Info

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Toon eerste reactie

673 reacties

Reputatie 2

Hi @henkka, check! Daar heb ik hierboven uitgebreid op gereageerd, dus weet dat wij jouw punten zeker ter harte nemen. Ik had gehoopt dat jij dit ook zo ervaarde! Vrijdag kom ik hier terug op het issue van de TV-gids die blijft draaien in de Smart TV App, omdat wij dit nogmaals gaan aansnijden bij onze tv-meeting. Zoals ik eerder aangaf, vind ik het juist hartstikke goed dat jij hier jouw feedback deelt, zodat ik dat kan doorzetten. 

@Lisa: We zijn inmiddels 2 maanden verder en er is  nog geen enkele update geweest. Het zal duidelijk zijn dat het probleem er natuurlijk nog steeds is. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit voor T-Mobile geen enkele prioriteit heeft.

@Shulaf kan je de app verwijderen en opnieuw installeren?

Ook ben ik benieuwd, als je gebruik maakt van Apple TV, welke afstandsbediening je gebruikt. Hoor het graag!

Heb de app verwijderd en opnieuw zonder succes helaas, de afstandsbediening die ik gebruik is de zilveren met zwarte knop.

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Lisa  Met TV Anywhere’ heb ik bij de zender van de maand nooit ondertiteling echter als ik op TV kijk via de Box is er wel ondertiteling. 
Zou iemand dat kunnen oplossen?! 
  
Alvast hartelijk dank.

 

Reputatie 7

Hi @ThijsK95, hartstikke goed dat je dit laat weten! Super rot om te lezen dat er een extra probleem is bij gekomen. Ervaar je dit probleem met het geluid ook als je de soundbar loskoppelt? Heel fijn dat je de functie ‘media tunneling’ hebt gevonden en dat dit het probleem aanpakt. Deze functie levert op sommige toestellen een prestatieverbetering op omtrent het geluid en ik ben blji dat dit voor jou geldt. 

Ik kan me jouw reactie omtrent de feedback voorstellen, maar weet dat wij alles meenemen dat wordt doorgezet. Zo speel ik het naar onze tv-specialisten en bespreken zij wat er op ons zogenoemde improvement sheet terechtkomt. Dit zijn alleen niet altijd punten die op de korte termijn kunnen worden aangepast. Kan je aangeven welk punt jij voor nu het meest belangrijk vindt? Dan kan ik voor je polsen of ze een tijdsindicatie kunnen meegeven van wanneer dit wordt verbeterend. En blijf het vooral aangeven als je nog op nieuwe punten komt, dat waarderen wij enorm. Ook heb ik voor je nagevraagd wanneer wij een update van de Smart TV App kunnen verwachten. 

Ik kan je gelukkig al wel vertellen dat het punt dat jij aanstipte over het altijd terug gaan naar Nederland 1, ook opviel bij één van onze tv-specialisten. Zij kon zich dan ook helemaal in jouw feedback vinden en dit staat hoog op onze improvement sheet. 

Hi @rkatoele, bedankt voor deze feedback! Top dat je zo met ons meedenkt. Zou je kunnen uitlichten hoe jij de werkwijze precies anders zou willen zien en wat kleine foutjes zijn? Dan kan ik dit als concrete feedback doorzetten naar onze tv-specialisten. Thanks!

Hi @Fibre, ik heb de vraag omtrent de update uitstaan bij mijn collega's! Dit is bij mij nog niet bekend namelijk. Gelukkig kan ik je wel laten weten dat vrijdag de eindfix wordt uitgevoerd voor het synchronisatie probleem. Ik hoop dan ook dat je vrijdag in de loop van de dag weer probleemvrij bent. Houd je ons hiervan op de hoogte? Zodra ik een antwoord heb op mijn vraag, dan laat ik dat gelijk weten. 

Reputatie 7
Badge +16

@ZwarteParel en @rhfwillems Op dit moment zijn er nog geen concrete updates waar ik jullie mee kan verblijden. Wel weet ik dat het er echt aankomt. Ik weet niet waarom eind 2022 precies genoemd is, maar dit was inderdaad een potentiële streefdatum of tijdsindicatie. Zodra er meer bekend is, deel ik dit gelijk met jullie.

Reputatie 5
Badge

Hallo @Lisa,

Ik durf het bijna niet zeggen, maar helaas heeft het nieuwe modem met de media converter het probleem  met het hikkende geluid bij de RTL zenders niet opgelost 😬

 

Reputatie 7
Badge +9

@Shulaf erg vreemd dat de app crashed. Heb je de laatste software update gedaan van de Apple TV?

We hebben wel een app voor LG, deze is alleen nog in beta. In dit topic lees je daar meer over: 

 

 

De Odido TV app is er eindelijk voor de LG WebOS TV's! Geïnstalleerd en werkt uitstekend, fijner dan de oude T-Mobile app. De favoriete kanalen zijn keurig mee gemigreerd.

Beeldkwaliteit lijkt hetzelfde te zijn; had gehoopt dat de kwaliteit omhoog zou gaan (kom van kabel/Ziggo TV af).

Ook het probleem dat je niet de T-Mobile app opnieuw kunt starten als je een andere source gebruikt tussendoor is verholpen: de Odido TV app werkt gewoon bij source-wissel.

 

De (hardware) TV-boxen gaan definitief de deur uit 😁

 

TV: LG OLED55G336LA, WebOS 8.3.0-1503

Reputatie 7
Badge +8

Hi allemaal, We gaan de Samsung TV app terugzetten naar de oude versie voor bijna alle toestellen uit 2021, 2022 en 2023 door het aantal bugs dat de nieuwe update meebracht. Ik verwacht dat het terugzetten zo al gebeurt. We behouden de app wel voor bepaalde groepen waarin "The Frame" zitten om te voorkomen dat de app op deze modellen helemaal niet meer werkt. 

Waarom wordt de update niet teruggedraaid voor 2019 modellen?

Ik zie wel potentie in de nieuwe app, maar een paar dingen zijn echt te storend.

1. Ontzettend traag zappen

2. Ch. Knop op de Samsung one remote wordt niet meer gebruikt. Voorheen was dit tv gids.

3. Terugspoelen werkt niet intuïtief. Omdat de snelheid te langzaam oploopt duurt het ontzettend lang om een paar minuten terug te spoelen. Het is heel moeilijk om een naar een specifiek stuk terug te spoelen. Als je stopt begint hij namelijk weer zeer traag. 1 min terugspoelen duurt volgens mij 6 a 7 seconden.

4. Als ik naar de tv gids wil en favorieten dan moet ik 7x(!) drukken voordat ik daar ben. Waarom niet meteen naar je favorieten tv gids. Of tenminste een optie dat je een default kan kiezen.

5. Hetzelfde geldt als je naar rechts drukt. Dan kom je standaard in de lijst met alle zenders ipv meteen in je favoriete lijst.

6. Pauze knop wordt niet meer gebruikt op de Samsung one remote.

7. Nu worden er dus 2 knoppen niet meer gebruikt op de Samsung one remote. Ch. knop en Pauze knop. Best wel zonde dus. De oude knoppen indeling vond ik beter

Ch. Voor de tv gids

Pauze knop voor pauze (duh)

 

Hear, hear! Perfect verwoord. Ook op de 2019 modellen van Samsung is de nieuwe app een ramp! Snap echt niet hoe deze app binnen Odido is goedgekeurd. 

Reputatie 5

Ik weet niet wie er test bij Odido, maar de settings knop op de afstandbediening is gekaapt door de app en nu kan ik tijdens gebruik van de nieuwe Samsung tv app niet meer in het menu van mijn tv komen. Er onhandig als je de geluidsinstellingen even wilt aanpassen (voor bijv. een koptelefoon).

Hi allemaal, We gaan de Samsung TV app terugzetten naar de oude versie voor bijna alle toestellen uit 2021, 2022 en 2023 door het aantal bugs dat de nieuwe update meebracht. Ik verwacht dat het terugzetten zo al gebeurt. We behouden de app wel voor bepaalde groepen waarin "The Frame" zitten om te voorkomen dat de app op deze modellen helemaal niet meer werkt. 

Dat verklaart de boel. De nieuwe werkte prima op onze Samsung. Betere GUI dan de oude. Nu helaas weer de oude….. graag snel weer updaten. 

Reputatie 3

Hi allemaal, We gaan de Samsung TV app terugzetten naar de oude versie voor bijna alle toestellen uit 2021, 2022 en 2023 door het aantal bugs dat de nieuwe update meebracht. Ik verwacht dat het terugzetten zo al gebeurt. We behouden de app wel voor bepaalde groepen waarin "The Frame" zitten om te voorkomen dat de app op deze modellen helemaal niet meer werkt. 

De nieuwe app werkte veel prettiger, betere GUi, minder vastlopers, hoop dat de nieuwe gauw terugkomt.

BTW ik heb The Serif.

Hi allemaal, We gaan de Samsung TV app terugzetten naar de oude versie voor bijna alle toestellen uit 2021, 2022 en 2023 door het aantal bugs dat de nieuwe update meebracht. Ik verwacht dat het terugzetten zo al gebeurt. We behouden de app wel voor bepaalde groepen waarin "The Frame" zitten om te voorkomen dat de app op deze modellen helemaal niet meer werkt. 

Ik heb een samsung “the frame” qe75LS03BAUXXN. Sinds een paar dagen werkt de app (na de update) zeer slecht. Programma’s blijven hangen, spoelen gaat vaak moeizaam.

app opnieuw geinstalleerd, maar krijg dus nog steeds de “defecte” versie. De vorige versie deed het prima. Waarom kan deze voor the frame niet teruggedraaid worden?

 

 

Nu weer de nieuwe versie ( v2.0.3583 ) deze morgen???

Werkt goed trouwens 🤔

 

Ook bij de 2019 modellen werkt het slecht. Ik heb een 2019 model qe65q70r. Zelfde problemen. Traag zappen en slecht beeld de eerde 10 seconden. 

Reputatie 2

Ik heb hetzelfde probleem als BDortmans. Zappen naar verschillende zenders geeft zwart beeld maar wel geluid. App gedwongen stoppen heeft geen zin, opnieuw installeren ook niet. Nieuwe philips tv uit ,2023 met nieuwste versie van Google TV

Hier ook hetzelfde. Wat bij mij helpt is de tv uit en gelijk weer inschakelen. Dan heb je gewoon weer beeld.

Reputatie 5

Pfff, probeer eens een opname die nog bezig is te kijken. Dan stopt deze elke keer op het moment dat het punt is bereikt dat je de opname starte, toen dat was.

Als dat 5 minuten in de toekomst is moet je dus elke 5 minuten de opname opnieuw starten om weer verder te kijken. 

Ik wil ook gewoon de oude app. terug op mijn oudere Samsung tv.

 

Het duurt ook tientallen seconden voordat het beeld in hoger resolutie komt. Ik zit op een gigabit lijn...

Reputatie 5

@Demi van Odido Wat is nu de bedoeling? Elke paar dagen oude, nieuwe, oude, nieuwe app? Begint nu wel irritant te worden. Moet elke keer weer anders navigeren. Daarbij heb ik met de oude app nooit problemen gehad en de nieuwe al 3 keer een verstoring.

Deze week de opneemfunctie geactiveerd. Geen idee hoe ik mijn opname terug kan kijken. Ik heb een nieuwe Sony tv waarvan de afstandsbediening werkt maar het knopje rec list geeft niet thuis. Hoe los ik dat op?

Tom

Ook hier een ontevreden klant na de wijziging in de app voor de TV.  De tv gids knop werkt niet meer, play/pauze knop ook niet, het zappen is vele malen trager geworden, je kan met de 'terug' knop niet meer switchen tussen twee kanalen. 

 

Het is er niet logischer op geworden.

 

Kan de oude app weer terug komen of in ieder geval de functionaliteiten weer onder de knop waar ze horen?

 

We hebben een Samsung QE49Q70RALXXN met de one remote.

 

 

@MarfD: Ik kreeg net een update voor mijn 2019 model Samsung. Dus niet voor de app zelf maar de software/firmware van de tv. Bij mij lijkt dit het probleem van het trage zappen zo goed als op te lossen en de tijd van het blokkerige beeld minstens te halveren. App lijkt nu voor mij in ieder geval werkbaar. Even los van de onhandige interface en de niet werkende pauze knop op de afstandsbediening natuurlijk.

Ben benieuwd of jij deze update ook hebt gehad en of jij hetzelfde ervaart.

Reputatie 7
Badge +8

Hi allemaal, ik heb zojuist een belletje gehad van ons tv team om te bespreken hoe dit nou precies zit. Het blijkt dat voor een aantal modellen wel en niet Frame model in dezelfde modelgroep zitten, waardoor de versie/update niet teruggedraaid is. Ik heb gevraagd of dit op specifieke modellen mogelijk gemaakt kan worden, maar voor nu kan het echt alleen per groep. Wel gaan ze kijken of dit mogelijk gemaakt kan worden in de toekomst.

Nu staan we dus voor de keuze om voor alle modellen uit bouwjaar 2021, 2022 en 2023 de update terug te draaien. Dit betekent wel dat voor een aantal klanten met de Frame waar de app eerst helemaal niet op werkte en nu wel, dit ook wordt teruggedraaid. De bugfix die nu getest wordt, kan namelijk nog minimaal 2 weken duren voor deze uitgerold wordt. We zijn aan het inventariseren of er meer klachten zijn na de update dan voor de update. Morgen willen we de knoop doorhakken om de versie terug te draaien. Ik kom dan hier bij jullie terug zodra hier meer duidelijkheid op is. 

Reputatie 5

@Demi van Odido Aangezien we geen testers van Odido zijn zeg ik, draai het bij iedereen terug. Dan kunnen jullie een half jaar of een jaar goed testen en daarna, als alle problemen eruit zijn, uitrollen naar de klanten.

Hi allemaal, We gaan de Samsung TV app terugzetten naar de oude versie voor bijna alle toestellen uit 2021, 2022 en 2023 door het aantal bugs dat de nieuwe update meebracht. Ik verwacht dat het terugzetten zo al gebeurt. We behouden de app wel voor bepaalde groepen waarin "The Frame" zitten om te voorkomen dat de app op deze modellen helemaal niet meer werkt. 

Dat verklaart de boel. De nieuwe werkte prima op onze Samsung. Betere GUI dan de oude. Nu helaas weer de oude….. graag snel weer updaten. 

Hoe kan je de oude app weer installeren ? Want ik heb samsung tv uit 2023 en heeft problemen met schakelen naar andere kanalen freeze het beeld 

Reageer