Beantwoord

Glasvezel verbinding instabiel

  • 30 December 2022
  • 46 reacties
  • 1095 Bekeken


Toon eerste reactie

46 reacties

Hey @WoutervanderHorst, ik wil ook dat je optimaal kan genieten van je verbinding. Van harte gefeliciteerd met jullie verloving! Ik heb het doorgezet naar onze techneuten, hopelijk kunnen zij dit nu verhelpen. Ook heb ik je een nieuwe vouchercode toegestuurd in een privébericht. Ik houd je ticket goed in de gaten en als er meer over bekend is laat ik dit meteen aan je weten!

 

Tommie,

Wederom bedankt voor de zoveelste unlimited bundel. begrijp ik nou goed dat het vorige dus niet was doorgezet naar jullie tech support?

Toch een gewetensvraag, hoe lang moet een klant, die overigens ook 2 mobiele abonnementen heeft afgesloten via TELE2 (Dus T-mobile) zeuren voordat er echt iets gebeurt? En wie gaat de kosten vergoeden val al het, sorry voor mijn Engels, shit, die ik de laatste maanden heb ervaren?

Ik begrijp echt wel dat Rome niet in een dag is gebouwd, maar als ik dit doe bij mij op het werk als manager sales, nou dan stond ik al lang en breed op straat.

 

Ik kijk er naar uit dat het opgelost word. Maar ik kom niet meer terug. 

 

Reputatie 7

Hi @WoutervanderHorst, die deel ik hier graag met je! Ik zie namelijk dat het onderzoek vandaag is stopgezet met het volgende. Mijn collega heeft jouw verbinding gecheckt en heeft geconstateerd dat de lijn stabiel is. Ook zegt hij dat wifi niets te maken heeft met de poort op de wijkcentrale, dus een poortswitch haalt jammer genoeg niks uit. Je hebt Devolo powerline adapters in huis en als deze ook wifi uitzenden, dan concurreren ze met de wifi van ons modem. We willen niets liever dan dat je probleemvrij bent, dus stelt mijn collega voor dat het het beste is om de eventuele wifi-functionaliteit van de Devolo's uit te schakelen en om bij ons 1-2 wifipunten af te nemen. Kun je hiermee uit de voeten? 💪

Reputatie 7
Badge +9

Hey @WoutervanderHorst, de aanvraag wordt weer afgeketst door de techneuten. Ze hebben een aantal snelheidstesten nodig om dit verder te behandelen. Zou je dit voor mij willen doen? Dan zorg ik dat ik de screenshots persoonlijk doorstuur naar onze techneuten. 

 

Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

  • Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
  • Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
  • De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
  • Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
  • Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is) - Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
  • Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.
  • Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? 

 

Alvast bedankt voor de moeite.

Hi lisa,

Ik had ook gemeld bij Guidion, deze gebruik ik alleen voor ethernet en alleen op mijn Xbox. 

Ik gebruik een router als access point (zoals gemeld) en die staat direct in contact met het modem van T-mobile.

Daarnaast valt mijn internet bedraad oom compleet weg. Zodra ik merk dat de wifi uit valt/zwak word, loop in naar de meterkast en prik mijn laptop direct achter in het modem om te checken of dit dan ook nog het geval is. Ik zie dat de ping dan nog steeds gigantisch hoog is en de verbinding ver van stabiel is.

 

Dus, als ik het zo hoor blijft er maar een ding over en dat is het modem. Ik hoor graag.

 

Mochten jullie deze niet willen vervangen of uit het zeer beknopte onderzoek concluderen dat het niet aan de provider (lees; T-Mobile) ligt. Dan zou ik graag mijn contract ontbinden en overstappen naar KNP. Deze hebben mij zojuist telefonisch bevestigd dat ze een stabiele connectie kunnen garanderen.

 

 

Overigens heb ik letterlijk nooit wat aan mijn netwerk veranderd. Dus ik vind dit een beetje frappant. 

 

 

Hey @WoutervanderHorst, de aanvraag wordt weer afgeketst door de techneuten. Ze hebben een aantal snelheidstesten nodig om dit verder te behandelen. Zou je dit voor mij willen doen? Dan zorg ik dat ik de screenshots persoonlijk doorstuur naar onze techneuten. 

 

Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

  • Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
  • Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
  • De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
  • Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
  • Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is) - Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
  • Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.
  • Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? 

 

Alvast bedankt voor de moeite.

 

Tommie,

 

Dus het komt er op neer dat de 'techneuten’ denken dat het onzin is wat er aan de hand is?

Ik weet het beter gemaakt, kom het modem ophalen en sluit het abonnement maar af. Dan kunnen gelijk de 2 mobiele abonnementen ook opgezegd worden. ben er klaar mee, ik word dus gewoon niet serieus genomen.

als ik nu al weken, wel niet, maanden zeg dat er in de avond amper internet is, dat ik alles al heb geprobeerd, en nog word ik van het kastje naar de muur gestuurd… 

 

Ik stel voor dat er iemand mee kijkt zodra het internet weer in stort en dan een meting doet. Jullie kunnen dan prima zien of er dan wat aan de hand is. Ik heb na meermaals telefoneren, mailen, bellen en testen uitvoeren wel wat beter te doen. 

Reputatie 7
Badge +9

@WoutervanderHorst nee. Dit is alleen om met zoveel mogelijke informatie een onderzoek te beginnen. Hoe meer we van te voren weten hoe sneller we dit kunnen onderzoeken en tot een oplossing kunnen komen. Wij kunnen helaas van een afstand de metingen niet doen. Ik heb de gegevens nodig om dit euvel door te zetten. Ik snap de frustratie volkomen, maar ik wil ook dat je van een stabiel netwerk kan genieten! Als je toch de moeite wilt doen om de testen uit te voeren, dan zet ik het door naar de techneuten. Ik zal de testen persoonlijk doorgeven en ervoor zorgen dat dit prioriteit heeft. 

@WoutervanderHorst nee. Dit is alleen om met zoveel mogelijke informatie een onderzoek te beginnen. Hoe meer we van te voren weten hoe sneller we dit kunnen onderzoeken en tot een oplossing kunnen komen. Wij kunnen helaas van een afstand de metingen niet doen. Ik heb de gegevens nodig om dit euvel door te zetten. Ik snap de frustratie volkomen, maar ik wil ook dat je van een stabiel netwerk kan genieten! Als je toch de moeite wilt doen om de testen uit te voeren, dan zet ik het door naar de techneuten. Ik zal de testen persoonlijk doorgeven en ervoor zorgen dat dit prioriteit heeft. 

Tommie,

 

Zodra het internet er weer uit klapt doe ik dit.

 

Kwestie van tijd.

Reputatie 7
Badge +9

@WoutervanderHorst super bedankt alvast voor de moeite! Ik zie graag de screenshots tegemoet.

Hey @WoutervanderHorst, bedankt voor het op de hoogte houden van de situatie. Ik heb gelijk een lijnmeting gedaan, ik zie een te hoge demping op het ONT. Hiervoor heb ik een verzoek ingedient om een monteur te laten komen. Je ontvangt hier bericht over om een afspraak in te plannen! Hopelijk kan de monteur dit euvel verhelpen. 

Hi Tommie,

Oke ik wacht het af. kan je mij vetellen wat dit precies is? Puur uit nieuwsgierigheid.

o gek dat het vooral in de avond/namiddag compleet inkakt en overdag gewoon prima werkt. 

Hi Tommie,

 

Zoals afgesproken hierbij de eerste metingen met de settings zoals de techneuten vroegen.

Ik heb 2 goede metingen en eentje die het niet deed. Dit was gedaan op het moment dat m'n internet weer compleet weg was en ik geen verbinding kon krijgen of überhaupt een website kon openen. ik heb toen enkele minuten moeten wachten voordat ik de tweede speedtest kon uitvoeren en er weer een up/down was.

Dit is dus exact het probleem wat ik al de hele tijd probeer uit te leggen. Ik kan metingen uitvoeren en laten zien dat ik een connectie heb, alleen als de connectie er niet is blijft elke speedtest die ik ook maar gebruik continue op verbinden staan. ik wil er best een filmpje van maken als de techneuten mij nog steeds voor gek verklaren. 

 

Mijn vraag aan jullie; waarom word er geen langdurige meting gedaan van enkele dagen vanaf T-mobile tot aan mijn modem/router? Dan zou dit in een grafiek zeker duidelijk worden. 

 

Nogmaals, ik ben niet een persoon die een probleem maakt van iets wat er niet is. ik wil onderhand dat iemand mij gelooft.

Reputatie 7
Badge +5

Bedankt voor deze update @WoutervanderHorst! Ik snap helemaal dat je dit het liefst zo snel mogelijk opgelost ziet, dat wil ik ook. Ik zie inderdaad dat de monteur de technische dienst gisteren heeft aangestuurd met zijn bevindingen. Weet dat we je op de hoogte houden van de ontwikkelingen. Ontzettend bedankt voor je geduld!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @WoutervanderHorst, een te hoge demping houdt in, simpel gezegd, dat je signaalverlies hebt. Het kan verschillende oorzaken hebben: een breuk, vervuiling of zelfs de afstand naar de centrale. Dit gaan onze techneuten voor je uitzoeken! Hopelijk is er dan geen verlies meer in de middag/avonden. Zodra er meer over bekend is, wordt er contact met je opgenomen. We wachten af.

Hi @WoutervanderHorst, mijn oprechte excuses! Het kan gebeuren dat de monteur uitvalt, maar Guidion dient dan uiteraard sneller dan de 17e langs te komen. Ik heb dit direct intern gedeeld en de juiste persoon aan de mouw getrokken. Ik ga er vanuit dat Guidion snel contact met je opneemt voor een eerdere afspraak!

Ze komen nu komende woensdag langs. Helaas is het nog steeds helemaal niks met het internet en is de bundel inmiddels op.

Als er woensdag niks uit komt stap ik over. Ik heb al contact opgenomen met KPN.

Nieuwe modem geïnstalleerd sinds woensdag. Om een zo goed mogelijk beeld te krijgen heb ik alle andere Mesh, Devolo en router weg gehaald.

 

Na wat instellingen aanpassen werkt het modem naar behoren. Helaas nog steeds het probleem van zakkende snelheden rond de middag en avond.

Vanmorgen (08:00) was de verbinding perfect en werkte alles op volle snelheid. Nu in de middag (13:00) zit ik weer met 10mbit per seconde. 

Xbox deed het vanmorgen perfect op WLAN en nu zit ik al weer een kwartier naar een draaiend rondje te staren.

Ook al ik m'n laptop direct in plug op de modem zie ik een lage snelheid en hoge ping. Dit is overigens in de ochtend weg OK.

 

Ben er wel klaar mee.

 

Hi,
 

Het probleem doet zich zowel bedraad als via WIFI voor.

Op het koperen netwerk had ik hier nooit last van, dus dat zegt mij dat het of in het modem of netwerk (lees; glasvezel) moet zitten. Ik heb het idee dat het wel met de dag instabieler word. 
 

Ik heb nog een router boven staan die als repeater dient. Ook al eens losgekoppeld en maakt geen verschil. Ik gebruik nu het modem/router van Tmobile.

Wederom géén internet. Heb m'n laptop direct aan de modem gehangen en de ping knalt naar 1600ms. 

Zet mij maar weer om naar het kopere netwerk. Dat was tenminste wel betrouwbaar. Al zat ik toen bij KPN.…

 

Als dit komende week niet is opgelost stap ik over. Gezien de betaalde dienst niet word geleverd is dit geen moeilijk verhaal.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @WoutervanderHorst, ik heb het idee dat de technische dienst zich gefocused heeft op de Wifi, alleen lijkt dat mij in jouw geval niet terecht. Daarom ga ik het modem voor je om laten wisselen en je ontvangt snel een vervangend model. 

Omdat je aangeeft dat de bekabelde verbinding op het modem zelf slecht is zal dit niet snel aan je router liggen, maar mocht je toch nog problemen ervaren met het nieuwe modem dan raad ik je graag om, bij wijze van test, je router ertussenuit te halen.

Ik hoop erg dat voor je dat je met het nieuwe modem beterschap merkt, daar ik ga voor duimen! 

Hi,

Ik heb mijn LinkedIn netwerk om hulp gevraagd en hoor nu meermaals het volgende.

 

Dit is exact waar wij last van hebben. 

 

 

Reputatie 7

Hi @WoutervanderHorst, mijn collega’s van de technische dienst gaat dit zo snel mogelijk verder oppakken! Zojuist heb ik je van een extra Unlimited Data voucher voorzien. Weet dat we er alles aan gaan doen om jou definitief probleemvrij te krijgen. Excuses voor het ongemak! 

Hoi Wouter, ik ben blij dat ik dit topic heb gevonden ik heb namelijk exact hetzelfde probleem. 

piek uren 

Extreem hoge ping en jitter

inclusief verbindingsproblemen:


Inmiddels rond dit tijdstip beter:

 

 

Fijn om te horen dat er actie word ondernomen. Ik heb gisteren alle Devolo adapters en router verwijderd zodat alleen de T-Mobile modem internet verzorgt. Helaas lijkt dit geen verschil te maken. Wie weet is het toch het modem, ik hoop het van harte.

Reageer