat de glasvezel direct in de Fritz SFP module. In mijn geval GPON

 

Reputatie 2

Ik denk dat het allemaal veel te snel gaat.

Snelheid verhoging en de nieuwe tv ontvanger.

Ik wacht wel ff uiteindelijk wil ik van GPON naar XGS-PON.

Maar moet het wel werken met mijn Fritzbox 5590.

Daar gaat de glasvezel direct in de Fritz SFP module. In mijn geval GPON

 

Hey Peter,

Ik denk ook dat Odido te snel iets heeft aangekondigd maar goed het is nu zo.

Heb zelf ook een Fritzbox 5590 met GPON module erin momenteel en een XGS-PON module om erin te stoppen als het nieuwe abbo is geactiveerd. Heb geen zin in allerlei kastjes in mijn meterkast dus hoop dat ik kan overstappen met de Fritzbox.

@Quint76 

Ik wacht nog ff.

Ik hoor graag of het lukt met de XGS-PON SFP module.

 

Reputatie 5

Heb aan het eind van de middag de monteur van Guidion op visite gehad.  Meneer begreep niks van mijn setup (gebruik mijn eigen modem, een Fritzbox) maar hij dacht dat ik een nieuwe aansluiting moest hebben. Uitgelegd dat het om een upgrade naar 2 GB gaat en dat de ONT moest worden geplaatst. Hij had alleen maar ONT’s van Zyxel en Nokia (Delta) bij zich wat volgens mij helemaal niet klopt aangezien het volgens mij een Huawei moet zijn.  Maar goed hij was ervan overtuigd dat het die Zyxel moest zijn. Hij heeft er uiteindelijk drie geprobeerd maar geen van allen maakten verbinding (verrassing pfff) dus uiteindelijk is hij weer vertrokken zonder dat ik een werkende upgrade heb. Hij zou het laten uitzoeken door de backoffice en die erop terug laten komen.

Conclusie geen upgrade en ik moet maar zien wanneer dit verhaal geregeld gaat worden 🙄

Precies waarom ik geen Guidion monteur nodig heb.

Pakketje zou overigens al twee dagen onderweg zijn, niks gehoord status “in Behandeling”.

Opvallend wel dat je nieuwe producten lanceert en vervolgens je helpdesk offline is.

Reputatie 2

Heb aan het eind van de middag de monteur van Guidion op visite gehad.  Meneer begreep niks van mijn setup (gebruik mijn eigen modem, een Fritzbox) maar hij dacht dat ik een nieuwe aansluiting moest hebben. Uitgelegd dat het om een upgrade naar 2 GB gaat en dat de ONT moest worden geplaatst. Hij had alleen maar ONT’s van Zyxel en Nokia (Delta) bij zich wat volgens mij helemaal niet klopt aangezien het volgens mij een Huawei moet zijn.  Maar goed hij was ervan overtuigd dat het die Zyxel moest zijn. Hij heeft er uiteindelijk drie geprobeerd maar geen van allen maakten verbinding (verrassing pfff) dus uiteindelijk is hij weer vertrokken zonder dat ik een werkende upgrade heb. Hij zou het laten uitzoeken door de backoffice en die erop terug laten komen.

Conclusie geen upgrade en ik moet maar zien wanneer dit verhaal geregeld gaat worden 🙄

Precies waarom ik geen Guidion monteur nodig heb.

Pakketje zou overigens al twee dagen onderweg zijn, niks gehoord status “in Behandeling”.

Opvallend wel dat je nieuwe producten lanceert en vervolgens je helpdesk offline is.

R3D heb jij wel een pakketje met nieuwe ONT (en eventueel T-75 modem) gestuurd gekregen dus ?

bij mij helemaal niks, moest een monteur maar doen volgens de mail. Ik doe het ook liever zelf als het kan maar ja zonder spullen word het lastig 😊

Reageer