Beantwoord

Beeld en geluid van de zender Spike loopt niet synchroon



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

220 reacties

Reputatie 7

Super, dit is erg waardevol voor de technische dienst @eelloe! Daarentegen heb ik weer gevraagd of er zo snel mogelijk een nieuwe update met mij gedeeld kan worden. Ik hoop echt dat de nieuwe oplossing nabij is. 

Reputatie 7
Badge +1

@eelloe Het punt is dat een bedrijf als Guidion misbruik maakt van haar positie en zo doende min of meer kan doen wat ze uitkomt,  en daar dan ook gebruik van maakt.

Het verschil met b.v. een installatiebedrijf in uw woonplaats is dat als uw installateur beloofd om op een afgesproken tijd te komen en komt niet dan belt u na de 2e keer een ander bedrijf, bij Guidion kan dat helaas niet, dus bent u aan ze overgeleverd.

Reputatie 7

Hi @eelloe, excuus voor deze ervaring! Ik heb bij mijn collega's nagevraagd of zij vanochtend mee keken op jouw TV Box. Zij zijn volop voor je bezig, dus ik vermoed dat zij dit waren. Weet dat ze dat doen om een oplossing voor je te vinden, al kan ik me voorstellen dat dit niet prettig is als je aan het tv-kijken bent. Sorry! ❤

Reputatie 1

😢😭😭. Ben je een paar dagen weg …. Kom je thuis geen internet , geen tv …. Geen radio …

 

volgende week als Guidion een keer tijd heeft zal er wel een monteur komen kijken😡😡😡😡

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @johnfeijen, dit probleem ben ik van de week ook tegengekomen, maar dat zou nog in onderzoek zijn bij ons technisch orgaan. Wat ik wel weet is dat ze voorbeelden verzamelen voor verdere analyses. 

Kun je specifieke programma's en tijden noteren, alsjeblieft?

Dan speel ik het direct door aan de onderzoekers zodat het reproduceerbaar en oplosbaar zal zijn!

Reputatie 7

Hi @Vandenbroekgo, heel erg bedankt voor deze heldere uitleg! Excuses voor mijn verwarring. Ik maakte inderdaad op dat er toch nog enkele opnames niet goed liepen qua beeld en geluid. Super dat dit nu uit de lucht is. Voor het vastlopende beeld blijf ik je in dit topic op de hoogte houden. Zodra de leverancier een terugkoppeling met ons deelt over de oplossing, dan deel ik die graag met je. Ook dit gaan we voor je bestrijden.

@Lisa Het klopt inderdaad dat ik de opnames via TV Anywhere zonder problemen kan terugkijken. 

Voor ons is het dus ook maar weer afwachten en hopen dat het volgende probleem zich niet aankondigt. Eigenlijk zijn we vanaf het moment dat we zijn aangesloten op T-mobile aan het sukkelen. Het is fijn dat er iedere keer naar oplossingen wordt gezocht, maar het geduld houdt een keer op natuurlijk. 

 

Reputatie 7
Badge +8

@eelloe Ik heb nogmaals gecheckt voor een update. Deze is er momenteel nog niet. Zojuist jouw aanvulling toegevoegd aan het onderzoek. Hopelijk komt er schot in de zaak!

Hi @Vandenbroekgo, dankjewel voor het geven van deze aanvulling - check! Super fijn dat het synchronisatie issue opgelost lijkt bij de opnames. Ik ga deze aanvulling bij het onderzoek vermelden, zodat de technische dienst dit tot op de bodem kan uitzoeken. Ik laat het hier weten als er een update uitrolt. 

Maandagavond tijdens de live uitzending van Jinek blijft het beeld hangen en reageert mijn afstandsbediening nergens op. Moet wederom de stroom uit de modem halen om de boel weer aan de gang te krijgen. 

Reputatie 1

@Lisa

 

pppffff al vanaf 13:52 staat het beeld op RTL Z stil …

 

ik wil graag verder kijken naar het nieuws 

 

na schakelen andere zender en weer terug gaat hij pas weer verder .

Reputatie 7

Hi @eelloe, ik had echt ontzettend gehoopt op een positieve terugkoppeling! Supert rot dat het zo bij je tegenzit, excuses daarvoor. Kan ik je nog van een extra Unlimited Data voucher voorzien? Die geef ik je met liefde. Weet dat zodra je online bent, ik direct met een vergoeding voor je aan de slag ga. Ik hoop echt dat je begin volgende week voor eens en altijd probleemvrij bent. 

Reputatie 7

Hi @Vandenbroekgo, ik wil je graag laten weten dat mijn collega's nog druk bezig zijn met het issue van de vastlopende Aria 7X . Het TV team heeft een test TV Box en is nog druk aan het monitoren wat er gebeurt met de TV Box bij een crash. Ze hopen hiermee snel op de final fix uit te komen. Zodra de fix gereed is, dan deel ik die hier met je. Ik hoor dan namelijk heel graag of de fix ook bij jou werkt, zodat ik zeker weet dat je dan probleemvrij bent. 

Reputatie 7

Hi @Vandenbroekgo, ik ben heel blij dat het via deze weg toch lukt om van jouw opnames te genieten! Weet dat ik me jouw gevoel kan voorstellen. Zodra beide problemen zijn opgelost, dan ga ik kijken naar een passende vergoeding. Geef je mij een seintje wanneer je probleemvrij bent? 😊

Reputatie 7

Hi @Vandenbroekgo, heel erg fijn dat je dit zo snel kon doorspelen - ik heb dit direct aan het onderzoek toegevoegd! Mijn collega is hier nog druk mee bezig, dus ik heb je nog niet van een concrete update kunnen voorzien. Zodra deze eruit rolt, dan plaats ik die hier. 

Reputatie 7

Hi @Vandenbroekgo, ik wil je graag laten weten dat het probleem dat jij ervaart voor meerdere klanten geldt! Onze IT-afdeling is dan ook druk bezig om dit structureel te verhelpen. Ik houd het onderzoek goed in de gaten en hoop snel te kunnen melden dat de oplossing in zicht is. Voor nu alvast een heel mooi weekend! 

Reputatie 7

Hoi @Vandenbroekgo,

Dank voor je bericht! De algemene problemen zijn inmiddels al een tijd opgelost, maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat jij geen problemen ervaart. Ik heb daarom direct de verbinding erbij gepakt en zie een mooie stream binnenkomen op de TV Box. Mocht je het nog niet hebben gedaan, raad ik nog een reset aan op het modem en de TV Box. We zien vaak dat deze het probleem doen oplossen.

 

Geluid niet synchroon bij onder andere :

the Vanille Ice project 26-10 12:30 uur 3 afleveringen achtereen.

Dallas cowboy cheerleaders 26-10 13:50 2 afleveringen achtereen.

eigenlijk alle programma’s op Spike

 

Reputatie 7

Hi @eelloe, jeetje dat is zeker niet fijn thuiskomen! Ik hoop dat je wel volop van jouw vakantie hebt genoten. Ik heb je in een privébericht direct van een 7-daagse Unlimited Data voucher voorzien. Wanneer je deze voucher activeert, hoef je niet tussentijds je GB's op te hogen, zoals bij een normaal Unlimited abonnement moet. Je kunt dan onbezorgd blijven internetten middels een hotspot. Excuses voor het ongemak!

Zodra alles weer up and running is, wil ik heel graag aan je vragen of je van het synchronisatie issue af bent. Hier is gisteren namelijk de eindfix voor gekomen. Als je dit na het bezoek van de monteur kan laten weten, dan kan ik aan de slag met een passende vergoeding van de afgelopen tijd. 

Hoi @Vandenbroekgo,

Dank voor je bericht! De algemene problemen zijn inmiddels al een tijd opgelost, maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat jij geen problemen ervaart. Ik heb daarom direct de verbinding erbij gepakt en zie een mooie stream binnenkomen op de TV Box. Mocht je het nog niet hebben gedaan, raad ik nog een reset aan op het modem en de TV Box. We zien vaak dat deze het probleem doen oplossen.

 

En ik maar wachten totdat ik antwoord krijg van jullie kant, of heb ik dat verkeerd begrepen dat je via deze topic iets zou laten weten? Is het zo moeilijk om door te geven dat mijn probleem allang is opgelost, zodat ik meteen kan reageren? Laat nou eens weten wanneer ik die reset moet uitvoeren, of moet dat standaard iedere maand/week/dag gebeuren? Ik ben vanaf oktober al aan het sukkelen en ben er helemaal klaar mee. 

Reputatie 7

Hi @eelloe, zoals beloofd ben ik vanochtend gelijk op onderzoek uitgegaan voor je! Ik heb bij meerdere collega's gecheckt of zender 792 wellicht toch wel thuis hoort op onze zenderlijst, maar we hebben deze zender echt niet in ons zenderpakket. Om deze reden kan ik dus niet onze technische dienst hiernaar laten kijken, sorry! Ik ga in ieder geval wel heel erg duimen dat de zender snel weer gaat werken bij jou en je buurvrouw.

Reputatie 1

@Lisa 

 

ik kreeg net een mail binnen van jullie met de mogelijkheid tot een speed test..

 

nou hier hebben we al een groot probleem als ik betaal voor een 1000 Mbit/s  en maar net 1/3 van de snelheid krijg..

 

ik denk dat jullie daar maar eens eerst naar moeten gaan kijken…

alle aansluitingen hier zijn 1000Mbit aansluitingen met cat7 kabels

 

Reputatie 7

Hi @Vandenbroekgo, heel erg bedankt voor deze aanvulling! Het onderzoek is nog in volle gang, dus ik kan jammer genoeg nog niet de oplossing met je delen. Mijn collega's hebben geconstateerd dat dit probleem zich op alle commerciële zenders voordoet. De leverancier is momenteel druk bezig om samen met ons naar een oplossing te zoeken. Excuses voor het ongemak. Ik hoop dat de oplossing heel snel aan het licht komt, zodat alle zenders perfect synchroon lopen met beeld en geluid! 

Reputatie 7

Hi @eelloe, heel goed dat je dit meteen via deze weg checkt! Allereerst sorry voor de verwarring en excuses dat je twee uiteenlopende antwoorden hebt gekregen. Ik ben gelijk met je mee gaan kijken om je hier duidelijkheid over te geven en ik zie dat je vandaag een TV Box hebt geretourneerd. Klopt dat? 

Je zou de TV Box waarvoor jij de mail hebt ontvangen over de boete nog uiterlijk drie weken in huis houden, voordat deze daadwerkelijk geretourneerd moet worden. Dus ik vermoed dat Jason hiermee bedoelde dat je inderdaad voorlopig nog van de TV Box gebruik kunt maken. Als je vandaag niet de TV Box hebt geretourneerd, dan kun je deze tijdsindicatie aanhouden. Uiteraard hoop ik dat binnen deze drie weken de oplossing al lang gereed is en dat je weer zonder problemen van alle programma's kunt genieten! 

Reputatie 7

Hi @eelloe, thanks voor deze headsup! Jij hoort uiteraard hogere resultaten te behalen. Echter adviseren wij altijd om de onderstaande speedtest te hanteren. Ik wil dan ook graag kijken welke resultaten jij behaalt op de volgende manier. Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren.
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen.
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is).
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster.
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter.
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Heel erg bedankt voor de moeite. Ik duik hier dan graag verder voor je in! 💪

Reputatie 1

@Lisa 

 

ja ik heb 1 van de laatste zendingen geretourneerd ( zonder te wisselen ) daar het probleem niet in de box zit was een wissel overbodig.

 

ik hoop dat er snel eens een oplossing komt voor iedereen die deze problemen ervaart.

 

mvg Eelco