Beantwoord

Beeld en geluid niet synchroon in TV app (alle zenders)



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

128 reacties

Reputatie 7

Hi @marcgweg, helemaal perfect - dankjewel! Ik heb het onderzoek ingediend en hier heb je ook een e-mail van gekregen ter bevestiging. Zelf houd ik dit de komende tijd goed in de gaten. Ik wil ook graag aan jou @Dennislittle en @SvenSt vragen of jullie een verbetering hebben opgemerkt na 18 november. Mijn collega's hebben aangegeven dat er op die dag een aanpassing is verricht achter de schermen die dit issue aan zou moeten pakken. Merken jullie dat de problemen met het beeld en geluid dat niet synchroon loopt sindsdien zijn afgenomen? 🤞

TV betreft een Samsung Neo QLED QE55QN95A

Softwareversie: T-NKM2DEUC-2101.0,BT - S

T-Mobile TV App versie: Video MSA V600R019C10LNLD08-Samsung-20211029-0491

Reputatie 7

Hi @marcgweg, super dat je dit heldere voorbeeld kon doorzetten! Is het je toevallig gelukt om de antwoorden op de eerder gestelde vragen uit te pluizen? Ik dien namelijk graag een verzoek voor je in bij onze technische dienst om dit zo snel mogelijk te laten verhelpen. Lijkt het zich nog steeds vooral op NPO voor te doen of ben je ook andere voorbeelden op andere zenders tegengekomen? Merci voor de moeite.

Hi @Devz, heel goed dat je dit doorgeeft! Ik wil jouw voorbeelden en gegevens zo snel mogelijk doorzetten naar onze technische dienst, maar ik zie achter de schermen aan de hand van jouw e-mailadres dat je geen tv bij ons afneemt. Klopt dat? Dan zou je namelijk geen gebruik kunnen maken van de Smart TV App. Ik hoor het graag van je! 

Hi @Dennislittle, super dat je dit kon aanvullen - thanks! Ik heb het onderzoek geopend en hier heb je net ook een e-mail over gekregen ter bevestiging. Als je nog andere heldere voorbeelden tegenkomt, voel je dan vooral vrij om die door te zetten. Dan stuur ik die direct door naar mijn collega's. Ik ga het onderzoek goed in de gaten houden en hoop je snel te kunnen verblijden met de uitkomst. 

Hi @Dennislittle, dankjewel voor de aanvulling en excuses voor de late reactie! Ik ga voor je aankloppen bij onze technische dienst om dit zo snel mogelijk op te pakken. Kun je hiervoor terugkomen op de onderstaande vragen? 

  • Welke afstandsbediening heb je? 
    sony rmf-tx8000u
  • Wat is het besturingssysteem van de tv? 
    android tv 10 
  • Wat is de software versie? 
    Bravia_vh21_eu-user 10 QTG3.200305.006.S164659281 release-keys
  • Welke versie van de Smart TV App heb je geïnstalleerd? versie 1.3.1567
  • Op welke datum is dit probleem begonnen? 
    Sinds het begin dat ik de tv heb. Maand of 3.

Dankjewel voor de moeite. We gaan dit fixen! 💪

Hi @SvenSt, heel goed dat je dit laat weten! Maak jij ook gebruik van externe audio-apparatuur? Zo ja, werkt het wel zonder problemen wanneer je deze apparatuur loskoppelt? Ik hoor het graag van je, zodat ik hier achteraan kan gaan. 

 

Zelfde issue is terug, gaat om SBS6. Vind plaats na 10 minuten.

 

Wanneer wordt dit definitief gefixed of is overstappen de enige manier?

 

EDIT: RTL5 exact hetzelfde issue.

 

We gebruiken de TV app van T-Mobile op een samsung TV.

Hoi @marcgweg, bedankt! Ik wil dit graag doorzetten. Ik mis nog wat informatie wat Lisa vraagt. Het gaat om:

  • Wat is het besturingssysteem van de tv? 
  • Wat is de software versie? 
  • Welke versie van de Smart TV App heb je geïnstalleerd? 
  • Op welke datum is dit probleem begonnen?
  • Zijn het echt alle zenders en kan je een voorbeeld aanleveren van een programma (datum en tijd)?

Dankjewel!

Ik zal vanavond alle verdere informatie aanvullen. Het betrof vrijdag 18 november rond 19:00 uur, o.a. First Dates, Sinterklaas journaal. Lijkt dus vooral NPO3 als ik het zo zie...

Reputatie 7

Hi @SvenSt, zou ik toch mogen vragen om de externe apparatuur los te koppelen en na een herstart van de TV Box (echt even de stekker eruit) te willen testen op verschillende kanalen. Hoever loopt het beeld en geluid uit elkaar? Is het een fractie of zijn het enkele seconden?

 

Ten tweede, kun je aangeven hoe de TV Box is aangesloten op het modem? Zit hier nog apparatuur tussen, zoals een switch of adapter? Met deze informatie kan ik een goede inschatting geven van de situatie. 

Hi @Dennislittle, dankjewel voor de aanvulling en excuses voor de late reactie! Ik ga voor je aankloppen bij onze technische dienst om dit zo snel mogelijk op te pakken. Kun je hiervoor terugkomen op de onderstaande vragen? 

  • Welke afstandsbediening heb je? 
  • Wat is het besturingssysteem van de tv? 
  • Wat is de software versie? 
  • Welke versie van de Smart TV App heb je geïnstalleerd? 
  • Op welke datum is dit probleem begonnen? 

Dankjewel voor de moeite. We gaan dit fixen! 💪

Hi @SvenSt, heel goed dat je dit laat weten! Maak jij ook gebruik van externe audio-apparatuur? Zo ja, werkt het wel zonder problemen wanneer je deze apparatuur loskoppelt? Ik hoor het graag van je, zodat ik hier achteraan kan gaan. 

Ik maak inderdaad gebruik van externe audio apparatuur, maar dit kan het niet zijn. Het werkte prima en alle andere apps hebben geen last van lipsync problemen.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @marcgweg, bedankt! Ik wil dit graag doorzetten. Ik mis nog wat informatie wat Lisa vraagt. Het gaat om:

  • Wat is het besturingssysteem van de tv? 
  • Wat is de software versie? 
  • Welke versie van de Smart TV App heb je geïnstalleerd? 
  • Op welke datum is dit probleem begonnen?
  • Zijn het echt alle zenders en kan je een voorbeeld aanleveren van een programma (datum en tijd)?

Dankjewel!

Ook bij ons treedt op alle zenders het probleem op van niet synchroon zijn van geluid en beeld.

we hebben een Samsung neo qled tv van 4k. We gebruiken de t-mobile tv app gekoppeld aan WiFi. We gebruiken de standaard afstandsbediening van de tv. 

Reputatie 7

Hi @Dennislittle, dankjewel voor de aanvulling en excuses voor de late reactie! Ik ga voor je aankloppen bij onze technische dienst om dit zo snel mogelijk op te pakken. Kun je hiervoor terugkomen op de onderstaande vragen? 

  • Welke afstandsbediening heb je? 
  • Wat is het besturingssysteem van de tv? 
  • Wat is de software versie? 
  • Welke versie van de Smart TV App heb je geïnstalleerd? 
  • Op welke datum is dit probleem begonnen? 

Dankjewel voor de moeite. We gaan dit fixen! 💪

Hi @SvenSt, heel goed dat je dit laat weten! Maak jij ook gebruik van externe audio-apparatuur? Zo ja, werkt het wel zonder problemen wanneer je deze apparatuur loskoppelt? Ik hoor het graag van je, zodat ik hier achteraan kan gaan. 

Ik ga me hier ook maar melden, sinds een aantal dagen op alle zenders audio die niet in sync is. Volgens mij is het begonnen na de laatste update van mijn Chromecast met Google tv. 

Inmiddels heb ik het gevonden. De instelling stond reeds op stereo. App opnieuw installeren werkt ook niet en ook de beeld kwaliteit vast instellen kost he tprobleem bij mij niet op.

Bedoel je dat ik deze stappen op mijn tv moet doen of in de Android tv app? Ik kan dit namelijk niet vinden.

 

Druk op de OK knop op de afstandsbediening, dan Menu -> Account -> Instellingen -> Audio -> Zender audio codec

Reputatie 7

Hi @Dennislittle, helemaal helder zo - dankjewel voor de toelichting! Super dat je dit filmpje kon doorzetten, daarop is het probleem duidelijk zichtbaar. De instelling 'Dolby' voor geluid wordt niet (goed) ondersteund in beide apps. Je kunt dit in het menu uitzetten onder Instellingen: Druk op de OK knop op de afstandsbediening, dan Menu -> Account -> Instellingen -> Audio -> Zender audio codec. Kun je aangeven of dit de oplossing was? Mocht dit niet het geval zijn, dan wil ik je vragen om de Smart TV App te verwijderen en opnieuw te installeren. Als je hier geen verbetering mee hebt opgemerkt, dan heb ik nog een laatste troef in handen.

In de Android Smart TV App kun je per zender de gebruikte bitrate aanpassen. Zou je dit willen proberen? 

  1. Bij Opties (tandwieltje) kies je Kwaliteit/Quality in het verschenen menu.
  2. Selecteer de hoogste kwaliteit voor het beste beeld/geluid.
  3. Als vervolgens het beeld op de hoogste kwaliteit afspeelt zonder probleem, zou het opgelost moeten zijn. 

Ik hoor het graag van je! 

Hierbij ook een kort filmpje

 

Video

Het betreft alle zenders en alleen als ik de Android tv app van tmobile gebruik. Als ik de app op mijn iPhone gebruik heb ik dit probleem niet.

Reputatie 7

Hi @Dennislittle, heel goed dat je dit aangeeft! Momenteel staat dit niet meer bekend als een algemeen probleem. Ik vlieg dit dan ook graag individueel met je aan. Goed dat je aangeeft dat het ook zonder de externe audio-apparatuur niet goed werkt. Kun je aangeven op welke zenders/programma's je dit ervaart? Ervaar je dit issue ook op andere apparaten? Ik hoor het graag van je, zodat ik voor je kan aankloppen bij onze technische dienst. 

Wij ervaren dit probleem ook sinds we een nieuwe Sony TV hebben. Is er al zicht op een oplossing. We hebben een Sony 55A84K met Sonos Beam soundbar maar ook als ik de soundbar niet aansluit treed dit probleem op. 

Reputatie 7

Hi @dulkenhek, wat heerlijk dat je momenteel in het buitenland aan het vertoeven bent! Dan wacht ik nog even rustig af. Veel plezier nog! 

Ik ben nu in het buitenland, zal dus even moeten wachten. 

Reputatie 7

Hi @dulkenhek, graag klop ik nog bij je aan voor een extra vragen/verzoekje! Enkele weken geleden heb je filmpjes naar ons doorgezet toen je ditzelfde probleem ervaarde. Zou je ons van nieuwe filmpjes kunnen voorzien waarop het probleem goed zichtbaar is? Dit gaat onze leverancier enorm helpen bij het onderzoek, merci! 

 

Reputatie 7

Helemaal helder! Hartstikke bedankt hiervoor @dulkenhek. Ik heb dit meteen doorgespeeld naar mijn collega's. 

Nee, wij kijken met de speakers van de tv en draadloos (dat was de reden om voor T-mobile te kiezen, tv staat niet bij een internet-aansluiting). 

Reputatie 7

Hi @dulkenhek, check - dankjewel hiervoor! Kun je enkel nog laten weten of jullie gebruikmaken van externe audio-apparatuur, zoals bijvoorbeeld een speaker? Dit wil onze IT-afdeling heel graag weten, zodat ze het probleem beter kunnen reproduceren. Dankjewel voor de moeite! 💪