Info

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Toon eerste reactie

673 reacties

Reputatie 7

Je bent een topper @Vomeij! Ik hoop dat deze tip het probleem als sneeuw voor de zon laat verdwijnen. Yes, helemaal super! 

Reputatie 2

Beste Lisa,

 

is er al wat meer bekent over mogelijke update.

ik heb sinds gisteren plots dat alleen de zender rtl 4 geluid niet synchroom loopt met het beeld. Erg irritant.

kijk nog steeds via Nvidia schield op een Samsung qled 65inch.

ik gebruik de app al een tijd nu maar vanaf dat ik hem gebruik tot nu geen update geweest. Daardoor krijg ik het gevoeld dat de app geen prio heeft bij tmobile.

 

Reputatie 2

Helaas te vroeg gejuicht ook hier wederom een gids welke niet wil laden.
Na een keer of wat de app opnieuw installeren werkt het dan weer even.

Reputatie 1

Goedemorgen!

 

Een heel aantal van de genoemde problemen ervaar ik ook. Sinds de aanschaf 15 april nog geen enkele dag fatsoenlijk tv kunnen kijken…

-de tv gids blijft zoals bij velen hangen

-de kwaliteit van het beeld wisselt sterk. Voornamelijk tijdens het zappen en opstarten.

-na ieder gebruik moet alles herstart worden, waardoor de tvgids ook weet verdwijnt

-sinds de aanschaf werken andere apps op de smart tv ineens ook minder goed

-internet valt regelmatig helemaal weg. Enige werkende oplossing is de modem helemaal opnieuw opstarten

-beeld en geluid zijn niet synchroon tijdens het live kijken via de app. Andere apps en terugkijken wel.

-tv: samsung: QE55Q80AATXXN

SERIE: 0HNK3HCRB02446Z

SOFTWARE: T-NKM2DEUC-1904.0,BT-S

 

Het zou fijn zijn wanneer bovenstaande problemen gerapporteerd kunnen worden en meegenomen kunnen worden in het vinden van een oplossing.

Met vriendelijke groet,

Annerieke 

Reputatie 7

Hi allemaal, ik heb goed nieuws omtrent het onderzoek met de ladende tv-gids! Mijn collega verwacht hier vandaag of morgen een update over binnen te krijgen. Zo is dit van de week in een meeting met de leverancier opnieuw besproken en is er om een concrete update gevraagd. Zodra mijn collega dit aan mij doorgeeft, dan deel ik dit meteen met jullie. 

 

Reputatie 2

Hi @Lisa ik heb nog steeds problemen met de dagelijks resetten waar ik eerder over schreef. De tip van het hart resetten werkt wel alleen moet ik hem iedere dag herhalen, dus helpt mij niet. Als ik de volgende dag de TV aanzet speelt deze het programma waar ik de vorige avond naar keek verder af. En dit was dan geen terugkijken geweest maar live TV. Kan je mij verder helpen? Positief punt, ik ervaar ook verbetering in de beeld kwaliteit.

Reputatie 5
Badge

De afgelopen week lijkt het beeld van via de app een stuk beter, is er iets veranderd?

Ik heb alleen nog problemen met het Dolby geluid. Deze geeft hikups op de RTL zenders.

Als ik de app afsluit en weer opstart is het geluid weer goed, maar schakel ik over naar een andere RTL zender dan zijn de hikups er weer.

 

 

Reputatie 7

Hi @Zwolly68, heel goed dat jij je hier ook meldt! Kan je aangeven welke afstandsbediening jij gebruikt? Dan zorg ik dat jij ook aan dit onderzoek wordt toegevoegd. Hoe meer voorbeelden, hoe beter. Er is nog geen concrete update gerold uit het onderzoek wat momenteel loopt, maar mijn collega's van de IT-afdeling zijn hier al enige tijd druk mee bezig. Ik blijf dit goed in de gaten houden! 

Na wat kijken op het T-mobile forum kwam ik hier.

Blijkbaar draaien all mijn Android tv apparaten op de oude versie.

1.2.738 Geüpdatet 26 okt. 2021.

Nu wou ik deze versie eens proberen maar dat werkt niet.

Ik heb op de Nokia Android box de oude verwijderd.

En via link https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tmobile.tv.nl de nieuwe geïnstalleerd.

Wat blijkt de oude versie komt er op te staan.

Mijn vraag kan hier het apk bestand gedeeld worden.

Dan kan ik de app er zelf op zetten.

 

Reputatie 7
Badge +8

@AdriO Je kunt het geluid niet in de app aanpassen, omdat dit een app op de tv is ipv externe apparatuur dat je eraan hangt zoals met een TV Box. Je kunt dan het geluid op jouw eigen tv instellen in de instellingen van de tv zelf naar dolby/stereo. 

@Zwolly68 Dank je wel voor het laten weten! Ik ga dit terugkoppelen in het onderzoek, hopelijk hebben we snel een nieuwe update.

Hoi @Shulaf, ik wil dit graag voor je doorzetten naar de techneuten! 😊 Hiervoor heb ik wel nog wat informatie nodig:

-Welke afstandsbediening gebruik je?
-Als je ook TV Boxen hebt, vermeld hier dan de MAC-adressen:

-Wat is het merk van de TV?
-Welk type TV heb je? (bijv UHD50WLK, dit kan je achterop de TV vinden)
-Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit is te vinden bij de instellingen van de TV (Let op: dus niet de app!)
-Wat is de software versie?
-Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over)
-Bij welke zenders doet het probleem zich voor?
-Op welke datum en tijd deed het probleem zich voor?
-Doet hetzelfde probleem zich ook voor bij andere apparaten? (bijv TV-Box)
-Ben je verbonden met een T-Mobile Thuis netwerk?

 

Groetjes, Ishana

Goedenavond Ishana,

Bedankt voor je snelle reactie, helaas kon ik niet eerder reageren.

 

Ik gebruik de Apple TV 4K (laatste versie) met IOS 16.5 ik heb geen smarttv app LG wordt niet ondersteund. Het probleem is in de zenderlijst als je op een zender staat pijltje naar rechts nog eens pijltje naar rechts op de remote en dan crasht hij ik kan dus geen zender selecteren. Het probleem is er altijd. Ik ben verbonden met het T-mobile netwerk. Heeft altijd gewerkt en na de laatste storing niet meer. Gewone Tv box en Android hebben dit niet. Is denk ik AppleTv gerelateerd. Graag een oplossing we kunnen nu niet zappen:(

 

 

Reputatie 7

Hi @Jlinders82, top dat je dit aansnijdt! Super dat je gelijk meerdere informatie deelt. Ervaar jij een minder scherpe kwaliteit of ook beeld dat bijvoorbeeld vastloopt? 

Ik hoor graag van je of jij de App al eens hebt verwijderd en opnieuw hebt geïnstalleerd. Zo ja, dan kan het voor Android ook helpen dat je de bitrate aanpast bij de zenderinstellingen. Het kan helpen om deze lager te zetten. Zou je dit eens willen uitproberen en willen laten weten of dit heeft geholpen? 💪

 

Ik ben er al uit.

Heb mezelf aangemeld als beta tester.

Update staat er op.

 

Reputatie 7

Hi @loekb, heel graag gedaan! Oeh goede vraag, dat heb ik voor de zekerheid toch even nagevraagd. Ik laat het aan je weten als ik hier een reactie op terug krijg. Maak er een mooi weekend van!

Yay, super dat het is gelukt @Dinogril! Heb jij al geprobeerd om de App te herstarten? Mocht dat geen verschil uitmaken, dan raad ik aan om de App te verwijderen en opnieuw te installeren. Merk jij nu een verbetering? Ik hoor het graag en maak er een fijn weekend van! 

Reputatie 7

Helemaal super @Fishermann en graag gedaan! Mocht jij nog andere vragen hebben, stel die dan ook gerust. 

Hoi! Ik heb sinds vorige week maandag mijn nieuwe modem in gebruik en daarmee ook de draadloos TV app. Fijne app en ook fijn dat nog maar 1 afstandsbediening nodig is. Helaas kan ik nog geen info vinden over storingen van de app, vandaar dat ik hier mijn vraag stel. De app werkt niet 100% terwijl mijn tv wel geschikt is: het beeld van de zender, of Netflix serie, of YouTube video valt vaker op zwart. Het gekke is dat ik wel nog geluid heb en de ondertiteling zie. Ook het overzicht in Netflix of YT zie ik gewoon, alleen het beeld van wat ik afspeel is zwart. Hoe komt dit en wat kan ik er aan doen? Let wel: ik zit er niet op te wachten elke dag de tv of het modem uit het stopcontact te halen voor een reset. Als de enige oplossing blijkt om toch de tv box te gebruiken, dan heb ik hiervan een nieuwe nodig. Ik heb nu nog de box van jullie voorganger (Vodafone). 

Alvast bedankt voor de hulp!

Reputatie 2

De beeldkwaliteit is minder, geen last van vastlopers. Ik heb de app indd aleens verwijderd. Hoe pas ik de bitrate aan dan?

Reputatie 2

Hoi Lisa,

Ik heb geen last van vastlopers alleen de kwaliteit is slechter. Ik heb de app uiteraard al verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Wat mij wel opvalt en wat jullie denk k kunnen aanpassen is als je de kwaliteit verandert naar 1080 en je sluit de app daarna en start m weer opnieuw dan springt de kwaliteit automatisch weer op auto. Miss n tip om iets in te bouwen dat hij de kwaliteit onthoud. Hoe pas je de bitrate dan aan?

Reputatie 1

Hoi T-Mobile,

Ik ben een nieuwe klant, en wil de T-Mobile TV App gebruiken, zonder TV Box. De inloggegevens worden geweigerd (‘onjuist’), maar dezelfde gegevens werken wel in de TV Anywhere app.

Net als in jullie screenshot staat bij mij “Registreer je TV box...” (etc) maar voor de TV App heb je toch geen TV Box nodig?

Ik gebruik een Nokia Streaming Box 8000, met Android TV 10.

*Update* ik was wat te snel met posten, zag te laat dat de TV App alleen over T-Mobile internet werkt (anders dan TV Anywhere). Geen probleem meer :grinning:

Reputatie 4

Kan ik de odido tv app ook gebruiken onder lineage os?

Mijn samsung tab s5e is nogal traag sinds android11 dus ik wil Lineage OS gaan proberen. Maar werkt de odido tv-app dan nog? En netflix? Hopelijk heeft iemand wat praktijkervaring hiermee

Reputatie 7
Badge +15

@mako 

T-Mobile TV werkt alleen via een T-Mobile internetverbinding, heb je de Zyxel al binnen en werkend internet?

Reputatie 7
Badge +8

@Zwolly68 Zojuist ook weer terugkoppeling van de leverancier gehad. Zij vragen het volgende naar aanleiding van jouw bericht hierboven: als je de tv app opnieuw opstart en dan gelijk op de home knop drukt, komt het probleem dan altijd voor?

Ik hoor het graag zodat ik dit weer terug kan melden. Bedankt! 😁

Reputatie 5

Nadeel is wel dat je per zender de bitrate in de Android app moet aanpassen en na zappen dit is vergeten dus moet je elke keer opnieuw doen...

Reputatie 2

@Demi Nee niet altijd, er is totaal geen pijl op te trekken soms werkt het zoals verwacht en soms niet.

Reputatie 7
Badge +9

@Shulaf kan je de app verwijderen en opnieuw installeren?

Ook ben ik benieuwd, als je gebruik maakt van Apple TV, welke afstandsbediening je gebruikt. Hoor het graag!

Reageer