Beantwoord

Youless LS 120 krijgt geen IP adres van Zyxel T-56

  • 16 February 2024
  • 6 reacties
  • 128 Bekeken

Reputatie 2

Goedemorgen allen,

Ik heb bijna een dag besteed aan het probleem dat de Zyxel T-56 modem geen IP adres (kan) geven aan een Youless LS120 Energy Monitor. Ik heb ook maar eens support gevraagd bij de makers van Youless en krijg het volgende antwoord:

“ Heb je toevallig een Zyxel T-56 modem van Odido? Er is namelijk
recentelijk een firmware fout in hun modem geslopen waardoor de Youless
(en vele andere apparaten) geen IP adres krijgt van dit modem. We
krijgen daar de laatste tijd met regelmaat een vraag over, dus vandaar
dat ik dit als eerste vraag. Odido en Zyxel hebben hier inmiddels
overigens ook al een firmware update voor, maar die is nog niet bij alle
klanten uitgerold.

Met vriendelijke groet,
Youless energy monitor 

 

Nu is mijn vraag: Waar kan ik de firmware vinden om te downloaden en toe te passen op mijn modem...

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 16 February 2024, 16:01

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @SingleDutch, goed dat je hierover een topic bent gestart.

De firmware is niet te vinden en wordt rond maart pas uitgerold. Wel kan ik je op de lijst zetten zodat hij eerder geupgraded wordt op jouw modem. Zou je je klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan zorg ik dat de firmware spoedig geupgraded wordt! Deze is te vinden in Mijn Odido (in een webbrowser) → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds →  Klantnummer: ABC12345.

Goedenavond, 

Ik heb precies hetzelfde probleem met een Zyxel T-56 modem en een Youless LS120 Energy Monitor. Zou je mij ook op de lijst kunnen zetten voor een eerdere upgrade?

 

Hey @SingleDutch, goed dat je hierover een topic bent gestart.

De firmware is niet te vinden en wordt rond maart pas uitgerold. Wel kan ik je op de lijst zetten zodat hij eerder geupgraded wordt op jouw modem. Zou je je klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan zorg ik dat de firmware spoedig geupgraded wordt! Deze is te vinden in Mijn Odido (in een webbrowser) → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds →  Klantnummer: ABC12345.

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Tonyd. 

De software update wordt nu naar iedereen verstuurd! Vanwege de aantallen duurt het ca..14 dagen om dat overal uit te voeren. 

Hoi @Tonyd. 

De software update wordt nu naar iedereen verstuurd! Vanwege de aantallen duurt het ca..14 dagen om dat overal uit te voeren. 

Hallo, 

Zou ik(mijn router) ook de update kunnen krijgen, ervaar hetzelfde probleem met mijn Youless, nu software versie b8, sinds kort Odido.

Eric

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Regis, ik heb het direct nagekeken! De nieuwe versie staat op je modem. Mocht je dit niet ervaren, kun je het modem resetten. Laat je me weten of dit geholpen heeft? Groetjes, Ishana

Hoi,

Bedankt de update staat erop, echter helaas tot nog toe zonder resultaat, krijg de Youless nog steeds niet aan de praat, in de router zie ik onder netwerk een IP-adres aan de Youless staan, echter ik kan hem niet vinden via de Youless tool en ook niet rechtstreeks pingen. Probleem ligt echt aan de Zyxel/software, zodra ik hem koppel aan de ziggo router vind ik hem direct en werkt het ook. Het vreemde is echter dat hij (met de oude software) wel gewerkt heeft echter na een stroomuitval krijg ik hem niet meer aan de praat…

 

groet, Eric 

Reageer