Beantwoord

Beeld en geluid niet synchroon in TV app (alle zenders)



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

128 reacties

Beste Lisa, 

inmiddels ben ik mijn welkomskorting kwijt, maar is de kwaliteit nog steeds niet optimaal. 
Zeker na alle ellende afgelopen halfjaar vind ik dat T-mobile een financieel gebaar moet maken en nog korting moet geven. 

Groet

Nee, wij kijken met de speakers van de tv en draadloos (dat was de reden om voor T-mobile te kiezen, tv staat niet bij een internet-aansluiting). 

Reputatie 1

Beste Lisa,

Ik lees dat een medeklant is gecompenseerd voor het niet goed werken van de tv-app. Ik heb destijds ook om compensatie gevraagd, maar waar blijft dit?

 

nu is al anderhalve week onze internetverbinding waardeloos en kan ik automatisch dus opnieuw geen normaal tv kijken via de tv-app. Begin echt wel spijt van de overstap naar t-mobile te krijgen. Sinds april jl klant en heb in die tijd nog nooit zoveel storingen gehad!

Reputatie 7

Helemaal helder! Hartstikke bedankt hiervoor @dulkenhek. Ik heb dit meteen doorgespeeld naar mijn collega's. 

Hoi Lisa, ik kan begrijpen dat je bezig bent met “damage control” maar voorbeelden en tijdstippen geven helpen echt niet! Wat ik T-mobile aanraad is om zelf te app te gebruiken. Het is niet zo moeilijk om het probleem te vinden! Als het ons lukt dan lukt het jullie echt wel, Laat je klanten verder met rust en bied ze een alternatief. Open en eerlijkheid is nodig hier zolang jullie het intern nog niet hebben opgelosd! Ga er niet mee adverteren of zet er een schrijven dat het nog kinderziektes heeft! Klanten begrijpen best dat jullie deze app nog niet zolang hebben aangeboden. 

Ik ga me hier ook maar melden, sinds een aantal dagen op alle zenders audio die niet in sync is. Volgens mij is het begonnen na de laatste update van mijn Chromecast met Google tv. 

Het betreft alle zenders en alleen als ik de Android tv app van tmobile gebruik. Als ik de app op mijn iPhone gebruik heb ik dit probleem niet.

Hierbij ook een kort filmpje

 

Video

Hi Bert,

 

Dank voor de tip. Mijn configuratie is nog anders.

Glasvezel → converter → switch (voor het splitsen van tv en internet) → fritzbox 7590 → switch → TV.

M.a.w. de TV wordt via de kabel op het internet aangesloten en voorzien van een 1Gb data verbinding. Dat zou snel genoeg moeten zijn :-) 

Het probleem doet zich alleen voor bij het afspelen via de t-mobile app op de TV. Streamen van Netflix of vanaf mijn NAS is geen enkel probleem. Beeld en geluid lopen dan wel synchroon. Lijkt me dan toch dat dit veroorzaakt wordt door de T-mobile TV app en niet door de TV. Wel vreemd dat het op jouw TV wel goed werkt.

Evengoed bedankt voor de tip.

 

 

Reputatie 1

Goedemorgen,

 

mijn intentie was om een topic te openen met hetzelfde probleem, maar zag dat er al een topic was. Het is een wat ouder topic, maar ik vraag me af of de geboden oplossing inmiddels het probleem heet ft opgelost? 
 

Ik ervaar namelijk hetzelfde probleem: beeld en geluid lopen niet synchroon. Dit is voornamelijk met praatprogramma’s en live-tv. 

ik heb tussen de reacties gelezen over verbindingen en dergelijke, maar om eerlijk te zijn snap ik daar geen snars van 🫣

Wij hebben overigens ooo de Sony tv die de auteur heeft. De afstandsbediening hoort bij de tv. 
 

groetjes Nicolien

Tot nu toe nog steeds geen stabiliteit wat betreft het synchroon lopen van beeld en geluid. Soms gaat het goed, soms loopt het nog steeds uit elkaar. Wanneer krijgen we eindelijk een definitieve oplossing? Anders wil ik korting op mijn abonnement wegens wanprestatie. 

Reputatie 7

Hi @marcgweg, super dat je dit heldere voorbeeld kon doorzetten! Is het je toevallig gelukt om de antwoorden op de eerder gestelde vragen uit te pluizen? Ik dien namelijk graag een verzoek voor je in bij onze technische dienst om dit zo snel mogelijk te laten verhelpen. Lijkt het zich nog steeds vooral op NPO voor te doen of ben je ook andere voorbeelden op andere zenders tegengekomen? Merci voor de moeite.

Hi @Devz, heel goed dat je dit doorgeeft! Ik wil jouw voorbeelden en gegevens zo snel mogelijk doorzetten naar onze technische dienst, maar ik zie achter de schermen aan de hand van jouw e-mailadres dat je geen tv bij ons afneemt. Klopt dat? Dan zou je namelijk geen gebruik kunnen maken van de Smart TV App. Ik hoor het graag van je! 

Hi @Dennislittle, super dat je dit kon aanvullen - thanks! Ik heb het onderzoek geopend en hier heb je net ook een e-mail over gekregen ter bevestiging. Als je nog andere heldere voorbeelden tegenkomt, voel je dan vooral vrij om die door te zetten. Dan stuur ik die direct door naar mijn collega's. Ik ga het onderzoek goed in de gaten houden en hoop je snel te kunnen verblijden met de uitkomst. 

Reputatie 1

Hi allemaal, inmiddels is het issue met het beeld en geluid dat niet synchroon loopt op de commerciële zenders als een algemeen probleem gesignaleerd door onze technische dienst! Dus niet alleen jullie hebben hier last van. Het is nog steeds volop in onderzoek. Zodra ik een update met jullie kan delen over de oplossing, dan deel ik die hier meteen. Excuses dat dit al enige tijd loopt! 

Is er dan een compensatie mogelijk? Wij hebben namelijk geen tv-box en er is geen andere mogelijkheid om tv te kijken. 

Reputatie 7

Hi allemaal,

Het issue is nog steeds in ondezoek, maar ik kan een tijdelijke workaround met jullie delen: TV App geluid niet synchroon - work around | T-Mobile Community. Ik hoop dat dit ook bij jullie werkt. Alle credits aan user @RobbieJes: topper! Hopelijk komt de technische dienst snel met de eindfix.

Hi @Nielski, ik ben volledig met je eens dat dit zo snel mogelijk permanent verholpen moet worden! Merci dat je hier zelf ook een tip deelt die anderen ook kan helpen. Hopelijk werkt de bovenstaande workaround ook bij jou. Excuses voor het ongemak!

Reputatie 7

Hi @dulkenhek, heel goed dat je dit zo helder aangeeft! Excuses voor de latere reactie, ik zie dat de eerdere reacties tussen wal en schip zijn beland. Ik heb hiervoor direct één van mijn collega's van de technische dienst weer aan zijn mouw getrokken en een nieuw verzoek ingeschoten, want dit dient structureel te worden opgelost. Ik hoop echt dat ik zo snel mogelijk jullie teleurstelling weg kan nemen, want jij hoort juist met plezier de App te gebruiken. Ik ga dit de komende tijd weer voor je in de gaten houden en blijf je hier van updates voorzien. Als jij nog extra voorbeelden hebt van programma's inclusief de tijdstippen, dan voeg ik die graag toe aan het onderzoek. Ik ga mijn uiterste best doen om snel een update hierover binnen te krijgen, zodat we dit voor eens en altijd kunnen oplossen! 

Hi @GroenewoldJan, merci dat jij dit laat weten! Allereerst wil ik je laten weten dat ik jou graag via deze weg verder help, zodat je ook niet hoeft te bellen. Ook bij jou heb ik per direct weer via een nieuw verzoek laten weten aan de technische dienst dat dit issue nog steeds speelt. Ik blijf dit goed in de gaten houden, zodat ik alle updates kan delen. Dit moet zo snel mogelijk definitief worden opgelost, dus ik ben blij dat jij weer aan de bel hebt getrokken. Heb jij nog wat voorbeelden van programma's voor mij en tijdstippen waarop jij dit keek? Dat kan de technische dienst erg helpen bij het onderzoek! 

Hi @Eddy2022, ik had heel graag een andere ervaring gelezen! Ik ben het helemaal met je eens dat hier een oplossing voor moet komen, alleen helpen bepaalde voorbeelden de technische dienst heel erg om dit te verhelpen. Klopt het dat jij exact hetzelfde issu ervaart en dat het beeld en geluid niet synchroon loopt in de T-Mobile TV App? Als jij mij nog kan voorzien van voorbeelden van programma's inclusief de tijdstippen/datums dan zet ik dit ook gelijk door naar de technische dienst. Ik wil dat er zo snel mogelijk een oplossing voor dit probleem komt, dus ik hoor het graag van je! 

 

 

Bij het terug kijken van pnames loopt het beeld en geluid niet synchroon. Bij opnames van bijv xxx helpt het om de Zender Audio Codec op Dolby Digital (AC3) te zetten. Maar dan loopt het weer niet synchroon bij opnames van andere zenders. De Codec dan terugzetten naar Steroe, lost het voor die opname weer op. 

Maar uiteraard iedere keer wisselen van Zender Audio Codec is op z'n minst irritant.

 

Hebben jullie een permanente oplossing?

Ik ervaar ook dit probleem ( al vanaf het begin) en ben niet de enige. Ik vind het ronduit belachelijk dat een workaround via settings tv moet instellen om zoiets standaards als geluid gelijk met beeld te laten verlopen te corrigeren….   als ik in deze community rond kijk zie ik dat dit ook al MAANDEN door andere gebruikers wordt aangekaart en er maar geen verbetering in komt. Ook beeldkwaliteit met snelle beelden ( vnmlk voetbal)  is ondoenlijk om te kijken via de TV anywhere app op TV.  ( ook al MAANDEN bekend) 

 

daar moet je blijkbaar de resolutie terugzetten naar 800x600 om nog een beetje rustig beeld te krijgen……. ik ben dik tevreden over de glasverbinding en internet stabiliteit maar de decoders en TV anywhere app zijn echt verschrikkelijk.. Overal lees ik bij alle bekende problemen : de technische dienst komt snel met een fix of kijkt er naar, maar ik heb het idee dat T Mobile helemaal geen technische dienst heeft want er wordt helemaal niets gefixt….  nog 5 maanden dan ben ik van mijn contract af,…..

Probleem nog steeds niet opgelost. Net naar Eurosport gekeken, interview en pratende commentatoren volledig asynchroon!

Ook de andere commerciële nog steeds niet goed. 
Ik hoop ook dat de welkomskorting nog verlengd wordt, want we hebben nog steeds geen waar voor ons geld. 
 

Hi @Devz, bedankt voor het aangeven! Super dat je het zelf al hebt zien afnemen. Ik had gehoopt dat het euvel ook bij jouw ouders was verdwenen. Zodra het zich weer voordoet, wil ik vragen of je ouders dan het programma, de zender, het tijdstip en de datum kunnen noteren. Als jij dan vervolgens hun gegevens naar mij doorzet in een privébericht, dan kunnen we een onderzoek starten. Ik wil namelijk dat ze zonder problemen tv kunnen kijken! 

@Lisa 10-01-2023, 18:16, Nederland 1. Gebeurd eigenlijk wel op elke zender.

 

Zijn dagen dat het niet gebeurd(of dat ze het niet merken), maar is nu weer regelmatig terug.

 

Edit: Zit bijna dik 1 a 2 seconden tussen audio en video. 

 

Graag concrete oplossing, want dit is erg storend. Mn ouders denken aan overstappen.

Reputatie 7
Badge +9

@gertjb73 het veranderen van de Codec van Dolby Digital naar Stereo lijkt het te verhelpen. Een andere optie is nog om een rechtstreekse verbinding te realiseren, van het modem naar de TV Box. Dit zou ook nog wel eens het geluid kunnen aantasten.

Reputatie 7

Hi @GroenewoldJan en @dulkenhek, zoals jullie weten heb ik het onderzoek in de gaten gehouden! Ik heb de volgende uitkomst gekregen die ik graag met jullie deel. Er komt een nieuwe update aan voor de T-Mobile TV App op Android. Mijn collega's van de technische dienst willen dan ook afwachten of deze update ervoor zorgt dat jullie van deze problemen af zijn. Uiterlijk volgende week maandag is de update voor iedereen beschikbaar. Willen jullie mij die dag een seintje geven of de issues hiermee verholpen zijn? Ik hoop het! 😁

Reputatie 7

Hi @GroenewoldJan, merci voor jouw begrip! Super dat je deze tijd met de TV Box kunt overbruggen. 

Hi @Bertje36, top dat jij hier jouw reactie hebt geplaatst en deze tip met ons wilt delen! Fijn om te lezen dat de App bij jullie werkt zonder problemen. Ik zou alleen ook nog graag zien dat het issue dat jij omschrijft tijdens het zappen snel verdwijnt. Heb je de App ook al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Maak je daarnaast ook gebruik van externe audio apparatuur? Ik hoor het graag, zodat ik je hier nog bij kan helpen! 

Hi @Winters27, hartstikke goed dat jij je in dit topic meldt! Onze IT-afdeling is ontzettend druk bezig om dit issue op te lossen. Ook jouw gegevens voeg ik hier graag aan toe. Maak je toevallig gebruik van externe audio apparatuur? Ik geef je graag meer duidelijkheid, dus laat het gerust weten als er nog iets onduidelijk voor je is. Zou je nog kunnen aangeven welke praatprogramma's dit betreft en op welke zender? Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 7

Hi @Dennislittle, dankjewel voor de aanvulling en excuses voor de late reactie! Ik ga voor je aankloppen bij onze technische dienst om dit zo snel mogelijk op te pakken. Kun je hiervoor terugkomen op de onderstaande vragen? 

  • Welke afstandsbediening heb je? 
  • Wat is het besturingssysteem van de tv? 
  • Wat is de software versie? 
  • Welke versie van de Smart TV App heb je geïnstalleerd? 
  • Op welke datum is dit probleem begonnen? 

Dankjewel voor de moeite. We gaan dit fixen! 💪

Hi @SvenSt, heel goed dat je dit laat weten! Maak jij ook gebruik van externe audio-apparatuur? Zo ja, werkt het wel zonder problemen wanneer je deze apparatuur loskoppelt? Ik hoor het graag van je, zodat ik hier achteraan kan gaan. 

Reputatie 7

Hi @Dennislittle, ik hoop dat je een fijne week hebt tot nu toe! Graag wil ik bij je checken of je merkt dat de problemen de afgelopen dagen nog steeds zijn afgenomen? Mijn collega’s van de technische dienst zijn hier ook erg nieuwsgierig naar. Laat je dit aan ons weten als je hier tijd voor hebt? Merci! 😊

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Winters27, ik zou me graag willen mengen in dit onderzoek en deze conversatie, maar omdat Lisa hier al zolang mee bezig is, besteed ik dat graag aan haar expertise uit. Ze is er morgen weer. Ik zal haar een seintje geven!