Beantwoord

Beeld en geluid niet synchroon in TV app (alle zenders)

  • 1 January 2022
  • 59 reacties
  • 1485 Bekeken

Hi,

 

Ik heb een Sony ke-48a9 tv, voorzien van Google TV. De TV hangt bekabeld aan het thuisnetwerk. Alles werkt prima op de TV met uitzondering van de TV App van T-mobile. Op zich ben ik blij met de app. Het zappen tussen zenders gaat veel sneller dan de Entone box. Maar…. het beeld en het geluid lopen niet gelijk in de TV App, waardoor je eerst de stem hoort en daarna de monden ziet bewegen.

 

Via de Entone en Aria boxen heb ik dat probleem niet. Ook de de andere apps, zoals bijvoorbeeld Netflix werken prima. Het issue doet zich alleen voor bij de T-Mobile TV App. 

 

Iemand een oplossing? Als ik afscheid wil nemen van de TV box, moet het beeld en geluid natuurlijk wel synchroon lopen.

 

Ik hoor het graag.

 

Jan

icon

Beste antwoord door Lisa 3 January 2022, 10:36

Bekijk origineel

59 reacties

Hi Lisa,

 

Ik hou het in de gaten. Deze update is er dan uiterlijk a.s. maandag? 

Groet,

Jan

 

Reputatie 7
Badge +4

Helemaal super! Merci @dulkenhek en @GroenewoldJan. Dat klopt als een bus. De uitrol van deze update gebeurt in delen en op maandag is iedereen aan de beurt gekomen, dus dan zouden jullie deze update sowieso moeten kunnen installeren. Het zou dus ook al kunnen zijn dat dit nu al mogelijk is. Mochten jullie de upate al eerder kunnen installeren, dan hoor ik graag jullie bevindingen! 💪

Reputatie 7
Badge +7

Wel af en toe, en vooral vandaag weer, staan beeld en geluid stil. Dit is heel irritant kijken, vooral ook nu bij de Spelen. Het ligt niet aan de WiFi (het gebeurt zowel als de TV is verbonden met mijn mesh-Wifi netwerk als wanneer de TV verbonden is met het WiFi van de T-mobile modem. Ook bij testen met Speedtest blijkt er voldoende signaal te zijn.

Het lijkt erop dat je nu problemen hebt die bijna iedereen ervaart. Er is op dit moment namelijk een storing bekend waarbij beeld en geluid voor enkele seconden tot soms een minuut stilstaan. Dit probleem is bekend en daar werkt T-Mobile op dit moment dan dus ook hard aan.

 

 

Je hebt het dus niet getroffen maar weet dat T-Mobile dus op de hoogte is en ermee bezig is.

Beste Lisa,

We zullen het in de gaten houden.

 

Groet,

 

E.J.

Ik heb nu ook eeen tijdje T-Mobile thuis en was ook op zoek naar een oplossing voor dit probleem maar begrijp nu dat we maar gewoon moeten afwachten. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Dirk53, super goed dat je dit topic hebt gevonden! Ik heb gelukkig goed nieuws. Ik zie dat onze IT-afdeling heeft laten weten dat hier uiterlijk morgen een update van binnenkomt. Dus dan hoop ik jullie hier meer over te kunnen vertellen. Ik laat het weten, zodra ik wat hoor! 💪

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Harold69, ik kan me jouw gevoel zeker voorstellen! Merci dat je hier jouw bevindingen deelt. De workaround omtrent het synchronisatie probleem is enkel tijdelijk en wilde ik graag delen, zodat jullie hopelijk zo min mogelijk hinder ervaren totdat het issue structureel is opgelost. Onze technische dienst baalt er ook van dat de oplossing al enige tijd op zich laat wachten. Nogmaals excuses voor het ongemak. 

Wat betreft de kwaliteit in de Smart TV App: hier heb ik voor het weekend een statement voor afgegeven. Dit wordt meegenomen in ons algemene verbetertraject, dus hier wordt aan gewerkt! 💪

Reputatie 7
Badge +12

@GroenewoldJan Ik heb aan Lisa gevraagd of ze een update met je kan delen: ze is er later op de middag weer dus het kan nog eventjes duren voordat je een antwoord ontvangt!

Ook bij ons hetzelfde probleem. Sinds 2 maanden T-mobile abonnement en kijken tv met de app op een nieuwe Sony OLED KE-48a9 met het geluid via de TV-speakers. In begin zag het er goed uit, maar steeds vaker synchronisatie probleem beeld/geluid. Eerst vooral bij RTL, nu ook bij NPO. Kijken naar Netflix geeft geen probleem, ligt dus niet aan de TV maar aan de T-mobile app. Alle instellingen van de TV al uitgeprobeerd, ook de app opnieuw geïnstalleerd. 
Graag een oplossing voor dit probleem, het is heel irritant TV-kijken!

 Anders zijn we voor niets overgestapt naar T-mobile. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi guys, zoals @Jason al aangeeft heb ik nogmaals aangeklopt bij onze IT-afdeling! Ik ben de eerste die het hoort, zodra er iets concreets gemeld kan worden. Ik heb gevraagd of er iets is dat wij alvast met jullie kunnen delen, zodat jullie weten waar jullie aan toe zijn. Hier ben ik nog in afwachting van! 

Reputatie 7
Badge +4

Hi allemaal, ik heb heel goed nieuws zo voor het weekend! Mijn collega's hebben aangegeven dat vannacht de eindfix is doorgevoerd voor het niet synchroon lopen van het beeld en geluid. Dit geldt voor alle zenders, dus ik hoor graag of jullie nu probleemvrij zijn. Kunnen jullie dit bij mij aangeven? 🎈

Hi Lisa,

 

Het probleem is nog steeds niet verholpen. Het geluid blijft voorlopen op het beeld. Je denkt iedere keer bij de start van de sprint dat ze heel traag weg zijn…..

Ik heb een mail gehad om terug te bellen. Dat gaat via jullie algemene service nummer. Niet heel handig, aangezien ik iemand moet spreken en dat je dan door allerlei menu's moet, vind ik vrij irritant. Wellicht handig om daar een speciaal nummer voor te gebruiken o.i.d.

Ik hoor het wel als er verbetering verwacht wordt.

Groet,

Jan

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @dulkenhek, ik wil jou hier ook heel graag bij helpen! Top dat je al zoveel informatie mee geeft. Als je het volgende nog aan mij kan laten weten, dan dien ik ook voor jou een verzoek in bij de technische dienst. Kan je aangeven op welke tijdstippen dit gebeurt en gebeurt dit heel vaak of af en toe? Zou je daarnaast het de softwareversie kunnen aangeven? Thanks voor de moeite, ik wil dit graag voor je fixen! 

Hi @GroenewoldJan, zoals je weet houd ik een oogje in het zeil op jouw onderzoek! De technische dienst heeft me gevraagd of jij ook nog kan aangeven welke softwareversie jij gebruikt. Kan je die naar mij doorzetten? Dan voeg ik dat als notitie toe aan het onderzoek! 

Maak er een mooi weekend van allebei! 😁

Reputatie 7
Badge +4

Hi allemaal, afgelopen vrijdag heb ik om een status update gevraagd over dit issue! Er is mij verzocht om meer voorbeelden te vragen. Ik wil graag laten weten dat ik samen met een collega ervoor zorg dat dit proces voortaan efficiënter verloopt en dat gelijk aan het begin alle extra informatie wordt opgevraagd. Zo kunnen jullie het snelste verder worden geholpen! Ik lees heel graag de volgende aanvullingen:

  • Welke afstandsbediening gebruiken jullie?
  • Welke versie van de smart tv is geïnstalleerd?
  • Bij welke exacte programma's op de zenders doet het probleem zich voor?
  • Op welke datum en tijdstip doet het probleem zich voor?
  • Wat hebben jullie al geprobeerd om dit probleem te tackelen?
  • Doet ditzelfde probleem zich ook voor op andere apparaten? 

Thanks voor de aanvulling @Eddy2022 en ik begrijp jouw opmerking zeker! Weet dat ik graag uitvraag wat de technische dienst aan mij doorgeeft, omdat ik jullie zo goed mogelijk wil helpen. Omdat dit probleem niet bij iedereen speelt, kunnen wij dit aan onze kant niet zelf testen. Wij willen niets liever dan dat jullie zo snel mogelijk probleemvrij zijn en daar hebbben wij deze voorbeelden voor nodig. Heel erg bedankt voor de moeite! 

Hi @Lisa 

we zijn nu al een tijd verder en het probleem lijkt zich te verspreiden. Wanneer we ‘Begin gemist’ gebruiken, gaat het geluid veel (!) sneller dan het beeld. 
 

ik heb wat teruggelezen, maar het probleem lijkt nog steedsniet opgelost. Ik wil nu toch wel graag een oplossing. Kunnen we (tijdelijk) een tv-box krijgen? Deze hebben we namelijk niet en we zijn dus afhankelijk van de app. Nog steeds is het op de commerciële zenders en het is nu echt bloedirritant. 

Hi Lisa,

 

Ik heb het even opgezocht. De TV heeft de volgende softwareversie: PKG6.5076.0635EUA.

 

Ik hoor graag van jullie.

 

Groet,

 

Jan

Reputatie 7
Badge +4

Hi @dulkenhek, helemaal terecht dat je dit hier vraagt! Ik ben dit voor jullie aan het chasen, want de update die uiterlijk 18 april zou komen is nog niet met mij gedeeld. Mijn collega's zijn ermee bezig om dit proces te versnellen en gaan jou en @GroenewoldJan bellen om meer informatie op te vragen en jullie wat meer duidelijkheid te geven. Excuses voor de vertraging! En weet dat ik zeker ga kijken naar een passende vergoeding, zodra dit issue is opgelost. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Winters27, heel goed dat je dit hier aanvult! Ik ben het volledig me je eens dat dit zo snel mogelijk opgelost dient te worden. Onze technische dienst heeft aangegeven dat het probleem moeilijk te reproduceren is voor de leverancier en of wij meer voorbeelden kunnen verzamelen. Zou je van zowel Begin Gemist als live tv nog wat voorbeelden kunnen doorzetten van zenders/programma's en tijdstippen/datums? Dat zou enorm helpen. 

Als het probleem zou zijn opgelost met een TV Box, dan zou ik die met alle liefde jouw kant op sturen. Echter speelt dit algemene probleem zich af in zowel de App als op de TV Box. Nogmaals excuses dat dit al enige tijd speelt. Ik hoop dat je enkele voorbeelden door kan zetten, zodat ik die direct door kan spelen. Merci! 

Wel apart dat T-mobile helemaal niet meer reageert.

Echt goede service!☹️

Reputatie 7
Badge +4

Hi allemaal, inmiddels is het issue met het beeld en geluid dat niet synchroon loopt op de commerciële zenders als een algemeen probleem gesignaleerd door onze technische dienst! Dus niet alleen jullie hebben hier last van. Het is nog steeds volop in onderzoek. Zodra ik een update met jullie kan delen over de oplossing, dan deel ik die hier meteen. Excuses dat dit al enige tijd loopt! 

Hi Lisa,

Als ik het tandwieltje aanklik, kan ik heel veel dingen instellen, maar onder kwaliteit staat niet iets van de hoogste resolutie.

Ik heb T mobile glasvezel 1Gbit, dus dat zou snel genoeg moeten zijn…..

De TV is een Sony ke-48a9. Dit is 4K Oled uit 2021.

De afstandsbediening is de standaard Sony AB die bij de TV hoort.

De storing is zichtbaar bij alle zenders, maar het is vooral goed zichtbaar bij praat of zang programma's. Het valt mij vooral op bij RTL 4, maar ook bij de andere zenders is het zichtbaar. Lijkt een soort bug te zijn in de app voor Google/Android TV.

Groet,

Jan

 

Wordt het niet tijd dat T-mobile de synchronisatie problemen bij hun eigen apparatuur gaan zoeken ipv van de klanten lastig vallen met allerlei onzin verhalen wat zij moeten doen. Als IT engineer ligt dit aan jullie data systemen die mogelijk niet goed zijn opgezet als master/slave. Nee het ligt  niet aan de bandbreedte want die is voldoende. Ik heb het op een 40mbits link getest met Ziggo en nu T-Mobile van 1gb/s met hetzelfde resultaat. Erg vervelend want gezien ik special een smart TV heb aangeschaft heb ik er dus niets aan! Nu moet ik dus een TV-box aanschaffen door jullie onkunde die jullie eigenlijk mij gratis moeten leveren! Kostprijs minder dan 25 euro!. Volgend jaar maar weer terug naar Ziggo!

Beste Lisa,

Ik kan geen specifieke softwareversie vinden, alleen de volgende specificaties:

Model Bravia 4K UR3, versie 9, niveau Android-beveiligingspatch 1 juli 2021

Kernel-versie: 4.9.125

Build: BRAVIA_UR3_EU-user 9 PTT1.190515.001.S105.650761 release-keys

Software is wel up to date.

Verder doet het probleem zich wisselend voor, meestal als we de tv aanzetten op NPO 1 gaat het nog wel, maar in de loop van de tijd neemt het toe, of als we schakelen naar bv. NPO 2. Het ergste is het bij RTL.

Ook bij terug kijken na bv. pauzeren is het probleem aanwezig.

Het is echt zelden dat het volledig goed is.

Ik hoop dat jullie hiermee verder kunnen.

 

Groet, E.J.

Sinds dit weekend overgestapt op de Android TV app van T-Mobile. Ik ervaar hetzelfde probleem bij met name RTL4 dat het geluid en beeld niet synchroon lopen. Het betreft een Philips 55OLED805 Android TV. Gelukkig de oude setup box nog niet ingeleverd.

Ja dan nog even ten overvloede. Ik heb hier ook enorm veel last van. Ik gebruik de app, maar mijn buurman, die ik nota bene T-Mobile heb aanbevolen, heeft het boxje en daar is het zowaar nog veel erger. Eigenlijk kun je zeggen dat het gewoon voor geen meter werkt en valt er niet meer op een normale manier naar de content te kijken. 

Voor de app is er wel een trucje wat vaak werkt: even heel kort de terugspoel toets indrukken (minder dan 1 seconde) en dan onmiddellijk weer op play. Hij lijkt dan even te resetten. 

Waneer ik namelijk op terugspoelen druk dan gaat hij daarna veel te snel afspelen en doet het beeld raar. Wanneer je dan het trucje toepast dan doet hij het weer normaal. 

  • voornamelijk bij live programma’s
  • herinstalleren app werkt niet 
  • bandbreedte dik in orde, kan zonder problemen 4k content streamen van Netflix, YouTube etc.. 
  • met de oude settop box geen enkel probleem 

Ik wil niet gelijk gaan zieken, maar dit moet wel worden opgelost. Dit is heel fundamenteel en een mega bug, voor mij zeker een reden om over te stappen naar iets anders. Dit is namelijk niet te doen. 

Reageer