Sticky

[Info] Problemen Internet verbinding van T-Mobile Thuis


Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 2823 reacties

Ervaar je problemen met je internet verbinding? Dan kan dit topic je helpen. Heb je alleen problemen met je Wifi, kijk dan bij: ons grote Wifi-topic. Als je met een bekabelde verbinding tussen het modem en je PC of laptop niet op internet komt, dan helpt dit topic jou verder!


Algemene storing?
Misschien speelt er een algemene storing bij T-Mobile Thuis, waardoor jouw internet het niet doet. Check in ons storingstopic of dit het geval is.

Herstart modem
Een goede plek om te beginnen is het modem voor korte tijd van de stroom te halen:
  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.
  2. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekker weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).
  3. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem.

Herstart Media Converter
Heb jij een Huawei modem in combinatie met een zwarte Media Converter? Dan kan het helpen om ook de Media Converter te resetten.
  1. Haal de internetkabel uit de Media Converter.
  2. Haal de Media Converter voor 10 seconden van de stroom en wacht tot de Media Converter volledig is opgestart.
  3. Verbind het modem weer met de Media Converter door de internetkabel aan te sluiten.
Media Converter



Check, check, dubbelcheck
Werkt het nog steeds niet, dan helpen de lampjes op het modem ons verder. Controleer deze op het moment van wegvallen!
  • Brandt geen enkel lampje, dan is er misschien iets mis met de stroomvoorziening (controleer je stoppenkast of je wandcontactdoos) of de adapter (dan heb je de klantenservice nodig).
  • De lampjes WAN en FIBER of Internet gaan over de verbinding met de buitenwereld. Branden deze niet, dan werkt ook je TV en telefoon niet. Klopt dat? Probeer de fabrieksreset van het modem.
  • Branden al deze lampjes wel, dan ligt het probleem niet buitenshuis of in het modem, maar aan de kabel of (oh-oh) de computer. De TV en telefoon werken dan waarschijnlijk wel. De Wifi op je mobiele telefoon of tablet waarschijnlijk ook. Tijd voor een computercheck of kabelcheck!

Heb je vragen over de supportpagina of bovenstaande uitleg? Kom je er helemaal niet meer uit? Laat het ons weten, dan helpen wij jou en jij misschien weer iemand anders!

319 reacties

Dank je Brian.

Help je hopen dat het einde in zicht is. 

@Brian Bedankt voor je reactie. Afspraak voor een monteur staat nu op 3 december.

Modem is rechtstreeks aangesloten op het ISRA-punt. Hiervoor KPN gehad via dezelfde DSL lijn en dit werkte.

Ben er ook bang voor dat de monteur niks bij mij thuis kan doen maar dat het in de wijkcentrale zit. Hoop niet dat het dan nog langer gaat duren. 

Reputatie 6
Badge +7

@PepijnvL Ik heb even met je meegekeken en op dit moment komt er een snelheid van 100 Mbit download en 30 Mbit upload bij je binnen. Je zou bekabeld de maximale snelheid dus moeten kunnen halen! Er kan wat afwijkingen inzitten maar het zou aardig in de buurt moeten komen. Dit is dan uiteraard met 1 apparaat verbonden, het liefst een goede pc of eventueel een laptop. Welke snelheid haal je in dit geval?
 

@B. Lewikowski Ik zie dat onze monteur het niet op heeft kunnen en dat de oorzaak in het netwerk ligt. We gaan de netbeheerder om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen!
 

@Patrick_Vlist Je zou inderdaad per 01-11-2019 online moeten zijn, excuses voor de vertraging! Is het inmiddels gelukt om een nieuwe afspraak te maken? Ik zie dat het hier gaat om DSL, heb je de modem rechtstreeks aangesloten op het ISRA-punt (meestal in de meterkast)? In dit topic vind je meer informatie over hoe je de modem aan kan sluiten, mogelijk helpt dit om het probleem direct te verhelpen


@van A We hebben inmiddels bericht van Reggefiber ontvangen, het einde is in zicht!

Na 4 (VIER)  weken GEEN verbinding (glasvezel) en eindeloos telefonisch contact met de klantenservice probeer ik op deze manier een deskundig persoon te vinden die een eind aan kan maken aan het heen en weer gedoe tussen T-Mobile en KPN en de verbinding kan herstellen. Sinds augustus 2017 T-Mobile thuisklant en wel af en toe kleine storingen gehad maar 4 weken geen verbinding hebben is in deze tijd te gek voor woorden. Erg ontevreden over de NIET-service.

Beste, 

 

Sinds September 2019 overgestapt naar T-Mobile. Installatiedatum zou 1 November 2019 zijn, tot op heden nog geen internet gehad. Elke dag contact gehad met klantenservice en elke dag kom ik niet verder. 

DSL kabel is correct aangesloten, heeft hiervoor prima gewerkt via KPN. Alleen het power lampje en de 2 lampjes van de wifi branden.

Eerste mogelijkheid voor een monteur via Guidion is begin December... 

Morgen of overmorgen hoor ik of de monteur eerder zou kunnen. 

Ik wil graag dat mijn internet gaat werken. Dit voelt niet als een warm welkom tot nu toe.

 

Vriendelijke groet, 

Patrick

Beste T-mobile,

 

Vanaf 16:04 gisteren (vrijdag 01.11.2019) heb ik geen internet.
Alles werkte 's morgens.
De router registreert dat de modem om 16:04 de verbinding heeft verbroken en geen verbinding kan maken.
Op de router ziet u: geen signaal.
Ik heb niets gedaan met de kabels.
Kunt u controleren waar het probleem is?

 

 

Helaas, de beloofde snelheid (volgens de postcode-check) wordt lang niet gehaald. Uiteraard ook bekabeld gecheckt. Wat zijn mijn mogelijkheden? Terug zetten in snelheid zal ook weinig uithalen?

Reputatie 5
Badge +2

Hey @simon123,

We hebben inderdaad een korte onderbreking gehad in die regio. Vervolgens hebben we zo spoedig mogelijk geschakeld met de netwerkbeheerder en is het probleem opgelost. Sorry voor het ongemak!

Hallo,

 

al 22 uur lang geen internet in Dordrecht! 

 

Meerdere mensen last van?

Algemene storing? Want staat nergens een melding van.

 

Wat is er aan de hand?

Reputatie 5
Badge +2
Hey @mariyafedo , first of all welcome to T-Mobile Thuis! 😄 Yes, your connection should be active from the first of October! Did you try connecting your modem to different connection points on your address? And have you looked at our installation video? With this installation video, the installation should proceed without any problems. If you still don't get an active signal on all the connection points, please contact us on this flowing number: 0800-0092. Then we'll make sure that an engineer will visit your place and complete the installation.
Hello,
I installed the package on Tuesday and I should have the connection on the 1st of October.
Yet when I installed the modem following all instructions, the Wi Fi does not work.
I can connect to the modem, but there is no connection to the internet at all. The only lights that are working are on power, 2.4G and 5G.

I would like to know what I should do in this situation or with who to talk about this situation.
Thank you in advance.

Mariia
Reputatie 6
Badge +7
@bujabuja Excuses voor de late reactie, op dit moment is het erg druk. Ik kijk graag wat ik voor je kan betekenen! Zou je mij hiervoor een privébericht willen sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer? Overigens heeft het geen zin om ongevraagd privéberichten naar moderators te sturen, het idee van de Community is dat het openbaar is en we vragen alleen om een privébericht wanneer er klantgegevens nodig zijn. Ik hoor graag van je!

@P.v.d.l Balen dat je verbinding niet stabiel is, dat gaan we oplossen! Ik begrijp dat je al contact hebt gehad met de klantenservice? Wat hebben mijn collega's aangegeven? In de meeste gevallen sturen we een monteur bij je langs en/of gaat onze technische dienst er mee aan de slag. In beide gevallen ontvang je bericht! Als er niets van dit alles met je is besproken stuur mij dan ook even een privébericht, dan kijk ik meteen met je mee!
k*t..., sorry om dat te horen, P.

Gisteren heb ik degene die dit topic gestart heeft (Sander) een PM gestuurd, waarin ik 'm vroeg om eens pagina 12 en 13 te lezen. Ik dácht/hoopte dat ie dat misschien gedaan had... 😐
Bujabuja bij mij is nog niks veranderd
Hoe gaat het met jouw modem, internet en televisie, P.?

't Zal wel mijn verbeelding wezen, maar mijn internet dat constant uitviel, líjkt veel stabieler en terug naar zoals-het-hoort.
hoop vandaag nog een reactie te krijgen en dat er een nieuwe modem opgestuurd word

Ik help het je hopen, P., maar ik zou er niet op rekenen :(

(ze zijn hier nou niet bepaald één van de snelsten die verder kijken dan hun neus lang is)
Mijn modem gaat sinds maandag aan en uit ,, klantenservice al gebeld zit nu 4 dagen zonder tv en internet ik vermoed dat de modem het niet meer doet
ben er ook een een beetje klaar mee gebeurd gewoon helemaal niks

als de modem aan het opstarten is valt ie weer uiT hoop vandaag nog een reactie te krijgen en dat er een nieuwe modem opgestuurd word

zAl dit weekend waarschijnlijk ook zonder tv en internet zitten
Mijn modem gaat sinds maandag aan en uit ,, klantenservice al gebeld zit nu 4 dagen zonder tv en internet ik vermoed dat de modem het niet meer doet
ben er ook een een beetje klaar mee gebeurd gewoon helemaal niks

als de modem aan het opstarten is valt ie weer uit
Léést iemand dit eigenlijk? iemand die er belangstelling voor heeft om ons (of mij) te helpen??? Zoja, wil diegene mij dan een beter modem sturen? Desnoods betaal ik er wel voor (zou eigenlijk niet moeten hoeven maar ik ben nogal wanhopig)
Um... ok, ik heb mijn internet weer aan de gang gekregen gisteravond laat (d'r zat ergens een kapot verlengsnoer tussen), maar nu is ie nog zo langzaam als wat (terwijl ik voor supersnel internet betaal... vraag me af waar dat dan is?).
Hallo,

Volgens de (door mij ingehuurde) monteur 'seint' mijn modem (zwart kastje, het witte modem met al die lichtjes, staat in de kamer hiernaast) maar een zéér bescheiden 'internet straal' uit; VEEL meer dan eens of 'af en toe' zegt het éne browser window 'Deze pagina is niet bereikbaar' terwijl het ándere browser window (bijvoorbeeld) op de homepagina van Yahoo of Outlook (of ergens anders) staat.

Of, met andere woorden, het lijkt verdikkie net of niet alle pagina's het internet herkennen.

Van hem moest ik een nieuwe modem aanvragen, dus 'mag ik een nieuwe, alstublieft? (ik betaal hopelijk niet voor niks €31 extra per maand)'

Bij voorbaat mijn oneindige dank
Hello. Are there any issues in the Nootdorp area with the internet? Where can I get an answer on when the internet will be up and running again please?
thank you
Het is me al wel duidelijk dat T-mobile je met de smoes: "We werken eraan".... je aan het lijntje houdt. 🙄 Het is werkelijk te onbeschoft voor woorden aan het worden dat we al zolang geen goed werkend internet hebben ! Alle haren op mijn hoofd spijt dat ik bij KPN weggegaan ben.
Hoi,

Wij hebben sinds net dat alleen bekabeld internet niet werkt. Er is niks gewijzigd in het netwerk, deze heeft sinds de laatste bezoek van de monteur continue gewerkt. Modem is al gereset geweest kabels nagelopen, kortom alles geprobeerd. Sinds m'n aansluiting hier altijd problemen gehad met internet dag wegviel voor enkele minuten. Eind augustus is dit pas opgelost. En nu weer kopzorgen.. Word er wel een beetje moedeloos van..
Sinds een paar dagen geen internet meer. Ik heb een T-Mobile thuis abonnement.

Eerst af en toe nog wel WiFi, maar geen bekabeld internet. Momenteel helemaal geen internet meer.

Alle stappen uit de starttopic al gedaan, zoals zachte en harde reset, kabels checken, etc. Maar niets helpt. Nu reageer ik hier ik via smartphone-verbinding (hotspot). Klantenservice is momenteel niet bereikbaar, lange wachttijden telefonisch. Via Facebook gisterochtend met chatbot Lotte gechat en er zou op afstand naar worden gekeken. Gistermiddag nog wel WiFi, maar nu helemaal geen internet meer.

In de (Huawei) modem branden het lampje voor power en WAN wel, maar voor Internet niet.

Enige optie die ik nu nog kan bedenken, is verzoek om een monteur. Maar de verschillende klantenservice communicatiekanalen - FB, Twitter en telefonisch - zijn onbereikbaar.

Reageer