Eigen modem: veelgestelde vragen

Eigen modem: veelgestelde vragen

Toon eerste reactie

102 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @mike rosauer, leuk om te horen dat je snel gebruik gaat maken van ons glasvezelnetwerk! 😃 Mijn verhaal zou ook geheel in lijn zijn met @Waqqas. Ook komt het vaak genoeg voor, zeker met de extreem snelle huidige ontwikkeling van glasvezel, dat glasvezelnetwerken worden opgewaardeerd met technologieën die hogere snelheden aankunnen en een hogere stabiliteit hebben. Wel staat hier weer tegenover dat de bestaande Media Converters dan niet opgewassen zijn voor de hogere of andere prestaties van het netwerk waardoor deze vervangen moet worden.

Ik ben het met je eens: hier is nog zeker een slag te slaan. Wél weet ik dat wij momenteel super druk zijn om de voetafdruk drastisch te verminderen, hopelijk komt ook hier snel inventievere oplossingen voor! 

 

Ik krijg geen IPv6 adres op mijn eigen modem. Wat doe ik fout? 

Nog niet alle aansluitingen kunnen IPv6 gebruiken. Je kunt de configuratie wel alvast instellen, maar je modem zal verbinden op IPv4 tot IPv6 beschikbaar is voor jouw aansluiting. 

 

@Jason Kun je bij tech, navragen of het een /56 of /64 (of andere) prefix betreft ?! Bij sommige hardware (Ubiquiti bijvoorbeeld) moet je bij het inschakelen van DHCPv6 een "Prefix Delegation Size” opgeven.

 

Ja hoor, dat kan nu. Je paswoord kun je zelf bepalen  in my T-Mobile.

Omdat er geen quote bij staat: wat kan nu wel?

Voorheen was voip.t-mobilethuis.nl alleen op het T-Mobile Thuis netwerk bereikbaar (dus ook niet op T-Mobile Mobiel!); is dat (ook) veranderd?

Reputatie 7
Badge +16

@Gerrit078 Ik heb het nagevraagd en hoop snel met een antwoord te kunnen komen! 

 

@sublimerote Je kunt nu inderdaad via My T-Mobile Thuis een eigen SIP-wachtwoord instellen; sla deze goed op want als je hem kwijt bent, kunnen wij deze niet toesturen!

Reputatie 7
Badge +16

@CrisTien Kun jij de test nog eens uitvoeren, alsjeblieft? Maak je gebruik van een VPN toevallig?

Reputatie 2

@juliank

Test IPv6, hier kun je controleren of je een IPv6 adres hebt.

Ik denk dat T-Mobile er al wel mee bezig is.

Hi @Waqqas , ik krijg een ipv6 verbinding via 6to4 tunnel, op T-mobile GPON.

Moet ik een router hebben of kan ik mijn managed switch met vlan direct op de ont aansluiten. heb nu tmobile glas via kpnnnetwerk?

 

Bedankt

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Fred Hans Koper 

ONT > managed switch > router zonder VLAN ondersteuning is mogelijk. Indien je router VLAN ondersteuning heeft dan kun je de router direct op de ONT aansluiten en VLAN 300 voor internet instellen.

Ik heb op dit moment Ziggo tv en internet  met eigen router unifi udm en Ziggo router in bridge modes.

Ik wil om gaan naar T-Mobile glas met behoud van mijn eigen router achter de media converter van T-Mobile.

Maar nu zie ik dat bij T-Mobile je 2 vlans op de wan aansluiting nodig hebt, 1x internet en 1x IPTV.

Is dit extra IPTV vlam ook nodig als je geen tv box van T-Mobile pakt maar alleen de Android tv app gebruikt ?

De udm heeft namelijk geen mogelijkheid om 2 vlans op wan te configureren.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ray75 

Voor internet en het nieuwe T-Mobile TV heb je maar 1 VLAN nodig en dat is VLAN 300.

Je kunt de UDM aansluiten op de mediaconverter met VLAN 300 en tv zal ook werken op een internet poort.

Je kan ook kiezen voor decoderloos kijken als je een geschikte tv of mediaspeler hebt 😀

Reputatie 7
Badge +14

Het klopt dat de klantenservice geen kennis en kunde van een Fritzbox heeft. Dat mag je niet van ze verwachten.  T-Mobile levert zyxel apparatuur waar je voor ondersteuning voor bij ze terecht kan. Als jij daarna eigen apparatuur wilt installeren mag dat,  maar voor support dien je dan bij die leverancier te zijn of bij anderen, zoals medeklanten op dit forum.

Weet iemand of de de zakelijke vdsl verbindingen van tmobile/tele2 ook al met eigen hardware gebruikt kunnen worden? (Hier doet het nog niets op vlan300...)

Reputatie 7
Badge +14

Het maakt nogal een verscil of je een T-mobile internet of een Tele2 internet verbinding gebruikt. Zo ie zo gelden voor zakelijke aansluitingen andere voorwaarden. De nieuwe ACM regels zijn alleen van toepassing op consumenten aansluitingen.

@eric, de zakelijke t-Mobile vdsl verbinding hier is op de achtergrond gewoon stiekum een Tele2 aansluiting; zelfs de managment pagina loopt via Tele2 (https://tsc.tele2.nl/tmobile/) en ik dacht niet dat er door de ACM verschil onderkent wordt tussen comsumenten en (klein) zakelijk:

@juliank

Test IPv6, hier kun je controleren of je een IPv6 adres hebt.

Ik denk dat T-Mobile er al wel mee bezig is.

Hi @Waqqas , ik krijg een ipv6 verbinding via 6to4 tunnel, op T-mobile GPON.

Met welke instellingen draai je die tunnel dan? Want gaat dat via een relay van T-Mobile zelf, of met die van een andere aanbieder?

Reputatie 4

@Hurricane28

Hopelijk helpt dit je :

Scrol naar linksonder en kies ‘content’ (Engels), daarna scroll weer naar beneden en kies Support, op die pagina staat onderaan het veld waarin je sn van Huawei kunt overnemen.

Na het instellen van VLAN 300 of het T-Mobile profiel moet hij direct werken.

 

Bedankt voor je reactie, ik ga gelijk kijken! 

Reputatie 7
Badge +15

@Hurricane28

http://fritz.box/support.lua

Deze link kan je ook gebruiken.

Reputatie 4

Nope, zie geen serie nummer niks. 

 

Even voor de duidelijkheid, ik heb de fritz nu aangesloten he niet de Zyxel.

Reputatie 4

Ook als ik de Zyxel serienummer gebruik klopt het niet en kan ik niks. 

 

Reputatie 4

Als ik het serie nummer van de T50 intoets krijg ik te zien dat het een nummer van 12 of 16 moet bevatten en als ik mac adres probeer dan staat er illigel adres. 

Reputatie 4

@Hurricane28

http://fritz.box/support.lua

Deze link kan je ook gebruiken.

 

Maar ff voor de goede orde, hoe kom jij hier bij eigenlijk? Heb meerdere mensen gevraagd en dit is nog nooit iemand gelukt eigenlijk. Beetje bijzonder dit zo.

Reputatie 4

Oke helder. 

Nee het is niet gelukt. Ik sluit de Fritz aan en ga naar de link die je gepost had in vorige post. Ik zie alles maar zie geen serie nummer. 

Ik heb Mac adres en serienummer beide geprobeerd in de Fritz te krijgen maar niks lukt. 

Als zo veel mensen het gelukt is dan doe ik iets fout of de beschrijving is niet duidelijk. 

Reputatie 7
Badge +6

@Daniëlle281991 Kun je bij Internetaanbieder (dus niet telefonieaanbieder) kiezen voor Andere aanbieder en handmatig VLAN 300 invullen? Dat schijnt soms te helpen. Test dit ook in combinatie met T-Mobile/Odido of Andere aanbieder bij telefonie. Hopelijk is een van deze combinaties de juiste.

@Daniëlle281991 

Ik deel een paar screenshots hoe ik een werkende telefoon verbinding heb.

Let op het kan door elkaar staan.

Misschien heb je er wat aan.😃

 

@Daniëlle281991

Ik deel een paar screenshots hoe ik een werkende telefoon verbinding heb.

Let op het kan door elkaar staan.

Misschien heb je er wat aan.😃

 

Ik zal het morgen eens proberen :) bedacht voor de informatie 

Reageer