Beantwoord

FreeVoipDeal via T-Mobile home



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

37 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Heb je de FritzBox rechtstreeks aangesloten of zit het modem van TM daar nog voor?

Het enige wat ik verder nog kan bedenken is dat er misschien een maximum aantal registraties mogelijk is per account en dat je daar overheen zit. Als dat ook de oplossing niet is, hoop ik dat iemand anders ideeën heeft.

Ik heb daarna nog geregistreerd met sipdroid op mijn mobiel - dat kon wel.
Ook heb ik een account bij cheapconnect - ook daarmee werkt het niet. Dit is allemaal sinds gisteren, sinds de aansluiting bij T-Mobile. Vandaar dat ik het vermoeden heb dat daar iets mis is - en niet bij de sip-providers.

Ik gebruik alleen de FritzBox. De modem van T-Mobile gebruik ik niet.

Reputatie 2

Heb je bij de geconfigureerde telefoonnummers de optie “Always register via an internet connection“ aan gevinkt staan? Kan me herinneren dat ik dat moest doen toen ik m’n FritzBox 7581 ook als router gebruikte.

Helaas werd de FritzBoz na een paar weken erg instabiel dus toen heb ik de T-Mobile Zyxel router er weer tussen gezet.

Helaas lukt ook daarmee de registratie niet.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @dbohlken 

Kun je het veld authentication name eens leeg laten? En heb je internet door het T-Mobile profiel te selecteren of via andere provider VLAN 300? Bij iemand werkte het alleen met het T-Mobile profiel kiezen 

Dat veld heb ik bij meerdere pogingen leeg gelaten - geen verschil. Ik ben aangemeld via het profiel T-Mobile Thuis.

Reputatie 7
Badge +5

@dbohlken 

CC heeft de primaire sip server naam aangepast enige tijd terug.

Dat + (plusteken) is dat benodigd voor de registratie? mijn CC account(s) hebben alleen cijfers ook in de Gigaset N300A-IP

 

@dbohlken

CC heeft de primaire sip server naam aangepast enige tijd terug.

Dat + (plusteken) is dat benodigd voor de registratie? mijn CC account(s) hebben alleen cijfers ook in de Gigaset N300A-IP

 

Ik heb voor CC de actuele instellingen. Daar heb ik het ook zonder ‘+’. Bij freevoipdeal zou het met ‘+’ moeten, maar ook zonder werkt het niet.

een telnet na FritzOs 6.25)

 

Uit contact met AVM (FritzBox) blijkt dat de provider de registratie afwijst. 

Dus blijkbaar kunnen zij in de log file? Je bedoelt hier dus dat Freevoipdeal de registratie afwijst? Dan is het dus al “door” het T-mobile netwerk en blijkbaar bevalt Freevoipdeal iets niet in de register string. Die string is gegenereerd door de Fritzbox, waar de app van Freevoipdeal hun eigen register string genereert. Omdat ook die data communicatie loopt via jouw T-Mobile aansluiting lijkt het dus echt zo dat de Fritzbox het item is wat dit probleem veroorzaakt bij Freevoipdeal.

Kan AVM de SIP registratie trace niet aan je beschikbaar stellen, dan kun je die naar Freevoipdeal sturen en vragen waarom de registratie wordt afgewezen.

Nee, het is kennelijk niet zo dat freevoipdeal de registratie afwijst, maar dat de sip-server helemaal niet bereikbaar is voor de fritzbox. Dit kreeg ik van de support van AVM:

 

de foutmelding die wij in de log van de gebeurtenissen zien, is deze:
 

19.07.22 15:09:09 Registration of internet telephone number dbohlken failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.

 
De FRITZ!Box kan de Server  sip.freevoipdeal.com  niet bereiken.
Hoezo dit nu zo is, kunnen wij niet herkennen.

Dit is bij mij de reactie.

Reputatie 7
Badge +14

Exact, dus de theorie dat de SIP server niet bereikbaar is klopt niet. Je kan hem vanaf jouw aansluiting bereiken. Wel een lastig probleem.. Zou een andere voip provider nog een oplossing kunnen geven? OF wellicht alleen om iets te proberen?

Hebben we ook geprobeerd: met cheapconnect. Hetzelfde probleem. Tot het moment dat we overgingen van KPN glasvezel naar T-Mobile glasvezel was er niets aan de hand, maar nu is registratie niet mogelijk.