opeens geen internet. ONT is offline



Toon eerste reactie

237 reacties

Reputatie 4

Nou lekker dan van Fritz zeg.. 

 

Betaal ik 360 voor een box met alleen XGS-PON… Bel ze straks wel ff, ze willen vast wel een module opsturen anders breng ik hem wel terug. 

Wat een gezeik en oplichting zeg. 

Reputatie 4

Ik heb de Fritz nu via de WAN aangesloten met die originele media converter er bij. 

Net met T-Mobile weer gebeld om te horen welke aansluiting ik heb en het is een beetje een vreemd verhaal. Enfin, ben er wel klaar mee dus heb de Fritz maar via de WAN aangesloten met als toekomst perspectief dat er hopelijk ooit een XGS-PON aansluiting komt want dat is de toekomst heb ik gelezen. 

KPN stapt ook over op XGS-PON had ik gelezen op hun forum. 

Ik zal wel nog ff contact opnemen met Fritz want voor zon dure Fritzbox mag je wel verwachten dat die andere modules GPON en AON er ook bij zitten.. 

Reputatie 4

Is er miss iemand van T-Mobile die met mij contact kan opnemen? Ik kom telefonisch niet verder namelijk.

Reputatie 7
Badge +15

@Hurricane28 

Is er iets waarmee we je kunnen helpen? T-Mobile medewerkers zijn ook actief op dit forum en reageren waar nodig.

Reputatie 4

@Hurricane28

Is er iets waarmee we je kunnen helpen? T-Mobile medewerkers zijn ook actief op dit forum en reageren waar nodig.

 

Ja ik ben behoorlijk pissig om het feit dat ik hier een paar dagen mee bezig ben geweest voor jan lul zeg maar omdat T-Mobile mij verkeerde info heeft gegeven omtrent mijn aansluiting. 

Mij werd verteld dat ik een XGS-PON aansluiting heb maar nu is het ineens een GPON.. Net alweer gebeld met T-Mobile en ze waren het er nu over eens dat het een AON aansluiting is (wat ook al door mensen hier werd verteld) maja moet zeker weten he. 

 

Nu moet ik dus weer een AON stekker ding kopen omdat T-Mobile dit foutief heeft doorgegeven.. Ik heb gebeld met T-mobile maar deze kan niks doen voor mij in de form van coulance.. Ik zei ik vind door dit alles dat T-Mobile dit dingetje maar moet betalen of korting op mijn abbonement maar niks kon geregeld worden.. Ik vind dit zo waardeloos kastje naar de muur verhaal he. Het enige wat ik nu wil is een beetje coulance omdat T-Mobile dit gewoon had moeten en kunnen voorkomen. Ik heb ook met Fritz zelf gebeld en vonden dit heel fout van T-Mobile.. 

Is er miss iemand van T-Mobile die met mij contact kan opnemen? Ik kom telefonisch niet verder namelijk.

Regel een Fritz AON SFP module en een SC-UPC naar LC-APC patchkabel en het werkt.

En een one click cleaner.

 

Reputatie 4

Is er miss iemand van T-Mobile die met mij contact kan opnemen? Ik kom telefonisch niet verder namelijk.

Regel een Fritz AON SFP module en een SC-UPC naar LC-APC patchkabel en het werkt.

En een one click cleaner.

 

 

Heb daar allemaal geen verstand van en ben ook niet van plan om nog meer te kopen. Geeft me al genoeg gekost zo, ben geen milionair. Ik vind dat T-Mobile dit maar moet regelen uit coulance anders ga ik gewoon overstappen. 

Is er miss iemand van T-Mobile die met mij contact kan opnemen? Ik kom telefonisch niet verder namelijk.

Regel een Fritz AON SFP module en een SC-UPC naar LC-APC patchkabel en het werkt.

En een one click cleaner.

 

 

Heb daar allemaal geen verstand van en ben ook niet van plan om nog meer te kopen. Geeft me al genoeg gekost zo, ben geen milionair. Ik vind dat T-Mobile dit maar moet regelen uit coulance anders ga ik gewoon overstappen. 

Dan kun je beter niet aan de glasvezel aansluiting zitten.

Dat is voor de monteur of techniekers die er wel verstand van hebben.

Gebruik dan de door monteur geplaatste media converter en met een netwerkkabel verder naar de rj45 wan poort van je eigen router.

Je kan dan beter voor een Fritzbox 7590 (ax) of 4060 gaan.

Ben je stukken goedkoper uit.

 

Reputatie 4

Is er miss iemand van T-Mobile die met mij contact kan opnemen? Ik kom telefonisch niet verder namelijk.

Regel een Fritz AON SFP module en een SC-UPC naar LC-APC patchkabel en het werkt.

En een one click cleaner.

 

 

Heb daar allemaal geen verstand van en ben ook niet van plan om nog meer te kopen. Geeft me al genoeg gekost zo, ben geen milionair. Ik vind dat T-Mobile dit maar moet regelen uit coulance anders ga ik gewoon overstappen. 

Dan kun je beter niet aan de glasvezel aansluiting zitten.

Dat is voor de monteur of techniekers die er wel verstand van hebben.

Gebruik dan de door monteur geplaatste media converter en met een netwerkkabel verder naar de rj45 wan poort van je eigen router.

Je kan dan beter voor een Fritzbox 7590 (ax) of 4060 gaan.

Ben je stukken goedkoper uit.

 

 

 

Naja geen verstand van, ben monteur geweest dus moet wel goed komen. Ik vind het gewoon van T-Mobile nalatig en wil gewoon compensatie voor die uren en stress er om heen wat niet nodig was geweest. 

 

Ik heb het al werkend zo gezegd via de WAN poort maja dat niet helemaal de bedoeling he. 

Maja, nu ben ik wel future proof zeg maar. Het gaat mij gewoon om het feit dat T-Mobile dat maar ff moet fixen omdat het hun fout is zeg maar. 

Als ik een fout maak moet ik die ook herstellen bij de klant anders heb ik een probleem. Als iedereen maar zo makkelijk over alles denkt word het een mooi zooitje en kunnen providers ongestoord hun gang gaan. 

@Hurricane28 

Als je dan een AON Module weet te bemachtigen dan is het zo gefixt.

Maar dan heb je wel die andere patchkabel voor nodig.

1- Fritz SFP AON. = LC-APC aansluiting (groen ministekker)

2- Fritz SFP GPON. = LC-APC aansluiting (groen ministekker)

3- Fritz SFP XGS-PON. = SC-UPC aansluiting (blauw gewone stekker)

 

Reputatie 7
Badge +14

T-Mobile levert een werkende internet dienst op met hun Zyxel apparatuur.  Sinds een ruim jaar heb jij ook het recht om eigen apparatuur te gebruiken, maar daarmee komt de verantwoordelijkheid volledig bij jou. Deze optie is vaak interessant voor de gevorderde amateur of de professional.  Die hebben meer eisen aan hun netwerk dan de provider apparatuur kan bieden.

Bij jou proef ik dat je geen idee hebt hoe het werkt en waarom je zo ie zo eigen apparatuur zou willen gebruiken. Als je bij de basis van T-Mobile blijft heb je volledig support van hun klantenservice en ook op dit forum.  Begin eens met goed inlezen wat je kunt verwachten als je eigen apparatuur gaat gebruiken.  Zo'n inkoppertje van de helpdesk van Fritzbox zegt natuurlijk niks. Zij maken zoveel smaken van apparatuur dat het echt niet zomaar gaat vliegen als je niet 'in de materie' zit zoals bijvoorbeeld Peter-keetfm.

Reputatie 4

T-Mobile levert een werkende internet dienst op met hun Zyxel apparatuur.  Sinds een ruim jaar heb jij ook het recht om eigen apparatuur te gebruiken, maar daarmee komt de verantwoordelijkheid volledig bij jou. Deze optie is vaak interessant voor de gevorderde amateur of de professional.  Die hebben meer eisen aan hun netwerk dan de provider apparatuur kan bieden.

Bij jou proef ik dat je geen idee hebt hoe het werkt en waarom je zo ie zo eigen apparatuur zou willen gebruiken. Als je bij de basis van T-Mobile blijft heb je volledig support van hun klantenservice en ook op dit forum.  Begin eens met goed inlezen wat je kunt verwachten als je eigen apparatuur gaat gebruiken.  Zo'n inkoppertje van de helpdesk van Fritzbox zegt natuurlijk niks. Zij maken zoveel smaken van apparatuur dat het echt niet zomaar gaat vliegen als je niet 'in de materie' zit zoals bijvoorbeeld Peter-keetfm.

 

Dit heeft niks, maar dan ook helemaal niks te maken met wat ik hier voor geschreven heb en het bied ook geen oplossing voor mijn “probleem” 

 

Zoals eerder aangegeven heb ik EERST T-Mobile gevraagd om wat voor aansluiting ik heb zodat ik het JUISTE apparatuur kan aanschaffen zodat het in EEN keer werkt. Mijn probleem lag dus NIET aan mijn kennis maar de foutieve informatie die ik van T-Mobile heb gekregen.. Ik heb mij wel degelijk ingelezen hoe het werkt maar ben foutief geïnformeerd door T-Mobile zelf. De FritZ werkt nu ook gewoon alleen niet direct op Glasvezel en als ik “geen idee had” dan was me dat ook niet gelukt. 

Maar deze reactie zegt mij genoeg dat jij hier bent om mensen te de-crediteren om zo onder verantwoordelijkheid uit te komen en word daar kriebelig van. 

“Bij jou proef ik dat je geen idee hebt hoe het werkt en waarom je zo ie zo eigen apparatuur zou willen gebruiken.” eigenaardige tekst en slaat nergens op.. Als ik geen verstand van zou hebben waarom heb ik dan eerder een Fritz werkend gehad dmv Vlans en PPoe verbinding.. Ben hier paar dagen mee bezig geweest omdat het bij T-Mobile niet eens lukt om te kijken welke verbinding ik heb.. Dit kunnen ze ter allertijde zien en ik weet dat Fritz nauw samen heeft gewerkt met KPN en T-Mobile waardoor dit allemaal mogelijk was. 

Maar ik heb ook helemaal niet om jou antwoord gevraagd maar om een medewerker van T-Mobile.. 


Sorry maar ik vind jou gewoon een irritante vent met je bijdehante opmerkingen...

@Hurricane28

Schaf gewoon die AON module aan en die patchkabel.

Of doe die Fritzbox retour en bestel de AON. Ben je ook nog goedkoper uit.

Jij hebt de voordeel dat je op AON zit.

Dit omdat je dan niet hoeft te klooien met serienummers.

AON werkt plug en play T-mobile profiel er in knallen en gaan.

Patchkabel die je dan nodig hebt.

https://fritzshop.nl/glasvezel/1179-glasvezelkabel-set-sc-lc-blauw-sc-upclc-apc.html?search_query=glasvezel+&results=55

 

Reputatie 4

@Hurricane28

Schaf gewoon die AON module aan en die patchkabel.

Of doe die Fritzbox retour en bestel de AON. Ben je ook nog goedkoper uit.

Jij hebt de voordeel dat je op AON zit.

Dit omdat je dan niet hoeft te klooien met serienummers.

AON werkt plug en play T-mobile profiel er in knallen en gaan.

Patchkabel die je dan nodig hebt.

https://fritzshop.nl/glasvezel/1179-glasvezelkabel-set-sc-lc-blauw-sc-upclc-apc.html?search_query=glasvezel+&results=55

 

 

Ja klopt dat snap ik idd maar vind het gewoon zo vervelend dat het op zon manier moet snap je. 

Maja ik zal er over nadenken. Ik heb bij mediamarkt gekocht dus moet daar ruilen en weet niet of ze die daar hebben. 

Reputatie 4

Waar kan ik dan zon AON module kopen? Kan hier niks over vinden op de Fritz shop..

@Hurricane28 

Je kunt ook nog contact opnemen met Avm.

Naar mijn weten kost de AON SFP module onder de 30 euro inclusief verzenden uit Duitsland.

Maar dat is aan u ik zou die Fritzbox retour doen en geld terug vragen.

Mediamarkt is ook veel te duur vindt ik.

Ik heb zo 300 euro betaald via Amazon met GPON en AON modules.

 

 

Reputatie 4

@Hurricane28

Je kunt ook nog contact opnemen met Avm.

Naar mijn weten kost de AON SFP module onder de 30 euro inclusief verzenden uit Duitsland.

Maar dat is aan u ik zou die Fritzbox retour doen en geld terug vragen.

Mediamarkt is ook veel te duur vindt ik.

Ik heb zo 300 euro betaald via Amazon met GPON en AON modules.

 

 

 

Ja AVM is net dicht hoorde ik net.. Weer wachten tot morgen. Ik heb de Fritz nu aan de WAN poort en werkt prima op zich hoor. De AON versie van deze Fritz is 289 dus valt mee. Zal deze wel bestellen dan anders word het weer heel gezeik en moet ik meer betalen ook nog. Als ik dan ooit WEL op een XGS-PON aansluiting zit kan ik altijd nog zon module aanschaffen en zijn ze miss nog goedkoper ook. Zal ff ruilen dan. 

Iig bedankt voor de support en uitleg!

@Hurricane28 

Inderdaad via de rj45 wan poort werkt het ook prima.

Maar daarvoor heb je geen Fritzbox fiber aangeschaft lijkt mij.

Via Amazon heb ik i.i.g. 2 modules AON en GPON.

Als ik ooit op XGS-PON kom moet ik die wel los gaan aanschaffen.

Maar ik verwacht niet dat dit de komende jaren hier gaat gebeuren.

Ik zit hier in het Kpn-netwerk gebied.

Kpn is hier AON.

T-mobile heeft hun spullen in de wijkkast (pop) hangen dat is GPON hier.

 

Reputatie 4

@Hurricane28

Inderdaad via de rj45 wan poort werkt het ook prima.

Maar daarvoor heb je geen Fritzbox fiber aangeschaft lijkt mij.

Via Amazon heb ik i.i.g. 2 modules AON en GPON.

Als ik ooit op XGS-PON kom moet ik die wel los gaan aanschaffen.

Maar ik verwacht niet dat dit de komende jaren hier gaat gebeuren.

Ik zit hier in het Kpn-netwerk gebied.

Kpn is hier AON.

T-mobile heeft hun spullen in de wijkkast (pop) hangen dat is GPON hier.

 

Ja precies maja vind ook vreemd dat ik AON aansluiting heb maja jij zegt het en T-Mobile zelf zei het ook dus heb de Fritz AON besteld dus ga morgen de Fritz ruilen voor een AON en plug en play zoals je zei. 

@Hurricane28 

Bestel ook gelijk deze die heeft ook de koppelbus.

Dan hoef je de NT behuizing wat op de FTU zit niet los te maken.

Dat is misschien wat makkelijker voor u.

 

Reputatie 4

@Hurricane28

Bestel ook gelijk deze die heeft ook de koppelbus.

Dan hoef je de NT behuizing wat op de FTU zit niet los te maken.

Dat is misschien wat makkelijker voor u.

 

Nou, ik heb de AON Fritz maar de kabel past niet in de NT hoor.. 

kijk maar: 

 

Als het goed is zou dit moeten passen zonder verloop ofzo maar dat doet het niet. Nu moet ik dus weer een verloop extra kopen ofzo?

@Hurricane28

Je hebt de patchkabel nodig die ik zovaak heb genoemd in dit topic.

https://fritzshop.nl/glasvezel/1179-glasvezelkabel-set-sc-lc-blauw-sc-upclc-apc.html?search_query=glasvezel+&results=55

Reputatie 4

@Hurricane28

Je hebt de patchkabel nodig die ik zovaak heb genoemd in dit topic.

 

 

Ja precies, was ik vergeten te bestellen. Kan ik die alleen bij Fritz bestellen of ook ergens anders? 

@Hurricane28

Je hebt de patchkabel nodig die ik zovaak heb genoemd in dit topic.

 

 

Ja precies, was ik vergeten te bestellen. Kan ik die alleen bij Fritz bestellen of ook ergens anders? 

Gewoon via die link heb je ook het blauwe koppel busje bij plug en play.

Reputatie 4

@Hurricane28

Je hebt de patchkabel nodig die ik zovaak heb genoemd in dit topic.

 

 

Ja precies, was ik vergeten te bestellen. Kan ik die alleen bij Fritz bestellen of ook ergens anders? 

Gewoon via die link heb je ook het blauwe koppel busje bij plug en play.

 

Ah ja, had al gezien dat die bij anderen er niet bij zitten. Nou zal deze ook nog maar weer bestellen dan.

Reageer