Info

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Toon eerste reactie

673 reacties

Is het ook een optie om beide versies draaiende te houden? Geef ze een iets andere naam en laat de klant zelf kiezen welke deze wil. 

Reputatie 7
Badge +8

Hi allemaal, hier ben ik met de update. We hebben besloten om de resterende modelgroepen van 2021, 2022 en 2023 terug te draaien naar de oude versie (v1.0.20). Dit doen we omdat we toch nog te veel meldingen binnenkrijgen over het zappen van klanten met toestellen in deze groepen. Dit weegt niet op tegen het voordeel dat een groep klanten de nieuwe app nu wel kan gebruiken op "The Frame" toestellen. 

Dit betekent het volgende:

  • De nieuwe app update voor Samsung tv's blijft alléén live voor 2019 en 2020 modellen
  • Sommige klanten met een 'The Frame' toestellen zullen ook teruggaan naar de oude app en hierdoor weer terugvallen op het probleem dat de oude app niet werkt op deze toestellen
  • We verwachten nog zeker 3 weken nodig te hebben voordat we beginnen met de uitrol van de nieuwe app op modeljaren 2018, 2021, 2022 en 2023 met de bugfix

Wanneer Samsung de wijziging daadwerkelijk heeft doorgevoerd, laat ik dit ook nog hier nog een keer weten!

Reputatie 5

Het verwijderen van opnames in de nieuwe app op mijn Samsung tv zorgt voor een draaiende cirkel (met een hapje eruit) en blijft eindeloos draaien. Enige wat dan nog helpt is de tv uit en weer aanzetten.

Reputatie 7
Badge +8

@MarBroMan Op sommige platformen kan dit, maar op Samsung is dit jammer genoeg niet mogelijk.

Reputatie 5

Ik krijg allemaal reclame nieuwsbrieven van Odido over weet ik veel niet wat.

Vandaag is blijkbaar de nieuwe app. voor Samsung gepushed. TV aan, melding maximaal apparaten in gebruik. Dan allemaal vragen over privacy en icoontje kiezen. En dan, opeens een compleet nieuw menu en werken niet alle knoppen meer zoals gewend.

Had hier dan over gecommuniceerd, je weet welke klanten de app tenslotte gebruiken.

Reputatie 7
Badge +8

Hoi allemaal, Samsung heeft de wijziging zojuist doorgevoerd. Binnen een paar uur is de update dan voor jullie ook teruggedraaid.

Reputatie 1

Hallo,

 

Vanaf wanneer zal Odido in 4k gaan uitzenden? En als dit zo ver is, gaat dit dan automatisch met de TV App (mits je een 4K tv hebt) of is hier alsnog de nieuwe mediabox voor nodig?

Reputatie 3

Ik krijg allemaal reclame nieuwsbrieven van Odido over weet ik veel niet wat.

Vandaag is blijkbaar de nieuwe app. voor Samsung gepushed. TV aan, melding maximaal apparaten in gebruik. Dan allemaal vragen over privacy en icoontje kiezen. En dan, opeens een compleet nieuw menu en werken niet alle knoppen meer zoals gewend.

Had hier dan over gecommuniceerd, je weet welke klanten de app tenslotte gebruiken.

Had idd wel zo netjes geweest om het even te melden.

Kijken of het een verbetering is tov de vorige app.

 

Kijken of het een verbetering is tov de vorige app.

 

Nou dat is het zeker niet. Ik kan m'n source knop niet meer gebruiken op mijn afstandbediening.

Daarnaast is het natuurlijk ook veel te logisch dat de “guide” knop naar de tv gids leidde. Ik snap wel waarom dat veranderd moest worden. Veel te gebruiksvriendelijk. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn… /s

 

In welke wereld leven de mensen die denken dat dit een goede quality of life verbetering is?

Reputatie 5

Gelukkig doet Odido het anders en menselijker…

Business Blog

Menu

Connectiviteit

Waarom we vanaf nu Odido heten.

Je hebt het vast al ergens gezien of gehoord: T-Mobile en Tele2 mobiel bestaan niet meer. Deze merken zijn namelijk opgegaan in Odido. Met ons nieuwe merk willen we je laten zien hoe het ook kan. En je een betere balans bieden tussen mens en technologie. Wat betekent dit precies? Vertellen we je alles over in dit artikel.

 3 min

Share

Technologie is een onmisbaar onderdeel van ons leven. Iedereen moet er altijd en overal toegang tot kunnen hebben. Onderweg, thuis en natuurlijk in je bedrijf. Tegelijkertijd hebben wij Nederlanders een duidelijke behoefte om het menselijke aspect niet uit het oog te verliezen. Zorgen over nieuwe technologieën, ergernis rondom te veel gebruik en andere dilemma’s spelen steeds meer een rol. Daarom nemen we bij Odido onze verantwoordelijkheid. En gaan we het anders doen. Met een nieuw doel: iedereen moet kunnen meedoen met de technologische mogelijkheden van vandaag en morgen. En daar plezier aan beleven. 

 

Het kan ook zo

Het kan ook zo

We zijn er voor je. Wat voor ondernemer je ook bent.

Lees meerMeedoen met en genieten van moderne technologie.

CEO Søren Abildgaard ziet Odido als hét antwoord op hoe de Nederlandse telecommarkt er nu voor staat: “Met een radicale herpositionering sluiten we aan op de behoeftes van vandaag. We gaan het anders doen dan tot nu toe gebruikelijk was in telecom. Bij Odido staat niet de technologie centraal, maar draait alles om mensen. Want hoever je kan meekomen met technologie, bepaalt hoever je kan meekomen met de wereld. Het is onze missie ervoor te zorgen dat iedereen kan meedoen en kan genieten van moderne technologie. Dat is niet alleen uniek, maar ook hard nodig.” De focus op de mens zie je ook in onze service: “Daar gaan mensen echt verschil voelen, in vergelijking met andere aanbieders,” zegt Søren. 

De nieuwe odido app voor de Samsung tv werkt (nog) niet erg goed er zit echt heel veel vertraging bij het zappen tussen kanalen (nog meer dan bij de oude T-mobile app) en wanneer ik uit de app ga en vervolgens weer terug ga blijft de odido app in een soort pause stand hangen, om hier weer uit te komen moet ik eerst de tv helemaal uitzetten of de app opnieuw installeren. 

Verder werkt ook de guide knop op de afstandsbediening bij deze app niet meer.

De oude T-mobile app was i.i.g. een stuk beter dan deze nieuwe Odido app.

Hopelijk komt er snel een update om deze problemen op te lossen.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @RoyZ88, super fijn om te horen. Ik wens je een mooi weekend! Groetjes, Ishana

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Mark-DenHaag & @mrkock, bedankt voor jullie feedback! Ons TV Team is druk bezig met het verbeteren van de app. Dit zal zo snel mogelijk beschikbaar zijn. Mijn oprechte excuses voor het wachten. Voor nu dank ik jullie oprecht voor jullie geduld en wens ik jullie alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @BBR92, dat zou zeker een mooie technologische sprong zijn! Op dit moment hebben wij nog geen plannen om in 4k uit te gaan zenden. Ik vermoed dat dit ook komt omdat een hoop distributeurs nog geen signaal in 4k doorgeven waardoor de kijkervaring minimaal verbetert als wij in 4k gaan uitzenden. Omdat er nog geen plannen liggen weet ik ook niet hoe dit in de praktijk zou uitwerken, alleen persoonlijk lijkt het mij logisch dat 4k dan ook via de TV App wordt doorgegeven.

Ik ga voor je duimen dat 4k er snel aankomt, dat zou zeker mooi zijn! 

Reputatie 6
Badge +2

Hoi allemaal @Esdamion@Mark-DenHaag@toetsie@WMVM

Het klopt dat er een update is geweest voor Samsung TV’s, deze zat er ook aan te komen vanwege de bugs/issues die er waren. De update zorgt er inderdaad voor dat het er ook anders uitziet om de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren. Met een nieuwe update is er dan ook de mogelijkheid dat we tegen nieuwe zaken aanlopen. Om dit zo snel mogelijk op te lossen wil ik een ieder die hier problemen van ervaart, vragen om het volgende te beantwoorden:

  • Welke problemen ervaar je met de Odido TV App?
  • Welke afstandsbediening gebruik je?
  • Wat is het merk van de TV (type, model en bouwjaar)?
  • Wat is het besturingssysteem van de TV? Je kunt dit vinden bij de instellingen van de TV.
  • Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd?

Ik zet dit dan gelijk door naar het TV Team, zodat hier aan kan worden gewerkt!

Voor Samsung modellen uit 2018 geldt dat de update wordt teruggedraaid, om de nieuwe bugs eerst verder te onderzoeken

 

Reputatie 5

@Teresa van Odido Je gaat voorbij aan het punt waarom ik hier een bericht heb gepost. Niet om elke keer als tester voor Tmobile/Odido te fungeren.

(Vind ik wel prima hoor, maar dan hoor ik welke vergoeding daar tegenover staat.)

Reputatie 2

De T-Mobile TV-app voor smart tv’s is al jaren een drama, om tal van redenen 😧

  • UI/UX-technisch is het een zware onvoldoende. De app voelt en ziet er uit alsof het jaren niet is geüpdatet en de mensen (met alle respect) die hieraan werken het allemaal wel prima vinden. De app zou in 2010 ‘prima’ zijn, maar kan anno 2023 écht niet meer.

  • Zappen is traag.

  • TV-gids/menu laden werk 75% van de tijd niet (zwart beeld met laad-icon).

  • Continu opnieuw inloggen.

  • Het menu (als het überhaupt laadt) is een lachertje. Onduidelijk en slecht ingedeeld.

  • Terugkijken is een drama.

  • Films huren tegen hoge prijzen bij T-Mobile, doet iemand dit überhaupt?

  • Apps voor iOS en iPadOS idem om op bovenstaande punten.

Ik ken veel mensen met Ziggo en KPN en kan als UI/UX-designer concluderen dat T-Mobile by-far de slechts presterende van de drie als het gaat om apps. Neem een voorbeeld aan apps als NLZiet, Ziggo, KPN of Videoland. Deze apps zijn up-to-date anno 2023, werken snel, bevatten geen bugs, zijn duidelijk en gebruiksvriendelijk. Allemaal punten waar de TV-app een zware onvoldoende op scoort.

Mochten mensen twijfelen om over te stappen naar T-Mobile: test eerst de app bij een kennis, want het gaat je al zeer snel opvallen en irriteren.

 

Mooi omschreven @Matthijs202 , ‘t is net alsof er geen PO, BA of UI aan te pas is gekomen. Sowieso ook geen UAT gedaan anders was dit niet live gezet tenzij tmob mensen wil wegjagen.

@ tmobthuis: wat was de bedoeling van de nieuwe versie, iets verbeteren? Wat dan?

Kijk zeker een keer op het volgende topic waar je de tekortkomingen onder de aandacht kan brengen.

 

@Matthijs202 waar ik het meeste last van heb is dat ik heel vaak opnieuw moet inloggen in de app. De rest van jouw punten zijn zeker valide maar niet zo storend als vaak moeten inloggen.
Dus wanneer gaan jullie dan nu eens oplossen ODIDO.

Reputatie 6
Badge +2

@Mark-DenHaag Ik begrijp goed dat het niet fijn is als er een verandering is en deze dan niet optimaal werkt. Echter doen wij zoveel mogelijk ons best om dit te voorkomen door altijd eerst zelf te testen. Het kan zo zijn, zoals nu het geval is, dat er bij de uitrol toch issues naar boven komen die wij zelf niet hebben opgemerkt. Uiteraard wordt hier nagekeken, zodat dit kan worden opgelost. 

@Casparvdplas Dank je wel voor het delen van je bevindingen! Wil je de volgende vragen nog beantwoorden? Dan kan ik het gelijk doorzetten naar het TV Team. 

  • Wat is het merk van de TV (type, model en bouwjaar)?
  • Wat is het besturingssysteem van de TV? Je kunt dit vinden bij de instellingen van de TV.
  • Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd?
Reputatie 5

@Teresa van Odido Volgens mij missen jullie het hele punt. Ik zal het nog even verduidelijken:

Communicatie, communicatie, communicatie, communicatie , communicatie, communicatie, communicatie, communicatie, communicatie, communicatie, communicatie, communicatie, communicatie.

Reputatie 6
Badge +2

@Mark-DenHaag Natuurlijk wil ik graag alle interne informatie met je delen. Echter kan ik dit niet zomaar doen. Ik wil je in ieder geval op het hart drukken dat, zodra het kan/mag, ik dit ook zeker gelijk met jullie zal delen! 

Reputatie 6
Badge +2

@Casparvdplas Dank je wel voor de aanvullende informatie. Ik heb het direct doorgezet! 

Reputatie 2

Hallo wanneer wordt de Odido tv app een nieuwe versie het is nog steeds in Beta? 

Na enkele weken de TV app te hebben gebruikt op mijn Sony Android t.v., kan ik nu niet meer inloggen. De app op de laptop en mobiel werkt met dezelfde inloggegevens wel. De app op de t.v. heb ik na de-installatie er opnieuw opzet. De t.v. en het zyxel-kastje zijn gereset. Haalt allemaal niets uit. Suggesties hoe dit op te lossen?

Reputatie 5
Badge +4

Hi @burekap, op dit moment is de LG TV App inderdaad nog steeds in bèta. Dit ligt nog ter goedkeuring bij de leverancier, waardoor we zelf nog niet weten wanneer de definitieve versie beschikbaar wordt. Zodra dit bekend is, zullen we dit zeker laten weten! 

Reputatie 5

@Maddy9NL op je laptop en telefoon log je in met je account.

Op de tv app log je in met je klantnummer en pincode en niet met een account.

Reageer