Eigen modem: veelgestelde vragen

Eigen modem: veelgestelde vragen

Toon eerste reactie

102 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @TexTown,

Welkom op de Community!

Zoals @soepkip67 aangeeft gebruik ik inderdaad een ATA. (Als je twee telefoonlijnen hebt, zou je de HT802 kunnen nemen.) Behalve de gegevens van het SIP-account heb ik volgens mij geen instellingen aangepast, maar voor de zekerheid staan in dit topic de volgende specificaties:

  • SIP Username: Kan klant vinden in My T-Mobile Thuis 

  • SIP Password: Dit moet klant zelf instellen in My T-Mobile thuis 

  • SIP Proxy Server Address: voip.t-mobilethuis.nl 

  • Primair compressie type: G.711a 

  • Secundair compressie type: G.722 

  • Tertiair compressie type: G.711u 

  • Bediening van spreek volume: Middle 

  • Luister volume regelaar: Middle 

  • G.168 (Echo-annulering): inschakelen 

  • RTP Start – eind poort:  40000 – 40018 

  • DTMF-modus: PCM 

  • Transport Type: UDP 

  • SIP DSCP Markeringinstelling: 46 

  • RTP DSCP Markeringinstelling: 46 

  • Vervaltermijn van SIP-registratie: 3600 seconden 

  • Mislukte timer voor opnieuw proberen van SIP-registratie: 1800 

  • Sessie verloopt (SE): 900 

  • Min-SE : 600 

Mocht je problemen hebben met nummerweergave, dan zou je naar de instellingen DTMF/FSK kunnen kijken.

Succes!

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @TexTown ,

Als je eens in het volgende topic kijkt.

Op pagina 3 hebben daveflash en tmtv het over een ATA

TMTV heeft het over : deze hier

Reputatie 1

Zijn er al communityleden die een ATA gebruiken achter hun eigen modem?

Ik heb nog vaste telefonie via T-Mobile, maar sinds de UDM-Pro als modem fungeert werkt dat uiteraard niet meer. De Zyxel had een ATA ingebouwd, maar ik zit te denken aan een ATA van Linksys/Cisco om het oude PSTN toestel weer actief te krijgen. De SIP gegevens zijn beschikbaar voor mij als klant, dus ik vermoed dat het moet kunnen werken mits de instelling goed zijn (poorten, codecs etc.)

@juliank

Test IPv6, hier kun je controleren of je een IPv6 adres hebt.

Ik denk dat T-Mobile er al wel mee bezig is.

Hi @Waqqas , ik krijg een ipv6 verbinding via 6to4 tunnel, op T-mobile GPON.

Met welke instellingen draai je die tunnel dan? Want gaat dat via een relay van T-Mobile zelf, of met die van een andere aanbieder?

@eric, de zakelijke t-Mobile vdsl verbinding hier is op de achtergrond gewoon stiekum een Tele2 aansluiting; zelfs de managment pagina loopt via Tele2 (https://tsc.tele2.nl/tmobile/) en ik dacht niet dat er door de ACM verschil onderkent wordt tussen comsumenten en (klein) zakelijk:

Reputatie 7
Badge +14

Het maakt nogal een verscil of je een T-mobile internet of een Tele2 internet verbinding gebruikt. Zo ie zo gelden voor zakelijke aansluitingen andere voorwaarden. De nieuwe ACM regels zijn alleen van toepassing op consumenten aansluitingen.

Weet iemand of de de zakelijke vdsl verbindingen van tmobile/tele2 ook al met eigen hardware gebruikt kunnen worden? (Hier doet het nog niets op vlan300...)

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ray75 

Voor internet en het nieuwe T-Mobile TV heb je maar 1 VLAN nodig en dat is VLAN 300.

Je kunt de UDM aansluiten op de mediaconverter met VLAN 300 en tv zal ook werken op een internet poort.

Je kan ook kiezen voor decoderloos kijken als je een geschikte tv of mediaspeler hebt 😀

Ik heb op dit moment Ziggo tv en internet  met eigen router unifi udm en Ziggo router in bridge modes.

Ik wil om gaan naar T-Mobile glas met behoud van mijn eigen router achter de media converter van T-Mobile.

Maar nu zie ik dat bij T-Mobile je 2 vlans op de wan aansluiting nodig hebt, 1x internet en 1x IPTV.

Is dit extra IPTV vlam ook nodig als je geen tv box van T-Mobile pakt maar alleen de Android tv app gebruikt ?

De udm heeft namelijk geen mogelijkheid om 2 vlans op wan te configureren.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Fred Hans Koper 

ONT > managed switch > router zonder VLAN ondersteuning is mogelijk. Indien je router VLAN ondersteuning heeft dan kun je de router direct op de ONT aansluiten en VLAN 300 voor internet instellen.

Moet ik een router hebben of kan ik mijn managed switch met vlan direct op de ont aansluiten. heb nu tmobile glas via kpnnnetwerk?

 

Bedankt

Reputatie 2

@juliank

Test IPv6, hier kun je controleren of je een IPv6 adres hebt.

Ik denk dat T-Mobile er al wel mee bezig is.

Hi @Waqqas , ik krijg een ipv6 verbinding via 6to4 tunnel, op T-mobile GPON.

Reputatie 7
Badge +14

@CrisTien Kun jij de test nog eens uitvoeren, alsjeblieft? Maak je gebruik van een VPN toevallig?

Gedaan en Zelfde uitkomst 
 

 

Dank voor het uitzoeken!

Het is helaas dus nog steeds niet mogelijk om op je mobiele telefoon een App te installeren en daarmee ook buitenshuis bereikbaar te zijn op je T-Mobile Vast Bellen nummer.

(had ik ook niet verwacht n.a.v. deze wijziging, maar ik kreeg even hoop na het lezen van dit topic)

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb het even getest en de voip-server is inderdaad nog steeds alleen bereikbaar vanaf het T-Mobile Thuis-netwerk. Via het mobiele (TM-)netwerk kun je er niet bij, maar dat is ook niet het doel. Ze zijn enkel verplicht om je de mogelijkheid te bieden om je op hun vaste netwerk je eigen apparatuur te laten gebruiken. Wil je toch van buitenaf met je vaste lijn kunnen bellen, dan zul je met een VPN aan de slag moeten. Je SIP-account is niet gebonden aan je eigen verbinding, dus je kunt wel bij een andere Thuis-klant met je eigen gegevens inloggen. Houd er wel rekening mee dat je op maximaal twee apparaten tegelijk geregistreerd kunt zijn.

Reputatie 7
Badge +15

Ja hoor, dat kan nu. Je paswoord kun je zelf bepalen  in my T-Mobile.

Omdat er geen quote bij staat: wat kan nu wel?

Voorheen was voip.t-mobilethuis.nl alleen op het T-Mobile Thuis netwerk bereikbaar (dus ook niet op T-Mobile Mobiel!); is dat (ook) veranderd?

voip.t-mobilethuis.nl gebruik je op een eigen router om daarop VoIP van T-Mobile te laten werken, een mobiel abonnement staat los van je thuis abonnement dus het zou alleen bereikbaar moeten zijn op het thuisnetwerk.

Reputatie 7
Badge +16

@CrisTien Kun jij de test nog eens uitvoeren, alsjeblieft? Maak je gebruik van een VPN toevallig?

Reputatie 7
Badge +16

@Gerrit078 Ik heb het nagevraagd en hoop snel met een antwoord te kunnen komen! 

 

@sublimerote Je kunt nu inderdaad via My T-Mobile Thuis een eigen SIP-wachtwoord instellen; sla deze goed op want als je hem kwijt bent, kunnen wij deze niet toesturen!

Ja hoor, dat kan nu. Je paswoord kun je zelf bepalen  in my T-Mobile.

Omdat er geen quote bij staat: wat kan nu wel?

Voorheen was voip.t-mobilethuis.nl alleen op het T-Mobile Thuis netwerk bereikbaar (dus ook niet op T-Mobile Mobiel!); is dat (ook) veranderd?

 

Ik krijg geen IPv6 adres op mijn eigen modem. Wat doe ik fout? 

Nog niet alle aansluitingen kunnen IPv6 gebruiken. Je kunt de configuratie wel alvast instellen, maar je modem zal verbinden op IPv4 tot IPv6 beschikbaar is voor jouw aansluiting. 

 

@Jason Kun je bij tech, navragen of het een /56 of /64 (of andere) prefix betreft ?! Bij sommige hardware (Ubiquiti bijvoorbeeld) moet je bij het inschakelen van DHCPv6 een "Prefix Delegation Size” opgeven.

 

Reputatie 7
Badge +14

Ja hoor, dat kan nu. Je paswoord kun je zelf bepalen  in my T-Mobile.

Is het mogelijk om de SIP-verbinding (telefonie) ook buiten het T-Mobile netwerk te gebruiken?

Ik ben hier ook benieuwd naar.

Een paar weken geleden kon dit niet.

Het lijkt me niet dat vrije modemkeuze daar verandering in brengt.

Maar je weet natuurlijk nooit...

Reputatie 7
Badge +15

Is het mogelijk om de SIP-verbinding (telefonie) ook buiten het T-Mobile netwerk te gebruiken?

Volgens mij niet de SIP gegevens die je kan achterhalen in je T-Mobile thuis account horen bij T-Mobile vast bellen.

Is het mogelijk om de SIP-verbinding (telefonie) ook buiten het T-Mobile netwerk te gebruiken?

Reputatie 7
Badge +14

Test gedaan 
 

hires_info.png

Aangezien u een werkende IPv6-verbinding heeft hebben wij een tabblad toegevoegd met informatie over hoe goed u andere IPv6-sites kunt bereiken. [meer info]

hires_ok.png

Uw DNS server (waarschijnlijk beheerd door uw ISP) lijkt werkende IPv6 internettoegang te hebben.

Reageer