Beantwoord

Blokkerig of haperend beeld op TV


Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 3205 reacties
Zit je net klaar voor GTST, krijg je dit. Niets zo vervelend als haperend beeld. Of misschien heb je wel blokken in beeld. Wat te doen?
icon

Beste antwoord door Sander 15 mei 2017, 10:55

Goed dat je hier bent gekomen, we gaan meteen aan de slag, zodat je snel weer haarscherp beeld hebt.

Heb je een foutmelding in beeld, klik dan op dit topic.

Vermoed je een algemene storing, kijk dan naar ons storingstopic: t-mobile.nl/thuisstoring.

Zie jij blokken of vlekken in beeld of staat het beeld stil, volg dan onderstaande stappen.

1. Eerste checks
Bij iedere verstoring is het altijd handig om eerst de TV Box voor tien seconden van de stroom te halen. Controleer ook of je internetverbinding nog werkt. Werkt deze niet, dan is er iets anders aan de hand. Haal dan eerst het modem voor tien seconden van de stroom. Blijft het probleem op Internet èn TV, volg dan deze stappen.

2. Het signaal van buitenaf
Je hebt de TV Box even van de stroom gehaald, maar het probleem speelt nog steeds. Dan krijgen we het grote uitsluitspelletje: wat veroorzaakt de storing? We beginnen bij de bron. Het kan zijn dat er een snelheidsprobleem is. Er is dan niet genoeg bandbreedte om het TV signaal door te geven met blokjes tot gevolg. Test met een laptop of PC met een bekabelde verbinding direct op het modem in LAN1 of LAN2 welke snelheid je haalt. Is dit meer dan 12 Mb/s? Dan ligt het niet aan de verbinding van buitenaf. Is de snelheid lager? Laat het ons weten!

3. Het modem
Misschien is het modem ergens van in de war geraakt. Je hebt deze al even van de stroom gehaald. We pakken het nu grootser aan! Haal de Internetkabel voor de TV Box bij LAN3 of LAN4 uit het modem. Nu voeren we een fabrieksreset van het modem uit. Als het modem volledig is opgestart (de lampjes branden weer constant) en de TV meldt "ethernet is not detected", dan sluiten we de Internetkabel weer aan bij LAN3 of LAN4. Geen verschil? Dan gaan we door.

4. De kabel
Veruit de meeste problemen komen door de spreekwoordelijke kink in de kabel. Zorg voor een directe verbinding tussen het modem en de TV Box met een Internetkabel. Maak je gebruik van homeplugs, devolo's, verlengstukjes of andere adapters, koppel deze dan los en gebruik de meegeleverde kabel. Nog niet opgelost? Volgende stap.

5. De TV Box
Er kan natuurlijk ook iets mis zijn met de TV Box zelf. Heb je een TV Box zonder opnamefunctie? Voer dan een fabrieksreset uit. Heb je een TV Box met opnamefunctie, controleer dan of de schijfruimte niet (bijna) vol zit en verwijder enkele opnames. Dit vind je in het Menu // On Demand // Opnames // Geplande opnames. Heb je toevallig nog een tweede TV Box, wissel deze dan om. Blijft de storing dan bij de TV Box of bij de TV? Als het aan de TV Box ligt, neem dan contact met ons op.

6. De televisie
Als je bij bovenstaande kruistest (het omwisselen) zeker bent dat het niet aan de internetkabel ligt (die je hebt vervangen), dan kan het aan de TV zelf of aan de HDMI kabel liggen. Vervang de HDMI kabel daarom, dat is makkelijker dan de TV. Heb je een Philips TV? Zorg dan voor de laatste update van je toestel. Geeft ook het menu een verstoord beeld weer, dan is er iets mis met het toestel. Vraag het dan na bij de leverancier.
 

Heb je vragen over de hulppagina of bovenstaande uitleg? Kom je er helemaal niet meer uit? Laat het ons weten in een reactie hieronder of neem contact op met onze klantenservice, dan helpen wij jou en jij misschien weer iemand anders! 🆒

Bekijk origineel

178 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hey @mVink,

Top dat er hulp aanstaande is! Laat je ons weten hoe het bezoek is verlopen?

Dank voor je reactie. Tv box is rechtstreeks op de modem aangesloten. Heb al telefonisch contact gehad met klantenservice en een afspraak met een monteur gemaakt.

Reputatie 7
Badge +7

@mVink Welke error krijg je te zien? Echte foutmeldingen worden meestal veroorzaakt doordat de TV Box niet rechtstreeks op de modem aangesloten zit maar via bijvoorbeeld een switch of powerline adapter. Als dit bij jou ook het geval is probeer het dan eens rechtstreeks op de modem en als je gebruik maakt van een Draytek of Huawei modem gebruik dan poort 3 of 4.

@NielsGroot Ai, ik begrjip dat het niet alleen om TV gaat maar om de gehele internetverbinding? Heb je voor mij misschien een aantal voorbeelden van de dag en het tijdstip waarop het gebeurde? Dan ga ik er mee voor je aan de slag!

Hi @NielsGroot, ik zie het inderdaad duidelijk terug, voorgaande dagen was de kwaliteit zie te zien wel goed, klopt dat? Het zou te maken kunnen hebben met de huidige belasting op de netwerken waardoor er op bepaalde piekmomenten problemen op het netwerk op kunnen treden (dit geldt voor internet als geheel op dit moment). Als het zich structureel en regelmatig voor blijft doen dan kunnen we daar mee aan de slag (en is er waarschijnlijk ergens een defect) maar dit soort korte incidentele onderbrekingen die zichzelf weer oplossen na relatief korte tijd kunnen we, hoe irritant ook, eigenlijk niets mee. Op het moment dat we hier bijvoorbeeld een monteur voor zouden sturen dan gaat deze niets vinden omdat het al niet meer speelt. Dat gezegd hebbende, houd zeker bij wanneer het zich voordoet, als het zich structureel voordoet dan gaan we dit onderzoeken!

Het is de afgelopen dagen in de avond weer raak. Zelfs op de dag vloog het internet er uit. Hierdoor kon ik tijdelijk mijn calls niet volgen. Het is bijna om te janken... 

En weer een error.. stekker eruit, tralala en pfieuw doet het weer. Heb er een nieuw tijdverdrijf bij, T-Debiel je bent fantastisch. Ben er echt zo klaar mee..

Reputatie 7
Badge +7

Hi @NielsGroot, ik zie het inderdaad duidelijk terug, voorgaande dagen was de kwaliteit zie te zien wel goed, klopt dat? Het zou te maken kunnen hebben met de huidige belasting op de netwerken waardoor er op bepaalde piekmomenten problemen op het netwerk op kunnen treden (dit geldt voor internet als geheel op dit moment). Als het zich structureel en regelmatig voor blijft doen dan kunnen we daar mee aan de slag (en is er waarschijnlijk ergens een defect) maar dit soort korte incidentele onderbrekingen die zichzelf weer oplossen na relatief korte tijd kunnen we, hoe irritant ook, eigenlijk niets mee. Op het moment dat we hier bijvoorbeeld een monteur voor zouden sturen dan gaat deze niets vinden omdat het al niet meer speelt. Dat gezegd hebbende, houd zeker bij wanneer het zich voordoet, als het zich structureel voordoet dan gaan we dit onderzoeken!

Hi @NielsGroot, ik heb meteen met je meegekeken en ik zie gisteren tussen 10:00 en 12:00 uur inderdaad flinke verbindingsproblemen. Op 2 maart zie ik ook een kleine verstoring tussen 18:00 en 18:30 uur. Maar de rest van de tijd zit de verbinding er gelukkig stabiel uit dus ik vermoed dat het een tijdelijke “hick-up” was op het netwerk. Mocht het zich blijven voordoen neem dan zeker contact op, dan gaan we dit verder onderzoeken!

Vanavond 22 april was het weer een ramp. Non stop haperend beeld met regelmatig zelfs enkele minuten helemaal geen beeld. Niet bepaald een fijn avondje tv kijken. 

Reputatie 6
Badge +6

Helemaal super, ben blij dat het toch een positieve draai heeft gekregen! Voor nu: stay safe and strong en een prachtig weekend toegewenst! :smile:

Thanks @Jason ! Dat inderdaad een goede kwaliteit. Tot op heden nog geen blokje of hapering gezien, dus hopen dat het zo blijft!  Toen ik een nieuwe tv box binnen kreeg stond deze meteen na aansluiten op de zelfde firmware als dat hij nu staat (2.9.27.0.3). Maar zolang het weg blijft bent ik blij en anders weet ik jou/jullie te vinden! :wink:

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @jk90, wat fijn dat het opgelost lijkt, blijf het zeker monitoren! Ik heb direct je streamkwaliteit bekeken en wat me opvalt is dat je op 12 en 15 maart nog last hebt gehad van een mindere kwaliteit (10 tot 16% kwaliteitsverlies). Sinds de 16e zit je kwaliteit op boven de 99,1% en dat is echt uitzonderlijk goed. Alles boven de 97% hanteren wij als minimum-marges. Goed nieuws dus! Het oogt inderdaad wat vreemd dat het vanuit zichzelf opgelost lijkt, maar het kan zijn dat jouw nieuwe TV Box pas later de firmware update heeft gehad waarmee de problemen verholpen zijn. Bedankt voor het delen in ieder geval. We gaan er natuurlijk niet van uit, maar als het toch weer opspeelt, hoor ik het graag. Dan zoeken we zo snel mogelijk naar een alternatief.

@Piotr Kun je zien hoe de stream nu is? Hebal zeker 2 dagen geen last van blokkerig of haperend beeld. Wel vreemd als het na al die maanden nu ineens vanzelf stopt, maar het zou fijn zien. 

Reputatie 6
Badge +2

Hey @jk90,

Wanneer ik je TV verbinding van de afgelopen dagen bekijk dan zie ik inderdaad dat de stream niet goed is doorgekomen. Mijn collega heeft dit vorige week aangekaart bij onze techneuten. Zij gaan hiermee aan de slag en het is nu wachten op de terugkoppeling. Wij geven jou gelijk een seintje zodra er meer bekend is. :relaxed:

Hier na een heleboel pogingen vanuit T-Mobile nog steeds haperend beeld. Lijkt mij toch echt dat het vanuit buitenaf komt,  zeker gezien het feit dat het voornamelijk ‘s avonds plaatsvindt en het niet aan de apparatuur lijkt te liggen. Kan het niet door de glasvezel aansluiting komen?

Reputatie 7
Badge +7

Hi @NielsGroot, ik heb meteen met je meegekeken en ik zie gisteren tussen 10:00 en 12:00 uur inderdaad flinke verbindingsproblemen. Op 2 maart zie ik ook een kleine verstoring tussen 18:00 en 18:30 uur. Maar de rest van de tijd zit de verbinding er gelukkig stabiel uit dus ik vermoed dat het een tijdelijke “hick-up” was op het netwerk. Mocht het zich blijven voordoen neem dan zeker contact op, dan gaan we dit verder onderzoeken!

Hey @NielsGroot, dit gaan we oplossen voor je! Zojuist heb ik direct een monteursverzoek ingediend. Binnen enkele ogenblikken ontvang je een sms'je waarmee je een afspraak kunt inplannen. De monteur gaat er alles aan doen om je TV probleem op te lossen. Laat ons weten hoe het bezoek is verlopen. :relaxed:

 

Helaas is zijn de problemen weer terug. Gisteravond (3 mrt) bevroor het beeld tot 3 keer toe binnen 1 uur. En vandaag hadden we tot 2x toe geen internet. Wat erg vervelend is wanneer je thuis aan het werk bent.

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Peter2020, dat is er zeker, in dit topic vind je hier meer informatie over!

Is er al meer bekend over een oplossing voor het haperende beeld (in Vught)? 

Reputatie 6
Badge +2

Hey @NielsGroot, dit gaan we oplossen voor je! Zojuist heb ik direct een monteursverzoek ingediend. Binnen enkele ogenblikken ontvang je een sms'je waarmee je een afspraak kunt inplannen. De monteur gaat er alles aan doen om je TV probleem op te lossen. Laat ons weten hoe het bezoek is verlopen. :relaxed:

En dat is de zoveelste keer dat we blokken zien ipv een scherp beeld deze week. Gebeurt momenteel meerdere keren per avond. Wordt er ondertussen niet meer een beetje moe van maar bijna slapeloos.

En ja ik heb alle bekende stappen uitgevoerd die worden beschreven met tijdelijk succes. Maar ik blijf dit niet eerdere keer doen. Als hier niet snel verbetering in komt ga ik maar eens opzoek naar een andere aanbieder. 

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Peter2020, klopt helemaal wat je zegt, inmiddels hadden de collega’s de monteur al geannuleerd, het heeft elkaar net gekruisd. We doen ons uiterste best om de storing zo snel mogelijk te verhelpen, excuses voor het ongemak! 

@Peter2020 Heb je al geprobeerd om je box in poort 3 aan te sluiten op het modem? Ik zie dat je inderdaad al resets hebt gedaan, sorry dat het nog niet geholpen heeft. We hebben een issue in Vught met als melding het volgende:

 Klanten achter onderstaande pops in Vught & Cromvoirt kunnen mogelijk problemen ervaren met IPTV. Wat resulteert in blokkerig beeld.
pop's
cv-1b
vt-1a
vt-1b
vt-1c
vt-1d
vt-1e
Probleem is aangemeld bij de het netwerk team.

 

@dabird Ik vind het zeer spijtig en oprecht jammer dat je ons gaat verlaten, weet wel dat je altijd weer meer dan welkom bent mocht je je bedenken! :relaxed: Hopelijk mogen we je ooit weer verwelkomen wanneer we tegen die tijd een werkende verbinding hebben op elk netwerk!

@Jason Bedankt voor je reactie. Ik heb de box zowel in poort 3 als in poort 4 aangesloten, maar ik merk daar geen verschil tussen. Het is wel duidelijk nu dat er een probleem is in Vught, dus wel fijn om te horen dat jullie er mee bezig zijn. 

Ik had via twitter ook al een melding gemaakt en een monteur zou contact met me opnemen, denk je dat dit wel gaat helpen aangezien het een bekend probleem is binnen Vught? Anders is het zonde van de tijd van de monteur namelijk die hij bij anderen dan beter kan besteden. 

 

Alvast bedankt!

Reputatie 6
Badge +6

@Peter2020 Heb je al geprobeerd om je box in poort 3 aan te sluiten op het modem? Ik zie dat je inderdaad al resets hebt gedaan, sorry dat het nog niet geholpen heeft. We hebben een issue in Vught met als melding het volgende:

 Klanten achter onderstaande pops in Vught & Cromvoirt kunnen mogelijk problemen ervaren met IPTV. Wat resulteert in blokkerig beeld.
pop's
cv-1b
vt-1a
vt-1b
vt-1c
vt-1d
vt-1e
Probleem is aangemeld bij de het netwerk team.

 

@dabird Ik vind het zeer spijtig en oprecht jammer dat je ons gaat verlaten, weet wel dat je altijd weer meer dan welkom bent mocht je je bedenken! :relaxed: Hopelijk mogen we je ooit weer verwelkomen wanneer we tegen die tijd een werkende verbinding hebben op elk netwerk!

Helaas heeft o.a. dit probleem mij doen besluiten om over te stappen naar de concurrent. Er is tot op heden geen oplossing geboden. Ik wens Tmobile veel succes met het oplossen van dit probleem zodat klanten weer ‘normaal’ tv kunnen kijken. 

Hallo,

Sinds een aantal weken last van blokkerig beeld tijdens het tv kijken, dit is op alle zenders. Heb al geprobeerd om een andere hdmi-kabel en utp-kabel te gebruiken, dit werkt niet. Het ligt ook niet aan de tv want bij netflix etc. doet ie het gewoon goed. Heb alle stappen doorlopen die door jullie voorgesteld worden, ook dit heeft geen effect. Ik denk dat er iets mis is met het tv-kastje? Het is heel irritant tv kijken. Iemand enig idee hoe en wanneer dit opgelost kan worden?

 

Groetjes, Peter

Reputatie 2

Hi, TV heeft haperend beeld op bijna alle zenders 

Reageer