Info

Geniet van Odido Online TV!

Geniet van Odido Online TV!

Toon eerste reactie

207 reacties

Reputatie 6
Badge +3

@Brian Misschien een idee om een sticky topic te maken met alle bekende problemen met T-Mobile Tv (App, Web en STB). Dan kan iedereen daar nakijken of hun probleem al bekend is en wat de status is. Voorkomt een hoop dubbele topics met het zelfde probleem bij houden voor jullie, Just a thought :smiley:

Ik heb de T-Mobile TV app ge-update op mijn Apple TV 4K. Dit is zacht uitgedrukt geen vooruitgang. Ik vraag me ook echt af of deze app überhaupt getest is voor deze geleased is naar klanten. Het kwaliteitsverschil tussen deze versie en die voor iPhone en iPad is enorm. een aantal bugs hieronder:

  • De speel vanaf het begin knop verschijnt niet altijd. Workaround is om opnieuw het programma vanuit EPG te selecteren en en wederom de selectie knop te drukken.
  • Selectie in EPG werkt soms niet dan moet je eerst de EPG afsluiten en dan opnieuw openen.
  • Bij het selecteren in de EPG scrolt eerst de lijst en verschuift dan pas de selectie box. Dit is niet gebruiksvriendelijk.
  •  De knip tussen de programma’s klopt niet. Zondag stopte zondag met Lubach midden in de uitzending. Toen moet ik het programma dat volgde vanaf het begin spelen om verder te kijken.

Dit is slecht een greep uit de bugs en problemen met zender selectie en programma’s terug kijken. Ik hoop dat dit snel wordt opgelost of de ‘oude’ app wordt terug geplaatst. Anders is dit echt een dealbreaker.

  

Misschien een rare vraag maar hoe moet ik in de nieuwe app een stukje terug of vooruit spoelen? Normaal was dat gewoon op de knop drukken, maar als ik dat nu doe, krijg ik een keuze menu met opnemen, kijken en opnieuw starten. 
 

ik gebruik trouwens  TV om tv te kijken.

Reputatie 3

Cool. Maar ik ben nog steeds niet overgezet naar T-Mobile TV. Betekent dit dan ook dat ik uiterlijk 10 september ben overgezet naar T-Mobile Tv platform?

Wees blij. Het nieuwe tv platform is een ramp. 

Reputatie 7

Hi @Jeaustie, super dat jij deze gegevens hier deelt! Ik heb gelijk een verzoek ingeschoten voor onze technische dienst om hier dieper in te duiken. De komende dagen houd ik dit dan ook goed in de gaten, zodat ik jou hier op de hoogte kan houden. Zodra er een update uitrolt, dan ben jij de eerste die het hoort. Ik hoop je dan ook snel te kunnen verblijden met goed nieuws! 😊

Reputatie 7

Hi @Meedenkertje26, ik wil je graag laten weten dat dit issue morgen tijdens een tv meeting wordt besproken! Zelf ben ik een paar dagen vrij, dus op 29 december kan ik je hier hopelijk meer over vertellen. Maak er mooie feestdagen van! 🎄

Reputatie 3

Hi @Valentijn77, kun je aangeven sinds wanneer je hebt opgemerkt dat je geen reminders meer krijgt? Ter dubbelcheck: heb je het knopje van de reminders wellicht per ongeluk gedeactiveerd? Ik hoor het graag, zodat ik je hierbij kan helpen. 

Ik heb de "allow background battery usage" ofzoiets aangezet in de settings van OnePlus en nu werkt het weer.

Reputatie 4

Thanks, we wachten het af.

Reputatie 4

Ik mis eigenlijk de Belgische zenders in het schema. 

Reputatie 7
Badge

Het valt me op dat ik het probleem voornamelijk heb als ik in een uitzending terugspoel of een uitzending heb gepauzeerd. Na een paar minuten krijg ik dan de foutmelding dat teveel streams actief zijn.

Heb je dit probleem nog steeds? Afgelopen vrijdag is er een configuratie op het platform aangepast waardoor dit probleem verholpen is.

Reputatie 1

Ik zie vragen over Android TV en Belgische zenders, maar antwoorden worden niet gegeven, waarom is dat ?

Reputatie 1

Hi T-Mobile, Ik gebruik al een lange tijd jullie T-Mobile Anywhere op me laptop. Ik zie dat jullie een nieuw layout hebben ingevoerd, al gauw vond ik het niet zo handig meer. Wat mij dwars maakte, was zodra ik op een kanaal klikte, dat het direct op fullscreen sprong. Echter wil ik die niet zo hebben ,maar verkleind in het hoekje ofwel PIP (picture-in-picture mode) willen hebben. Dan kan ik tijdens mijn huiswerk maken ook nieuws volgen. Nu is dat niet meer mogelijk. Kunt u mij hierbij helpen. Dank u wel!

Reputatie 6
Badge

Ik overweeg over te stappen naar T-Mobile Thuis en nu heb ik een vraag over de streams in de App. Bij KPN zijn ze sinds kort in 50Hz en dat is zowel op de telefoon als via de Chromecast enorm fijn! Bieden jullie ook 50Hz streams aan via de app?


En wat houdt dat in ‘50Hz’? Ik zie wel dat ze voor bepaalde zenders 50fps zijn, NPO bijv. (KPN ESPN stream is gewoon nog 25fps bijv.) en zowel die van T-Mobile als KPN zijn 6 Mbps op z'n max (T-Mobile voor Apple TV is geloof ik 8 Mbps).

[25 fps op tv is ook een “50Hz” signaal; maar dan 50 halve frames ipv hele zoals op de stream met 50fps]

Reputatie 2

Gebruik inderdaad een Fritz!Box, maar ik kan niet zo snel ergens in de instellingen vinden dat die VLAN 640 is ingesteld, en heb de mediabox ook op een LAN-poort aangesloten. Wel gebruikt de Fritz!Box een profiel om internet via WAN in te stellen, die op T-Mobile staat, wellicht dat het hierin geregeld dan wel afgeschermd zit? 

Ja, dat poort 3 en 4 VLAN 640 krijgen, zit in het T-Mobile-profiel. Als de Fritzbox up-to-date is, zou het al helpen om het profiel opnieuw in te stellen. Anders kun je ook voor ‘Andere internetaanbieder’ kiezen en handmatig VLAN 300 invullen. Dan zou alles weer moeten werken.

Jij held, thanks! Inderdaad na omzetten en reboot van de mediabox is deze gaan updaten, en nu doet ‘ie het weer, inclusief programma's terugkijken wat het hiervoor ook niet meer deed! 👍

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Chilay, we hebben dit euvel aangekaart en ter sprake gebracht bij ons TV team. Men is ermee bezig en we zijn in onderzoek naar mogelijke oplossingen. Een exacte plandatum hiervoor is nog niet gegeven.

In de tussentijd kun je gelukkig uit de voeten met de tool die @Jules S doorgeeft. Werkt als een trein in Chrome, goed nieuws dus! 

Voorbeeld van hoe het eruit komt te zien:

Je kunt het window formaat zelf naargelang je wensen aanpassen, echt heel fijn!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @BamBam1979 

In je My T-Mobile account kan je een tv box opzeggen en ook weer bestellen wanneer je deze weer wilt.

Voor het nieuwe systeem/menu moet een moderator je omzetten naar het nieuwe tv platform T-Mobile TV.

Reputatie 7
Badge +9

@BamBam1979 alle TV Boxen zitten nu op het nieuwe platform. Als je een TV Box besteld zal die ook het nieuwe platform hebben.

Reputatie 7

HI @Ikbenuecbo, dankjewel voor de heldere aanvulling! Ik heb hiervoor een verzoek ingediend bij onze technische dienst, zodat hier heel gauw een oplossing voor kan komen. Hier heb je zojuist ook een e-mail van gekregen ter bevestiging. Ik houd dit de aankomende week goed in de gaten, zodat ik de uitkomst van het onderzoek met je kan delen. Ik hoop je snel te kunnen verblijden met de oplossing! 🤞

Zijn er meer mensen waarbij de tv anywhere app stopt met afspelen na enkele seconden als het venster verkleind wordt afgespeeld op je mobiele telefoon? 

Of zijn er al oplossingen voor? 

Reputatie 7

Hi @Meedenkertje26, dankjewel voor de aanvullingen! Ik zie dat er momenteel al een onderzoek loopt voor de kwaliteit op de TV Box en daar heb ik zojuist aan toegevoegd dat jij nu het volgende issue ervaart in de TV Anywhere App! Mijn collega die de eerste taak heeft aangemaakt, houdt dit dan ook in de gaten. Zelf houd ik ook graag een oogje in het zeil, dus hopelijk kan één van ons jou binnenkort twee updates in één keer geven! Mocht jij nog aanvullingen of andere vragen hebben, laat het dan zeker weten! 😊

Reputatie 7
Badge +14

Zijn er meer mensen waarbij de tv anywhere app stopt met afspelen na enkele seconden als het venster verkleind wordt afgespeeld op je mobiele telefoon? 

Of zijn er al oplossingen voor? 

Dat is geen fout. Ik heb meerdere applicaties die als je ze verkleind stoppen.

Ik kon bij Ziggo go app en kan bij Netflix Amazon e.d. gewoon verder kijken als je de app in een verkleind venster afspeelt en dan bijvoorbeeld internet of andere apps gebruikt. Het lijkt mij dat het aan de tv anywhere app ligt. Deze loopt ook geregeld vast als ik een programma terugkijk (code 514999) terwijl het internet signaal echt niet zwak is. 

Op de iPhone is de app best OK. Ziet er goed uit en het is een fijne gebruikersinterface. Fijn dat nu ook alle zenders beschikbaar zijn.
 

Op een AppleTV die ik gebruik in om tv te kijken is het juist het tegenovergestelde.
 

Opties zijn niet aan te klikken.

 tv gids switch niet naar de huidige data/tijd ( dus je scrolt je een ongeluk) 

 

Over het aantal streams, het lijkt mij vrij simpel om in te stellen dat het onbeperkt mogelijk is zodra er gebruikt gemaakt van een tmobile verbinding? Of kunnen we tegen meerprijs meer "streams” kopen?

 

Reputatie 7
Badge +6

@Robbenu Gebruik je toevallig een eigen router? Dan heb je waarschijnlijk ooit een poort op VLAN 640 ingesteld. Dat werkt na de update niet meer. In plaats daarvan kun je de TV-box nu gewoon op een LAN-poort aansluiten. Als het goed is, gaat hij dan wat updates binnenhalen en kun je na een tijdje weer TV kijken.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Comp User @vanvonno46 @bro14, goed dat jullie vragen naar de Belgische zenders. Ik heb het direct voor jullie uitgezocht. Onze TV Anywhere app ondersteunt (nog) geen Belgische zenders. De reden hiervan is dat zij nog geen volledige rechten verlenen om dit middels een andere videostream uit te laten zenden dan direct via hen. Het ontbreekt zogezegd nog aan een licentie. Vooralsnog zijn de zenders dus enkel via de TV Box te bekijken!

Top om te zien dat iedereen aangeeft waar tegenaan gelopen wordt en wat juist goed bevalt. Mag ik vragen wat je tegenzit omtrent de TV gids @Doggy1966? Onze huisexpert/developer HJ heeft hier vast meer zinnigs over te melden, mag ik je om hulp vragen @Hans-Juriën?

 

Reageer