Feedback nieuwe T-Mobile TV

Feedback nieuwe T-Mobile TV

Toon eerste reactie

248 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi all, we hebben om updates gevraagd bij het TV team. Die komen er spoedig aan! Alle nieuwe testers heb ik ook inmiddels toegang verleend tot het speciale subforum. 

Reputatie 4

Oke, hier in het zuiden is inderdaad ook WBA van KPN. Ben bang dat ik veel kwaliteit inleveren op de TV ten opzichte van Ziggo. Ik kijk gelukkig geen voetbal dus dat scheelt, maar wel formule 1 en daar zijn de appjes inderdaad een ding. Maar goed, later reageren op telefoon kan natuurlijk ook.

 

@BeMuheb je toevallig ervaring met de kwaliteit op Apple TV met de TMobile Anywere app?

Een beetje laat wellicht, maar ik gebruik de Apple TV app al een maand of 4. Dit werkt perfect met hoge kwaliteit, tot 1080p als ik het goed heb. Ik zit nog op het oude Interactieve TV met de IPTV ontvangers, maar via de Apple TV heb ik dus als sinds december het nieuwe T-Mobile TV.

De enige kanttekening is dat de afstandsbediening van de Apple TV app niet zo intuïtief werkt.

Reputatie 2

Update nog altijd niet verwerkt in de box. Was een week geleden aangekondigd, maar onze 2 boxen hebben nog altijd softwareversie 6950.

 

Boxen lopen geregeld vast en blijven niet op standby staan, dus DAGELIJKS aanzetten

Vaak ondertiteling die we handmatig moeten uitzetten (dove ondertiteling)

Uitzending gemist werkt vaak niet, blijft hangen of start geheel niet op. 

Nieuwe platform is een draak!!!

Reputatie 1

De volgende issues momenteel (deels reeds bekend):

  • Kan sinds het begin geen hogere resolutie dan 720p verkrijgen. 2 monteurs langsgeweest, uiteindelijk tijdelijk opgelost door Hans-Juriën, maar dit blijft nooit langer dan een dag werken. Wacht met smart op de update, maar vind het diep triest dat dit via een openbaar forum moet worden opgelost en dat de monteurs en de klantenservice die de monteurs aansturen van niets weten
  • Vind het belachelijk dat ik €30 aansluitkosten moest betalen voor deze dienst waarvoor ik zoveel toestanden heb gehad
  • Vind het onder de maat dat de klantenservice nauwelijks bereikbaar is
  • Vind het niet acceptabel dat ik geen schriftelijke klacht kan indienen, in verband met het ontbreken van een email adres voor de klantenservice
  • Vind het erg irritant dat je als je een opgenomen programma, dat nog niet helemaal klaar is met de live uitzending, helemaal handmatig moet terugspoelen naar het begin als je het wil bekijken.
  • Toezeggingen als “spoedig” en “snel” voor updates zeggen me niets, een datum zou beter zijn.

Ben nog steeds geen blije klant hier, hoewel ik zie dat de T-Mobile mensen op dit forum hun stinkende best doen, dit wordt zeker wel gewaardeerd :thumbsup_tone1:

Reputatie 3

Ze hebben we een e-mail adres,  klantenservice@t-mobilethuis.nl. dan krijg je een automatische reactie dat ze je terug gaan bellen maar dat doen ze niet.  Zal me als T-Mobile kapot schamen maar het boeit ze helemaal niks. Beloftes doen ze, maar nakomen niet is mijn ervaring

Beste T-mobile,

Ik was erg tevreden over tv anywhere in de webbrowsers op mijn imac. Plotseling was er een update en het was lelijk, onoverzichtelijk en het ergste van alles het werkt doorgaans niet en als het wel functioneert dan is de beeldkwaliteit niet om aan te zien.

ondervonden problemen: -zender laadt niet in of staat meteen stil
-zender vliegt er plotseling uit tijdens het kijken
-interface is bijzonder gevoelig. ‘knopjes vliegen weg waardoor er per ongeluk ergens anders op wordt geklikt. erg onhandig al die ‘dingen’ die over elkaar heen schuiven. 
-zwarte achtergrond leidt af. Een boek wordt toch ook op wit papier gedrukt en dit forum heeft ook een grijze achtergrond. Dit is voor de leesbaarheid. Nu schettert het beeld me tegemoet en zie ik mijn eigen reflectie. Vooral de tv gids is door het wit op zwart bijzonder agressief (en zodoende vervelend).
-wat is dit voor een onzin dat ik een avatar moet uitkiezen. ik ben nu een beertje. Ben ik een kind of zo?
-in de vorige versie had ik een onderin een helder overzicht van zenders waar ik doorheen kon scrollen. dat staat nu aan de rechterkant en is minstens 2x zo groot waardoor het beeld deels wegvalt. onbegrijpelijk dat hiervoor is gekozen.
ingangspagina is ongewenst. het is weer een extra click en plaatjes waar ik niet op zit te wachten. ik zou graag gewoon televisie willen kijken zonder poespas.
-beeldkwaliteit kiezen is niet erg helder of het effect heeft als er een andere resolutie wordt gekozen
-ook de gids laadt langzaam in
-dubbele scrollbalk bij de pagina televisie is echt niet okay voor het zenderoverzicht. de scrollbalk mag ook wel wat breder want als ik per ongeluk op een zender click in plaats van op de balk vliegt het meteen naar die zender (die dan weer doorgaans niet inlaadt of het beeld stottert)
-dat het beeld meteen fullcreen wordt is al door meerderen aangetipt als bijzonder irritant

Om kort te gaan. voorheen gebruikte ik tv anywhere bijna dagelijks op meerdere momenten van de dag. nu heel af en toe nog en ga er dan meteen weer van af omdat het me sacherijnig maakt. Heel erg jammer.
 

Reputatie 3

Hi @Bastiaan81, de vertraging in de stream is niet als zodanig een “issue” in de zin van dat er wat mis gaat met de stream, vandaar dat dit niet vermeld staat. Dat gezegd hebbende is het natuurlijk niet ideaal dat er vertraging in de stream zit bij bijvoorbeeld sportwedstrijden. We zijn aan het kijken naar de mogelijkheden om de vertraging te kunnen verminderen maar dit zal niet op korte temijn zijn.

Om deze reden heb ik het opgezegd, mobiel onbeperkt en televisie plus internet. Dan maar ziggo voor 29,95 per maand na 6 maanden duurder (49,95) dus per saldo 40. Bij t mobile betaalde ik ook 40 maar dan had ik geen opnemen, geen next box, veel minder terug kijken, geen WiFi spots, geen Netflix integratie etc. Bijkomend voordeel is dat het dure onbeperkte mobiele abo eruit kan, scheelt 22 per maand (26-4) per saldo dus goedkoper. Maar het belangrijkste is dat ik voetbal kan kijken zonder haperingen en zonder dat het achterloopt. En ‘gratis’ alle ziggo sport zenders een jaar lang, 

Reputatie 1

Waar wij sinds het begin tegenaanlopen op het STB kastje:

Regelmatig als we het bekijken van een opname hervatten start deze vanaf het begin. Dan moet doorgespoeld worden naar waar we zijn gebleven. Ook als we verder kijken via het ‘verder kijken’ menu.

 

Het doorspoelen kan alleen met 2x, 4x, 8x of 16x. Als je dan een film 50 minuten verder moet spoelen (bijv. vanwege bovenstaand punt) of door reclame wil spoelen, dan ben je ook op 16x spoelen een hele tijd bezig.

Voorheen op de Ziggo Horizon box konden we instellen hoe ver terug- of doorgespoeld wordt als op de afstandsbediening op de pijltjes naar links of naar rechts klikt. Tot wel 10 minuten per klik.

Zo hadden wij ingesteld dat het pijltje naar links 0,5minuten terugspoelde en het pijltje naar rechts 1minuut doorspoelde. Als er dan reclame komt konden we 7x klikken en waren we direct aan het einde van de reclame. Soms waren we net te ver. Met 1 of 2x klikken op het pijltje naar links was je dan op de juiste plek beland.

Dit scheelt vooral heel veel tijd als je vanaf het begin meerdere minuten moet doorspoelen.

Reputatie 7

Hi @Alain13, ik heb het bovenstaande onderzoek voor je in de gaten gehouden! Graag deel ik de volgende uitkomst met je. Mijn collega is gaan testen en geeft aan dat je het beste Safari of Chrome kunt gebruiken voor TV Anywhere en Microsoft Edge achterwege dient te laten. Aan onze kant werkt het wel, dus waarschijnlijk werkt het niet helemaal goed samen met jouw Mac. Als jij hier nog vragen over hebt, stel ze dan gerust! 🎈

Reputatie 1

Hoi @Lisa, ik heb inderdaad sindsdien alleen maar TVA op Safari gebruikt en dat werkt perfect. Dank voor je terug koppeling! 

Reputatie 7

Helemaal super @Alain13! Merci voor het doorgeven en heel graag gedaan. 

Reputatie 4

Los van de user interface die niet de schoonheidsprijs verdient (goede UX- designers zijn blijkbaar schaars, ze werken iig niet bij T-mobile) krijg ik het gevoel dat de oude kastjes gewoon niet voldoende power onder de motorkap hebben. 

Ik zou dus denken dat het goedkoper is om goede nieuwe up-to-date tv ontvangers te leveren... Dan ben je mogelijk van een hoop gezanik af. 

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb gehoord dat er een update aan komt waarmee je zelf de resolutie en Hz kunt regelen via het menu, maar in afwachting daarvan kun je dat ook al regelen via een verborgen menu op je tv-box. Dit werkt alleen als je nog de oude afstandsbediening (zonder magenta knop) hebt:

Ik zal niet zeggen dat alles vroeger beter was, maar de afstandsbedieningen wel. Dus als je er nog zo een hebt, koester hem. Of leen er een van iemand anders.

De afstandsbediening mag niet aan de tv gekoppeld zijn. Of dat zo is, kun je testen door op 'INPUT' (.) linksonder te drukken. Verschijnt er een toetsenbord in beeld, dan kun je verder gaan. Zo niet, dan moet je 'm eerst ontkoppelen (klik op 'Toon inhoud'):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.

Nu komt de truc. Om het menu te openen, moet je vrijwel tegelijkertijd op INPUT en MENU drukken. Uit eigen ervaring weet ik dat het kan helpen om net een fractie eerder op INPUT dan op MENU te drukken, maar soms heb ik ook 20 pogingen nodig. Als het niet meteen lukt, gooi 'm niet gefrustreerd naar je tv. Dat is zonde van de afstandsbediening (en je tv :yum: ). Uiteindelijk kom je in dit menu:

Ga naar - GO - naast 'Resolution' en druk op OK. Je komt nu hier:

Druk op OK en gebruik de pijltjestoetsen om de instelling te veranderen. Volgens mij maakt het weinig uit of je 1080p50 of 1080i kiest. Druk op OK, dan op - S U B M I T - en bevestig in de pop-up met OK. Druk twee keer op EXIT om het menu te verlaten.

Vergeet niet om je afstandsbediening weer aan je tv te koppelen. Instructies daarvoor staan hier onder punt 6 (Koppelen TV en TV Box).

Succes!

Reputatie 7
Badge +6

@Ryan05 Ik ben helemaal met je eens dat de huidige omschrijving niet erg duidelijk is. Nu is het zo dat de instelling de maximumleeftijd aangeeft waarvoor je geen pincode hoeft in te voeren, maar een korte uitleg erbij zou geen overbodige luxe zijn.

Reputatie 1

Model Entone 510b

MFG date 150225

T-mobile TV..

verbeteringen:

Inloggen op profiel met code . na intypen code moet ik onnodig naar de bevestigingsknop.. de OK knop op afstandbediening zou voldoende moeten zijn.

Guide ; voorheen geen beeld verder, dat staat nu stil. (wens)

Favorieten : NU → klik op guide, kies opties, kies filter kies favorieten en (let op belangrijk) KIES kanaal klik op OK.. ( zonder dit schiet favorieten terug naar standaard). Graag favorieten benaderbaar maken achter de gekleurde knoppen ( bv geel als favorieten)

Beeld stuttert soms ( ghosting?) buffer vergroten Huidige verbinging is bekabeld rechtsreeks op de router 1Gbps up en down… 

 Gisteren overgezet naar de vernieuwde T-Mobile TV. 
*Als Testgebruiker* 

Sinds die tijd wilt de tv box niet meer verder dan Netwerk starten.
Ook de 2de tv box doet hetzelfde. 

(Box 1 heeft zwart bootscreen, Box 2 roze T-mobile, beide stoppen bij Netwerk starten en gaan niet verder) 

Entone's en Modem al vaker opnieuw gestart. 

 

:joy: De oorzaak was DHCP dat uitstond op de modem. 
(Vanwege eigen router) 
Box even achter router aangesloten en dat werkte wel. 

Verder is de box (Entone 510b) soms nog wel een beetje traag en instabiel met vastlopers. 
En geluid dat na zappen pas na seconden terug komt.

Reputatie 7
Badge +1

@Martje0109 nee je doet niks fout, helaas werkt het nog niet men is er wel mee bezig om het aan te passen maar er wordt geen tijd gemeld wanneer het is opgelost. Dus kan zo maar een tijd duren kan 2 weken zijn maar ook 2 maanden.

Reputatie 3

En wéér loopt het tv kastje vast, nu al na 1 zap..... Om moedeloos van te worden...

Ik ben tester maar heb geen toegang tot het topic voor de testers

@Jason kun jij @ronaldvanholten en @Adil- helpen? Was bij mij ook zo geregeld! :D

Reputatie 1

Wij hebben tv maar opgezegd (gelukkig kan dat kosteloos) en alleen internet behouden + abonnement op NLZIET in combinatie met de nieuwe Chromecast. Werkt in ieder geval stukken beter dan die ellende die T-mobile heeft en alles terug te kijken zonder reclame.

Reputatie 1

Bij Infront Sports heb ik toegang tot een rtmp feed van events waar ze host broadcaster zijn. Hiermee is de delay makkelijk te peilen. Op zowel NPO, VRT en Eurosport is er een veel langere vertraging op gekomen sinds de nieuwe software. 

Reputatie 4

Thx voor de tip, ga ik vanavond even proberen. 

Reputatie 1

Ik heb na de laatste update van 1 uur geleden geen tv meer, ik kan alleen ned1,2 en 3 kijken


 

nog steeds geen reactie vanuit T-mobile.

Reputatie 2

zoek ff mijn verhalen er bij. er zijn nu iets van 3 topics over tvanyware 
mijn mening. het is prutswerk. 

Reputatie 2

geweldig wat een app.
wil je een screen shot maken ivm de error. mag dat niet ivm instellingen van de app.
maar het programma opnemen dmv screen recording geen probleem.
schiet mij maar lek. 
moet het dan toch via alie x een iptv abbo worden??
is er nu niet genoeg moeite gedaan om LEGAAL te kijken. 
 

Reageer