[Glasvezel] Huawei modem vervangen voor eigen router

  • 1 September 2018
  • 113 reacties
  • 82327 Bekeken


Toon eerste reactie

113 reacties

Geen idee wat er is veranderd… maar ineens was DHCP gevuld met gegevens en was er internet.

Inmiddels staat alles op zijn plaats en werkt het naar behoren.

Bedankt voor het meedenken @Waqqas 

 

helaas, de firmare uodate heeft niet geholpen.

Ik vraag me ook af waarom internet gegevens niet over komen…

Tijdens de wizard vanuit de orbi software lopen we bij onderstaande stap al tegen dit issue aan.

 

Het klopt toch wel dat we het (huawei) modem kunnen weghalen? Of moet deze er toch wel voor blijven staan?

@Waqqas 

We hebben de Orbi al een reset gegeven met hetzelfde resultaat, natuurlijk wil ik het nog een keer doen, maar ik geeft het weinig kans.

Het klopt dat je geen IP ziet bij het laatste screenshot de kids hier even willen tv kijken en ik de oude opzet weer even actief gezet.

Ik zie wel dat de datum/tijd niet correct is en dat we achter lopen qua firmware.

ik ga eerst zorgen dat deze info Correct is, mogelijke dat dit de oorzaak is.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Paheve

Ik zie zo ook niks verkeerd 😅

Zou je de orbi eens willen resetten naar de fabrieksinstsllingen en vlan 300 voor poort 1, 2 en 3?

Geen idee of het zal helpen maar je kan het altijd proberen, voeg IPTV later toe nadat internet werkt.

Vindt het trouwens wel vreemd dat je in je eerste post vermeldt dat IPTV wel werkt, volgens die derde foto ontvang je geen ip.

@Waqqas 

Bedankt voor je reactie..

Je zegt het inderdaad goed “het zou niet...” ;-)

Inmiddels ben ik al uren bezig dit werkend te krijgen maar nog steeds zonder resultaat.

De Vlan settings en ook de IGMP proxy optie zijn ook precies zo ingesteld zoals jij laat zien.

 

 

Het probleem zit hem volgens mij hierin

 

Het modem kan zoals het lijkt niets ophalen vanit de T-mobile omgeving… 

Wanneer hier handmatig de IP gegevens worden opgegeven “denkt” het device wel verbonden te zijn maar dat is niet het geval.

Plaatsten we de gele UTP kabel weer terug in de Huawei modem dan werkt alles weer zoals gewenst. Maar dat is niet gewenst, we willen dat ding juist kwijt ;-D

 

Reputatie 7
Badge +15

hallo @Paheve 

Het zou niet moeilijk moeten zijn, zie deze voorbeeld.

 

Voor een stabielere verbinding laat de volgende optie uitgevinkt.

 

Hallo all,

 

ik heb sinds gisteren de stap gemaakt om het huawei modem te vervangen voor de Orbi oplossing.

de stappen gevolgd die in dit topic beschreven zijn. Echter na de VLAN aanpassingen doet de iptv het wel maar we hebben geen internet. Ook wanneer we een reset uitvoeren van de Orbi is internet ver te zoeken. Een DHCP renew wordt ook niet uitgevoerd op de Orbi om de T-mobile wan gegevens op te halen. Iemand een idee wat hier mis gaat?

wat is ons doel? 
internet → media conv. → orbi (gele kabel/wan) → lan

 

 

Ik ga mij nog eens een beetje verder inlezen. De TP-Link ziet er qua features ook best aardig uit.. Het overwegen waard. Iig bedankt tot zo ver!

Reputatie 7
Badge +15

@timterbeest 

Wellicht is er iemand op de community die er wel wat over weet en het kan delen de configuratie.

Op video's is te zien dat dit niet via een webbrowser gaat maar via een applicatie en enkel de vlan instellen lijkt mij niet zo moeilijk. Interfaces > vlan en dan op de + drukken om een vlan aan te maken onder het kopje general, de rest is een beetje uitzoeken.

https://youtu.be/N0Ja_btTZVY

 

Ik heb de knoop nog niet helemaal doorgehakt, ik overweeg ook evt. een Fritz!box, vanwege de vele mogelijkheden. Ook daar schijnt T-Mobile thuis een standaard profiel te zijn.
Wbt. de Mikrotik; deze heb ik op een andere locatie al draaien. Vind het een fraai apparaat, ook omdat je bijv. daa rook een OpenVPN-server op kunt draaien.

Reputatie 7
Badge +15

@timterbeest 

Op video's op YouTube is de configuratie wel te volgen maar om eerlijk te zijn het zijn best wat instellingen die je moet aanpassen.

Waarom heb je precies deze router gekozen? Een TP-Link Archer en Asus zijn beide goede routers en binnen no time in te stellen.

VLANs kunnen aangemaakt worden.
Er zijn (veel) verschillende configs te vinden, vandaar de vraag. Mocht nou iemand toevallig iets hebben liggen, scheeld dat wellicht een boel geprobeer/samenvoegen van allerlei zaken :)

Reputatie 7
Badge +15

@timterbeest

Zolang je VLANs kunt instellen op de router is het prima. Ik zal eens kijken op Google.

Er kunnen wel VLANs worde ingesteld. Je kunt zelf eventueel in de router interface zoeken naar de pagina waar je VLANs instelt en dan alvast wat je zelf kan instellen doen.

 

Hallo,

Ik overweeg sterk om mijn Huawei-router te vervangen door de Mikrotik hAP ac². Heeft iemand toevallig ervaring met dit apparaat, of evt. een recente werkende config?

Alvast bedankt!

Gr,
Tim

De telefoon zou kunnen werken met een eigen modem met 1 maar en die is…….

Men moet de inlog gegevens vrijgeven, en T-Mobile en bijna alle andere providers doen dit niet met als argument veiligheid.

 

Er moet nog een uitspraak komen in het geval van vrije routerkeuze waar ze tegen in beroep zijn gegaan, en dat duurt effe bij die gasten voordat ze er uit zijn.

 

Reputatie 1

Omdat het bij T-mobile bij gebruik van eigen modem de telefoon functie verliest. 

Hallo,

Ik ben van XS4All over gestapt naar T-Mobile omdat deze wordt overgenomen door KPN. Als is het een onderdeel van KPN. Nu heb ik zelf een Fritzbox 7590. Internet werkt wel maar zowel mijn dect als anologe telefoon werkt niet. Nu heb ik de Fritzbox met Zyxel verbonden en nu kan ik wel via de Zyxel bellen. Waarom lukt mij dit niet bij de Fritxbox? Al vast bedankt voor de uitleg.

Roberto67

Goedenavond Allen, 

Ik heb mijn oude tplink C9 modem van zolder gehaald om die als vervanging van het Huawei Tmobile modem te gebruiken. 

Nu heb ik alles exact zo gezet zoals gemeld in de openings post. Toch krijg ik geen tv beeld. Internet werkt wel als een trein.

Ik heb trouwens geen imgp snooping optie bij iptv opties staan. Heb poort 3 en 4 ingevuld als iptv. Ik heb de router opnieuw gestart en ook de Tmobile decoder een reset gegeven. Tot nog toe geen resultaat.

Wie heeft een oplossing voor mij?

Ik heb ook nog een tplink Deco M9 set maar die gaf slechter resultaat over de WiFi dan de C9 router. 

 

Hoop dat iemand hier de juiste tip heeft voor mij. 

Greetz Remmy 

@Hidden.nld  enig idee ? :-)

Ik heb ook dat mijn asus (rt-Ac88u) router niet werkt alleen dan voor de tv niet, internet werkt super. Heb nog geen hard reset gedaan. Wel alle stroom van de kastjes eruit, glasvezel kast erin daarna laten opstarten en toen mijn asus router erin 

 

Poort 3 en 4 ingesteld op 640 prio 0 

Internet op 300 prio 0

Zelfde instellingen als op de fotos hierboven.

 

Dank voor je snelle reactie.

Er valt denk ik niet zoveel te releasen. Klantenservice krijgt geen enkel signaal vanaf ons adres. Klantenservice zegt dat het aan de ZYXEL zou liggen. Maar nu ik die zelf vervangen heb door de RT-AC68U is het probleem nog steeds aanwezig. De VLAN poorten staan volgens de instructies hier.




Maar dit is het resultaat:


Doe ik iets fout? Zie ik iets over het hoofd?
Als je geen DHCP adres krijgt dan kun je de klantenservice een DHCP release laten doen. Dan wordt je verbinding verbroken en kort daarna weer hersteld. Misschien dat dat een oplossing is. Verder kan ik zo niks bedenken. VLANs allemaal goed staan?
Hallo allemaal.
Met veel belangstelling heb ik dit topic gelezen waarvoor dank.

Het volgende is het geval: vorige week donderdag is er bij ons een stroomstoring geweest. Drie kwartier later vielen onze diensten uit (Internet + TV). Na veel contact met de klantenservice is het nu zover dat volgende week donderdag er een monteur langs komt om de ZYXEL router te vervangen. In de tussentijd is er een monteur langs geweest van KPN en die heeft geconstateerd dat er niets mis is met het binnenkomende signaal (glasvezel). Ik ga er dan ook vanuit dat de converter juist werkt.

Omdat 2 weken zonder diensten erg lang is bracht het mij op het idee die ZYXEL er tussenuit te halen en mijn eigen RT-AC68U (die er eerst achter hing) aan te sluiten. Mede als test of die ZYXEL inderdaad overleden is/was. Alle lampjes brandden trouwens gewoon. Alleen de WAN was rood. Maar goed, ZYXEL er tussenuit:

Uiteraard heb ik alle instellingen overgenomen zoals hier genoemd voor de RT-AC68U. Tevens eerst een reset naar fabrieksinstellingen gedaan om problemen met oude instellingen te voorkomen. Nu geeft de RT-AC68U aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de DHCP server. De TV-BOX geeft dezelfde melding: 'ophalen van Ip-adres is niet gelukt.'

Ik vraag het maar even voor de zekerheid na: er is geen vast ip-adres nodig en ik kan rustig (niet rustig, maar goed. Net overgestapt en dan dit) constateren dat er bij ons binnenshuis geen probleem is, maar dat de storing buiten bij T-Mobile ligt en een andere nieuwe ZYXEL geen oplossing gaat zijn. Toch?

Bij voorbaat al veel dank voor reactie(s).
@Johannes1 Hallo! Nieuwe klanten ontvangen inderdaad standaard een Zyxel modem in combinatie met een media converter.
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag.
Ik stap binnenkort over naar t-moblie glasvezel internet only.
Nu is mijn vraag word bij dit abbo een zyxel modem en mediaconverter geleverd dit in verband met dat ik een eigen router wil gaan plaatsen.dus even voor alle duidelijkheid ik wil de zyxel niet gebruiken.

mvg,
Johannes1

Reageer