Sticky

[Info] Problemen Internet verbinding van T-Mobile Thuis


Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 2970 reacties

Ervaar je problemen met je internet verbinding? Dan kan dit topic je helpen. Heb je alleen problemen met je Wifi, kijk dan bij: ons grote Wifi-topic. Als je met een bekabelde verbinding tussen het modem en je PC of laptop niet op internet komt, dan helpt dit topic jou verder!


Algemene storing?
Misschien speelt er een algemene storing bij T-Mobile Thuis, waardoor jouw internet het niet doet. Check in ons storingstopic of dit het geval is.

Herstart modem
Een goede plek om te beginnen is het modem voor korte tijd van de stroom te halen:
  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.
  2. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekker weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).
  3. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem.

Herstart Media Converter
Heb jij een Huawei modem in combinatie met een zwarte Media Converter? Dan kan het helpen om ook de Media Converter te resetten.
  1. Haal de internetkabel uit de Media Converter.
  2. Haal de Media Converter voor 10 seconden van de stroom en wacht tot de Media Converter volledig is opgestart.
  3. Verbind het modem weer met de Media Converter door de internetkabel aan te sluiten.
Media Converter



Check, check, dubbelcheck
Werkt het nog steeds niet, dan helpen de lampjes op het modem ons verder. Controleer deze op het moment van wegvallen!
  • Brandt geen enkel lampje, dan is er misschien iets mis met de stroomvoorziening (controleer je stoppenkast of je wandcontactdoos) of de adapter (dan heb je de klantenservice nodig).
  • De lampjes WAN en FIBER of Internet gaan over de verbinding met de buitenwereld. Branden deze niet, dan werkt ook je TV en telefoon niet. Klopt dat? Probeer de fabrieksreset van het modem.
  • Branden al deze lampjes wel, dan ligt het probleem niet buitenshuis of in het modem, maar aan de kabel of (oh-oh) de computer. De TV en telefoon werken dan waarschijnlijk wel. De Wifi op je mobiele telefoon of tablet waarschijnlijk ook. Tijd voor een computercheck of kabelcheck!

Heb je vragen over de supportpagina of bovenstaande uitleg? Kom je er helemaal niet meer uit? Laat het ons weten, dan helpen wij jou en jij misschien weer iemand anders!

367 reacties

@Rnolten Aah geen haast, maar zodra we de bekabelde screens binnen hebben, kunnen we ook jouw case naar de techneuten doorsturen!


mja ben er mee doende maar zoals ik al zei dr zijn er hier nog maar weinig die bekabeld werken t probleem blijft voort zodra ik of iemand anders hier in huis op de laptop een spelletje zit te doen is t feest en daar hadden we in t verleden geen last van. Qua mobiele telefonie niks te klagen maar de rest zingen we even uit

Je ziet me hoop ik spoedig met de screens

Reputatie 4
Badge +4

@Rnolten Aah geen haast, maar zodra we de bekabelde screens binnen hebben, kunnen we ook jouw case naar de techneuten doorsturen!

@Kirillov en @Rnolten Hopelijk hebben jullie een prachtige jaarwisseling gehad! Lukt het met de screenshots? Zodra we die binnen hebben, gaan we zo snel mogelijk voor jullie aan de slag. :smile:


Wij hebben hier een prima jaarwisseling gehad de screens komen er nog aan die ik laatst had gemaakt waren met de wifi want tja je koopt een nieuwe laptop en er zit niet eens een ethernet aansluiting meer op.

Des al niet te min zijn we hier thuis ook aan het overleggen hoe en wat want als er 1 zit te game op de laptop de ander zit tv te kijken moet ik mijn wifi van mijn mobiel al uitzetten wil ik iets daarop opzoeken

dit is de screen van de dag dat ik mn commentaar gaf maar dat is wel wifi

Reputatie 5
Badge +2

Hey @Kirillov,

Super! Bedankt voor de resultaten, die komen goed van pas! Ik heb zojuist een melding ingediend bij onze techneuten. Zij gaan dit onderzoeken en uiteraard proberen op te lossen. Zodra we een bericht ontvangen, nemen we wederom contact met je op. :relaxed:

@Jason zie screenshots, heb verschillende servers gepakt en op jullie eigen t-mobile site is het al helemaal een ramp. Zoals ik eerder heb aangegeven zijn de internet snelheden zeer triest tussen de tijden van 20.00-23.00 (Buiten deze tijden werkt mijn internet in orde en haal ik constant rond de 96/96) met mijn vorige provider had ik nergens last van.

Zeer trieste snelheden op dit moment
LOL
Mocht je nog twijfelen dat het alleen toevallig deze dagen zijn zie hier een totale webhistory, alle dalen zijn rond het tijdstip 20.00-23.00 genomen de stabiele pieken zijn de tijden zoals middag ochtend en nacht

 

Reputatie 4
Badge +4

@Kirillov en @Rnolten Hopelijk hebben jullie een prachtige jaarwisseling gehad! Lukt het met de screenshots? Zodra we die binnen hebben, gaan we zo snel mogelijk voor jullie aan de slag. :smile:

Reputatie 5
Badge +2

Hey @Kirillov,

Helder! Zou je mij dan een screenshot van de uitslag van de speedtest willen sturen, met hierbij de taakbalk zichtbaar? Met die informatie kan ik onze techneuten van meer informatie voorzien. Alvast bedankt!

Hoi ​​​​@Rnolten,

Ik wil je graag aan een oplossing helpen. Daarbij wil ik jou ook vragen om ons een paar resultaten te sturen van een bekabelde snelheidsmeting. Wij werken met de snelheidstest van speedtest.net. Zorg ervoor dat de screenshots het volledige scherm weergeeft, zodat ik de internetverbinding duidelijk kan zien. Bedankt voor de moeite!

Ik ervaar de zelfde problemen wil je de speed test van t-mobile zelf doen die doet het helemaal niet geeft bij jitter 3 aan en de rest vergeet hij voor het gemak maar pagina's openen niet vanavond al 3 x de boel herstart

en bij een andere speed test krijg je 33 mbps download stream van het grootste pakket wat er voor internet is hmm spijt dat ik over gestapt ben yup vanaf begin af aan al

@chrborra Ik zie dat mijn collega’s van de technische dienst eergisteren een ticket uitgezet hebben naar Guidion. Je kunt nu met hen een afspraak maken om na te gaan wat de oorzaak is van de wegvallende diensten. Geen zorgen, ik weet zeker dat de monteur er alles aan zal doen om jouw probleem te verhelpen! :smile:

 

@Kirillov Heb je hier op meerdere apparaten last van? De lijnmeting toont namelijk een stabiele verbinding. Dit betekent natuurlijk absoluut niet dat je er geen last van hebt, maar dan wil ik een aantal zaken uitsluiten. :wink:

Hey @Jason yes op de apparaten aangesloten met draad aan de modem en ook de wifi trouwens. De lijn is stabiel dat geloof ik ook want het internet werkt goed buiten de tijden 20.00-23.00. Binnen deze tijden is het internet belabberd het lijkt alsof jullie lijn de drukte niet aan kan.
Zie hier mijn speedtest van nu:

 

Reputatie 4
Badge +4

@chrborra Ik zie dat mijn collega’s van de technische dienst eergisteren een ticket uitgezet hebben naar Guidion. Je kunt nu met hen een afspraak maken om na te gaan wat de oorzaak is van de wegvallende diensten. Geen zorgen, ik weet zeker dat de monteur er alles aan zal doen om jouw probleem te verhelpen! :smile:

 

@Kirillov Heb je hier op meerdere apparaten last van? De lijnmeting toont namelijk een stabiele verbinding. Dit betekent natuurlijk absoluut niet dat je er geen last van hebt, maar dan wil ik een aantal zaken uitsluiten. :wink:

Hi @chrborra, dank voor de informatie! Ik heb even meegekeken met je verbinding en deze ziet er goed uit maar ik zie inderdaad op een aantal dagen tussen 20:30 uu en 22:00 uur een “hick-up” maar daarna herstelt het zich weer. Je geeft aan dat je het bevroren programma weer moet activeren, wat bedoel je hier mee? Ervaar je de problemen tijdens het gebruik van een specifiek programma op je laptop/pc? 

Ik ervaar problemen dat mijn internet rond deze tijden totaal niet stabiel is waardoor gamen totaal niet chill is… met schommelende ping tijden van 40-140ms… Met mijn vorige provider ook glasvezel had ik hier totaal geen last van.

Goedenavond T-Mobile sinds mijn overstap richting T-mobile glasvezel internet ben ik zwaar ontevreden, kunnen jullie mij uitleggen waarom mijn internet zo belabberd is tussen 20.00 en 23.00?

Ik heb 100/100 pakket en ik haal binnen deze tijden snelheden tussen 45-45/80-80 download + upload verschillend per test moment. Overigens is mijn connectie binnen deze tijden totaal niet stabiel waarbij gamen zo goed als onmogelijk is met ping tijden die constant schommelen tussen 40-140ms

Ik zit op kabel, en nee het heeft niets met software te maken aangezien ik buiten deze tijden constante snelheden heb met 97/96 up + down en 10 tot 20ms max.


Kunnen jullie mij uitleggen hoe dit komt? Met mijn vorige provider had ik hier totaal geen last van...

 

Overzicht hoe instabiel het is..
test 1 avond spitstijden
test 2 avond spitstijden
Ochtend buiten spits tijden is mijn internet stabiel met de snelheid die je verwacht

 

Ik ervaar de problemen met Netflix, YouTube en Boom Beach (iets anders doe ik s’avonds niet).

Die geven eerst aan dat er geen verbinding is, terwijl mijn tablet aangeeft: Verbonden; Netwerksnelheid Erg Sterk.

Als er weer verbinding is gaan die programma's niet vanzelf verder. Ik moet dan een promt geven of opnieuw starten. 

Reputatie 7
Badge +7

Hi @chrborra, dank voor de informatie! Ik heb even meegekeken met je verbinding en deze ziet er goed uit maar ik zie inderdaad op een aantal dagen tussen 20:30 uu en 22:00 uur een “hick-up” maar daarna herstelt het zich weer. Je geeft aan dat je het bevroren programma weer moet activeren, wat bedoel je hier mee? Ervaar je de problemen tijdens het gebruik van een specifiek programma op je laptop/pc? 

Hierbij nog wat antwoorden van mij op de vragen die je aan Anton 87 stelde:

-Als het wegvalt, kun je dan direct controleren of de TV/Wifi en bekabeld internet tegelijk wegvallen of gaat het slechts om 1 dienst? 

Ik heb geen TV. alleen Internetaansluiting.

-Wat is het wegvallen precies? Gaat het om een trage of geen verbinding?

De verbinding is tijdelijk helemaal weg.

-Op het moment van wegvallen, welke lampjes branden dan op het modem?

Ik meen dat alles normaal brand, maar het kan zijn dat de storing al weer weg is tegen de tijd dat ik bij het modem ben aangekomen.

-Hoe lang duurt het wegvallen en is er een actie nodig om het te herstellen of gaat dit vanzelf?

Wegvallen duurt van ongeveer een minuut tot een paar minuten. Verbinding herstelt vanzelf. Ik moet alleen het bevroren programma weer activeren.

-Kun je drie momenten (datum/tijd) noteren dat alle diensten zijn weggevallen?

Twee dagen geleden in de avond. Het is altijd in de avond. Ik zal proberen het nauwkeuriger bij te houden.

Reputatie 5
Badge +2

Hey @Anton87,

Daar gaan we iets aan doen! Kun je mij beschrijven welke stappen je al hebt doorlopen? Wegvallende verbinding is altijd lastig om te achterhalen. Ik heb nog wat meer informatie nodig. Enkele belangrijke checks die we nu moeten doen: 

  1. -Als het wegvalt, kun je dan direct controleren of de TV/Wifi en bekabeld internet tegelijk wegvallen of gaat het slechts om 1 dienst?

  2. -Wat is het wegvallen precies? Gaat het om een trage of geen verbinding?

  3. -Op het moment van wegvallen, welke lampjes branden dan op het modem?

  4. -Hoe lang duurt het wegvallen en is er een actie nodig om het te herstellen of gaat dit vanzelf?

  5. -Kun je drie momenten (datum/tijd) noteren dat alle diensten zijn weggevallen?

Ik hoor graag je bevindingen op deze vragen, zodat we een leidraad hebben voor de oplossing! 

 

Hoi @chrborra,

Ik wil je graag aan een oplossing helpen! Zojuist heb ik dit probleem aangekaart bij onze techneuten. Zij gaan hiermee aan de slag. Zodra we meer weten, brengen we je zo spoedig mogelijk op de hoogte. :relaxed:

Hey @chrborra,

Hier help ik je graag bij! Ik ben hier gelijk mee aan de slag gegaan en heb op afstand naar je verbinding gekeken. Daarbij heb ik gelukkig geen gekke dingen kunnen achterhalen. Kun je mij aangeven welke lampjes er op je modem branden gedurende een wegval van je internet? Ook wil ik je vragen om een fabrieksreset op je modem uit te voeren en vervolgens te testen of je internet nog steeds wegvalt. 

Hoi ​​​​@MaartenZeeland,

Top dat je zelf al een aantal dingen hebt getest en uitgesloten! Ook aan jou de vraag; weet je welke lampjes er op je modem branden gedurende een uitval? En valt zowel je Wifi als bekabelde verbinding gelijktijdig weg? Vreemd dat je TV wel werkt gedurende een uitval. 

 

Dag Piotr,

Vanavond was het weer helemaal raak. Verbinding om de haverklap weg. Risetten geen effect. Lampjes op modem branden normaal. Signaal: Erg sterk. Er komen allen geen gegevens over!

Ik lees meerdere klachten die hiermee overeenkomen. Het ziet er naar uit dat het probleem dieper zit en met capaciteit heeft te doen.

 

Goedemiddag T-Mobile,

Sinds de overname van Vodafone Thuis, is het internet te belabberd voor woorden, met grote regelmaat disconnects van 5sec tot 5 min genoeg om alles wat je doet te storen.

Dit probleem is ontstaan na de overname!
als ik helpdesk contact wordt er constant gevraagd om de router te resetten, uit te zetten weer aan of het wifi of bekabeld is etc.. wat het beide is.

Er wordt echter totaal niet geluisterd!

Gezien 3 vrienden van mij ook exact hetzelfde probleem hebben kan het niet aan mijn netwerk liggen en lijkt het aan jullie netwerk/servers te liggen.

Met 2 vrienden ook op exact hetzelfde moment tot op de seconde nauwkeurig, terwijl wij in totaal andere plaatsen wonen 40km+.

Bij ons gaat het al om 4 personen gaat in 4 verschillende plaatsen en zie op facebook meer mensen met dit probleem!!



Het commentaar dat er niets aan het netwerk veranderd is kan ik erg weinig mee, ik wil een oplossing en zo snel mogelijk!

Vanmiddag gebeld moest men modem helemaal van stroom halen, laatst is die al volledig gereset.

En nu sinds 14:00 alweer 4 keer voorgekomen!!

Met vriendelijke groet,
Marco

Bijna 2 week heb ik dezelfde probleem. Iedere dag tussen 15:30-16-30 heb ik Internet disconnect. het duurt paar minuten, maar waroom heb ik dit problemen????

Reputatie 7
Badge +6

De problemen in regio Amsterdam zijn opgelost! Mogelijk dien je nog je modem en/of media converter van de stroom te halen om de verbinding te herstellen.  

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Wim567., @Lolodipolo en @Doornekamp33,

 

We zien inderdaad dat er geen vast internet is in de regio Amsterdam voor T-Mobile Thuis. Het probleem wordt verder onderzocht samen met KPN. In dit topic houden we je op de hoogteGeen internet Amsterdam.

Klopt, de communicatie is niet de beste kant van T-Mobile, maar daar staat ook een budget prijs tegenover, wil je beter kost dat ook meer.

 

En zoals ik al veel vaker heb gezegd, ben je echt voor je werk afhankelijk van een stabiele verbinding met een snelle oplossing in het geval van een storing zal je bij welke provider dan ook een zakelijk verbinding moeten afsluiten, daar heb je veel meer rechten als bij een simpel consumenten lijntje.

Amsterdam west 1057 heeft ook een storing. Werken wordt zo wel heel moeilijk en et zou T-Mobile sieren iets beter te communiceren. En ja ben door al jullie hoepels gesprongen. Vooral het gebrek aan communicatie is storend

Goeie morgen, 

Er is een storing bij mij en meerdere mensen in Amsterdam Noord. Zie ook dit topic:

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/t-mobile-thuis-glas-storing-317534

Kunnen jullie een update geven of deze storing al bekend is en/of er al een oplossing is?

Dankje! 

Wim

Reputatie 3
Badge +2

Dat is helemaal goed @nepdance. Laat het ons weten als we toch iets voor je kunnen betekenen! :smile:

Hey @nepdance,

Hier gaan we wat aan doen! Ik heb zojuist een monteur aangestuurd om dit probleem voor je op te lossen. Binnen enkele ogenblikken ontvang je een sms'je waarmee je een afspraak kunt inplannen. Sorry voor het ongemak, maar hulp is aanstaande!

Ik zal van't weekend alles nog een keer resetten en als dat niet helpt maak ik maandag gelijk de afspraak. 

Reageer