Sticky

[Info] Geniet van het nieuwe TV Anywhere!

  • 26 augustus 2020
  • 84 reacties
  • 3643 Bekeken
[Info] Geniet van het nieuwe TV Anywhere!
Reputatie 7
Badge +7
  • T-Mobile Moderator
  • 5303 reacties

Wat is er nieuw aan TV Anywhere?

  • Nieuwe apps voor iOS, Android, PC en Chromecast.
  • Nieuwe Apple TV app als volledig alternatief voor de TV Box!
  • Uitbreiding zenderaanbod naar 56 zenders en 74 zenders uit extra zenderpakketten.
  • 7 dagen Terug Kijken uitgebreid tot 40 zenders en 55 zenders uit extra zenderpakketten.
  • Cloud Opnemen - neem een onbeperkt aantal programma’s tegelijk op in de Cloud.
  • Radiozenders en lokale omroepen toegevoegd aan het zenderaanbod.
  • Persoonlijke Kijkprofielen - iedereen zijn eigen favoriete zenders en aanbevelingen.
  • Gemakkelijk zoeken - zoek in Live TV, 7 dagen Terug Kijken, On Demand en opnames.
  • Films en Series: In onze Videoshop vind je ruim duizend titels. Je huurt ze per stuk voor 48 uur. Ook heb je, afhankelijk van je zenderpakket, keuze uit veel gratis series en afleveringen.
  • On Demand content met onder andere Videshop en Film 1.
  • Swipe to zap - gemakkelijk zappen met één touch.


Wanneer kan ik van het nieuwe TV Anywhere gebruik maken?

TV Anywhere wordt vanaf 1 september beschikbaar! In de periode van 1 tm 10 september zetten we in fases al onze klanten over naar het nieuwe TV Anywhere. Ook komt in deze periode de update voor Apple TV uit.

Let op: Per 1 oktober is de oude versie van de app niet meer te gebruiken. Je vindt de nieuwe versie van TV Anywhere in de Apple iOS en Google Play store.

 

Antwoord op al je vragen!

Kan ik T-Mobile TV ook gebruiken op mijn smartphone, tablet, PC of Apple TV? ​
Zeker! Met TV Anywhere kijk je op je smartphone, tablet, Chromecast en laptop. Op je Apple TV kijk je thuis met T-Mobile TV naar alle zenders (m.u.v. Adult zenders). Online kijk je via www.t-mobiletv.nl.


Kan ik al mijn zenders ook kijken op TV Anywhere? ​
Vrijwel alle zenders, inclusief je Themapakketten en Premium zenders, zijn beschikbaar via TV Anywhere. In onze zenderlijst vind je het actuele zenderaanbod.


Met hoeveel apparaten kan ik tegelijk TV Anywhere kijken? ​
Met TV Anywhere kan je op drie apparaten tegelijk TV-kijken. ​


Kan ik met TV Anywhere ook Video On Demand kijken? ​
Nou en of! Het huren van films is alleen niet mogelijk op iPhone, iPad en Apple TV. Je kunt wel films huren via je TV Box of www.t-mobiletv.nl en ze daarna bekijken via je iPhone, iPad en Apple TV. De gratis films en series zijn op elk apparaat te bekijken.​
 

Kan ik bekeken programma’s ook verder kijken op mijn smartphone, tablet of Apple TV? ​
Ja, Verder Kijken en Video On Demand zijn ook gewoon beschikbaar via TV Anywhere.​


Kan ik op TV Anywhere ook de verschillende kijkprofielen gebruiken? ​
Ja, de Kijkprofielen die je hebt ingesteld op je TV Box zijn ook beschikbaar via TV Anywhere. ​


Kan ik opnames ook inplannen met TV Anywhere?​
Ja, Cloud Opnemen is beschikbaar via TV Anywhere.Let op: Cloud Opnemen is alleen op TV Anywhere beschikbaar voor klanten die op de TV Box gebruik maken van T-Mobile TV met de aanvullende dienst Cloud Opnemen.​ Maak je nog geen gebruik van het nieuwe T-Mobile TV? Maak je dan geen zorgen, je ontvangt snel bericht over je omzetting naar T-Mobile TV.
 


Ik heb al TV van T-Mobile Thuis. Kan ik nu gebruik maken van het vernieuwde TV Anywhere of van T-Mobile TV op een Apple TV?​
De komende weken wordt TV Anywhere beschikbaar voor alle TV-klanten. Omdat we iedereen zo soepel mogelijk, zonder storingen, willen omzetten naar T-Mobile TV, gebeurt dit stap voor stap.

Hoe krijg ik het vernieuwde TV Anywhere?​
Voor iOS (vanaf versie 10) en Android (vanaf versie 5) smartphones en tablets zal er een update beschikbaar komen in de appstores. Deze kun je installeren op je toestel. Op je laptop of PC kun je voortaan gebruik maken van www.t-mobiletv.nl. ​​​​​Op Apple TV zal de app ook via een update beschikbaar komen. Op alle apparaten zal je opnieuw moeten inloggen met je TV-klantnummer en TV-pincode.​

Waarom moet ik opnieuw inloggen op het vernieuwde TV Anywhere?​
De nieuwe apps maken gebruik van een geheel nieuw platform. Het is daarom nodig om je opnieuw aan te melden met je TV-klantnummer en TV-pincode. Je kunt je inloggegevens vinden op www.t-mobile.nl/tv-inloggegevens of My T-Mobile Thuis.​

 

 Apple TV

Vanaf nu alléén bij T-Mobile Thuis alle content (behalve adult content) beschikbaar op Apple TV! Een mooi alternatief voor de TV Box of tweede scherm.

Wat is er nieuw aan de Apple TV app?​
De T-Mobile TV app voor Apple TV is voortaan te gebruiken als volledig alternatief voor de TV Box. Hierdoor kan je alle content bekijken (m.u.v. Adult zenders en Erotiek content in de Videoshop) op je eigen Apple TV! De app is beschikbaar voor Apple TV 4 en nieuwer.​

Waarom is de T-Mobile TV app voor Apple TV alleen nog binnenshuis te gebruiken?​
Om alle content te mogen bekijken, is het vereist dat de T-Mobile TV app alleen werkt via het netwerk van T-Mobile Thuis.​

 


84 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Cool. Maar ik ben nog steeds niet overgezet naar T-Mobile TV. Betekent dit dan ook dat ik uiterlijk 10 september ben overgezet naar T-Mobile Tv platform?

Reputatie 1

Ik heb AppleTV’s in huis omdat ik de mediabox niet wil en ik moet zeggen dat ik zeer maar ook echt zeer ontevreden ben met de nieuwe update. 

Gisteravond een poging gedaan op1 te kijken, om de 5 a 10 minuten klapte het eruit met een of ander vage melding. Via m’n mobiel geprobeerd - precies hetzelfde aan de hand. De app op de AppleTV gedelete en opnieuw geïnstalleerd, werkte ook niet.

Ik weet niet wie het ontwerp en interactie van de apps bedacht heeft maar er is in mijn optiek onvoldoende nagedacht over het gebruik. Navigatie is echt enorm slecht bedacht. Je kunt niet even een zender bekijken - nee, je moet door een menu heen en 2 a 3 x klikken voordat je eindelijk iets kunt zien.

De zenderlijst overlay is vaag en voor mensen met minder goede ogen (niet ik) haast niet leesbaar. Bij instellingen gekeken of dit aangepast kan worden. Nee, kan ook niet. Het enige wat al 3 x vertoond is, is of jullie mijn kijkgedrag in de gaten mogen houden. Na, 1 x niet accepteren zou de boodschap toch wel begrepen moet zijn.

Ander frustratie: Nog steeds geen mogelijkheid tot verbinding met HomePod via AppleTV

In de App Store wordt geadverteerd met 100-en gratis films. Da’s mooi - maar deze kun je kennelijk niet met een appleTV of iPhone bekijken. Zelfs huren kan ook niet.

Ik klaag niet vaak en ook zeker niet graag maar zelden heb ik zo’n ramp van een update gezien.

Concreet voorbeeld: Je zoekt op Op1
Je verwacht dan dat je als eerste de laatste uitzending te zien zou krijgen en vervolgens de andere, op basis van dag van uitzending. 

Ik wil die van 1 september terugkijken - nou veel plezier met zoeken



 

 

Reputatie 1

Is ergens ook een handleiding te vinden over hoe je moet navigeren in de Apple TV app? In zie in de tv gids een knop ‘opties’ staan maar geen idee hoe ik daar bij kom. 

 

Volgens mij heb ik die knop per ongeluk kunnen raken, maar heb geen idee hoe ik daar ben gekomen. En hoe werkt bijvoorbeeld het zappen?

Ik heb zowel in de woonkamer als in de slaapkamer een Apple TV staan. Kan ik het kastje ook naar jullie terugsturen als ik daar toch geen gebruik van maak maar wel een abonnement op TV wil houden?

Reputatie 1

Is ergens ook een handleiding te vinden over hoe je moet navigeren in de Apple TV app? In zie in de tv gids een knop ‘opties’ staan maar geen idee hoe ik daar bij kom. 

 

Volgens mij heb ik die knop per ongeluk kunnen raken, maar heb geen idee hoe ik daar ben gekomen. En hoe werkt bijvoorbeeld het zappen?

Ik heb zowel in de woonkamer als in de slaapkamer een Apple TV staan. Kan ik het kastje ook naar jullie terugsturen als ik daar toch geen gebruik van maak maar wel een abonnement op TV wil houden?

Navigeren met AppleTV is inderdaad een ander frustratie dat ik ook ervaar

Ik heb in elk geval een handleiding gevonden:

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/app/apple-tv-gebruiken

Laat ik allereerst zeggen dat ik heel blij ben dat er een Apple TV app is, en dat deze ook actief (hopelijk?) wordt bijgewerkt. Daarmee heeft T-Mobile voor mij al een streepje voor. Sterker nog, het is een van de hoofdredenen dat ik deze provider gekozen heb. 
 

De oude versie (in feite Knippr met een ander sausje) was niet geweldig, maar redelijk in gebruik. Deze update is helaas qua gebruiksvriendelijkheid een flinke stap terug. Waar de app voorheen in elk geval overzichtelijk was is het nu een brei van menu’s en knoppen, waar ik een paar dagen later nog steeds niet uit kom.

Het grootste probleem hier is dat veelgebruikte patronen niet toegepast zijn:

  • de menu knop gaat niet altijd terug, en kan je ook niet gebruiken om de app te verlaten, behalve als je hem ingedrukt houdt. Iets dat geen enkele andere app heeft.
  • de touchpad indrukken tijdens het afspelen pauzeert niet, maar brengt een ander menu tevoorschijn
  • Als je tijdens het afspelen per ongeluk de touchpad aanraakt zoek je meteen voor/achteruit. Erg irritant als je zonder te kijken de afstandsbediening wil pakken, zeker omdat je niet goed voelt welke kant de touchpad is.
  • 10 seconden vooruit/achteruit spoelen door op de zijkant van de touchpad te drukken werkt niet. Dit is erg handig als je een klein stukje gemist hebt bijvoorbeeld.

Zo zijn er nog wel wat punten die helaas voorkomen hadden geworden als er simpelweg gebruik was gemaakt van de standaard player die  tvOS biedt. Ik snap niet waarom deze keuze is gemaakt, YouTube doet dat ook. Erg storend als wat je gewend bent niet werkt.

Nogmaals: blij met ontwikkeling aan de app. Hopelijk kan er een goede UX-designer zijn/haar licht over schijnen, dat zou de kwaliteit erg ten goede komen.
 

Reputatie 6
Badge +2

@TMTV Hartelijk dank voor de info, het werkt

De test app werkt prima :ok_hand:  op onze tablet, behalve dat veel programma's bij het terugkijken 5 minuten van te voren worden afgebroken met de melding "no content available”.

Dit is ook bij de reguliere app zo op de mobieltjes.

Reputatie 1

App ziet er beter uit. Absoluut een vooruitgang. Complimenten.

Reputatie 1

Is ergens ook een handleiding te vinden over hoe je moet navigeren in de Apple TV app? In zie in de tv gids een knop ‘opties’ staan maar geen idee hoe ik daar bij kom. 

 

Volgens mij heb ik die knop per ongeluk kunnen raken, maar heb geen idee hoe ik daar ben gekomen. En hoe werkt bijvoorbeeld het zappen?

Ik heb zowel in de woonkamer als in de slaapkamer een Apple TV staan. Kan ik het kastje ook naar jullie terugsturen als ik daar toch geen gebruik van maak maar wel een abonnement op TV wil houden?

Navigeren met AppleTV is inderdaad een ander frustratie dat ik ook ervaar

Misschien een rare vraag maar hoe moet ik in de nieuwe app een stukje terug of vooruit spoelen? Normaal was dat gewoon op de knop drukken, maar als ik dat nu doe, krijg ik een keuze menu met opnemen, kijken en opnieuw starten. 
 

ik gebruik trouwens  TV om tv te kijken.

Ziet er mooi uit, maar… via  www.t-mobiletv.nl. website kan je alleen full-screen kijken?

 

Mijn favoriete functie van tv-anywhere.nl : venster klein maken en in een hoekje wegzetten, lekker wielrennen kijken en tegelijk andere dingen doen.

 

Mis ik iets, of is die functie weg?

Ik weet niet wie die nieuwe app heeft uitgedacht...maar dit is waardeloos..

Vooral de tv gids....lekker overzichtelijk zo…

Kun je als klant niet de oude versie installeren ?

Reputatie 2

Op de iPhone is de app best OK. Ziet er goed uit en het is een fijne gebruikersinterface. Fijn dat nu ook alle zenders beschikbaar zijn.
 

Op een AppleTV die ik gebruik in om tv te kijken is het juist het tegenovergestelde.
 

Opties zijn niet aan te klikken.

 tv gids switch niet naar de huidige data/tijd ( dus je scrolt je een ongeluk) 

 

Over het aantal streams, het lijkt mij vrij simpel om in te stellen dat het onbeperkt mogelijk is zodra er gebruikt gemaakt van een tmobile verbinding? Of kunnen we tegen meerprijs meer "streams” kopen?

 

Reputatie 4
Badge +2

Hi @Comp User @vanvonno46 @bro14, goed dat jullie vragen naar de Belgische zenders. Ik heb het direct voor jullie uitgezocht. Onze TV Anywhere app ondersteunt (nog) geen Belgische zenders. De reden hiervan is dat zij nog geen volledige rechten verlenen om dit middels een andere videostream uit te laten zenden dan direct via hen. Het ontbreekt zogezegd nog aan een licentie. Vooralsnog zijn de zenders dus enkel via de TV Box te bekijken!

Top om te zien dat iedereen aangeeft waar tegenaan gelopen wordt en wat juist goed bevalt. Mag ik vragen wat je tegenzit omtrent de TV gids @Doggy1966? Onze huisexpert/developer HJ heeft hier vast meer zinnigs over te melden, mag ik je om hulp vragen @Hans-Juriën?

 

Reputatie 6
Badge +2

 tv gids switch niet naar de huidige data/tijd ( dus je scrolt je een ongeluk) 

Ik zag zelf dit probleem nadat ik de Apple TV na bijv. een dag weer aanzet en waarbij de T-Mobile TV app automatisch hervat met afspelen. Is dit bij jou ook het geval? Of heb je altijd dit probleem?

Reputatie 2

 tv gids switch niet naar de huidige data/tijd ( dus je scrolt je een ongeluk) 

Ik zag zelf dit probleem nadat ik de Apple TV na bijv. een dag weer aanzet en waarbij de T-Mobile TV app automatisch hervat met afspelen. Is dit bij jou ook het geval? Of heb je altijd dit probleem?

Ik kijk vrij veel terug en vermoed dat het daar mee te maken heeft. Ik zal het even in de gaten houden en de bevindingen hier plaatsen.

 

Via de nieuwe site geprobeerd om morgen op ziggo sport de F1 trainingen enz op te nemen maar krijg te zien “deze zender staat geen cloudopnames toe” 

Dat schiet dus ook niet op :(

Ik heb de app zowel op de iPhone als mede op de Windows 10 staan en wat me opvalt dat de app op de iPhone normaal opstart maar dat ik op de laptop telkens de pincode moet ingeven, terwijl het vakje “onthoud mij” is aan gekruist.

Beeldkwaliteit is gewoon goed, en je kunt deze ook aanpassen ik zie op de iPhone maximaal op 720P en op de laptop tot 1080p

Hier hetzelfde. Moet ook iedere keer opnieuw inloggen. Plopt er soms ook zomaar uit

We gebruikten de app veel op een tablet een lenovo Tab 2 A10-70F.

De oude app deed het prima, de nieuwe crashed meteen.

Aangezien hij 4 jaar oud is een nieuwe gekocht een LENOVO Tab M10, met Android 9 .

Zelfde resultaat. de app crashed meteen, zonder enige waarschuwing.

Is de uitrol vertraagd want wij zijn nog niet overgezet?

Hoi @stefan.1997, dit betekent dat we tussen 1 september en 10 september iedereen overzetten naar het nieuwe TV Anywhere. Ik begrijp de verwarring omdat het woordje “platform” hier aangehaald wordt, maar het betreft hier TV Anywhere (als nieuw platform). Ik vervang dit woordje meteen voor een minder dubbelzinnige betekenis.

Thanks voor je alertheid! 😎👍

NOU….wij zijn nog niet overgezet hoor.  Hoe gaat dat dan??

Reputatie 6
Badge +2

@SAM_024  / @thieu.hofkes In de appstores staan de apps voor iedereen beschikbaar. Welke type toestel gebruiken jullie en welke versie van iOS of Android staat hier op geinstalleerd?

Hoi @Hans-Juriën ,

 

ik heb het niet over de app, maar over de kastjes die aangesloten zijn op de tv. Zoals is aangegeven communiceert T-Mobile dat iedereen uiterlijk 10 september zou zijn overgezet. Het is nu 11 september en bij mij is niets gewijzigd. 

Reputatie 6
Badge +2

Dan is hier sprake van verwarring. In dit topic en ook de service e-mail gaan het over het overzetten van de TV Anywhere apps en niet de TV Boxen. Dat vergt meer tijd om iedereen goed om te zetten. 

Reputatie 6
Badge +2

Even getest op de iPhone 8 werkt goed, en ook het casten ging perfect ziet er goed uit, alleen de web versie heb ik nog niet gezien, dan krijg ik nog de oude versie.

Reageer