Sticky

Feedback nieuwe T-Mobile TV

  • 1 oktober 2020
  • 76 reacties
  • 3099 Bekeken
Feedback nieuwe T-Mobile TV
Reputatie 7
Badge +8
  • T-Mobile Moderator
  • 5523 reacties

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over T-Mobile TV bundelen. Heb je feedback over TV Anywhere? Dat topic vind je hier.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Bekende issues:

  • In sommige gevallen wordt niet de juiste resolutie weergegeven - Status: Oorzaak gevonden, in afwachting van een fix, exacte datum nog niet bekend, zijn een aantal technische aanpassingen nodig.
  • Favorieten functionaliteit - Status: Gebruiksgemak wordt verbeterd. Zie een toelichting hier. Planning onder voorbehoud: november.
  • Alleen NPO 1, 2 en 3 beschikbaar - Status: In behandeling, wordt aan gewerkt met hoge prioriteit
  • Beeld en geluid van de geselecteerde zender vallen weg zodra de TV Gids geopend wordt - Status: Aangemeld en zal in behandeling worden genomen.

 

[Update 19-20-20] Doe je mee aan de T-Mobile TV Test en wil je feedback achter laten? Dan kan je terecht in dit topic (alleen toegankelijk voor testers). Ben je een tester maar werkt de link niet? Laat het dan hier even weten, dan geven we je graag toegang!


76 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Nu er ook zo veel problemen zijn bij het tv platform, is het misschien een idee om de uitrol voorlopig te stoppen tot dat alles 100% goed werkt, daarmee voorkomt men veel problemen en ontevreden klanten.

Het lijkt wel of T-Mobile lak heeft aan alle negatieve ervaringen met de vernieuwde TV thuis. Ze vinden het blijkbaar prima dat het slecht werkt, mensen steeds de TV Box moeten resetten. Ik merk niet dat er klachten worden opgelost. Nog steeds haperend geluid, zenders die vanzelf vergrendeld worden, een TV gids die meestal niet werkt en als ik er in kom, valt het geluid weg. Knoppen op de afstandsbediening die niet meer werken, een TV box die bijzonder traag reageert.

En maar blijven weigeren om mensen terug te zetten naar de oude instellingen omdat dat zogenaamd niet kan. Natuurlijk kan dat wel. T-mobile thuis vindt het zo te zien ook niet erg dat mensen die zich voor de test hebben aangemeld en waarbij het niet goed werkt dan maar uit pure ellende overstappen naar een andere provider. Ik was dat niet gewend bij T-mobile thuis. Meestal stond de klant voorop, maar nu niet meer. Jammer ook dat er zelden een moderator van T-mobile reageert op berichten. Dat is ook een teken dat het ze eigenlijk geen bal interesseert dat ze een niet werkend product hebben opgeleverd dat bijzonder slecht is getest.

Reputatie 2

Goed idee om de oude app terug te zetten en eerst een goed werkend product uit te rollen!

 

Reputatie 1

Over de nieuwe tv mobile - om kort te gaan ROMMEL EN PRUTSWERK! De oude tv anywere was dan niet je van het maar het werkte in ieder geval. Mijn Ipad kan ik in de vuilnisbak gooien, daar draait het niet meer op. Op mijn desktop met een snelle internetverbinding (100mbps) is het hokkerig, traag en lelijk, Full Hd kan de nieuwe app in de browser niet aan, dan hapert hij. Maakt niet uit welke browser Chrome, Firefox, Safari allemaal hetzelfde. Menu structuur onoverzichtelijk en erg gevoelig voor scrollen met muis, eigenlijk niet te doen met een muis, dus het ouderwetse handwerk PIJLTJES TOETSEN (IN 2020!).

Eenmaal je programma opgestart opent het in full screen, heb ik niet om gevraagd en anders instellen kun je het ook niet, heel fijn als je een klein tv scherm in de hoek niet meer mogelijk is tijdens je werk.

Steeds meldingen “server bezet” en dus maar weer klikken op ok.

Terugkijken of terug naar het begin van een programma, soms wel soms niet. Tijdbalk heeft daarbij volgens mij een eigen leven en besef van tijd, ik snap niet wat dat moet voorstellen.

Favoriete zenders allemaal verdwenen en aanzetten omslachtig. Laat staat de volgorde van de zenders, M.a.w ik ben er (bijna) klaar mee! Hoe moeilijk is het nou eigenlijk, kijk even naar de concurrentie hoe dit oplossen, zelfs online (mijn vorige provider) had een betere tv-app en dat zegt al meer dan genoeg. T-mobile: terug naar de schoolbanken en aan het werk en in functionaliteit denken en niet in te veel onzinnige functies en (leuke??) kleurtjes en iconen, die ook veel te klein zijn. Make it work and make it better!

Eigenlijk ben ik erg boos en zeer teleurgesteld in T-mobile, niet alleen in de app en de webpage tv-moble maar op dit moment de hele service. Snelheid internet zeer wisslend, van traag tot helemaal geen verbinding op de meest onmogelijke momenten. Heel fijn als het bedrijf waar je afhankelijk van bent met thuiswerken niet mee wil werken en verzaakt in deze tijd.

 

Reputatie 1

Hmmm mij aangemeld om te testen 

Maar het werkt eigenlijk totaal niet…

Beeld kwaliteit ook slecht. 

Kan ik er alsjeblieft mee stoppen..... 😢

Reputatie 1

Heb me aangemeld voor testen;

 

'Als eerste
Op 7 oktober zetten we je over naar de nieuwe TV-dienst. Dit gebeurt tussen 09:00 en 17:00u. Je kunt dan even geen TV kijken. Daarna is alles klaar voor gebruik. Log in met je TV-inloggegevens en je bent klaar om te kijken.'

 

Klinkt leuk, maar het werkt niet. Krijg de foutmelding 'Inloggen mislukt. (132670) Probeer het later nog eens'

Inmiddels kan ik weer TV-kijken echter bij lange na niet hoe het was.

De app werkt over het algemeen supertraag of je moet 4x op een knop drukken voor deze reageert. Het menu vind ik nu ook onoverzichtelijk. 

Voor wat betreft terugkijken is het zoek/filter menu vervangen door een lijst met alle ‘oude’ programma's, dus veel zoeken/scrollen.

Daarnaast de volgende punten:

  • In de ‘oude’ versie was het terugkijken van programma's zonder reclame. Nu zitten er weer reclames in.
  • Bij terugkijken kan ik alleen kijken. Niet pauzeren, niet spoelen of andere acties.
  • Begin gemist werkt totaal niet. 
  • De helft van de knoppen op de afstandsbediening lijken hun functie verloren te hebben. (Play/Pauze, Forward, Rewind, Begin Gemist)

Kan ik ergens nog wisselen naar de oude versie? Die werkte vele malen beter. Vind het bijzonder slecht dat dit product wordt uitgerold onder de betalende gebruikers. Het lijkt wel of dit niet fatsoenlijk getest is voor uitrol. 

 

Reputatie 7
Badge +5
  • Beeldkwaliteit optimaliseren. Zeker bij snelle beelden een blokkenfestijn. Kan gedetailleerder/scherper
  • Dolby Digital 5.1 beschikbaar maken (via rode knop menu)
  • Optimaliseren grootteverschil iconen. Sommigen zijn extreem klen anderen exorbitant groot
  • UHD voor tenminste videostore
  • Streamingdiensten apps toevoegen
  • Instelbare resolutie
  • Radio zit verstopt onder TV menu. Rare plek. 
  • Kink toevoegen als radiokanaal
  • HD upgrades verder oppakken van zenders die wel in HD beschikbaar zijn, maar bij TMT in SD uitzenden

Helemaal mooi als de dienst zonder decoder en rechtstreeks op mijn smart tv beschikbaar komt (LG, Samsung, Android TV).

Reputatie 1

Ik zou graag een android tv app willen zien zoals Ziggo die nu heeft. Nu kan ik alleen met telefoon streamen naar mijn Nvidia Shield. Uit concurrentie oogpunt zou t-mobile ook de android tv app moeten willen.

Hallo,

Na verschillende pogingen om mijn modem en tv-kastje te resetten, andere netwerkkabels te proberen en van modem poort 3 naar 4 te switchen, maar even de moeite genomen om een berichtje in het forum te posten (klanten service is al weken druk bezet, met wachttijden langer dan een half uur).

Sinds de migratie naar het nieuwe TV platform (15-07-20) hebben wij last van een tv beeld dat wegvalt. We krijgen dan de melding “videoformaat niet ondersteund” / “Geen videosignaal” in beeld. Na een reset van het TV-kastje of modem is het beeld voor een half uurtje prima waarna de problemen weer beginnen. Soms blijft de TV een paar uur goed werken en vervolgens staat het beeld om de haverklap weer enkele seconden tot minuten op zwart. Er valt geen pijl op te trekken wanneer het probleem zich voor doet. Een speedtest laat zien dat de internet snelheid dan tussen de 14 en 25 Mbit ligt (zou eigenlijk 50 Mbit moeten zijn). 

Het eindeloos  lapmiddeltjes en reset procedures uitvoeren heb ik nu wel gehad en ik vindt dat dit probleem structureel opgelost moet worden. Het ontspannen TV kijken is er niet meer bij. Gelukkig hebben we Netflix en de TV-app via de laptop nog, die wel goed werken, maar dit zou naar mijn mening ook het geval moeten zijn met de standaard TV dienst.

Kan iemand ons helpen!

 

Heb de tv nu een half uurtje aan waarvan ik zeker 10 minuten naar een zwart scherm met de melding “geen videosignaal” aan zit te kijken. Wat een slechte zaak. Zodra het mogelijk is stap ik over naar m’n vorige provider XS4ALL. Daar heb ik in al de jaren nog geen minuut storing gehad! 

 

10 minuten is inmiddels 50 minuten geen beeld! Zo jammer dit, wat een ellende!

Reputatie 1

Heb me aangemeld voor testen;

 

'Als eerste
Op 7 oktober zetten we je over naar de nieuwe TV-dienst. Dit gebeurt tussen 09:00 en 17:00u. Je kunt dan even geen TV kijken. Daarna is alles klaar voor gebruik. Log in met je TV-inloggegevens en je bent klaar om te kijken.'

 

Klinkt leuk, maar het werkt niet. Krijg de foutmelding 'Inloggen mislukt. (132670) Probeer het later nog eens'

 

 

 

 

 

Hierbij mijn beoordeling op de nieuwe TV-update:​​​​​​

Overall toch wel ene beetje teleurgesteld, de ambities zijn er, met een betere UI, maar het systeem maakt dit helaas nog niet waar.

  • De zappen, invoeren van een kanaal en scrollen door menu’s is dramatisch langzaam. Als je de ambitie hebt om meer in menu’s en nieuwe functies te gaan werken, moet het systeem dit wel aankunnen. De snelheid lijkt hierbij verloren te gaan.
  • Als je op de tv-gids klikt (knopje guide) wordt het geluid van de huidige uitgezet, hetzelfde geldt voor een klein scherm van de huidige zender. Dit geeft een langzaam gevoel, het tv-kijk tijdens het scrollen voelt veel prettiger.
    • Misschien ook goed om meer zenders per pagina te laten zien in de tv-gids? Dit zorgt voor meer overzicht, en minder scrollen (wat erg langzaam is) 😉.
    • Goed voor het overzicht om zender-iconen te gebruiken ipv de zendernaam?
  • Zodra je een zender gekozen hebt, is de informatie die je ziet zeer verbeterd t.o.v. de oude software alleen mist het 2 cruciale aspecten:
    • Er wordt alleen laten zien hoelang het programma nog op de zender is bijv. ‘36 minuten resterend’, terwijl je veel liever een start- en eindtijd met een voortgangsbalk ziet. Mocht je willen weten toelaat het programma is begonnen/eindigt moet je helaas weer door het langzame menu heen.
    • De titel van het programma is erg kort. Je hebt een hele televisie de ruimte, maakt hier dan ook gebruik van! Denk bijvoorbeeld aan voetbal wedstrijden met titels als: ‘Voorbeschouwing UEFA Champions League FC Barcelona - Juventus’.
  • Voor voorvertoningen/afbeelding van programma’s zijn een leuk idee, maar slaan in de huidige staat eigenlijk nergens op. Bij een voetbalwedstrijd zou het bijvoorbeeld een goed idee zijn op een afbeelding van de competitie de doen, ipv een random stadion. Dit geldt ook voor veel andere programma’s.
  • Misschien ligt het alleen aan mij, maar ik het continu het idee dat ik naar een stream aan het kijken ben, ipv lineaire televisie. Het voelt allemaal een beetje houterig.

Hierbij mijn ervaringen tot nu:

  • Mooie layout. Sluit mooi aan bij de app
  • Overzichtelijk menu
  • Een nadeel is dat het geluid uit gaat als je naar de tv gids gaat
  • Ik kan de gekleurde knoppen niet gebruiken, dus ik mis denk ik functies
  • Kun je de TV gids ook dusdanig instellen, dat alleen je favorieten zichtbaar zijn?
  • Functies reageren erg traag, waardoor je soms denkt dat het signaal niet is aangekomen.

Zappen tussen programma's ZEER langzaam (10 seconden, niet meer van deze tijd).
Uitzending gemist zeer lastig te vinden.
Als je naar de gids gaat, dan zie je het laatste kanaal en geluid niet meer (dat was juist handig, je kijkt nog even doro naar oude zender en zoekt of er iets beters is....)
Als je naar gids gaat dan is dat erg traag zeker 5 seconden
Ook de pagina overgangen in de gids zijn traag, even er doroheen bladeren lukt niet vloeiend (was bij oude ook niet, maar nu irritanter)
Wat heb ik aan favorieten als ik die telkens met zo'n vijf kliks moet opzoeken, dat zou of direct of met 1 klik beschikbaar moeten zijn

Kortom ik vindt het geen verbetering, eerder is het slechter geworden.

Eigenlijk ben ik erg boos en zeer teleurgesteld in T-mobile, niet alleen in de app en de webpage tv-moble maar op dit moment de hele service. Snelheid internet zeer wisslend, van traag tot helemaal geen verbinding op de meest onmogelijke momenten. Heel fijn als het bedrijf waar je afhankelijk van bent met thuiswerken niet mee wil werken en verzaakt in deze tijd.

 

ik deel jouw mening, totaal onbruikbaar, Ik ben op de PC teruggevallen naar NPOstart.nl, Ik vond TV-Anywhere redelijk werken. Ik zie dit als een tendens. Windows Desktop en Android worden i.m.h.o ook steeds minder. Functionaliteit wordt er uitgesloopt en onnodige halfwerkende gadgets erin gestopt. Ik vraag me af of deze opmerkingen gelezen worden, betwijfel het, anders zouden ze oude TV-Anywhere wel hier aangeslingerd hebben.

Ik heb één advies voor T-mobile.

Zet de oude TV-anywhere weer terug en ontwikkel hiernaast iets nieuws, Wanneer het nieuwe minstens gelijkwaardig werkt naar de mening van de klanten de oude TV-anywhere afbouwen. Want nu hebben we in feite niks :-)

 

 

Reputatie 1

Echt heel bizar dat er niet meer door T-Mobile medewerkers gereageerd wordt. Telefonisch kunnen ze niks. Op e-mails reageren ze niet en op het forum ook niet meer. Onbegrijpelijk, en best raar voor een bedrijf dat zich bezighoudt met communicatie?!

 

We betalen een hoop geld per maand en verwachten voor dat geld goede kwaliteit. Helaas is T-Mobile daar dus mee gestopt. Kwaliteit 0.

Inderdaad, het zappen duurt erg lang en het geluid valt tijdens kijken in de tv gids weg. Daarnaast moet ik elke dag de tv box resetten (van de stroom afhalen) om opnieuw op te starten. Loopt dus geregeld vast. Na de reset staat het geluid op 100. Dat is telkens schrikken! Geluid standaard op 25 was beter.

Al met al, snelheid en stabiliteit is zeker geen verbetering.

Sinds 22-9 aangesloten (glas) en eerste 6 maanden tv voor niks proberen. Nou voorlopig zie ik ons de 6 maanden niet eens vol maken… al zou ik geld toe krijgen :wink:

De UI is onoverzichtelijk en onlogisch.

  • Iets invoeren op het zoekscherm via de afstandsbediening: het alfabet van links naar rechts door scrollen voor elke letter… serieus???
  • in de tv-gids snel naar de bbc door een kanaalnummer in te toetsen, nee joh, gewoon eindeloos naar beneden klikken op de AB 

Maar het vervelendste zijn de beeld-vastlopers tijdens het kijken. Dat lijkt vooral te gebeuren bij gebruik van ‘begin gemist’. Maar ook na even pauzeren van live-tv (waarna het dus niet meer live is)

Sorry t-mobile, maar dit is mij (straks na 6 maanden) echt geen 15 euro/maand waard. 

Komt er nog een update of wat? Er zijn heel wat klanten die geen TV hebben door jullie test. Ongelofelijk dat wij al 3 dagen niets van jullie hebben gehoord. 

In de nieuwe T mobile configuratie, moet ik elke dag de tv box handmatig aanzetten en krijg dan ook standaard ondertiteling bij het tv kijken. Houdt de setup dus niet vast. Verder na een aantal dagen ook nog geen toegang tot de testerspagina… Jullie nemen dit werl erg serieus, NOT!

Reputatie 7
Badge +7

Hi all, we hebben om updates gevraagd bij het TV team. Die komen er spoedig aan! Alle nieuwe testers heb ik ook inmiddels toegang verleend tot het speciale subforum. 

@Brian @Jason 

Ik baal er ontzettend van dat er niet transparant word gecommuniceerd. Jullie doen hard je best en vinden dit denk ik ook verschrikkelijk om in deze situatie te zitten want het liefst helpen jullie de klanten écht. Ik vraag me oprecht af waar het mis gaat in de keten. We zijn echt ruim twee maanden verder, zoals ik ook eerder aangaf in een topic (wordt dan vervolgens gesloten zonder enig inhoudelijk antwoord). Mag er vanuit hogerhand niet geïnvesteerd worden in de TV problematiek? 


Er zijn diverse ‘grote’ problemen aanwezig die continue worden aangegeven, het verbaast me dan ook dat deze issues niet allemaal in de lijst in de openingspost staan.

Zojuist Studio Sport proberen terug te kijken: de bal die ghost, continue haperingen. Sorry dat ik het moet zeggen, maar met al deze problemen lijkt het net of ik een Chinees IPTV lijntje zit te kijken. Dit correspondeert helaas ook daadwerkelijk met de vertraging die in live televisie zit (+/ 30 seconden).

Wanneer worden wij meegenomen in wat er echt aan de hand is. Je kan mij niet vertellen dat het ruim twee maanden duurt om relatief simpele issues te verhelpen.

 

Beste T-mobile,

Ik was erg tevreden over tv anywhere in de webbrowsers op mijn imac. Plotseling was er een update en het was lelijk, onoverzichtelijk en het ergste van alles het werkt doorgaans niet en als het wel functioneert dan is de beeldkwaliteit niet om aan te zien.

ondervonden problemen: -zender laadt niet in of staat meteen stil
-zender vliegt er plotseling uit tijdens het kijken
-interface is bijzonder gevoelig. ‘knopjes vliegen weg waardoor er per ongeluk ergens anders op wordt geklikt. erg onhandig al die ‘dingen’ die over elkaar heen schuiven. 
-zwarte achtergrond leidt af. Een boek wordt toch ook op wit papier gedrukt en dit forum heeft ook een grijze achtergrond. Dit is voor de leesbaarheid. Nu schettert het beeld me tegemoet en zie ik mijn eigen reflectie. Vooral de tv gids is door het wit op zwart bijzonder agressief (en zodoende vervelend).
-wat is dit voor een onzin dat ik een avatar moet uitkiezen. ik ben nu een beertje. Ben ik een kind of zo?
-in de vorige versie had ik een onderin een helder overzicht van zenders waar ik doorheen kon scrollen. dat staat nu aan de rechterkant en is minstens 2x zo groot waardoor het beeld deels wegvalt. onbegrijpelijk dat hiervoor is gekozen.
ingangspagina is ongewenst. het is weer een extra click en plaatjes waar ik niet op zit te wachten. ik zou graag gewoon televisie willen kijken zonder poespas.
-beeldkwaliteit kiezen is niet erg helder of het effect heeft als er een andere resolutie wordt gekozen
-ook de gids laadt langzaam in
-dubbele scrollbalk bij de pagina televisie is echt niet okay voor het zenderoverzicht. de scrollbalk mag ook wel wat breder want als ik per ongeluk op een zender click in plaats van op de balk vliegt het meteen naar die zender (die dan weer doorgaans niet inlaadt of het beeld stottert)
-dat het beeld meteen fullcreen wordt is al door meerderen aangetipt als bijzonder irritant

Om kort te gaan. voorheen gebruikte ik tv anywhere bijna dagelijks op meerdere momenten van de dag. nu heel af en toe nog en ga er dan meteen weer van af omdat het me sacherijnig maakt. Heel erg jammer.
 

Waar wij sinds het begin tegenaanlopen op het STB kastje:

Regelmatig als we het bekijken van een opname hervatten start deze vanaf het begin. Dan moet doorgespoeld worden naar waar we zijn gebleven. Ook als we verder kijken via het ‘verder kijken’ menu.

 

Het doorspoelen kan alleen met 2x, 4x, 8x of 16x. Als je dan een film 50 minuten verder moet spoelen (bijv. vanwege bovenstaand punt) of door reclame wil spoelen, dan ben je ook op 16x spoelen een hele tijd bezig.

Voorheen op de Ziggo Horizon box konden we instellen hoe ver terug- of doorgespoeld wordt als op de afstandsbediening op de pijltjes naar links of naar rechts klikt. Tot wel 10 minuten per klik.

Zo hadden wij ingesteld dat het pijltje naar links 0,5minuten terugspoelde en het pijltje naar rechts 1minuut doorspoelde. Als er dan reclame komt konden we 7x klikken en waren we direct aan het einde van de reclame. Soms waren we net te ver. Met 1 of 2x klikken op het pijltje naar links was je dan op de juiste plek beland.

Dit scheelt vooral heel veel tijd als je vanaf het begin meerdere minuten moet doorspoelen.

Los van de user interface die niet de schoonheidsprijs verdient (goede UX- designers zijn blijkbaar schaars, ze werken iig niet bij T-mobile) krijg ik het gevoel dat de oude kastjes gewoon niet voldoende power onder de motorkap hebben. 

Ik zou dus denken dat het goedkoper is om goede nieuwe up-to-date tv ontvangers te leveren... Dan ben je mogelijk van een hoop gezanik af. 

Model Entone 510b

MFG date 150225

T-mobile TV..

verbeteringen:

Inloggen op profiel met code . na intypen code moet ik onnodig naar de bevestigingsknop.. de OK knop op afstandbediening zou voldoende moeten zijn.

Guide ; voorheen geen beeld verder, dat staat nu stil. (wens)

Favorieten : NU → klik op guide, kies opties, kies filter kies favorieten en (let op belangrijk) KIES kanaal klik op OK.. ( zonder dit schiet favorieten terug naar standaard). Graag favorieten benaderbaar maken achter de gekleurde knoppen ( bv geel als favorieten)

Beeld stuttert soms ( ghosting?) buffer vergroten Huidige verbinging is bekabeld rechtsreeks op de router 1Gbps up en down… 

Reageer