Beantwoord

siren hub maakt geen wifi verbinding



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

35 reacties

Ook dit ga ik nog een keer doen. Dank voor de handleiding trouwens. 

 

@hvgog

Knippert de lamp ook 2 keer na 6 keer aan en uit zetten om aan te tonen dat de reset succesvol was? Doe het 6x aan en uit zetten niet te snel.

Zie handleiding

6x gedaan, geen twee keer knipperen van de led. Ik ga dit morgen nog eens proberen en daarna koop ik https://www.lightexpert.nl/ledvion-smart-rgbcct-gu10-led-spot-dimba-127515247.html?channable=004b87696400323533353839313730f0&gclid=CjwKCAjwrNmWBhA4EiwAHbjEQOylXTPRrD7HYu6SCVlelQzwdBlfrOirS2X-CyHqu6pBrNdSzp7a-hoCY80QAvD_BwE

Die gaan alleen met een app op de telefoon en dus geen hub ertussen.

Er zijn oplossingen genoeg om (weer) te krijgen wat ik wil

Jullie allebei heel erg bedankt voor jullie input. 

Reputatie 7
Badge +5

@hvgog 

Bezint eer ge begint. (oud gezegde)

@hvgog je was inmiddels met Zigbee als protocol om wat “slimme” apparaten in huis verbonden te krijgen redelijk op de goede weg. Dat je door een provider wissel nu tegen wat hikjes aanloopt is jammer.

Om dan het pad maar te verlaten en rigoureus over te gaan naar weer iets anders is jammer in mijn gedachte. Vooral omdat je klaarblijkelijk kiest voor een lage prijs. Sorry, Philips Hue is idd vele malen duurder maar een andere redelijke optie zijn de GU10 spots van Ikea en die werken OOK op Zigbee. Ook de support bij de “betere” merken is een nivo hoger.

Als voorbeeld hier in huis 5 van die erg dure Hue lampen en mijn buiten muurspots voorzien van 12x GU10 spots (wit) van Ikea en nog wat ander Ikea lampen (lagere prijs vind ik ook prettig). Dit alles aangesloten op de Hue (=Zigbee) bridge van Philips. De Hue bridge V1 ooit vervangen door een Bridge-V2 omdat de 1e niet meer werd ondersteund. Tsja ook de grote merken rommelen wat door verder gaande technische ontwikkelingen. Maar al met al werkt het behoorlijk goed ook als “het internet” eruit ligt.

Wat bedoel je met “hetzelfde met de Bosch Home Connect App”  Is deze ook niet meer verbonden ?
Hetzelfde soort verhaal, 1e keer verbinden alles blank om te registreren daarna een server op het internet die jouw ip adres vastlegt en de communicatie afwikkelt en net als de ouderwetse post is er een adres nodig om een brief in de bus te bezorgen.

Advies: Nog even volhouden en probeer aan de reset procedure te komen, anders garantie geval aanmelden om een nieuwe Siren Hub te verkrijgen of de leverancier kietelen over het “inferieure product” dat hij geleverd heeft.

Succes

Reputatie 7
Badge +5

@hvgog 

De grote ronde schijf op de Hub is dat een drukcontact?

@hvgog

De grote ronde schijf op de Hub is dat een drukcontact?

Heel erg bedankt voor je opmerkingen. Ik zou echter niet weten hoe ik je tekst moet vertalen naar een voor mij begrijpelijker nivo. Bridge v1 naar v2? En wat bedoel je met:  1e keer verbinden alles blank om te registreren daarna een server op het internet die jouw ip adres vastlegt en de communicatie afwikkelt en net als de ouderwetse post is er een adres nodig om een brief in de bus te bezorgen. Ik zou niet weten hoe dit te begrijpen zonder een enorme leken uitleg. Ik ben geen held op dit gebied en ik heb gekeken naar lampen die dus geen hub ondersteuning gebruiken maar rechtstreeks op een app. Dat dit goedkoper is heb ik niet eens opgemerkt. Ik kan proberen om deze hub op te sturen naar ledkoning zodat ze daar een reset kunnen uitvoeren voor mij. Dat idee spreekt mij wel aan.

De grote ronde schijf op de hub is geen drukknop. Welke functie deze heeft is mij volslagen onduidelijk 

Geweldige antwoorden en zoals je naar mij schreef van niet te snel opgeven moet ik je dit compliment geven dan jij dit ook niet doet, mijn dank hiervoor. (of kudoos?? of zijn die alweer uit de tijd) 

Mijn vrouw heeft na vreselijk veel proberen en wachtwoorden resetten eindelijk de wasmachine weer op haar home connect app. Ze gaat deze week nog de droger proberen erbij te zetten dan zijn ze weer te zien in de app.

Ik ga nu nog een paar keer die hub naar fabrieksinstellingen proberen  te krijgen en ik zal zeker hier vermelden of dit heeft gewerkt…….of niet gewerkt :)

Nog even een laatste bericht en een laatste opmerking. Mijn opmerking is dat t-mobile mij dit topic heeft gegeven en blijkbaar hier zijn handen van af getrokken terwijl ze hebben kunnen meelezen en toch maar geen reactie of hulp gegeven

Mijn bericht is dat ik vorige week al de ynoa app hebt verwijderd van mijn telefoon en een nieuw account hebt aangemaakt met een ander email adres. Ik heb vorige donderdag (21-072022) eindelijk de mail gekregen om mijn email te bevestigen en tot op de dag van vandaag krijg ik bij inloggen steeds het bericht dat dit email adres niet is geverifieerd. Zie uw mail staat er steeds. Dus nu heb ik ook de app niet meer werkend en dat is voor mij nu voldoende om over te gaan op het andere type die zonder hub werken. Wil Iemand nog ynoa smart leds gu10 51 watt overnemen? Ik heb er 9…..

Reputatie 7
Badge +5

Reset de wifi van de wasdroger.

Op bladzijde 39

Na deze handelingen moet je net als bij een nieuw apparaat opnieuw verbinden zoals in de handleiding aangegeven staat.

Reputatie 7

Mooi om te zien hoe de antwoorden zijn gegeven, niets meer dan hulde @yalerta! Ik ben ook erg benieuwd naar de uitkomst van dit geheel. Wil je ons op de hoogte houden @hvgog

Reputatie 7

Hi @hvgog, merci voor deze aanvulling! Ik waardeer het altijd als iemand hier feedback deelt. Graag wil ik je wel laten weten dat de Community een klant-helpt-klant-community is, vandaar dat wij niet altijd een reactie geven als er al andere hulp wordt geboden. Het is dus zeker niet zo dat wij niet willen helpen, maar wij stimuleren het dat klanten elkaar helpen. Hartstikke attent dat jij de ynoa smart leds gu10 51 watt ter beschikking stelt voor iemand anders, hopelijk kan je iemand hier blij mee maken. Als jij nog andere punten hebt, laat die dan vooral weten.