Beantwoord

Blokkerig of haperend beeld op TV


Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 2970 reacties
Zit je net klaar voor GTST, krijg je dit. Niets zo vervelend als haperend beeld. Of misschien heb je wel blokken in beeld. Wat te doen?
icon

Beste antwoord door Sander 15 mei 2017, 10:55

Goed dat je hier bent gekomen, we gaan meteen aan de slag, zodat je snel weer haarscherp beeld hebt.

Heb je een foutmelding in beeld, klik dan op dit topic.

Vermoed je een algemene storing, kijk dan naar ons storingstopic: t-mobile.nl/thuisstoring.

Zie jij blokken of vlekken in beeld of staat het beeld stil, volg dan onderstaande stappen.

1. Eerste checks
Bij iedere verstoring is het altijd handig om eerst de TV Box voor tien seconden van de stroom te halen. Controleer ook of je internetverbinding nog werkt. Werkt deze niet, dan is er iets anders aan de hand. Haal dan eerst het modem voor tien seconden van de stroom. Blijft het probleem op Internet èn TV, volg dan deze stappen.

2. Het signaal van buitenaf
Je hebt de TV Box even van de stroom gehaald, maar het probleem speelt nog steeds. Dan krijgen we het grote uitsluitspelletje: wat veroorzaakt de storing? We beginnen bij de bron. Het kan zijn dat er een snelheidsprobleem is. Er is dan niet genoeg bandbreedte om het TV signaal door te geven met blokjes tot gevolg. Test met een laptop of PC met een bekabelde verbinding direct op het modem in LAN1 of LAN2 welke snelheid je haalt. Is dit meer dan 12 Mb/s? Dan ligt het niet aan de verbinding van buitenaf. Is de snelheid lager? Laat het ons weten!

3. Het modem
Misschien is het modem ergens van in de war geraakt. Je hebt deze al even van de stroom gehaald. We pakken het nu grootser aan! Haal de Internetkabel voor de TV Box bij LAN3 of LAN4 uit het modem. Nu voeren we een fabrieksreset van het modem uit. Als het modem volledig is opgestart (de lampjes branden weer constant) en de TV meldt "ethernet is not detected", dan sluiten we de Internetkabel weer aan bij LAN3 of LAN4. Geen verschil? Dan gaan we door.

4. De kabel
Veruit de meeste problemen komen door de spreekwoordelijke kink in de kabel. Zorg voor een directe verbinding tussen het modem en de TV Box met een Internetkabel. Maak je gebruik van homeplugs, devolo's, verlengstukjes of andere adapters, koppel deze dan los en gebruik de meegeleverde kabel. Nog niet opgelost? Volgende stap.

5. De TV Box
Er kan natuurlijk ook iets mis zijn met de TV Box zelf. Heb je een TV Box zonder opnamefunctie? Voer dan een fabrieksreset uit. Heb je een TV Box met opnamefunctie, controleer dan of de schijfruimte niet (bijna) vol zit en verwijder enkele opnames. Dit vind je in het Menu // On Demand // Opnames // Geplande opnames. Heb je toevallig nog een tweede TV Box, wissel deze dan om. Blijft de storing dan bij de TV Box of bij de TV? Als het aan de TV Box ligt, neem dan contact met ons op.

6. De televisie
Als je bij bovenstaande kruistest (het omwisselen) zeker bent dat het niet aan de internetkabel ligt (die je hebt vervangen), dan kan het aan de TV zelf of aan de HDMI kabel liggen. Vervang de HDMI kabel daarom, dat is makkelijker dan de TV. Heb je een Philips TV? Zorg dan voor de laatste update van je toestel. Geeft ook het menu een verstoord beeld weer, dan is er iets mis met het toestel. Vraag het dan na bij de leverancier.

Heb je vragen over de hulppagina of bovenstaande uitleg? Kom je er helemaal niet meer uit? Laat het ons weten in een reactie hieronder of neem contact op met onze klantenservice, dan helpen wij jou en jij misschien weer iemand anders! 🆒

Bekijk origineel

154 reacties

Reputatie 2

Hi, TV heeft haperend beeld op bijna alle zenders 

Reputatie 7
Badge +6

Dag allemaal, 

 

Voor iedereen die problemen ervaart met het TV beeld (voornamelijk op NPO 1-3, Veronica), we plaatsen updates in dit topic: Upgrade TV Box. Er is een wijziging gedaan, deel je ervaringen in het topic, zodat we alle feedback centraal houden. Excuus voor het ongemak: we werken hard aan een oplossing. 

Beste forumlezers,

Ik heb ook een probleem met het tv-signaal. Er is niet echt sprake van een blokkerig of wazig beeld. Het lijkt er meer op alsof er frames worden overgeslagen. Het beeld staat heel kort stil en gaat dan weer door. Een soort framedrop lijkt het wel. Het kijkt nogal onrustig, zoals jullie je voor kunnen stellen. Hetzelfde gebeurt ook als ik gebruikmaak van gehuurde films via T-mobile. 

Ik heb alle mogelijke resets al uitgevoerd (behalve factory reset van het modem, want dat kan ik niet vanuit huis). Andere HDMI kabel geprobeerd, andere poort op het modem getest, UTP-kabels gewisseld. Ook heb ik gekeken of het modem of de tv nog een update moest hebben, wat niet het geval was. 

Ook relevant om te vermelden is het feit dat het probleem relatief recent is opgedoken en dat ik met de verschillende tv-apps (Netflix, Disney+) zelf geen internetproblemen heb. Wie o wie heeft er nog goed tips? Of is het kastje aan zijn einde?

 

Nog extra info: wij hebben nog geen update gehad van ons amuletje. 

@Brian ik ben maar weer gestopt met turfen…. en ik vind het nog steeds raar dat het alleen voorkomt bij npo 1, 2 en 3...

 

Hier in Deventer is het ook dikke ellende, zenders haperen volcontinu vooral op Nederland 1,2 en 3.
Zie ook andere forum topics waarbij wordt aangevraagd of de Entone kamai 510 het allemaal wel aankan.

 

Alle opties al geprobeerd (powerflip, reset etc)

@Brian tijdens maestro 7x en nu a 3x tijdens heel holland bakt…. De fix lijkt voor ons niet te werken :slight_frown:

 

@Brian helaas net 2x stotter tijdens Maestro…. ben benieuwd of het hierbij blijft….

 

@Brian zojuist gedaan, ik laat het weten of het beter is :thumbsup:

Reputatie 7
Badge +7

Hi @macmeester, vannacht hebben we een update uitgevoerd om dit probleem te verhelpen. Zou je jouw TV Boxen eens willen herstarten door ze even van de stroom af te halen? Daarna zou het probleem verholpen moeten zijn! :slight_smile:

Helaas heb ik hier nog steeds (eigenlijk meer dan 1 jaar af en aan) het probleem dat voornamelijk npo 1, 2 en 3 stotteren, dwz dat soms het beeld stil staat en ineens versnelt, geluid stottert etc etc.

Ik heb ondertussen een nieuwe tv (4K!), nieuwe hdmi kabel (v 2.1 8K ondersteuning) van 200MB naar 1000MB(!) internet snelheid, netwerk kabel vervangen, de entone factory reset, de draytek factory reset…. maar het lijkt de laatste 3 dagen weer meer te worden…

Ik ben benieuwd of het uberhaubt opgelost kan worden, aangezien ik voornamelijk dezelfde klachten lees over npo 1 2 en 3 stotterend beeld en het lijkt willekeur bij wie het voorkomt….

Reputatie 5
Badge +2

Hey @Kevin,

Top om te horen dat het probleem is opgelost! Ik heb zojuist een vergoeding ingediend voor de periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van je TV. Dit bedrag wordt netjes in mindering gebracht op je aankomende factuur. Zodra de vergoeding is verwerkt, ontvang je ook een bevestiging per e-mail. :smile:

Hoi @kevdie,

 

Thanks voor de update! Ik zie inderdaad dat de taak voor je uitstaat bij onze backoffice en ga ervan uit dat alles snel voor je is opgelost. Houd je ons even op de hoogte? Als we in de tussentijd iets voor je kunnen doen dan horen we dat uiteraard graag!

Hoi Gioia, omdat jij als laatste navraag deed naar de status bericht ik jou even omtrent de voortgang. 

Er zijn verschillende monteurs langs geweest. Het probleem lijkt nu verholpen waarvoor dank. Wel heb ik ten tijde van de storing niet de dienst kunnen gebruiken waar ik voor betaal. Klantenservice gaf mij telefonisch aan dat ik na verhelpen van de storing dit aan kon geven zodat hier compensatie voor gegeven kan worden.

eerste melding hierover is volgens mij geregistreerd per 12-11-2019 maar het werkte al vanaf begin afsluiten abonnement niet.. De storing is uiteindelijk 01-12-2019 verholpen.

Ik verneem nog graag hoe dit vervolgd wordt.

Vriendelijke groet,

Kevin

 

 

Reputatie 5
Badge +2

Hey @Cindy050372,

Dat ga ik oplossen voor je! Of beter gezegd, dat gaat onze monteur oplossen voor je. Zojuist heb ik een verzoek ingediend tot een monteursbezoek. Je gaat binnen enkele ogenblikken een sms'je ontvangen waarmee je een afspraak kunt inplannen. Onze monteur gaat er vervolgens alles aan doen om dit probleem voor je op te lossen!

@Piotr ik heb alle stappen ondernomen..wij hebben idd een 2e box maar deze gebruiken wij nooit..die zit nog in de doos..is dit net zo’n uitgebreide box als beneden dan? En als het probleem zit in het signaal dan maakt een andere box ook niets uit lijkt mij.. ongestoord tv kijken is er helaas niet meer bij voor ons..erg jammer..betaal genoeg geld iedere maand..

Reputatie 5
Badge +2

Hey @Cindy050372,

Dat hoor ik niet graag. Ik wil je graag aan een oplossing helpen! Kun je mij beschrijven welke stappen je uit dit topic al hebt doorlopen? En ik zie dat je twee TV Boxen in het bezit hebt. Ervaar je de blokjes op beide TV Boxen? En om het vragenrondje compleet te maken, heb je je TV Boxen bekabeld aangesloten op het modem? Laat het ons weten, dan gaan we dit voor je oplossen!

Ik wordt gek va tmobile thuis..heb voortaan alleen maar blokjes en storing..moet tig keer de box opnieuw opstarten..kan niet meer fatsoenlijk tv kijken..alles al geprobeerd en niks helpt..ik ben er klaar mee ik wil fatsoenlijk tv kijken en ga dan ook mijn abonnement stopzetten en overstappen naar Ziggo..daar had ik die problemen nooit maar omdat ik tevreden ben over mijn mobiele abonnement ben ik destijds overgestapt maar ben er nu klaar mee 

Reputatie 3
Badge +3

Hoi @kevdie,

 

Thanks voor de update! Ik zie inderdaad dat de taak voor je uitstaat bij onze backoffice en ga ervan uit dat alles snel voor je is opgelost. Houd je ons even op de hoogte? Als we in de tussentijd iets voor je kunnen doen dan horen we dat uiteraard graag!

Hi@kevdie,

Is de monteur al langs geweest en is het probleem ondertussen al opgelost? Als we nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we het graag!

Hoi David, bedankt voor het navragen. De monteur is langs geweest alleen het probleem is helaas niet verholpen. Enkele dagen na het monteurs bezoek tot de conclusie gekomen dat de melding (nog) niet vervolgd was. Na bellen met klantenservice is dit nu wel gebeurd en staat het uit bij de backoffice. Heb begrepen dat de wachttijd uiterlijk 12 dagen is. Daar wacht ik momenteel op en hoop dat het opgelost kan/gaat worden.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @kevdie,

Is de monteur al langs geweest en is het probleem ondertussen al opgelost? Als we nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we het graag!

Inmiddels telefonisch contact gehad met klantenservice. Afspraak met een monteur is ingepland.

Helaas heb ik ook sinds afsluiten van het tmobile thuis internet+tv abonnement per oktober last van storend/vertragend beeld. Met name bij het zappen naar andere kanalen, alsof het signaal moeite heeft door te komen. 

 

De tips en oplossingen heb ik gevolgd. Even kort wat ik tot nu toe heb getest/uitgesloten:

  • modem reset
  • tv box reset
  • wissel utp kabel
  • wissel hdmi kabel
  • wissel hdmi ingang
  • Test internet snelheid direct via kabel in laptop (tv box is overigens ook direct verbonden met modem). Ik haal qua snelheid, wifi en directe aansluiting via de modem, maximaal 13/13.5mb dit test ik al een week via speedtest. Piektijden zakt dit wel eens naar 5/6mb.

Mis ik nog iets? Ik hoop dat dit verholpen kan worden.

vriendelijk groet, Kevin

 

Reputatie 5
Badge +2
Hey @lotjesch,

De regionale zenders zijn tegenwoordig op een andere positie te vinden. Hier lees je daar meer over!
Hoi
Sinds vanmorgen kan ik geen omroepzeeland meer ontvangen
Ik heb m'n router al een keer opgestart maar hij pakt hem nog steeds niet wat kan ik doen?
@Brian Helaas nog steeds geen verbetering tot nog toe. Is er al enig zicht op de oorzaak van het probleem en een vermoedelijke oplossing?
@Brian

ik zou later op de dag de serienummer kunnen geven ben momenteel niet thuis.
Als ie toch terug moet zou ik graag een andere tv kastje willen hebben met harde schijf kan dat ??
ik weet dat daar extra kosten per maand aan zitten

Reageer