Sticky

[Info] Problemen Internet verbinding van T-Mobile Thuis

[Info] Problemen Internet verbinding van T-Mobile Thuis
Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 3262 reacties

Ervaar je problemen met je internet verbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! Met vier simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je Wifi, kijk dan bij: ons grote Wifi-topic.

 

1: Algemene storing
 

Misschien speelt er een algemene storing bij T-Mobile Thuis, waardoor jouw internet het niet doet. Check in ons storingstopic of dit het geval is.
 

2: Lokale storing

 

Als er een storing bekend is in jouw postcodegebied melden we dat op de 'Actuele storingen' pagina in My T-Mobile Thuis. Is er geen storing bekend? Ga dan verder met de onderstaande checks.


3: Modem herstart


De meeste modems staan 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Soms helpt het om je modem figuurlijk wakker te schudden door 'm uit en aan te zetten om je internetverbinding te herstellen. Lees hier verder hoe je dit doet.

Herstart modem
Een goede plek om te beginnen is het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.
  2. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekker weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).
  3. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem.

Herstart Media Converter
Heb jij een Huawei of Zyxel modem in combinatie met een zwarte Media Converter? Dan kan het helpen om ook de Media Converter te resetten.

  1. Haal de internetkabel uit de Media Converter.
  2. Haal de Media Converter voor 10 seconden van de stroom en wacht tot de Media Converter volledig is opgestart.
  3. Verbind het modem weer met de Media Converter door de internetkabel aan te sluiten.
Media Converter

Fabrieksreset modem
Soms wordt er geadviseerd om een Factory Reset van het modem uit te voeren. In dit topic vind je een korte uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken. Succes!

 

4: Geen, wegvallende of trage Wifi


Heb je wel een werkende internetverbinding, maar laat het Wifi signaal jou de laatste tijd in de steek? Ook daar hebben we gelukkig een oplossing voor. Dit topic helpt je met vijf tips om jouw Wifi supersnel en stabiel te krijgen! 
 

Heb je vragen over de supportpagina of bovenstaande checks? Kom je er helemaal niet meer uit? Laat het ons weten, dan helpen wij jou en jij misschien weer iemand anders!


434 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Dat is goed nieuws, fijn dat er geen uitval meer is geweest! 😄👍 Wellicht was er sprake van een tijdelijke obstructie in de centrale of het modem. Hoe deed de verbinding het gisteren?

Mocht het weer voorkomen, kaart het dan zeker nog eens aan. Indien de factory reset niet werkt, hebben we altijd nog een andere oplossing die we kunnen aangrijpen. Voor nu: een prachtige dag toegewenst! 🌞

Fabriekreset niet uitgevoerd, omdat afgelopen dagen verbinding niet meer is uitgevallen. Misschien moet het apparaat even warm draaien:yum: .

Indien probleem weer voorkomt. Zal ik uw advies proberen.

Reputatie 6
Badge +2

Hey @alex288,

Daar gaan we wat aan doen! Allereerst wil ik je vragen om een grondige fabrieksreset uit te voeren op je modem, hier zie je hoe je dit kunt doen. Mocht je modem vervolgens nog steeds wegvallen, geef ons dan gelijk een seintje. Wij zorgen er dan voor dat er een monteur bij je langskomt die dit gaat oplossen voor je. :relaxed:

Bij mij hetzelfde probleem. Soms brand het internetlampje niet zelfs. Ik moest bijna 4x per dag mijn modem herstarten (ik krijg soms zo weer verbinding, maar niet altijd dus). Mijn postcode is 5654JH. Is deze buurt te oud of zo voor een DSL-verbinding. Toen ik bij Ziggo was, had ik geen probleem (coax-kabel).:joy:

Reputatie 3
Badge +3

@Hansvk welkom op de Community! Er zijn geen algemene problemen bekend in joust postcodegebied. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat jij geen hinder ondervindt. De uitval, ervaar je dat via Wifi of via een bakabelde verbinding? Valt je iets op aan de lampjes op het modem wanneer je de uitval ervaart? Ik wil je vragen om jouw modem te resetten, in de hoop mogelijke error’s te verwijderen. Hoe je een reset uitvoert, lees je in dit topic.

Hallo, ik woon in postcode 5211. Deze week al vaker het ineternet uitgevallen. Vandaag al 3 keer. Is er een probleem met t-mobile thuis in dit postcode gebied?

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Pjerry,

 

Op deze pagina houden we iedereen op de hoogte van de situatie: Is er een storing bij T-Mobile Thuis? Hierin staat dat de issue inmiddels verholpen zijn en er mogelijk een herstart van het modem en eventueel de Media converter nodig is. Ik hoop dat je ook weer snel online bent!

Fijn dat ik zoveel reacties kreeg ;)
Het (vaste) Internet doet het weer.

Bedankt T-Mobile.

In Houten (Hoeven) ligt mijn vaste netwerk plat. Mobiel nog alles OK. Gedeelte van Houten is oranje, mijn deel is groen. Alles al gedaan, maar geen netwerk….

Meer mensen? Wordt er aan gewerkt?

Op de Zyxel en ik geen default gateway configuratie, wel het LAN IP, dat staat idd op 192.168.43.1, de EdgeRouter krijgt ook een Stativ IP 192.168.43.2 op basis van zijn MAC adres, en dat adres staat in de firewall ingesteld als DMZ. Verder zijn er ook geen clients in dat LAN. Dit werkt ook allemaal echterna een tijdje houdt de verbinding tussen de EdgeRouter en de Zyxel op met werken. Ik heb geen internet meer (de lampjes op de Zyxel zijn wel groen) en kom dus ook niet op de beheerspagina van de Zyxel (https://192.168.43.1). Na uit/aan van de Zyxel lukt dat wel en werken verbindingen naar internet ook weer...

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @sdsnatcher73 

De default gateway van de Zyxel staat dus op 192.168.43.1? In de Zyxel interface menu > netwerkinstelling > thuisnetwerk > ip onder LAN configuratie.

Op dezelfde pagina, tweede tabblad statische DHCP selecteer je Edgerouter in de dropdown menu, mac zal automatisch worden ingesteld. (Voor het reserveren van een ip voor je router)

Bij NAT > DMZ voer 192.168.43.2 in voor je router.

Hoi community, ik moet om de 4 a 5 dagen mijn modem uit en aan zetten omdat ik geen werkende bekabelde verbinding heb. WiFi staat uit op mijn Zyxel modem (LAN IP 192.168.43.1), achter de Zyxel staat een Ubiquity EdgeRouter (WAN IP 192.168.43.2, LAN IP 192.168.86.1) en dat IP staat ingesteld als DMZ in de Zyxel. WiFi wordt verzorgd door een Ubiquity AmplifiHD mesh systeem. WiFi verbinding lokaal net is stabiel, connectie naar 192.168.86.1 lukt maar connectie naar 192.168.43.1 lukt dan niet meer (naar de web interfaces in beide gevallen). Enige wat ik kan doen is het uit/aan zetten van de Zyxel (en dan werkt het weer). Voorheen had ik dezelfde setup bij Ziggo (modem in bridge welliswaar) maar nooit (nou ja zelden) issues. Wat kan hier aan de hand zijn?

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Mca_bmp 

Is dit een DSL of glasvezel connectie?

Bij glasvezel kan het helpen om de mediaconverter enkele minuten stroomloos te laten en indien DSL zit de modem denk ik aangesloten op een aansluitpunt in de woonkamer?

Meestal zit je vaste ISRA in de meterkast en kan je hem het best daarop aansluiten, een aansluitpunt in de woonkamer kan storingsbronnen bevatten zoals aftakkingen of meelopende elektra kabels.

Kijk ook of de kabels juist zitten dus vanaf de mediaconverter naar de WAN poort of aansluitpunt daar DSL poort.

Hallo, 23 of may when i wake up  my internet stops works, suddenly the globe loght turned red and there is no connection. 

Tried everything like in the guide (reboot, power, etc.) but anything worked.

Every light on the router is green, except for the globe -

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Ryan Prima, it appears as though the issue is caused by either an external factor located in the main distribution center, otherwise known in Dutch as the "wijkcentrale", or an obstruction in the DSL link or ISRA (main connection point). You'll be contacted by KPN shortly! Please keep in mind that they'll call you anonymously. If there's anything else I can do, please let me know. I'd be more than happy to help.

P.s. I see we've already spoken to each other via Twitter. Unfortunately there is no surefire way to speed up the process, rest assured, KPN will fix the issue! 

it is DSL, no last weekend is work fine. no problem.

Starting Monday the problem occured.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Ryan Prima 

Is this a dsl or Fiber connection?

If fiber than it looks like your modem is not connected ro your mediaconverter.

If DSL make sure your DSL cable is connected to your main ISRA. If you have a wall outlet you may take a look inside to see if only 2 wires are connected red and blue.

Post a picture of the wiring if you are unsure.

 

Hi, i have problem since monday. my internet is off with wifi signal is okay. i have been told that technical guy want to contact me but already 3 day its not any technical team conforming the appointment. please help to speed up.
my ticket number XXXX

Moderator edit: please don't add personal, sensitive information to public posts. Thanks!

 

 

Reputatie 7
Badge +6

mijn wifi is tegenwoordig zo traag, dat bijna elke site op welk device dan ook te lang duurt om te laden met een 100mbps verbinding.

alle resets etc. al uitgevoerd.

 

wat kan ik hier aan doen? misschien is het slim als jullie een keer een nieuwe router opsturen!

 

gr stein

 

word hier iets aan gedaan? of heeft iemand van t-mobile dit al gelezen?

Goedemiddag @sjansens, jouw vraag omtrent trage Wifi zal ik verplaatsen naar het juiste subdeel van de Community. Dit topic gaat specifiek over bekabelde internetproblemen! 😉 Sorry trouwens dat we je nog niet eerder geholpen hebben aan een oplossing. Normaal gesproken streven we ernaar alles binnen 24 tot 48 uur te beantwoorden. Door de enorme drukte zijn we echter iets trager. Ik beloof je dat ik je een passend antwoord geef in het Wifi topic. Tot zo! 

mijn wifi is tegenwoordig zo traag, dat bijna elke site op welk device dan ook te lang duurt om te laden met een 100mbps verbinding.

alle resets etc. al uitgevoerd.

 

wat kan ik hier aan doen? misschien is het slim als jullie een keer een nieuwe router opsturen!

 

gr stein

 

word hier iets aan gedaan? of heeft iemand van t-mobile dit al gelezen?

Reputatie 7
Badge +7

Hi @koopmaro De stroomstoring is inderdaad opgelost maar de verbinding met de centrale is niet online gekomen. We werken er hard aan om de verbinding weer online te krijgen. Je vindt de actuele informatie op onze storingspagina. Excuses voor het ongemak!

Reputatie 3

Storing in Almere is verholpen lees ik maar mijn verbinding is niet terug.

 

Reputatie 3

16:15 even verbinding maar meteen weer weg.

De genoemde 15:30 gaat hem niet worden.

Reputatie 3

Stroomstoring in een wijkcentrale in Almere lees ik.

Verbinding ligt eruit tot waarschijnlijk 15:30

Reputatie 6
Badge +2

Hey @NJMvalentijn,

Oef dat hoor ik niet graag. :disappointed: Ik heb je gegevens er gelijk bijgehaald en nu zie ik gelukkig dat er hulp aanstaande is! De afspraak met de netwerkbeheerder staat en we gaan dit hoe dan ook oplossen voor je. Over de kosten hoef je je geen zorgen te maken, geef ons een seintje zodra alles weer naar behoren werkt. Dan dienen we graag een vergoeding voor je in. Bedankt voor je geduld, hulp is aanstaande!

Hi @kobzas,
I see that you've contacted my colleague last thursday about this issue. My colleague directly contacted our technical department. They are doing their utterly best to solve this problem for you. We'll contact you as soon as possible when we know more!

​Hoi ​​​@daroo,

Kun je nog andere aansluitpunten vinden in huis, misschien in de meterkast? Zo ja, kun je testen of daar het internet wel wil werken? De eerste drie lampjes op je modem moeten dan groen zijn. Kun je geen verdere aansluitpunten vinden of werkt het allemaal niet, geen probleem, ik heb op de achtergrond alles in gang gezet om er voor te zorgen dat jij gewoon kunt genieten van je internetverbinding! Binnen enkele dagen wordt er contact met je opgenomen voor het maken van een afspraak.

Reageer