Info

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Toon eerste reactie

672 reacties

Reputatie 2

Hallo dit gaat om en TCL TV 43C643 is ook in BETA>

Bedankt. Bijgaand een foto van de foutmelding. Geeft dat een clue om dit op te lossen?

Reputatie 5

@Maddy9NL Je klantnummer en pincode kun je terugvinden in de odido klantomgeving of app. Let wel op dat als je de pincode wijzigt, dit niet doorkomt in de klantomgeving en app. Daar blijft de oude pincode staan.

 

En je tv moet wel op een odido internet verbinding aangesloten zijn. Anders werkt het niet en krijg je ook deze foutmelding.

Reputatie 5
Badge

Oh en nog een grote ergernis. Als ik via begin gemist kijk naar bijv. Rtl4 en bijv. op gids of per ongeluk een ander knopje klik dan kan ik vaak niet meer terug naar de plek waar ik aan het kijken was. Bij de publieke omroep is dat niet erg want ik kan dat programma opnieuw starten en naar het goede punt spoelen, maar bij de commerciëlen mag dat niet. Ik heb maar 1/3 van het rtl4 debat gezien zondag, want ik ga niet alles inclusief reclame opnieuw kijken. Bij ziggo kun je terug naar waar je gebleven was, maar odido tv heeft dat niet. Komt dat nog? Of is er een andere manier?

 

Dat is ook onze ergernis. De TV App werkt hier prima op een Sony TV, maar dat je bij veel zenders niet kan terugspoelen is erg vervelend.

Ook wordt niet onthouden waar je bent gebleven met terugkijken. Dus als je later verder wilt kijken moet je weer helemaal opnieuw beginnen.

Misschien dat de ontwikkelaars van de TV App hier iets aan kunnen doen?

Hallo , 

ik ben sinds vandaag ook TMobile thuis klant geworden , maar loop nu tegen het probleem aan dat de TMobile tv app niet reageert op mijn AB ,Ik heb gebruik de app icm een Nvidia Shield tv .Nu lees ik dat er een Beta app moet gebruiken maar waar kan ik deze vinden ?

Reputatie 7
Badge +8

@Mark-DenHaag Ik begrijp zeker je punt. De uitrol van de Samsung TV update is vroeger gedaan dan gedacht. Dit kwam ook bij ons onverwachts moet ik eerlijk bekennen. Ik ga bij ons tv team na of ik hier alsnog een topic aan kan toewijden met meer informatie. Hopelijk geeft dit inderdaad dan meer informatie voor in ieder geval hier op de Community. Mocht je voor in de tussentijd in ieder geval al vragen hebben over bepaalde functies, stel deze gerust!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @burekap, dat is vreemd omdat TCL een Android tv is. Zou je hier een foto van kunnen maken? Dan zal ik het voor je doorzetten! 

Zijn er meer gebruikers die sinds de update van Apple TV bepaalde knoppen in de app niet meer kunnen gebruiken? 


Ik heb 2 appel tv’s een 4k uit 21 en 4k 22. Beide bedraad aangesloten. Zodra ik op een knop druk zoals ‘’terugkijken of favoriete zenders’’ vliegt de app eruit en moet ik hem opnieuw opstarten. Wij kunnen met de app niet meer opnemen of terugkijken. Ook de app op onze sony android tv heeft dezelfde kuren, dus het lijkt iets in de app zelf zijn. 

Klantenservice gebeld, filmpje gemaakt en doorgemaild maar geen reactie meer mogen ontvangen.

Benieuwd of er meer mensen met dezelfde problemen zijn.

Reputatie 5
Badge

Zijn er meer gebruikers die sinds de update van Apple TV bepaalde knoppen in de app niet meer kunnen gebruiken? 


Ik heb 2 appel tv’s een 4k uit 21 en 4k 22. Beide bedraad aangesloten. Zodra ik op een knop druk zoals ‘’terugkijken of favoriete zenders’’ vliegt de app eruit en moet ik hem opnieuw opstarten. Wij kunnen met de app niet meer opnemen of terugkijken. Ook de app op onze sony android tv heeft dezelfde kuren, dus het lijkt iets in de app zelf zijn. 

Klantenservice gebeld, filmpje gemaakt en doorgemaild maar geen reactie meer mogen ontvangen.

Benieuwd of er meer mensen met dezelfde problemen zijn.



Hier een Sony Android TV met de App, maar werkt hier goed, van wanneer is die laatste update op je TV?

Reputatie 2

Hey @burekap, dat is vreemd omdat TCL een Android tv is. Zou je hier een foto van kunnen maken? Dan zal ik het voor je doorzetten! 

Hi Als het goed is daar een foto van de tv met Beta afbeelding.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @burekap, ik zie geen foto staan. Zou je die opnieuw willen delen? 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Steen89, welkom op onze Community!

Dat klopt inderdaad, na de nieuwste update van iOS 17.2 zijn er een aantal bugs ontdekt. We zijn hiermee bezig en als er een update over is zal dit in dit topic gedeeld worden: 

 

 

Reputatie 2

Hallo Tommie een vrouwelijke collega van jou heeft de foto die heeft ze gestuurd naar de Technische dienst?

@Teresa van Odido

Ook ik ben onaangenaam verrast door de nieuwe look van de App. 

Ik heb een Samsung TV en maak gebruik van de One Remote. TV is slechts een paar jaar oud. 

 

Belangrijkste problemen die ik ervaar: 

 

- Knopje CH werkt niet. In vorige app versie kon je daarmee heel makkelijk naar Gids. In de nieuwe app moet je eerst omhoog selecteren en dan weer omhoog en dan naar gids. (3-4 handelingen ipv 1 druk op de knop)

- Volgende of vorige dag in de gids is helemaal niet mogelijk via de One Remote daar de knopjes << >> niet bestaan. In de vorige versie app kon je door middel van de kleuren knop door de gids heen scrollen. 

- Pauze/play knop werkt niet meer. In voringe versie app kon je het programma dat je keek pauzeren/afspelen. Nu moet je eerst omhoog of omlaag selecteren en vervolgens naar pauze in het menu gaan. Ook omslachtig daar de One Remoten wel een pauze/play knop heeft.

 


Ik sluit me hier helemaal bij aan. Net over van de T-Mobile app naar Odido en dit is zeker geen vooruitgang! Daarnaast problemen met de Zyxel T-56 (gepost in ander topic). Lijkt erop dat ik de bedenktijd van 2 weken niets eens ga halen…

 

  • Welke problemen ervaar je met de Odido TV App? Zie bovenstaand
  • Welke afstandsbediening gebruik je? Samsung One remote
  • Wat is het merk van de TV (type, model en bouwjaar)? QE75Q70RALXXN
  • Wat is het besturingssysteem van de TV? Je kunt dit vinden bij de instellingen van de TV. T-MSMDEUC-1406.4
  • Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd? 2.0.3583
Reputatie 7
Badge +9

Dan zullen we het moeten afwachten @burekap. Zonder die foto kan ik zelf niks namelijk maar gelukkig is het al doorgezet! 

Hoi, Ik kijk sinds vandaag via de TV app. Aansluiten via WIFI ging superrrsnel. Toch een korte vraag:
Als ik mijn tv (samsung android) aanzet, gaat ie eerst zoeken naar een verbinding..
Ik moet dan handmatig in het menu onderaan de Odido TV app aanklikken op tv te kunnen kijken.
(Bij mijn vorige provider, onthield de TV dat ik via een app kijk).
Kan dit niet handiger?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MarfD, we hebben alleen de 2019 en 2020 modellen niet teruggedraaid omdat hier de minste issue's op waren en de app gewoon moet werken. We zijn druk bezig met een nieuwe versie van de app zodat hij op alle televisie's goed werkt!

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Woutttt, welkom op onze Community!

Ik ben blij om te horen dat je snel bent aangesloten. Dit is een optie op jouw televisie. Ik weet niet precies welke Samsung tv je hebt maar dit werkt bij mij op deze manier: 

  • Ga naar: Instellingen→Algemeen→Smart-functies→Vorige app automatisch uitvoeren

Kun je me laten weten of dit gelukt is? Thanks.

Reputatie 5

Dat automatisch onthouden doet mijn Samsung tv ook niet, ook al stata die functie aan.

 

Heb daarnaast liever dat alle issues snel worden opgelost mbt knoppen op de ab en met opnames terugkijken en verwijderen. 

Reputatie 7
Badge +9

Dan moet ik toch je tv de schuld hiervan geven @Mark-DenHaag. We zijn echt superdruk bezig met alle bugfixes op dit moment. We zullen het per bouwjaar gaan uitrollen als het zover is! 

Hoi @Woutttt, welkom op onze Community!

Ik ben blij om te horen dat je snel bent aangesloten. Dit is een optie op jouw televisie. Ik weet niet precies welke Samsung tv je hebt maar dit werkt bij mij op deze manier: 

  • Ga naar: Instellingen→Algemeen→Smart-functies→Vorige app automatisch uitvoeren

Kun je me laten weten of dit gelukt is? Thanks.

Dank je wel voor je snelle antwoorden. Ik heb het ingesteld, helaas blijft de TV aangeven ‘Geen signaal’ en vragen om een Bron.

Reputatie 1

@MarfD: Ik kreeg net een update voor mijn 2019 model Samsung. Dus niet voor de app zelf maar de software/firmware van de tv. Bij mij lijkt dit het probleem van het trage zappen zo goed als op te lossen en de tijd van het blokkerige beeld minstens te halveren. App lijkt nu voor mij in ieder geval werkbaar. Even los van de onhandige interface en de niet werkende pauze knop op de afstandsbediening natuurlijk.

Ben benieuwd of jij deze update ook hebt gehad en of jij hetzelfde ervaart.

@MarfD: Ik kreeg net een update voor mijn 2019 model Samsung. Dus niet voor de app zelf maar de software/firmware van de tv. Bij mij lijkt dit het probleem van het trage zappen zo goed als op te lossen en de tijd van het blokkerige beeld minstens te halveren. App lijkt nu voor mij in ieder geval werkbaar. Even los van de onhandige interface en de niet werkende pauze knop op de afstandsbediening natuurlijk.

Ben benieuwd of jij deze update ook hebt gehad en of jij hetzelfde ervaart.

Ik heb die update niet. En het zappen gaat nog steeds traag.

Wel zie ik dat odido de app heeft geüpdatet. De Ch. Knop indrukken zorgt ervoor dat de tv gids komt. Echter gaat hij nog steeds naar de std tv lijst en niet naar favorieten. Om naar favorieten tv gids te gaan moet ik nu nog steeds 5x drukken. Graag zou ik een optie willen om meteen naar je tv gids te gaan met favorieten zenders.

Ze hebben ook de pause/play knop in gebruik genomen om te pauzeren.

Graag zou ik ook nog zien dat het voorruit/terugspoelen spoelen wordt verbeterd. Het liefst met een thumbnail zoals bij Netflix. Nu gaat het vooruitspoelen veel te traag als je de knop ingedrukt houdt. Langzaam opbouwend naar max 60x, wil je dus een uur vooruitspoelen dan ben je 1 min + bezig. Je kan ook tikken dan spring je steeds 30sec voorruit. Maar dan tik je dus een ongeluk (120x) als je een bijv een uur wilt vooruitspoelen.

Reageer