Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!

Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!
Reputatie 7
Badge +8

 

 

De Odido Online TV App is naast de smart-tv apps voor Samsung, Android, Amazon Fire TV en Apple TV ook beschikbaar voor de LG TV!

 

Geen TV Box meer in huis, geen extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!

 


 

Update 18/3

Hi allemaal, zoals een aantal van jullie gemerkt hebben, is de nieuwe update van LG TV beschikbaar voor devices vanaf webOS3.5. De interface is inderdaad gelijk aan die van de Mediabox en is dus nieuw naar de versie voor Odido TV. De tests van de nieuwe versie zijn tot nu toe positief gevonden. We zijn uiteraard wel nog benieuwd naar jullie feedback mochten jullie toch nog iets tegenkomen of nog vragen hebben. Ik zie ze dan graag tegemoet! 😊

Odido Online TV app voor LG is momenteel nog niet beschikbaar voor alle modellen op webOS3.0. Deze ligt nog ter goedkeuring bij de leverancier. Voor nu kun je nog de T-Mobile TV app blijven gebruiken. Het gaat om de modellen: 32LH609V, 32LH595U, 32LH590U, 32LH585U, 32LH580U.

 

Waarom de LG TV app? 

  • Geen verplichte TV Box/Mediabox nodig
  • Je betaalt slechts € 12,50 per maand voor een TV abonnement
  • Geschikt voor LG smart-tv’s

Is mijn LG smart-tv geschikt? 

De Odido Online TV App is beschikbaar in de LG Store en te installeren op LG smart-tv’s met WebOS versie 3.0 of hoger (versies met de volgende chipsets uitgezonderd: WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R)). Dit is in principe voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Let op! De Odido TV app is alléén beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

Hoe controleer ik of ik de juiste versie WebOS TV heb?

  • Druk op de Instellingen knop van je afstandsbediening of open de instellingen in het Home-scherm
  • Ga naar Algemeen > Apparaten > TV-beheer > TV-informatie
  • Onder WebOS TV-versie zie je het versienummer staan

Installatie

  • Zoek in het menu ‘apps’ naar Odido TV
  • Kies ‘installeren‘
  • Open de Odido Online TV App
  • Log in met je TV-klantnummer en TV-pincode
Let op: De Odido Online TV App werkt alleen op Internet + TV van Odido-aansluitingen. 

 

 

FAQ

Hoe moet ik inloggen in de Odido Online TV App voor LG smart-tv’s?

Na het openen van de app kun je inloggen met de TV-inloggegevens. Deze zijn te vinden in Mijn Odido. Bij de eerste keer inloggen wordt gevraagd om een Avatar te kiezen voor het profiel en kun je wel/niet akkoord gaan met persoonlijke aanbevelingen.

 

Op welke apparaten kun je de OdidoTV app downloaden?

De Odido TV app is beschikbaar in de LG Store en te installeren LG smart-tv’s met WebOS versie 3.0 of hoger. In principe geldt dit voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Versies WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R) uitgezonderd.

 

Heb je geen LG TV? Wellicht kan je dan gebruik maken van onze andere smart-tv apps. Meer informatie hierover vind je in het Alles over de Odido TV app voor smart-tv's! topic.

 

Op hoeveel LG smart-tv's kan ik tegelijk kijken?

Je kunt op maximaal vier apparaten tegelijk genieten van onze Odido TV app. Ook kun je de app op maximaal vier apparaten registreren.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de Odido TV app op mijn LG TV?

Met de Odido TV app kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

Kan ik de Odido TV app ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is helaas niet mogelijk i.v.m. de rechten van contentaanbieders. Met de Odido TV app kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de Odido Online TV app, met een wereld aan programma’s en handige functies.

 

Hoe kan ik  de Odido TV app bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

 

Magic Remote
  • Sommige modellen van de afstandsbediening kunnen ook gebruikt worden in de ‘magic remote’ modus
  • De ‘magic remote’ modus is te activeren door de afstandsbediening te schudden of door te scrollen met het scrollwheel (zit in het midden van de navigatieknoppen). De ‘pointer’ verschijnt dan in beeld:
  • Met deze pointer kun je, net als met een muis op je pc, vrij bewegen in je scherm en elementen in het scherm aanklikken (met ‘OK’ knop / scrollwheel)
  • De ‘OK’ knop fungeert ook als scrollwheel om verticaal te kunnen scrollen
  • Om horizontaal te kunnen navigeren (bijv. door TV menu bladeren) verschijnen er in deze modus extra pijlen in het scherm die je kunt aanklikken. Hierdoor kun je alle functies gebruiken in deze modus.

 

Welke programma’s kan ik terugkijken met de Odido TV app?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box terugsturen. Dit regel je via Mijn Odido.

 

Waarom kan ik de Odido TV app niet vinden in de LG Store?

Check of je LG smart-tv de juiste WebOS versie heeft (3.0 of hoger met uitzondering van WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R))Dit geldt voor toestellen vanaf 2016. De Odido TV app is alleen beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

 


347 reacties

Hier ook het issue met het niet kunnen opstarten van de app als er al een andere gedraaid heeft.

 

Wat mij opvalt: volgens de LG store is de laatste update van de app van 10 september. Daarin is dit dus niet meegenomen? 

Ik vind dit níet chique van Odido / T-Mobile. Vermeld dan tenminste bij het uitzoeken/afsluiten van je abonnement dat er bij LG tv's nog issues kunnen optreden omdat het daar nog in de bèta zit. Nu verkoop je mij TV via een applicatie die niet voldoende werkt. Dan had ik beter alleen Internet kunnen afsluiten en voor NLZiet kunnen kiezen! Of voor TV via het kastje.

 

Voor nu is mijn workaround: via de browser naar Odido tv, zoals je ook op je pc zou doen. Pagina toevoegen aan favorieten en die hoger plaatsen op je homescreen. Nu hoef ik alleen pincode in te voeren om tv te kunnen kijken als ik eerst Spotify heb geluisterd of wat dan ook, in plaats van mn complete tv uit te zetten. Navigatie is wel een tikkeltje moeilijker, maar het is te doen.

 

Ik heb ook een LG tv. Een update naar een normale app zie ik voorlopig ook niet komen.

Wat is het beste of goedkoopste (in afwachting van een goede app voor LG) alternatief? TV Box van Odido, firestick, apple tv, etc.  

Reputatie 5

Ik heb ook een LG tv. Een update naar een normale app zie ik voorlopig ook niet komen.

Wat is het beste of goedkoopste (in afwachting van een goede app voor LG) alternatief? TV Box van Odido, firestick, apple tv, etc.  

 @Arthur H, het goedkoopste alternatief qua aankoop is een Chromecast. Hierop kun je dan de Odido app installeren (nieuwste versie Chromecast) en anders via de oudere versie naar toe streamen vanaf je telefoon. TV box van Odido kan ook, maar dan heb je te maken met een maandelijks abonnement. De TV box dient ook in het zicht te staan vanwege de afstandsbediening die via infrarood werkt.

Persoonlijk zou ik voor de Chromecast gaan, deze kun je namelijk multifunctioneel gebruiken.

Eigenlijk is het toch gewoon van de zotte dat een probleem (zwarte balken links en rechts) al aanwezig is sinds januari en nog steeds niet verholpen is. Ik ben overgestapt om o.a. 2 redenen: glasvezel en prijs, maar dit is toch echt bedroevend, inmiddels al 9 maanden verder 😒

Hey @makaveli29, dinsdag is de naamsverandering update doorgegeven. Voor een aantal tv merken duurt het wat langer voordat hij in de store is. Onder andere Samsung, FireTV en LG SmartTV. Nog een klein beetje geduld en dan kunnen jullie ook genieten van Odido TV! 

Hi @Tommie van Odido is er al wat meer duidelijkheid? De continue belofte van een nieuwe/verbeterde app is prachtig, maar het zou fijn zijn als die app ook beschikbaar komt...

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jan-WillemVB, welkom op onze Community!

Daar heb ik op dit moment nog geen concrete update over. Het komt wel steeds dichterbij, het zal niet heel lang meer duren. Later meer informatie hierover.

 

Reputatie 7
Badge +1

@Jan-WillemVB  Af en toe kijk ik even op dit topic of er al wat meer bekend is omtrent de update, aangezien Odido hoofdsponsor is van FC Utrecht zal de update waarschijnlijk gelijk vallen op de dag dat FC Utrecht kampioen van de Eredivisie is, om dit gelijktijdig te vieren.

Reputatie 3

Dus met andere woorden hij komt nooit : )

Reputatie 4

Als we daar op moeten wachten, als Pasen en Pinksteren op dezelfde dag vallen!

Reputatie 1

Ja, jammer dat het zolang duurt. Vooral die zwarte balken, dit zit er straks bijna aan jaar in. En het gekke is, even naar 720p en weer terug naar 1080p dan werkt het. Maar om dit elke keer te doen.. Misschien is LG trager dan andere partijen maar andere apps ontvangen wel regelmatig een update in de LG store.

Reputatie 7
Badge +1

Die vertraging ligt puur aan de aanbieder in dit geval Odido, net als andere partijen denk aan Samsung of Sony enz. hebben deze partijen voorwaarden waaraan updates moeten voldoen voor ze geplaats worden.

Ergens in reacties van Odido in dit topic is (tussen de regels door) te lezen dat al een aantal keren de updates door LG zijn afgekeurd omdat men niet voldeed aan de voorwaarden, zacht uitgedrukt.

Het opzoeken van de tv-gids op t-mobile app is nog steeds zeer omslachtig in vergelijking met de odido app op de fire tv stick.

Wordt hier nog wat aan gedaan? Wellicht via de gele knop zoals eerder werd voorgesteld?

Reputatie 7
Badge +8

Hi @wjbvrieke, er wordt achter de schermen hard gewerkt om de bediening van alle soorten devices op dezelfde manier vorm te geven en te laten functioneren. Het zal dan ook straks allemaal op dezelfde manier werken. Voor de zekerheid kun je jouw wens hiervoor ook hier delen: Wensen en suggesties | Odido community. Hier verzamelen we alle wensen en kan goed bijgehouden worden wat wel of niet mogelijk is en kan ons tv-team ook beter meekijken. 

Hoe zit het met een bepaald thema pakket? Ik heb begrepen dat die niet beschikbaar is op Android en tvos omdat google en Apple het verbieden.

 

 

Hoe zit dat bij LG?

Reputatie 7
Badge +1

Als u de app installeert op een LG tv zijn de beschikbare zenders gelijk aan welke via de box zijn te zien, inderdaad is het zo dat Google  en/of Apple providers verbiedt om erotische zenders via hun platforms te verspreiden.

M.a.w. dus met de Odido (T-Mobile) app op een LG geldt dat dus niet

Odido Online TV app voor LG is momenteel nog niet beschikbaar. Deze ligt nog ter goedkeuring bij de leverancier. Voor nu kun je nog de T-Mobile TV app blijven gebruiken.

 

 

De Odido Online TV App is naast de smart-tv apps voor Samsung, Android, Amazon Fire TV en Apple TV ook beschikbaar voor de LG TV!

 

Geen TV Box meer in huis, geen extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!

 

 

De LG TV app (bèta-versie) is nu beschikbaar voor jouw LG smart-tv. In de LG Store kan je de app vinden als bèta-versie. Omdat het platform van LG geen mogelijkheden heeft om de app uitgebreid te testen met eindgebruikers, kun je de app nu vinden met het bèta-versie label. De app is intern uitvoerig getest, maar we willen zeker weten dat de app op alle LG modellen goed werkt. Zodra deze testperiode voorbij is, wordt het ‘bèta-versie label bij de app verwijderd. 

 

Waarom de LG TV app? 

  • Geen verplichte TV Box nodig
  • Je betaalt slechts € 12,50 per maand voor een TV abonnement
  • Geschikt voor LG smart-tv’s

Is mijn LG smart-tv geschikt? 

De Odido Online TV App is beschikbaar in de LG Store en te installeren op LG smart-tv’s met WebOS versie 3.0 of hoger (versies met de volgende chisets uitgezonderd: WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R)). Dit is in principe voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Let op! De T-Mobile TV app is alléén beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

Hoe controleer ik of ik de juiste versie WebOS TV heb?

  • Druk op de Instellingen knop van je afstandsbediening of open de instellingen in het Home-scherm
  • Ga naar Algemeen > Apparaten > TV-beheer > TV-informatie
  • Onder WebOS TV-versie zie je het versienummer staan

Installatie

  • Zoek in het menu ‘apps’ naar Odido TV
  • Kies ‘installeren‘
  • Open de Odido Online TV App
  • Log in met je TV-klantnummer en TV-pincode
Let op: De Odido Online TV App werkt alleen op Internet + TV van Odido-aansluitingen. De app is nog een bèta-versie om te valideren of de Odido Online TV App goed werkt op alle type LG smart-tv’s

 

 

 

FAQ

Hoe moet ik inloggen in de Odido Online TV App voor LG smart-tv’s?

Na het openen van de app kun je inloggen met de TV-inloggegevens. Deze zijn te vinden in My T-Mobile Thuis. Bij de eerste keer inloggen wordt gevraagd om een Avatar te kiezen voor het profiel en kun je wel/niet akkoord gaan met persoonlijke aanbevelingen.

 

Op welke apparaten kun je de T-Mobile TV app downloaden?

De T-Mobile TV app is beschikbaar in de LG Store en te installeren LG smart-tv’s met WebOS versie 3.0 of hoger. In principe geldt dit voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Versies WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R) uitgezonderd.

 

Heb je geen LG TV? Wellicht kan je dan gebruik maken van onze andere smart-tv apps. Meer informatie hierover vind je in het Alles over de T-Mobile TV app voor smart-tv's! topic.

 

Op hoeveel LG smart-tv's kan ik tegelijk kijken?

Je kunt op maximaal vier apparaten tegelijk genieten van onze T-Mobile TV app. Ook kun je de app op maximaal vier apparaten registreren.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de T-Mobile TV app op mijn LG TV?

Met de T-Mobile TV app kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

Kan ik de T-Mobile TV app ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is helaas niet mogelijk i.v.m. de rechten van contentaanbieders. Met de T-Mobile TV app kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de T-Mobile TV Anywhere app, met een wereld aan programma’s en handige functies.

 

Hoe kan ik T-Mobile TV app bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

 

Magic Remote
  • Sommige modellen van de afstandsbediening kunnen ook gebruikt worden in de ‘magic remote’ modus
  • De ‘magic remote’ modus is te activeren door de afstandsbediening te schudden of door te scrollen met het scrollwheel (zit in het midden van de navigatieknoppen). De ‘pointer’ verschijnt dan in beeld:
  • Met deze pointer kun je, net als met een muis op je pc, vrij bewegen in je scherm en elementen in het scherm aanklikken (met ‘OK’ knop / scrollwheel)
  • De ‘OK’ knop fungeert ook als scrollwheel om verticaal te kunnen scrollen
  • Om horizontaal te kunnen navigeren (bijv. door TV menu bladeren) verschijnen er in deze modus extra pijlen in het scherm die je kunt aanklikken. Hierdoor kun je alle functies gebruiken in deze modus.

 

Welke programma’s kan ik terugkijken met de T-Mobile TV app?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box terugsturen. Dit regel je via My T-Mobile Thuis.

 

Waarom kan ik de T-Mobile TV app niet vinden in de LG Store?

Check of je LG smart-tv de juiste WebOS versie heeft (3.0 of hoger met uitzondering van WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R))Dit geldt voor toestellen vanaf 2016. De T-Mobile TV app is alleen beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

 

De beta app van T-Mobile heb ik al inmiddels al maanden geinstalleerd en blijft nog steeds zonder gids zonder info. T-Mobile heet inmiddels Odido. Echter de Odido app is er nog steeds is er niet voor diverse types LG tv's. LG tv's die ik helaas ook heb. Ik heb inmiddels op de LG tv's die ik heb een app geinstalleerd van een andere tv provider. Deze werkt gewoon via internet op mijn tv's. Ik kan terug kijken, heb een menu met info en kan ik alles mee doen wat Odido tot heden alleen maar beloofd. Omdat een Odido app voor mijn tv's (behalve die gebrekkige betaversie) niet werkt of aanwezig is kost mij de tv app van die andere TV provider nog eens 14,95 per maand. De vraag is dan ook simpel. Kan iemand mij uitleggen waarom Odido niet in staat is een behoorlijke app kan maken voor ALLE LG tv’s en die andere provider wel?     

“Het komt wel steeds dichterbij, het zal niet heel lang meer duren. Later meer informatie hierover.” Aldus Odido, al maanden… Transparantie over de LG app is ver te zoeken

Ik ben door de overname van Tweak van de CanalDigital app overgestapt op de T-Mobile Beta app op een LG WebOS 6.0 TV. De welbekende problemen die over dit fora onderwerp gaat zijn nog steeds hetzelfde:
1. De LG TV dient elke keer hergestart te worden als er geswitcht is naar een andere app.
2. De App laat zich niet als opstart app kiezen in het ‘Thuis Dashboard’

Het beeld lijkt wel iets beter als met CanalDigital en doet het zonder haperen. Ik wacht met smart op een goede Odido WebOS TV-AP. Ik heb geen zin om een extra kastje weer te moeten gaan installeren met nog een afstandsbediening.

Reputatie 3

Als het nog langer duurt dan denk volgend jaar maar weer over te stappen naar een andere provider

Waar ik al een aantal keer tegen aan ben gelopen is het volgende, je bent aan het tv kijken en tijdens het kijken ga je naar Web OS klik je vervolgens op het T-Mobile symbool reageert de app niet op het bevel.

De enige remedie is de tv uitschakelen en vervolgens weer inschakelen

Klopt is knap irritant 

Reputatie 7
Badge +1

Het blijft een onverklaarbaar raadsel waarom het Odido zelfs na bijna een jaar niet lukt om de app goed werkend te krijgen op een LG tv, op een Googletv Chromecast of Appletv maar ook andere tv merken werkt de Odido app wel, al of niet met problemen

Daarnaast blijft het vanuit de provider op dit topic net zo stil als in de prijzenkast van Oranje (heren voetbal) als LG de update al een paar keer heeft afgewezen, dan lijkt het me toch dat LG dan ook aangeeft om welke reden men de update afkeurt, en gaat men dit als beheerder van de app repareren.

Als het nog langer duurt dan denk volgend jaar maar weer over te stappen naar een andere provider


Dat is precies mijn gedachte. M’n Odido jaarcontract loopt ergens april af. En aangezien ik al vanaf het begin niet normaal tv kan kijken met die crappie LG app (stomme zwarte balken), lijkt mij ook een goed idee om maar weer over te stappen. 

Reputatie 3

Als het nog langer duurt dan denk volgend jaar maar weer over te stappen naar een andere provider


Dat is precies mijn gedachte. M’n Odido jaarcontract loopt ergens april af. En aangezien ik al vanaf het begin niet normaal tv kan kijken met die crappie LG app (stomme zwarte balken), lijkt mij ook een goed idee om maar weer over te stappen. 

Ja die van ons loopt in maart af

Hallo allemaal,

 

Ook ik heb het probleem dat als je een andere app opstart, de T-Mobile app niet meer wilt opstarten. Ik heb een oplossing gevonden die beter is dan de tv helemaal opnieuw starten:

  • Ga naar het home-menu.
  • Klik op de back-knop.
  • Er komt nu van onder een scherm met alle apps, inputs die je hebt geopend.
  • Kies de Odido-app en druk op het kruisje om die af te sluiten.
  • Nu kan je de Odido app weer opnieuw starten zonder de tv opnieuw op te starten.

Hopelijk werkt dit voor jullie ook.

Ik ben ook overgestapt van Tweak naar Odido, maar als dit met de tv app zo’n drama blijft dan ben ik ook zo weer weg..

 

de CanaalDigitaal app werkte perfect. Daarnaast herkende de TV dit ook als een app om TV te kijken waardoor ik deze bij inputs had staan en de tv deze optie onthield als ik hem weer aanzette. Iets wat bij de Odido (T-Mobile beta) app ontbreekt..

Reageer