Apple TV - T-mobile TV app crash na update naar tvOS 16.5


Reputatie 2

Gisteren heb ik de tvOS update (naar 16.5) op 2 Apple TV apparaten uitgevoerd, een Apple TV 4K 2021 en een Apple TV 4K 2022. De nieuwste T-mobile app versie is geïnstalleerd.

Beiden hebben nu het volgende issue.

Wanneer naar een kanaal wordt gekeken en je klikt naar rechts om te ‘zappen’ (overzicht) gaat dat nog goed. Indien er dan nogmaals naar rechts wordt geklikt om een kanaalkeuze te kiezen of te scrollen, dan crasht de app/wordt abrupt afgesloten.

Willen jullie hier naar kijken?

 

Alvast dank.

 

Met vriendelijke groet,

Bitmans

 

Cheyenne van Odido 11 maanden geleden

Bedankt voor deze melding beide! Ik ga dit intern bespreken met het TV team. Zodra ik meer weet, laat ik het hier weten!

Bekijk origineel

244 reacties

Reputatie 2

Zojuist…tvOS 17 geïnstalleerd.

Na de update is het vanuit het zenderoverzicht niet mogelijk om een ander kanaal/zender te kiezen op een Apple TV.

> Bij het bekijken van een willekeurig kanaal, klik rechts en de selectie blijft ‘hangen’ bij scrollen.

 

Mvg,
Bitmans

 

Reputatie 1

Probleem met het switchen van zenders is inderdaad weer terug met IOS 17 ik hoop dat dit niet weer maanden gaat duren en Odido dit sneller oplost.

Reputatie 2

Hier na update naar TVOS17 kan niet gekozen worden voor de opnames welke gemaakt zijn. Bij selecteren van een gemaakte opname knalt de Odido app eruit…….

 

Reputatie 4

Hey @wmuys, welke versie van de app heb je op dit moment? Dit zou namelijk opgelost moeten zijn met de update naar 1.5.3. Als het nog niet opgelost is ontvang ik graag de feedback! 

Ik heb versie 1.5.3 en die doet het dus goed met tvOS 16.6. Het punt van deze discussie is dat toen er problemen waren met tvOS16.6, tvOS 17 al in de maak was. Er zijn diverse beta’s en een release candidate voorbijgekomen.

Diverse mensen hebben je in dit topic erop gewezen dat tvOS 17 eraan zat te komen en bijna gesmeekt om ook te gaan testen met een van de beta’s van tvOS 17.

Nu is tvOS 17 uit en zijn de problemen terug. Helaas moeten we dus constateren dat met onze opmerkingen niets gedaan is. Dat is zeer teleurstellend. Het is trouwens ook bijzonder dat er in de TV Anywhere app een probleem zit dat kennelijk bij iedere tvOS update weer de kop opsteekt. Dat doet me vermoeden dat het probleem niet echt opgelost is. 

Dus opnieuw de vraag: wanneer gaat het ‘TV-team’ testen met tvOS 17 en veel belangrijker: wat gaan jullie doen om dit in de toekomst voor te zijn. 


Of moeten we met z’n allen maar naar NLziet?

Reputatie 7
Badge +9

@wmuys kun je exact uitleggen hoe het ontstaat, dan kunnen we het reproduceren. Dan zet ik dit direct intern door aan het TV-team! 

Reputatie 2

Nogmaals: gisteren TV OS17 geïnstalleerd en met laatste Odido app ( 1.5.4 ) is het dus onmogelijk de opnames te benaderen, omdat de app crasht………Tevens ook het probleem van niet kunnen veranderen van zender vanuit het overzicht. 

Nogmaals: gisteren TV OS17 geïnstalleerd en met laatste Odido app ( 1.5.4 ) is het dus onmogelijk de opnames te benaderen, omdat de app crasht………Tevens ook het probleem van niet kunnen veranderen van zender vanuit het overzicht. 

Bij mij ook het probleem, na installatie van iOS17, met de opnames. App knalt er dus uit. 
Daarnaast werkt pauzeren van TV-uitzending niet, was ook zo onder iOS16.5  

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey all, het TV-team is hiervan op de hoogte gebracht. Ze gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen. Alle updates worden hier met jullie gedeeld!

Reputatie 4

@wmuys kun je exact uitleggen hoe het ontstaat, dan kunnen we het reproduceren. Dan zet ik dit direct intern door aan het TV-team! 

Hallo @Tommie van Odido, net ala alle vorige keren: rechts klikken op het touchpad om de zenderlijst op te roepen. Vervolgens proberen om door de zenderlijst te scrollen en er achter komen dat scrollen niet mogelijk is.

Reputatie 7
Badge +6

Momenteel gebruik ik de Apple TV wat minder, maar door de meldingen hierboven ben ik blij dat ik de update nog even uitgesteld heb. Ik hoop dat men onder de nieuwe Odido-vlag een ander pad inslaat met de ontwikkeling van de Apple TV-app, want dit is nu de vijfde keer dat het op deze manier misgaat. De eerste tvOS 17-bèta werd uitgebracht op 5 juni en de eerste melding van problemen met de Odido TV-app dateert van 1 augustus. Was er toen direct gestart met het onderzoeken en oplossen van dit probleem, dan was er ruimvoldoende tijd geweest om dit voor de release van tvOS 17 te repareren. Ik hoop oprecht dat ze dit traject tegen het licht houden en gaan aanpassen, zodat het gebruik van de Odido TV-app een stuk betrouwbaarder wordt.

Reputatie 2

 

Hey all, het TV-team is hiervan op de hoogte gebracht. Ze gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen. Alle updates worden hier met jullie gedeeld!

Hoe snel is dit keer 'snel'?

De vorige keer heeft het een flinke tijd geduurd en de app is feitelijk onbruikbaar nu aangezien hij bij opnames crashed.

Ook vreemd dat de app niet getest is zodra de developerversie uitkwam voor tvOS...

 

Hi @Tommie van Odido,

Is het issue al op de backlog van het ontwikkelteam terecht gekomen? Heeft de productowner al een hoge prioriteit aan dit issue gegeven? Ik neem aan dat het optekenen van de userstory geen probleem was.

Is al bekend in welke sprint dit issue weggenomen wordt? Ik heb geen idee van de cadans maar neem aan dat er hooguit met een vier-wekelijkse cyclus gewerkt wordt.

Beantwoording helpt wellicht in het sturen van de verwachtingen van de gebruikers.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @pklijzing, op 22 september is er een update uitgestuurd die een aantal bugs oplost. We hebben er nog meer gevonden dus onze leverancier is nu bezig met de fix voor de resterende bugs. Hopelijk hebben we hier ook snel een fix voor! 

Reputatie 2

 

Hey @pklijzing, op 22 september is er een update uitgestuurd die een aantal bugs oplost. We hebben er nog meer gevonden dus onze leverancier is nu bezig met de fix voor de resterende bugs. Hopelijk hebben we hier ook snel een fix voor! 

Dat is inderdaad te hopen want inmiddels loopt de opslag van de opnames vol aangezien ik die nu niet kan kijken.

 

Reputatie 2

Odido levert dus niet de beloofde kwaliteit van afgesproken diensten; hoe gaan ze dit compenseren ???

Reputatie 7
Badge +9

Hey allemaal, er is vannacht een update geweest met alle bug fixes. Zouden jullie de update kunnen doen en mij een terugkoppeling willen geven of alles weer werkt zoals het moet? Alvast bedankt!

Reputatie 2

 

Hey allemaal, er is vannacht een update geweest met alle bug fixes. Zouden jullie de update kunnen doen en mij een terugkoppeling willen geven of alles weer werkt zoals het moet? Alvast bedankt!

Yes het werkt weer, top!

 

Even een hint voor de ontwikkelaar: Eerste beta van tvOS 17.1 nu beschikbaar voor ontwikkelaars 😉

 

Hey allemaal, er is vannacht een update geweest met alle bug fixes. Zouden jullie de update kunnen doen en mij een terugkoppeling willen geven of alles weer werkt zoals het moet? Alvast bedankt!

Ja, het is weer in orde. @Tommie van Odido: Ik sluit me aan bij de tip van @pklijzing.

Reputatie 2

Hier in Roosendaal is het ook weer 100% in orde. Bedankt!

Reputatie 1

Hier werkt de app ook weer prima. Zowel scrollen door de zenderlijst als het terugkijken van opnames werkt weer zoals voorheen. Ook fijn dat de oplos termijn ditmaal een stuk korter was dan laatst. Verzoek is wel om alvast de app te gaan testen tegen de nieuwe tvOS 17.1 beta, welke onlangs is vrijgeven. Dit om eventuele problemen in de toekomst voor te zijn. 

Reputatie 4

Het is inderdaad weer opgelost. Dank voor jullie werk hiervoor.  Voor de toekomst zou het mooi zijn om dit soort problemen voor te blijven, door te testen met de beta-versies die vrijgegeven worden.

Reputatie 4

Ik heb toch weer een probleem gevonden met de nieuwste versie van de app: als je de gids opvraagt heb ik regelmatig dat de gids kort getoond wordt en meteen weer verdwijnt. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @wmuys, zou je het exact kunnen uitleggen hoe het ontstaat en wat er precies gebeurt? Dan kunnen we het reproduceren en kijken of we dit ook zo snel kunnen oplossen! 

Reputatie 4

Natuurlijk, maar er is niet veel toe te voegen aan wat ik al schreef:

kijk TV naar een zender

roep de gids op

navigeer naar een ander programma of zender in de gids

de

gids verdwijnt. 

Reputatie 7
Badge +9

@wmuys zou je een filmpje of screenshots kunnen maken en dit kunnen delen? Dan zet ik het door!

Reageer