opeens geen internet. ONT is offline



Toon eerste reactie

237 reacties

Reputatie 2

@Jan Remco

Heb je wel voor vlan300 gekozen anders werkt het niet.

Anders T-Mobile profiel met wan poort.

 

De tweede optie werkt, ik blij! Ik weet niet waar ik vlan300 kan kiezen. (fritzbox 5530, 7.50 firmware)
Mogelijk als ik een wizard gebruik? Nu in ieder geval niet nodig. 

Overigens ga ik op een rustig moment het volgende advies van Fritz uitproberen:

“Maar ik ga ervan uit, dat de FRITZ!Box nu ook weer zal werken met T-Mobile als je de FRITZ!Box nog een keer laat ontgrendelen.
Alle klanten met een GPON hebben dit probleem ondervonden met de update naar FRITZ!OS 7.50 en na het opnieuw laten ontgrendelen was de FRITZ!Box verbonden met het internet, het kan helaas duren voordat T-Mobile de FRITZ!Box weer vrij geschakeld heeft.”

@Jan Remco 

Mooi dat het werkt.😃

Het heeft niks met Fritz os te maken.

Dat het probleem bij Fritz os 7.50 komt is puur toeval.

Het komt dan door die herstart na de update.

Het probleem speelt ook bij andere GPON apparatuur van een ander merk.

Bij mij heeft het een kleine maand prima gedraaid met Fritz os 7.50.

Is er al wat bekend over dat de Fritzbox 5530/5590 direct op glasvezel kan met de Fritz GPON SFP module.????

Of dat het weer werkt doormiddel van klonen.?

 

Reputatie 7
Badge +14

Nee, Gisteren was nationale feestdag en hun hoofdkantoor was vandaag voor verplichte vrije dag gesloten. 

Reputatie 5

Daarnaast is die ene engineer vast ook drie weken op vakantie.😬

 

Reputatie 7
Badge +14

Het is inderdaad die tijd van het jaar. Zonder kids wil je voor eind juni terug zijn. Daarna starten de hoofdprijs weken weer.

Het is inderdaad die tijd van het jaar. Zonder kids wil je voor eind juni terug zijn. Daarna starten de hoofdprijs weken weer.

En waar slaat dit op.

Dit topic gaat over direct aansluiten van de Fritzbox zonder Huawei ont op glasvezel.

Zinloos topic vervuiling vindt ik.

Ik wil een oplossing en meer mensen hier in dit topic willen dat ook.

Graag on topic.

 

 

 

 

 

 

Reputatie 2

Vreemd dat het allemaal zolang duurt voordat er een oplossing komt, Tenslotte heeft T-Mobile dit op de een of andere manier het klonen om zeep geholpen.

Graag een oplossing want ik wil dit Chinese ONT kastje zo snel als mogelijk weer er tussen uit.
Leuk als backup maar niet als definitieve oplossing.
Het werkte sinds augustus 2022 prima met mijn Fritzbox 5530 met GPON glasmodule.




 

Reputatie 2

Heeft iemand zijn fritzbox 5530 of 5590 lanten ontgrendelen? Dat was niet nodig totaan de grote crash van april, maar tegenwoordig blijbaar wel:

https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-5530/1167_FRITZ-Box-voor-gebruik-op-de-glasvezelaansluiting-configureren/

Ik heb het nog niet aangedurfd, nu werkt het met de ONT ertussen, maar die wil ik tzt toch graag weer kwijt.

Reputatie 2

Heeft iemand zijn fritzbox 5530 of 5590 lanten ontgrendelen? Dat was niet nodig totaan de grote crash van april, maar tegenwoordig blijbaar wel:

https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-5530/1167_FRITZ-Box-voor-gebruik-op-de-glasvezelaansluiting-configureren/

Ik heb het nog niet aangedurfd, nu werkt het met de ONT ertussen, maar die wil ik tzt toch graag weer kwijt.

Dat wil je toch niet, dagen wachten totdat de 5530 met GPON  weer rechtstreeks werkt.
Maar wil je tijdelijk naar de ont van T-Mobile moet je ditzelfde ritueel weer uitvoeren.
Dat lijkt geen goede oplossing.

Reputatie 2

Heeft iemand zijn fritzbox 5530 of 5590 lanten ontgrendelen? Dat was niet nodig totaan de grote crash van april, maar tegenwoordig blijbaar wel:

https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-5530/1167_FRITZ-Box-voor-gebruik-op-de-glasvezelaansluiting-configureren/

Ik heb het nog niet aangedurfd, nu werkt het met de ONT ertussen, maar die wil ik tzt toch graag weer kwijt.

Dat wil je toch niet, dagen wachten totdat de 5530 met GPON  weer rechtstreeks werkt.
Maar wil je tijdelijk naar de ont van T-Mobile moet je ditzelfde ritueel weer uitvoeren.
Dat lijkt geen goede oplossing.

Tja, ik denk dat je het serienummer van je modem doorgeeft aan de chatservice van t-mobile (tip: meteen operator tikken), op het moment dat het niet meer werkt de mediabox ertussen uit, en de fritzbox omzetten naar glas. 
Als dat blijft werken (beetje twijfelachtig gezien de huidige ervaringen met t-mobile), dan is dat toch prima. Maar ik zoek dus ervaringen van mensen dapperder dan ik, het boeit me niet als je verder toch niet naar glas gaat.

Reputatie 3

Heb bij T-mobile modem-id doorgegeven van mijn fritzbox 5590.

Nu afwachten wanneer activatie plaatsvind.

Heb voor de zekerheid een mifi-dongel in mijn fritzbox gestopt om als de verbinding wegvalt/omgezet wordt ik niet zonder internet zit.

Sylvester,

ik heb dat weken geleden gedaan en daarna niets meer gehoord of gezien.

Succes gewenst, ik hoor graag van je succes!

 

@R3D Graag wil ik jouw voorbeeld ook doorzetten naar onze experts. Kun jij het correcte T-Mobile voor thuis klantnummer in je profiel plaatsen, alsjeblieft? Deze letter en cijfer combinatie bestaat niet. Alvast bedankt!

Done

Nog een update van de situatie gehad.?

Of het nu wel mogelijk kan een Fritzbox met eigen ONT te gebruiken.

Of wordt dit niet meer mogelijk.

 

 

Dit is het WSU27980

groet en ik ben benieuwd.

Dit is het WSU27980

groet en ik ben benieuwd.

Heb je dat wel goed.? 

Je moet modem ID hebben.

 

AVMG72465D51

Dat is iets anders dan mijn T-mobile klantnummer….

Kan je hier iets mee? zolang ik niets hoor hangt mijn huawei kastje aan de fiber.

 

@Jobw

Volgens de handleiding van Avm heeft T-Mobile dat nummer nodig.

Ik heb de Huawei GPON ont er tussen zitten.

Zolang er nog niks gecommuniceerd wordt en het niet werkt wil ik het risico niet nemen om dagen zonder internet te zitten.

 

Reputatie 3

Op advies van helpdeskmedewerker heb ik wijziging doorgevoerd via mail met alle gegevens van mijn oude ONT (mac adres en serienummer) en de fritzbox modem ID doorgegeven.

Wil eerst kans geven op het doorlopen van het proces die geld.

 

Reputatie 5

@R3D Graag wil ik jouw voorbeeld ook doorzetten naar onze experts. Kun jij het correcte T-Mobile voor thuis klantnummer in je profiel plaatsen, alsjeblieft? Deze letter en cijfer combinatie bestaat niet. Alvast bedankt!

Done

Nog een update van de situatie gehad.?

Of het nu wel mogelijk kan een Fritzbox met eigen ONT te gebruiken.

Of wordt dit niet meer mogelijk.

 

 

Helaas nog helemaal niks gehoord of gemerkt van @Jason @Tommie @Sven-TMT .

Ik heb via een andere ingang een NetworkEngineer te pakken gekregen die even op de OLT kon checken of er wijzigingen zijn geweest of iets wat afwijkt.

Hij kon niet veel op de acces-laag , maar zag hoger in het netwerk segment niet direct vreemde dingen die dit konden verklaren.

Authenticatie staat (zover ik hem op afstand kon begeleiden om het te vinden) in de OLT nog op *SN.


Dat zou in theorie goed genoeg moeten zijn om een FB aan de praat te krijgen met alleen het pon-id wat je meegeeft.

Dit lijkt ergens anders dus mis te gaan, maar dat kan alleen uitgesloten worden door een engineer op acces niveau en die lijkt in dit alles nog te schitteren door afwezigheid.

Ik doe zo wat tests om wat logging te krijgen en dan hoop ik hier morgen verder mee te komen. Misschien krijg ik morgen iemand anders te pakken die zich goed weet te navigeren op de acces-laag , zou heel treurig zijn als @Sven-TMT de SinglePointOfFailure is in dit fiasco.

….to be continued!

 

Morgen maar weer proberen of de Fritzbox 5590 met GPON SFP module werkt.

Zoals het plaatje van @R3D van sn in het OLT  zal het moeten werken. (Misschien een tijdelijke bug in het systeem) 

Als ik er aan toe kom eerst een paar zonnepanelen plaatsen.

 

Reputatie 5

Ik ben even gaan zoeken en zag dat er op een  forum een soort gelijk fenomeen wat direct gelinkt kon worden aan upgrades op de olt.

zou slordig zijn als de olt’s geüpgrade zijn zonder post- checks, maar dat zou wel kunnen verklaren waarom het zoveel gebruikers treft.

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, we zijn hier zeer zeker nog mee bezig - ik snap dat het wellicht oogt alsof jullie aan je lot overgelaten worden, maar dat is niet het geval. Onze netwerk-experts hebben dit probleem op de radar, maar kunnen nog geen definitieve conclusies trekken. Wel ligt het nu bij de leverancier en zijn we in afwachting van een eindfix. Ik kom hier zo snel mogelijk op terug, beloofd! Indien ik maandag nog geen zinnige update heb, zal ik op z'n minst polshoogte nemen in dit topic.

Reputatie 5

@Jason als de dames/heren technische hulp nodig hebben mogen ze me een pb sturen. Ik heb even contact gehad met Edwin, maar die kwam niet verder op de acces laag.

Maar wat ik van de omgeving heb gezien verschilt het niet veel met die van ons, dus mochten ze wat nodig hebben hoor ik t wel. 

Werkt nog niet.

Ik heb waar je het kloont het Vendor ID HWTC (van Huawei) met de 8 karakters er achter maar werkt ook niet.

Mijn Fritzbox 5590 komt netjes in O5 en er is ook verbinding en klapt er uit. (geen internet)

Het is net als of de Fritzbox geweigerd wordt door de OLT.

Reageer