Feedback nieuwe T-Mobile TV

Feedback nieuwe T-Mobile TV

Toon eerste reactie

248 reacties

 Ik heb twee weken geleden onderstaande feedback gegeven:

Ik doe vanaf het begin mee aan de vernieuwde TV Mobile TV. Dit blijft problemen opleveren en op dit moment ben ik er helemaal klaar mee. Het is niet normaal werkend te krijgen en dezelfde problemen blijven bestaan en lijken niet opgelost te worden:

-De app op mobiel werkt nog steeds niet zonder problemen, de verbinding loopt steeds vast

-Via Google Chrome inloggen op TV Anywhere gaat nog steeds niet probleemloos, de programma's lopen steeds vast

 -De TV-ontvanger blijft problemen geven. De TV-box loopt steeds vast, als b.v. de TV-gids gekozen wordt en daarna wil je terug naar TV dan is er geen beeld, programma's blijven om een pincode vragen, ondertiteling blijft in beeld komen enz. enz.

Nu lees ik op het forum dat een deel van de problemen veroorzaakt wordt door de DrayTek-modem. Nu heb ik ook nog deze modem. Kunnen jullie ervoor zorgen dat deze op korte termijn vervangen wordt? En waarom wordt dit niet pro-actief gedaan bij de klanten als je weet dat deze problemen veroorzaakt? Graag een spoedige oplossing.

 

Vanuit T-Mobile is mij gevraagd om deze feedback hier te delen. Naar aanleiding van mijn feedback heb ik onverwachts nieuwe TV-ontvangers opgestuurd gekregen. Kan dit een deel van de problemen verhelpen?

Daarnaast lees ik zoals aangegeven dat een deel van de problemen verband houden met de ouderdom van het DrayTek-modem. Nu heb ik nog steeds een dergelijk modem. Graag duidelijkheid of het noodzakelijk is om een nieuw modem te hebben, en zo ja dan zou ik deze graag ontvangen.

Reputatie 1

Sinds kort kijk ik TV via T-Mobile. Deze week heb ik op eens problemen met het opnemen in de cloud. Misschien toeval, maar in alle drie de gevallen gaat het om programma's die ik opgenomen heb op BBC2.

probleem 1: programma is opgenomen, als ik wil kijken zie ik dat de opname ruim een uur duurt. Maar ik kan het niet afspelen. Op play drukken, vooruit spoelen etc heeft geen enkel effect (opgenomen vorige week zondagavond: “Michael Palin a life in screen"). Het programma start niet.

probleem 2: 2 programma's gisteravond opgenomen op de BBC 2 (Dad's Army en QI). Bij beide opnames bevriest na een paar minuten het beeld maar loopt het geluid wel door. Vooruitspoelen, opnieuw starten etc heeft geen enkel effect. Dus ook hier is terugkijken niet mogelijk. Als ik het programma via de app af wil spelen dan stopt het programma met de melding: “Afspelen is mislukt. Probeer het opnieuw of neem contact op met de klantenservice (514999)”

Het is erg vervelend dat je er niet op kunt vertrouwen als je iets opneemt je het ook daadwerkelijk terug kunt kijken. 

Ik heb/gebruik de Entone-68 box. 

 

 

Hi @Bastiaan81, de vertraging in de stream is niet als zodanig een “issue” in de zin van dat er wat mis gaat met de stream, vandaar dat dit niet vermeld staat. Dat gezegd hebbende is het natuurlijk niet ideaal dat er vertraging in de stream zit bij bijvoorbeeld sportwedstrijden. We zijn aan het kijken naar de mogelijkheden om de vertraging te kunnen verminderen maar dit zal niet op korte temijn zijn.

Dag @Brian, kun je concreet aangeven wanneer T-Mobile hier wel een oplossing voor verwacht te hebben? Het is namelijk ronduit dramatisch slecht dat er een vertraging zit vooral bij sportwedstrijden.

Reputatie 3

Als de korting bij ziggo is afgelopen kom ik weer terug bij tmobile of ik moet weer korting krijgen, maar televisie blijft bij ziggo als ik de ervaringen zo lees hahahaha

Reputatie 3

Welke klachten worden het eerst aangepast? Wanneer kunnen we deze verwachten?

Of wordt TV-kijken bij T-Mobile nooit meer anders en is het beter het TV-abonnement te beëindigen?

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over T-Mobile TV bundelen. Heb je feedback over TV Anywhere? Hiervoor hebben wij het volgende topic aangemaakt: Feedback nieuwe TV Anywhere.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Laatste update:

25-01-2021

Overzicht lopende zaken bijgewerkt.

 

20-01-2021

Op 25, 26 en 27 januari gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

 

Bekende issues:

  • De uitzending loopt een aantal seconden achter, voornamelijk merkbaar bij live TV (sport) - Dit is geen “bug” maar we streven er naar om de vertraging zo kort mogelijk te maken (vergelijkbaar met de standaard op de markt) en dit heeft de hoogste prioriteit. Dit is niet iets wat met één druk op de knop aangepast kan worden en we blijven hier doorlopend aan werken.
     
  • Er wordt alleen zwart beeld weergegeven - Dit kan meerdere oorzaken hebben, een reset van de TV Box volgens deze stappen lost in 90% van de gevallen het probleem op. Controleer ook of de TV zelf wel op het goede HDMI kanaal staat. :slight_smile:

 

Opgelost/working as designed:

  • Alleen NPO 1, 2 en 3 beschikbaar - Zou opgelost moeten zijn met de update van 25 januari.
  • Favorieten - Nieuwe Favorieten functies toegevoegd in week 51, zie het topic Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere voor de details.
  • In sommige gevallen wordt niet de juiste resolutie weergegeven (blokkerig beeld) - Ook met de update in week 51 uitgerold!
  • Ondertiteling voor doven - Toegevoegd, op 18-12 als laatste RTL 4 nog toegevoegd.
  • Beeld en geluid van de geselecteerde zender vallen weg zodra de TV Gids geopend wordt - Aangemeld en zal in behandeling worden genomen. Valt onder de test met de Kamai 510 TV Box, wordt hier in meegenomen.

 

Doe je mee aan de T-Mobile TV Test en wil je feedback achter laten? Dan kan je terecht in dit topic (alleen toegankelijk voor testers). Ben je een tester maar werkt de link niet? Laat het dan hier even weten, dan geven we je graag toegang!

is er een update wat betreft de vertraging bij live voetbalwedstrijden?

Reputatie 6
Badge

Het opneemkastje is de oude HDD recorder Entone Kamai 515, voor zover ik weet is de 610x toch het enige nieuwe kastje? Oude gebruikers van de Amino A140 hebben ze pas overgezet naar het eveneens verouderde Entone Kamai 510 terwijl de 610 al aan nieuwe klanten werd uitgedeeld.

De 515 kastjes zijn inmiddels zeer schaars geworden vandaar dat er waarschijnlijk een heel proces aan vooraf moet gaan (om er überhaupt nog een te vinden zeker).

Edit: hier zie ik toch dat iemand een 7 kastje heeft https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/iedere-dag-harde-reset-tv-box-327414 (maar dat is nog steeds niet het opneemkastje)

Hallo! 

Wij hebben nu al zo'n anderhalve week het probleem dat alleen NPO 1,2 en 3 zichtbaar zijn voor ons. Hierover hebben wij gebeld met de klantenservices, waar we erg lang in de wacht hebben gestaan en dus ook onverwachte belkosten gemaakt. Ik ging er namelijk van uit dat als je klant bent bij T-Mobile Thuis en Mobiel(Unlimited), dat je wel gratis naar de klantenservice kan bellen.

Nu zag ik dat je moest reageren onder dit topic om het probleem om te lossen dus vandaar mijn bericht.

Ik zie jullie reactie graag tegemoet!

Reputatie 3

Op verzoek moest ik mijn origineel topic naar hier  hier verplaatsen, bij deze.

Na veel gezever kregen we eindelijk de mogelijkheid om te kunnen opnemen. De cloud aangezet en de factuur werd een rotzooi (lopende korting werd ten onrechte stopgezet). De CLOUD geen probleem dat herinneren we ons nog van ZIGGO hoewel dit al inmiddels 6 maanden geleden was. Ik (lees mijn vriendin) is een een TV-kijker van de oude stempel en de stelling van T-Mobile is helaas maar al te waar "TV-kijken bij T-Mobile wordt nooit meer hetzelfde".

Waarom begrijpt T-Mobile niet (zoals  ZIGGO) hoe men (traditioneel) TV kijkt?

Na een week van enige ergernis wil ik mijn eerste commentaar delen:

  • FAVORIETLIJST: je kan deze aanmaken (CHECK) maar niet blijvend gebruiken (FOUTJE). Telkens weer moet je de selectie op FAVORIETEN zetten is dit echt gebruikersvriendelijk?
  • PROGRAMMA: Bij terugkijken hikt op het eind het programma en gaat door in het volgend programmablok (dit is op zich niet erg maar .....)
  • OPNEMEN: ken je dat je een film op TV ziet dat je wil zien maar deze is al een half uur bezig bovendien moet je weg, je krijgt bezoek of wilt onder de douche. Je start de opname maar wat ouderwets en weinig interactief als een oude VHS recorder start de opname vanaf dat moment in plaats van het volledig programma "op te nemen" zoals ZIGGO dit doet. ZIGGO zorgt dus dat de hele opname aanwezig is en niet dat de klant zelf 5 minuten moet toevoegen om ook het einde te kunnen zien
  • CLOUD opname: Het bevreemd me dus zeer dat T-Mobile je de keuze geeft de eigen opname met variaties van 5 minuten voor en/of achter etc het programma te creëren, het lijkt wel of hierdoor iedereen daadwerkelijk zijn eigen opnames bewaart in de cloud. Was het niet eenvoudiger met het programma VOLLEDIG (zoals bij OPNEMEN beschreven) te bewaren en per gebruiker 1 klein opnamevinkje te bewaren. Lijkt me voor opslag ook een stuk efficiënter!
  • DOORSPOELEN van een opname: mijn voorkeur gaat wederom uit naar hoe ZIGGO het doet: het skippen van 30 of 60 seconden ipv het 16x versneld doorspoelen (het stroboscopisch effect doet mij in ieder geval geen goed).

Hier eindigde mijn initiële opmerkingen voornamelijk gericht op gebruikersgemak van de TV-box (de APP gebruiker we nog nauwelijks). toch drie toevoegingen:

  • INSTALLATIE: apparatuur teveel van elkaar afhankelijk en je moet bijna een stappenschema volgen na een storing (kortom gebruikersonvriendelijk!)
  • PORT 4: wordt afgedwongen om de TV-box op aan te sluiten maar mijn router staat niet bij mijn TV en ik wil meer bedraad aansluiten (versterker, Netflix etc). Na een storing moet ik bedrading omleggen om de TV-Box weer aan de praat te krijgen. wat een ONZIN! (*)
  • KWALITEIT: Zowel in de TV-Box als in de APP kan ik de kwaliteit van ontvangst nergens terugvinden

(* bij een storing is het natuurlijk wel handig dat de helpdesk weet hoe een TV-box is aangesloten maar dit kan je ook tackelen met mijn kwaliteit opmerking).

 

Ik hoop dat er op korte termijn een TV-MOBILE 2.0 komt anders vrees ik dat mijn 1GB verbinding in mei vaarwel moet zeggen.

 

Heb net iemand aan de lijn gehad en zei dat ik niet het nieuwe kastje heb, raar ben pas 1 maand lid, heb nu de 610X en hij zei dat er recent een nieuw kastje is uitgebracht, nu T-Mobile al 2 weken aan de lijn en is hier nooit iets over gezegd ondanks dat ik mijn problemen blijf houden. Wat is nu waar want ik krijg het gevoel dat ze bij de klantenservice er géén ballen verstand van hebben. 

Reputatie 1

Vandaag met klantenservice gesproken over de aanhoudende problemen met het vernieuwde TV thuis. Volgens hen kan ik niet worden teruggezet naar de oude TV instellingen. Volgens mij onzin, want het is een kwestie van een oudere softwareversie naar het TV kastje sturen. Omdat het na een reset weer werkte kan er niets worden nagekeken. Maar weer bellen bij de volgende storing. Kortom: je blijft het TV kastje resetten omdat de TV-gids na een uurtje niet meer werkt, knoppen op de afstandsbediening niet meer werken, zenders vanzelf worden vergrendeld en het geluid hapert. Het probleem wordt dus niet opgelost en als ik de community lees zijn er heel veel mensen met problemen. T-mobile thuis zou daarvan moeten leren en bij iedereen de oude instellingen terugzetten, totdat ze een fatsoenlijk werkende versie hebben van de vernieuwde TV. Blijkbaar slecht getest voor de uitrol. Op deze manier jaag je wel klanten weg. Als mijn oude instellingen niet worden teruggezet blijf ik niet resetten, maar ga ik op zoek naar een andere provider.

Reputatie 2

Paar zaken die niet werken:

  • Uitzending terug kijken doet het helemaal niet, programma is wel te selecteren, maar start niet op na selectie.
  • digitale tv box moet elke ochtend aangezet worden, blijft niet op stand by staan
  • Na raadplegen gids, hoor je wel geluid, maar beeld blijft op zwart
Reputatie 7
Badge +1

https://freedom.nl/helpdesk/televisie/tv-ontvanger-amino-aria-7-informatie

Als ik het ergens goed heb gelezen zou dit het type kastje zijn welke ook T-Mobile uit gaat geven of al reeds uitdeelt aan nieuwe klanten, ik weet het niet zeker dus don't kill me if iám wrong

Reputatie 1

Amino STB's

Ik heb inmiddels meer dan 5 weken geen TV meer via de Amino STB's (is doorgezet) maar dat ter zijde (is hier “off topic”)

 

TV-Anywhere Android app

v2.0.5 oude app

Ik heb als alternatief nog een tijdje TV kunnen kijken met de oude TV-Anywhere app v2.0.5 op mijn Sony tablet en Android box.

v2.2.1 nieuwe app

Op een Samsung S10e werkt de app en zijn alle beschikbare zenders te bekijken.

Op mijn Sony Tablet crashed de app en is tot op heden TV kijken niet meer mogelijk.

Op mijn Android box verbonden met mijn TV start de app wel, maar slechts enkele zenders werken.

NPO1, 2, 3, RTL Z .. wel, maar o.a RTL4 t/m SBS9 niet.

 

Web browser. t-mobiletv.nl

versie W2.1.9

 

Via de Microsoft Edge Chromium browser v85.0.564.70 de zelfde beperkte selectie zenders die wel en niet werken.

(Ik zie in deze browser dat er bij de zenders die niet werken een fout is met ExternalDRMLicense.)

 

Maar als ik Google Chrome v86.0.4240.75 of Opera browser v 71.0.3770.228 gebruik, kan ik op dit moment wel alle zenders bekijken op de zelfde laptop.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @JoostVS, onze techneuten en het TV team zijn nog steeds in onderzoek naar hoe dit eventueel aan te passen is. Het probleem is moeilijk benaderbaar en daardoor ook niet op korte termijn oplosbaar. Dat betekent niet dat we er niet continu mee bezig zijn, maar meer dat het op dit moment lastig is om je een tijdsindicatie te geven.

Zodra er een update gegeven kan worden, zullen we dat meteen doen.

Reputatie 3

Ik heb ook nog een wens: betere beeldkwaliteit. Voetbal is niet om aan te zien.

Reputatie 2

Al info over mijn laatste vraag van 27 dagen geleden? Tot 28 dagen geleden reageren de moderators nog en daarna radiostilte.

Kunnen jullie een update geven waarom de t-mobile tv update bij mij na een paar dagen is teruggedraaid?

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Styroflex,

Goed dat je ons scherp houdt en sorry, ik vermoed dat jouw bericht er bij ons tussendoor is geglipt. De oorzaak waarom jouw TV Boxen zijn teruggeschakeld naar het oude platform kan ik niet duiden. Dit is een zeer zeldzaam probleem, en tot nu toe ben jij de derde sinds de lancering van het platform die ik hierover spreek.

Inmiddels geef je in dit topic aan dat jouw TV Boxen weer naar het nieuwe platform zijn geüpdatet: Wegvallende verbinding. Wat fijn om te horen, en ik wens je nog veel kijkplezier toe! :)

Reputatie 2

Hallo, wij hebben nu 1 week T-Mobile. Alles werkt goed op het volgende probleem na. De volgorde waarin de tv en tv box worden uit en aangezet is van invloed op het goed aangaan.

Dit is de goede volgorde om tv en tv box uit te zetten:

  1. Zet eerst de tv uit met de stand-by knop van de afstandsbediening van de tv of de tv knop van de t-mobile afstandsbediening als deze gekoppeld is.
  2. Zet daarna pas de tv box uit met de rode TV Box knop van de t-mobile afstandsbediening.

Dit is de goede volgorde om tv en tv box weer aan te zetten:

  1. Zet eerst de tv box aan met de rode TV Box knop van de t-mobile afstandsbediening.
  2. Zet daarna pas de tv aan met de stand-by knop van de afstandsbediening van de tv of de tv knop van de t-mobile afstandsbediening als deze gekoppeld is.

Als niet de goede volgorde is gehanteerd verschijnt bij aan zetten een sneeuw beeld afwisselend met een zwart beeld.

Zet in dit geval de tv en tv box in de goede volgorde uit (dus eerst de tv dan pas de tv box uitzetten), en zet ze daarna in de goede volgorde weer aan (dus eerst de tv box dan pas de tv aanzetten).

Als het dan nog niet werkt controleer of de HDMI instelling in het tv menu op Optimaal staat. Koppel dan de HDMI kabel los van de tv box, wacht een paar seconden en plug de HDMI kabel dan weer in de tv. Dan verschijnt altijd meteen het beeld. 

Bij mijn Philips tv (type 58PUS7304) werkt dit zo. 

De tv mag dus blijkbaar nooit alleen aan zijn. Een andere gebruiker heeft dezelfde ervaring met een Sony tv. Waarschijnlijk is dit een fout in de software van de tv box want volgens een andere gebruiker werkte het voor de update van de laatste versie van de software in de tv box wel goed.  

Dus daarom de vraag aan T-Mobile om dit in de volgende versie van de tv box software op te lossen.

Zie ook het topic ¨TV Box moet na standby telkens herstart worden¨

@Jason bedankt voor je reactie.

Hopelijk vinden jullie snel de oplossing.

Reputatie 2

Hoi @Cal 

de TV boxen zijn voor zover ik weet nog steeds op het oude platform. Gisteravond iig nog wel.

Zoals boven gezegd zijn ze toen precies volgende de aankondigingsmail overgezet naar nieuwe platform. Enkele dagen later weer terug naar oud en dat was tot gisteravond 23h00 zo (ben nu op het werk dus kan niet checken).

Als jullie afgelopen nacht geen updates hebben geforceerd draai ik nog steeds op het oude platform.

Ik test nu al geruime tijd het “nieuwe” TV Thuis. In 1 woord: Waardeloos! Deze test mag niet een béta test zijn, dit is nog in de ontwikkelfase en zeker niet in de testfase (in het OTAP model). Echt waardeloos!

  • Programma gemist: werkt niet, zwart beeld
  • Programma pauzeren: werkt niet, zwart beeld.
  • Zappen tussen programma's ZEER langzaam (10 seconden, niet meer van deze tijd).
  • Vooruit en verder spoelen NPO1, NPO2 en NPO3 werken niet.
  • Uitzending gemist zeer lastig te vinden.
  • Favorieten interface zeer slecht.
  • TV Box gebruikt in “standby” nog steeds 30 watt! dat is meer dan een gemiddelde TV box in NL.

Graag deze punten zsm oplossen, anders stap ik over naar een andere provider.

Reputatie 2

Een update.

 

Ik ben zojuist thuis gekomen en heb direct gechecked.

Beide tv encoders draaien nu weer op het nieuwe platform. Hebben jullie een update geforceerd?

Ik hoor het graag nog even!

 

Iig bedankt!

Gr,

 

Dennis

Reputatie 2

16 maart hebben wij ook de update gehad voor onze 2 amino boxen en konden na het opnieuw opstarten van het modem en de tv boxen gebruik maken van het nieuwe T-mobile tv zoals ook vooraf aangegeven in de E-mail.

In de nacht van  21 op 22 maart begonnen beide amino's echter weer te updaten en de volgende morgen zag het er weer uit als voor 16 maart. Dit op beide TV-decoders

Is de update teruggedraaid?

Er is hier niets over gecommuniceerd

Reputatie 2

Paar zaken die niet werken:

  • Uitzending terug kijken doet het helemaal niet, programma is wel te selecteren, maar start niet op na selectie.
  • digitale tv box moet elke ochtend aangezet worden, blijft niet op stand by staan
  • Na raadplegen gids, hoor je wel geluid, maar beeld blijft op zwart

En telkens de ondertiteling aan bij Nederlandse programma's. Heel vervelend.

Reputatie 7

Hi @Styroflex, dankjewel voor de update! Super om te horen dat jouw TV Boxen nu draaien op het nieuwe platform. Ik heb gelijk jouw profiel gecheckt en ik zie dat alles aan onze kant helemaal goed staat. Er is inderdaad een update vanaf onze kant doorgevoerd, zodat jij nu defintief bent overgezet. Ik hoop dat jij optimaal van het nieuwe TV platform gaat genieten! 😊

Reageer