Apple TV - T-mobile TV app crash na update naar tvOS 16.5


Reputatie 2

Gisteren heb ik de tvOS update (naar 16.5) op 2 Apple TV apparaten uitgevoerd, een Apple TV 4K 2021 en een Apple TV 4K 2022. De nieuwste T-mobile app versie is geïnstalleerd.

Beiden hebben nu het volgende issue.

Wanneer naar een kanaal wordt gekeken en je klikt naar rechts om te ‘zappen’ (overzicht) gaat dat nog goed. Indien er dan nogmaals naar rechts wordt geklikt om een kanaalkeuze te kiezen of te scrollen, dan crasht de app/wordt abrupt afgesloten.

Willen jullie hier naar kijken?

 

Alvast dank.

 

Met vriendelijke groet,

Bitmans

 

Cheyenne van Odido 11 maanden geleden

Bedankt voor deze melding beide! Ik ga dit intern bespreken met het TV team. Zodra ik meer weet, laat ik het hier weten!

Bekijk origineel

244 reacties

Reputatie 4

Hallo @Tommie van Odido, ik ben vandaag op morgen op reis, dus dat moet even wachten helaas.

Reputatie 7
Badge +9

Hele fijne reis @wmuys! Ik zie ze wel verschijnen. 

Reputatie 4

Goedemorgen @Tommie van Odido, hoewel ik het probleem nog wel een keer heb gehad, is het me niet gelukt om een video te maken. Het treedt dus niet iedere keer op bij het oproepen van de gids.

Reputatie 2

Goedenavond.

ik lees dit topic met aandacht, ik heb hier nog altijd het probleem dat de app random bij kanalen geen beeld laat zien. Ik krijg dan de melding “cant play…” of “something went wrong” en meestal na een klik om het nog een keer te proberen werkt het. Soms is hier ook 2x voor nodig. Tevens kan de app out of the blue stoppen met afspelen en ook dan is een refresh klik op het kanaal voldoende om het tv kijken te hervatten.

het is erg vervelend om zo tv te moeten kijken. 
 

ik maak gebruik van de Apple TV HD 2015 met TVOS 17
 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @EddeG, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat jij ongestoord tv kunt kijken. Ik ben daarom direct voor je gaan kijken en zie dat je een eigen router in gebruik hebt. Mag ik je vragen om de Zyxel aan te sluiten en je AppleTV bekabeld aan te sluiten en kijken of je hierna nog steeds de melding krijgt? Zo ja, kan je dan een aantal foto's of een filmpje meesturen? Ook wil ik je vragen om de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Dit kan ook nog eens helpen om dit op te lossen! Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +6

Tja, daar zijn we weer. Zojuist tvOS 17.2 geïnstalleerd en de Odido TV-app (1.5.6) was er nog niet klaar voor. Een aantal menu's is nu onbruikbaar en laat de app crashen:

  • Verder kijken (zowel via Thuis als Account)
  • Op TV > Terugkijken
  • Films & Series > Gratis series
  • Account > Profielen > <je profiel>

Hoewel deze bugs niet onoverkomelijk zijn, hoop ik toch dat de werkwijze zoals die meermaals in dit topic voorgesteld is vanaf nu gevolgd gaat worden. Dat scheelt weer wat ergernis bij de fanatieke Apple TV-gebruikers.

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor het opmerken @TMTV! Ik heb alles opnieuw doorgezet naar het TV-team. 

Reputatie 4

Hi @Tommie van Odido,

Waarom is dit toch een terugkerend probleem? Ik krijg sterk het idee dat er even gauw wat gefixt wordt, maar dat het probleem niet echt aangepakt wordt. 
In dit topic is door velen aangegeven hoe dit probleem in ieder geval gevonden kan worden voordat er een officiële nieuwe versie van tvOS uit is. Waarom wordt er (kennelijk) helemaal niets mee gedaan? Wat moeten we doen met een beetje liefde voor de Apple TV app te krijgen?

Dat zou een hoop ergernis kunnen voorkomen en een hoop minder gedoe voor jullie op het forum. Maar al onze input lijkt voor dove oren bestemd. Erg jammer. 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @wmuys, ik begrijp je reactie volkomen. Ik had het 't liefst ook anders gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Reputatie 2

Zou het mogelijk zijn dat het TV-team in de gaten houdt wanneer er een beta van tvOS is en al met deze gaat testen? Elk bedrijf met een Apple TV App wordt geacht om met deze beta te testen voor de versie officieel uit is, zodat eindgebruikers niet steeds dit gezeur hebben. Daar is echt wel over nagedacht, maar werkt natuurlijk niet wanneer Odido telkens wacht tot er klachten komen voor ze naar de app gaan kijken. Kort gezegd: zou het onderhoud aan de Apple TV app over kunnen van reactief naar proactief?

Reputatie 2

Overigens werd een aantal maanden geleden door @Tommie van Odido gesproken over een geheel nieuwe Apple TV App. Is daar al meer over bekend?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @mjepson, we hebben het meerdere malen aangegeven om dit te testen voordat de update eruit is. Er wordt aangegeven dat dit ook gebeurt. Toch lijkt er steeds iets niet goed te gaan en ik denk dat dit een goed leerpunt is voor ons. Jullie feedback helpt ons daarmee super goed.

 

Ik denk dat je het hebt over de nieuwe UI van onze app. Deze update heeft al plaatsgevonden. 

Reputatie 2

Hi @mjepson, we hebben het meerdere malen aangegeven om dit te testen voordat de update eruit is. Er wordt aangegeven dat dit ook gebeurt. Toch lijkt er steeds iets niet goed te gaan en ik denk dat dit een goed leerpunt is voor ons. Jullie feedback helpt ons daarmee super goed.

 

Ik denk dat je het hebt over de nieuwe UI van onze app. Deze update heeft al plaatsgevonden. 

Volgens mij gaf je eerder juist aan dat jullie pas testen als de nieuwe versie eenmaal uit is.

Overigens is het ook wel erg ongeloofwaardig dat er getest is met deze versie, aangezien ik de app met één enkele druk op de afstandsbediening al kan laten crashen. Het lijkt me dat dat toch wel boven water had moeten komen tijdens een test? Daarnaast is het ook telkens hetzelfde stukje functionaliteit dat stuk gaat, dus het lijkt me dat dat stukje dan toch wel meegenomen wordt in een test? 

Reputatie 2

Hi @mjepson, we hebben het meerdere malen aangegeven om dit te testen voordat de update eruit is. Er wordt aangegeven dat dit ook gebeurt. Toch lijkt er steeds iets niet goed te gaan en ik denk dat dit een goed leerpunt is voor ons. Jullie feedback helpt ons daarmee super goed.

 

Ik denk dat je het hebt over de nieuwe UI van onze app. Deze update heeft al plaatsgevonden. 

De nieuwe UI? Bedoel je de rebrand van T-Mobile naar Odido? Anders dan het logo en wat kleurtjes lijkt de UI nog precies hetzelfde?

Zou het mogelijk zijn dat het TV-team in de gaten houdt wanneer er een beta van tvOS is en al met deze gaat testen? Elk bedrijf met een Apple TV App wordt geacht om met deze beta te testen voor de versie officieel uit is, zodat eindgebruikers niet steeds dit gezeur hebben. Daar is echt wel over nagedacht, maar werkt natuurlijk niet wanneer Odido telkens wacht tot er klachten komen voor ze naar de app gaan kijken. Kort gezegd: zou het onderhoud aan de Apple TV app over kunnen van reactief naar proactief?

Helemaal mee eens.

Ik krijg de indruk dat Odido de app zelf niet gebruikt anders waren de vele bugs al veel eerder verholpen.

De laatste update is van september 2023. Waarom wordt deze niet vaker ge-update?

Zou het mogelijk zijn om op de hoogte gehouden te worden met toekomstige updates?

Alvast bedankt.

Reputatie 4

Hoi @wmuys, ik begrijp je reactie volkomen. Ik had het 't liefst ook anders gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Hallo @Tommie van Odido en @Ishana van Odido is er al een update over wanneer we een fix kunnen verwachten? Of zit ik deze feestdagen gewoon weer te kl**thannesen met deze app?

Reputatie 7
Badge +16

@wmuys et al: Op dit moment kan ik nog niks concreets melden zo vlak voor Kerst. Ik hoop oprecht dat het vanaf 27 december weer vaart loopt en zal dit op de agenda zetten. Mocht er tussentijds iets wijzigen, dan zal dit gemeld worden.

Reputatie 4

Het blijft (net als de vorige keren) weer lang angstwekkend stil…

Reputatie 1

Gisteren heb ik de tvOS update (naar 16.5) op 2 Apple TV apparaten uitgevoerd, een Apple TV 4K 2021 en een Apple TV 4K 2022. De nieuwste T-mobile app versie is geïnstalleerd.

Beiden hebben nu het volgende issue.

Wanneer naar een kanaal wordt gekeken en je klikt naar rechts om te ‘zappen’ (overzicht) gaat dat nog goed. Indien er dan nogmaals naar rechts wordt geklikt om een kanaalkeuze te kiezen of te scrollen, dan crasht de app/wordt abrupt afgesloten.

Willen jullie hier naar kijken?

 

Alvast dank.

 

Met vriendelijke groet,

Bitmans

 

Ook ik heb alweer langere tijd dit probleem, en dit probleem doet zich ook voor als je op de knop verder kijken drukt dan wordt de app ook direct afgesloten, 

Dit is echt heel vervelend aan het worden dat er nog geen oplossing voor is gevonden in een update 

Mvgr

Ron

Reputatie 1

Kunnen de mods aangeven of men al bezig is met tvOS 17.3, waar al een beta van beschikbaar is, of gaat men die ook pas testen met de Odido app nadat hij officieel gereleased wordt?

Of zijn de gebruikers de testers?

Reputatie 6
Badge +2

@wmuys @Ronny68 @Bryan88 Ik heb mijn collega die hier meer over weten aangeschoten met de vraag of er al meer bekend is. Zodra ik hier meer hoor laat ik het hier weten. 

Reputatie 1

Tja, daar zijn we weer. Zojuist tvOS 17.2 geïnstalleerd en de Odido TV-app (1.5.6) was er nog niet klaar voor. Een aantal menu's is nu onbruikbaar en laat de app crashen:

  • Verder kijken (zowel via Thuis als Account)
  • Op TV > Terugkijken
  • Films & Series > Gratis series
  • Account > Profielen > <je profiel>

Hoewel deze bugs niet onoverkomelijk zijn, hoop ik toch dat de werkwijze zoals die meermaals in dit topic voorgesteld is vanaf nu gevolgd gaat worden. Dat scheelt weer wat ergernis bij de fanatieke Apple TV-gebruikers.

 

 

 

Deze problemen hier ook aanwezig blijft irritant!

 

 

Reputatie 1

Ook het pauzeren en verder kijken lijkt opeens een probleem. Pauzeren kan, maar bij hervatten ben je weer bij live. Begin die Apple Tv-app en het totale gebrek aan ondersteuning, doorontwikkeling én begrip wel flink zat te worden. Enige antwoord dat lijkt te komen is ‘verwijder en installeer de app eens opnieuw’. 😤

Reputatie 6
Badge +2

@mark036 Goed dat je dit aankaart! Wil je hier meer over vertellen? Ik neem je feedback graag mee, dank je wel! 

  • Op welke zenders/programma’s komt dit voor? 
  • Sinds wanneer speelt dit zich af? 
  • Zijn er ook momenten waar op pauzeren wel werkt?
  • Krijg je een foutmelding?
Reputatie 1

@mark036 Goed dat je dit aankaart! Wil je hier meer over vertellen? Ik neem je feedback graag mee, dank je wel! 

  • Op welke zenders/programma’s komt dit voor? 
  • Sinds wanneer speelt dit zich af? 
  • Zijn er ook momenten waar op pauzeren wel werkt?
  • Krijg je een foutmelding?

Het gebeurt op alle zenders die tijdens het live-kijken worden gepauzeerd. Gebeurt sinds een week of 2 gok ik. Er is geen foutmelding te zien, bij het hervatten (via de knop op het scherm, of via de play/pauze-knop op de remote wordt de uitzending hervat, maar niet vanaf het moment waarop gepauzeerd werd maar gewoon weer op de live-weergave.

Wordt de app überhaupt nog geüpdatet? Als ik de community zo eens lees spelen er bij heel veel mensen heel veel problemen. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de aandacht vooral naar andere dingen gaat en niet naar het zorgen voor een bruikbare app...

Reageer