Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido
Reputatie 7
Badge +16

Ervaar je problemen met je internetverbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

 

Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.

 

1: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel de media Converter er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo.

2: Haal het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

  2. Haal de strromstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.

  3. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).

  4. Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

  5. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem. (Bij Zyxel maken de poorten niet uit)

3: De schakelaars op de Media Converter

 Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

4: Fabrieksreset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

5: Check het storingstopic

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´. 

  

 

 

Werkt het internet weer, maar is er nog een ander probleem? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Wegvallend internet | Volg deze stappen als de verbinding niet stabiel is.
Traag internet | Volg de stappen om de juiste snelheid te verkrijgen.
Televisie | Volg de stappen uit de video om het tv-beeld weer terug te krijgen.
Telefonie | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!


892 reacties

@Rick Witte

Kan je eens een foto delen van het aansluitpunt waarop de modem is aangesloten?

Heb nergens anders een aansluit punt dus ik ga ervan uit dat dit het punt is wat u bedoelde.

Reputatie 7
Badge +15

@Rick Witte

Dit is niet het KPN ISRA punt dus er zit een bridge tap in jouw woning.

Kan je eens in je meterkast bijvoorbeeld kijken of je iets van onderstaande ziet of een ander doosje waarin een telefoonkabel is aangesloten?

 

@Rick Witte

Dit is niet het KPN ISRA punt dus er zit een bridge tap in jouw woning.

Kan je eens in je meterkast bijvoorbeeld kijken of je iets van onderstaande ziet of een ander doosje waarin een telefoonkabel is aangesloten?

 

Ik kan niet de kabel vinden in de meter kast, heb een bouw tekening  in men meterkast waarop staat dat de Telekom kabel daar wel binnen komt maar daar is een gele pvc buis omheen gedaan en ik kan niet zien welke pvc buis welke kabel bevat.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Rick Witte 

Heb je een kruipruimte? Wellicht zie je daar de blauwe KPN kabel. Je zou ook nog eens kunnen kijken of je ergens anders wat kan vinden.

@Rick Witte

Heb je een kruipruimte? Wellicht zie je daar de blauwe KPN kabel. Je zou ook nog eens kunnen kijken of je ergens anders wat kan vinden.

Heb geen kruipruimte er is wel een water reservoir wat rondom men fundering loopt, kan daar alleen niet in want daar staat water in en weet nie hoe diep de slip laag is die er in zit.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Rick Witte, fijn dat je al deze informatie kon delen, super! Hoewel ik het met Waqqas eens ben dat er best een bridge tap op je verbinding kan zitten, meet ik eigenlijk vrijwel geen instabiliteit op je verbinding. Ik zie dan ook dat je bekabelde verbinding de afgelopen 20 uur volledig stabiel online is geweest. Heb je deze afgelopen 20 uur zelf nog problemen ervoeren? Enkel via de Wifi of ook via het kabelinternet?

Ik ben benieuwd, ik denk graag met je mee! 🙂

Hoi @Rick Witte, fijn dat je al deze informatie kon delen, super! Hoewel ik het met Waqqas eens ben dat er best een bridge tap op je verbinding kan zitten, meet ik eigenlijk vrijwel geen instabiliteit op je verbinding. Ik zie dan ook dat je bekabelde verbinding de afgelopen 20 uur volledig stabiel online is geweest. Heb je deze afgelopen 20 uur zelf nog problemen ervoeren? Enkel via de Wifi of ook via het kabelinternet?

Ik ben benieuwd, ik denk graag met je mee! 🙂

Na mijn laatste bericht van gister waren er geen problemen, ben op het moment ook nie thuis, de problemen zijn heel sporadisch heb het nog maar een week of 3 en elke keer als het gebeurt is het maar heel kort. 

Reputatie 7
Badge +15

@Rick Witte 

Op de eerste foto is ook een Devolo adapter te zien, wellicht is dat de boosdoener?

Hi Odido,

Vandaag zit ik in een digitale trainingssessie. De verbinding is er sinds vanochtend 09:00 3x uitgeklapt. Het is een korte onderbreking van een minuut of 4/5. Daarna werkt alles weer. Ik heb een modem van Huawei, een HG659.

Ik heb wel vaker dat de verbinding er even mee stopt. De modem is volgens mij vrij oud, en daarnaast van een Chinees bedrijf. Gezien de laatste berichtgeving niet een heel prettig idee. 

Kunnen jullie mij verder helpen? 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @RobertAYB, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie inderdaad dat je gebruikmaakt van een verouderd modem. Ik heb deze daarom gelijk omgewisseld voor een Zyxel T-54! Ik weet zeker dat hiermee ook jouw verbindingsproblemen opgelost zullen worden. Zodra het modem verzonden is, krijg je een e-mail van DHL om het pakket te kunnen volgen. Het oude modem hoef je niet meer terug te sturen, maar kan je inleveren bij een milieupunt. Ik wil je alvast veel plezier wensen met het nieuwe modem! 

Hi @RobertAYB, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie inderdaad dat je gebruikmaakt van een verouderd modem. Ik heb deze daarom gelijk omgewisseld voor een Zyxel T-54! Ik weet zeker dat hiermee ook jouw verbindingsproblemen opgelost zullen worden. Zodra het modem verzonden is, krijg je een e-mail van DHL om het pakket te kunnen volgen. Het oude modem hoef je niet meer terug te sturen, maar kan je inleveren bij een milieupunt. Ik wil je alvast veel plezier wensen met het nieuwe modem! 

Hoi @Nora van Odido,

Dankjewel! Fijn om te lezen. Ik ben benieuwd of het werkt en zal dat laten weten.

Sinds kort glasvezel van ODIDO in Hoorn. Sinds afgelopen woensdag geen internet en dus geen tv meer. Gebeld. Unlimited internet op mobiel gekregen (gelukkig zitten we met mobiel ook bij ODIDO). Vanmorgen weer gebeld, want desondanks is thuis werken zo niet echt een optie. Ook kunnen we dus geen tv kijken, want app op tv en decoder werkt niet via hotspot?! Ook via gewone PC dus geen mogelijkheden om het internet te bereiken. ODIDO heeft probleem nog niet kunnen lokaliseren. Er zijn wel meer aansluitingen in de buurt, maar al die buren hebben nog geen abonnement, dus zijn wij nu de enige met een klacht/probleem en heeft het dus geen prio voor ODIDO. Ze nemen nu contact op met Open Dutch Fiber en die nemen dan contact met ons op wanneer ze tijd hebben, wordt waarschijnlijk pas maandag a.s.

Wat een slechte service!

Tevens bedrijf aan huis, maar je kan geen zakelijk glasvezel nemen icm TV, dus is ons destijds particulier abonnement aangeraden.

Voor de vaste PC dan maar een wifi-kaart kopen :(

Hoe kunnen we nu toch tv kijken?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Awarnach, allereerst excuses voor deze ervaring. Ik help je graag direct verder! Je kunt TV-kijken via Odido Online TV: TV kijken met Odido online TV | Odido. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Hoi @Awarnach, allereerst excuses voor deze ervaring. Ik help je graag direct verder! Je kunt TV-kijken via Odido Online TV: TV kijken met Odido online TV | Odido. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Dat werkt helaas niet, ja enkel op mobiel, maar niet op de tv. App op tv werkt niet als je verbinding hebt via hotspot :(

En het vreemde is dat buren paar huizen verderop nog wel gewoon internet hebben, dan moet het probleem van het ontbreken van het signaal bij ons huis toch vrij snel gevonden zijn?

Support medewerkster zei gisteravond dat we bij een ODIDO winkel een 4/5G voor thuis router in bruikleen konden krijgen. Helaas wist de medewerkster niet hoe ze dit administratief in het systeem kon verwerken en dus zijn we met lege handen weer huiswaarts gekeerd :(

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Awarnach, voor de app op de tv heb je inderdaad echt een vaste internetverbinding nodig. Wel kan je de mobiele tv app streamen naar de tv of bijvoorbeeld een laptop met de tv verbinden en via die weg tv kijken. Het is nu voor je doorgezet naar Open Dutch Fiber en zij gaan hun uiterste best doen om ervoor te zorgen dat de oorzaak snel gevonden wordt. Zodra hier een update over is laten we dit gelijk aan je weten. 

Echt een router in bruikleen krijgen is niet mogelijk, maar je kan wel een extra simkaart ophalen in een van onze winkels. Als je mij de foto van de bon stuurt, dan zorg ik ervoor dat de kosten van deze simkaart vergoed worden op de volgende factuur. Ik kan dan ook gelijk een voucher voor je regelen met onbeperkt internet, zodat je hiervan gebruik kan gaan maken! 

Hi @Awarnach, voor de app op de tv heb je inderdaad echt een vaste internetverbinding nodig. Wel kan je de mobiele tv app streamen naar de tv of bijvoorbeeld een laptop met de tv verbinden en via die weg tv kijken. Het is nu voor je doorgezet naar Open Dutch Fiber en zij gaan hun uiterste best doen om ervoor te zorgen dat de oorzaak snel gevonden wordt. Zodra hier een update over is laten we dit gelijk aan je weten. 

Echt een router in bruikleen krijgen is niet mogelijk, maar je kan wel een extra simkaart ophalen in een van onze winkels. Als je mij de foto van de bon stuurt, dan zorg ik ervoor dat de kosten van deze simkaart vergoed worden op de volgende factuur. Ik kan dan ook gelijk een voucher voor je regelen met onbeperkt internet, zodat je hiervan gebruik kan gaan maken! 

@Nora van Odido Hoi, helaas werkt het casten ook niet, want beide apparaten zitten niet in hetzelfde netwerk, want dat is nu juist het probleem; er is geen (wifi)netwerk actief en dus kan telefoon geen verbinding maken met de chromecast/airplay van de televisie.

Het idiote is gewoon dat wij woensdag een klacht indienden n.a.v. het ontbreken van het internetsignaal en dat pas na herhaaldelijk bellen afgelopen vrijdag een ticket is ingeschoten bij ODF. Zij zeggen vervolgens dat zij weer iemand in moeten schakelen en dat dat wel 5 werkdagen kan duren. Dat betekend dus dat we straks bijna twee weke zonder internet (en tv) zitten als de monteur het direct op kan lossen.

En dan het ding met de 4G router… je collega van de helpdesk heeft het toch echt tegen ons gezegd. Nu blijkt het toch niet mogelijk. Het wordt zo langzamerhand wel ingewikkeld, moet allemaal extra kabels gaan kopen om toch laptops maar in het lokale netwerk te kunnen zetten zodat we ook bij de NAS kunnen, want ook dat werkt natuurlijk niet via het mobiele netwerk :(


Die 4G/5G router zou de ideale tussenoplossing zijn geweest!

Verder lijkt ons verheel heel erg op:

Dus ik hoop dat de monteur als die langskomt meteen reserve spullen bij zich en dat we dan niet ook nog eens dagen moeten wachten als het aan de omvormer ligt.

Hier zeer onregelmatig internet verbinding. Op 5 april gemeld aan helpdesk, medewerker zou monteursdienst inschakelen en binnen 24 uur zou er een afspraak gemaakt worden. Helaas niets meer gehoord. Dit omdat de demping op de lijn te groot zou zijn.

Na 3 weken weer contact opgenomen met odido omdat op 26/04 de internet verbinding weer helemaal weg was. Weer werd beloofd dat er binnen 24 uur een afspraak voor ene monteur gepland zou worden.

Hele weekend geen internet, en ook geen afspraak voor ene monteur.

 

Aan de telefoon ook nog uitgelegd dat er in mijn straat meerdere mensen zijn met verbindingsproblemen, zowel odido als andere providers. Ook aangegeven dat een KPN monteur geconstateerd heeft dat de glasvezel van een van de buren defect is, nameten wees uit dat de storing op een plek zit waar recent 2 laadpalen geplaatst zijn. Ik hoop dat dit door de servicedesk ook gemeld is, zodat men maar 1x hoeft te graven om de glasvezels te herstellen.

Reageer