Beantwoord

Beeld en geluid van de zender Spike loopt niet synchroon



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

220 reacties

Reputatie 1

@BeMu ik ben net overgestapt van online die op de dsl zat icm CanalDigitaal… glasvezel is hier net aangelegd door KPN Netwerk .. mijn buurvrouw van beneden heeft T-mobile gehad over de DSL en is ook naar glasvezel van T-mobile over gegaan en mist ook zenders die ze eerst wel had op de DSL … ik zelf ondervindt op de nieuwe glasvezel wel wat problemen zoals synchronisatie , beeld wat zwart blijft en beeld wat vastloop blokkerig of half grijs wordt..

 

dus de nieuwe aansluiting zit hier nog niet goed

Reputatie 7

Hi @eelloe, jeetje dit duurt inderdaad erg lang! Ik ben bang dat ik hetzelfde te horen krijg morgen, maar ik ga morgen graag weer even bellen om de druk op te voeren. Fingers crossed dat ik je morgen een concrete update kan geven. 

Reputatie 7

Hi @eelloe, ik heb gelijk weer gebeld voor je! Ondanks de drukte vind ik het namelijk ook erg lang duren. Er werd aangegeven dat ik weer een ticket diende in te schieten. Dus zojuist heb ik opnieuw een aanvraag gedaan in de hoop dat er nu snel weer contact met je wordt opgenomen. Laat je het weten als er contact met je is gelegd? Dan word ik ontzettend blij! Ik had echt gehoopt dat er een andere mededeling aan je was gegeven. Ik hoop dat je snel aan de beurt komt, zodat je zonder issues en frustraties van het nieuwe jaar kunt genieten! 

Reputatie 7

Hi @eelloe, zoals beloofd heb ik dit onderzoek voor je in de gaten gehouden! Guidion is aangestuurd door de technische dienst. Ik hoop heel erg dat zij dit probleem structureel kunnen verhelpen. Geef jij een korte update na afloop van het monteursbezoek in dit topic? Ik ben namelijk erg benieuwd of hierna het probleem voor eens en altijd weg is en jouw geluid weer synchroon loopt! 

Reputatie 7
Badge +1

@eelloe Het glasvezelnetwerk hier is in de periode tussen pakweg 2008 en 2012 aangelegd ik kan er iets naast zitten maar doe het uit mijn geheugen, wel was het zo dat de uitrol van glasvezel in Twente en de Achterhoek al behoorlijk vroeg was.

Omdat KPN later Reggefiber overnam word dit ook wel KPN WBA genoemd, wel was het zo en dat is algemeen bekend KPN na de overname de uitrol meteen stopte, en pas sinds kort het weer heeft opgestart.

Reputatie 7

Hi @Vandenbroekgo, ik wil je graag meteen laten weten dat het onderzoek vandaag op pauze is gezet! Mijn collega heeft aangegeven dat de voorbeelden die je had gegeven, verwijderd zijn. Ik wil je dan ook vragen of je nieuwe voorbeelden kunt aanleveren en deze niet wilt verwijderen. Wanneer de opnames verwijderd worden, kunnen mijn collega's niet verder met het onderzoek. Excuses voor deze uitkomst, want ik hoopte juist heel erg dat ik je van de structurele oplossing kon voorzien. 

Reputatie 1

@Lisa ..

 

stuur dan een ander bedrijf ipv guidion … want met die gasten ben ik nu wel klaar …

ik betaal tenslotte voor diensten die behoren te werken naar behoren .. en juist de zender waar is veel naar kijk is gewoon bagger ….

 

jullie verwachten wel dat wij als klanten netjes ip tijd betalen maar wij als betalende klanten verwachten dan ook geleverd te krijgen waar voor betaald wordt.

 

ik wens dan ook voor het eind van deze week minimaal een afspraak voor uiterlijk begin volgense week , of een oplossing van jullie dmv een ander bedrijf…

 

zo niet ben genoodzaakt om mijn contract te ontbinden incl mijn mobiel daar ik die gekoppeld heb aan elkaar en over te stappen naar een andere provider die wel zijn of haar afspraken omtrent het te leveren signaal zonder ergernis na komt ..

 

Reputatie 1

@Lisa ..

 

nou ik heb inmiddels de hoop al opgegeven dat in dit kaar nog normaal van bepaalde zenders kan genieten…

ik kan je wel verzekeren dat als ze bellen ik ze de huid vol scheld … wat een 💩 💩💩💩 bedrijf dat het is..

Reputatie 7

Hi @Vandenbroekgo, dankjewel voor de aanvulling en voor het delen van jouw gevoel! Dat kan ik mij volledig voorstellen en daarom wil ik er nu ook voor waken dat jij echt probleemvrij bent na het onderzoek. Dat jij de vorige keer niet wist dat het euvel was opgelost, dat wil ik niet nog eens laten gebeuren. Ik houd het onderzoek dan ook goed in de gaten. Kan je misschien enkel nog aangeven waar jij naast de Cloud Opnames waarbij het beeld en geluid niet altijd synchroon loopt nu nog meer last van hebt? Dan zorg ik dat echt alle punten behandeld worden door onze technische dienst. Ik zorg vervolgens dat alle updates hierover met jou gedeeld worden, dus jij hoeft hier zelf niet achteraan te gaan. Nogmaals excuses voor het ongemak, ik wil echt graag het vertrouwen terugwinnen! ❤

Hi @Vandenbroekgo, ik wil je graag meteen laten weten dat het onderzoek vandaag op pauze is gezet! Mijn collega heeft aangegeven dat de voorbeelden die je had gegeven, verwijderd zijn. Ik wil je dan ook vragen of je nieuwe voorbeelden kunt aanleveren en deze niet wilt verwijderen. Wanneer de opnames verwijderd worden, kunnen mijn collega's niet verder met het onderzoek. Excuses voor deze uitkomst, want ik hoopte juist heel erg dat ik je van de structurele oplossing kon voorzien. 

Het maakt niet uit welke voorbeelden ik geef. Bij het terugkijken van programma's die op dat moment nog bezig zijn, loopt de opname verschillende keren vast. Ik dacht eigenlijk dat dat duidelijk was. Iedere opname die nu nog in mijn box zit heeft hetzelfde probleem. 

Reputatie 1

@Lisa  zojuist een afspraak gemaakt…

nu afwachten of ze komen … 25 jan 😡😡

 

duurt weer een eeuwigheid dus

Reputatie 7

Hi @eelloe, ik ben zojuist gelijk voor je gaan bellen! Er werd aangegeven dat jij zo snel mogelijk gebeld gaat worden om een nieuwe afspraak in te plannen. Bij Guidion balen ze er ook ontzettend van dat de afspraak tot twee keer toe is uitgevallen bij je. Er zijn jammer genoeg veel monteurs uitgevallen, waardoor het enorm druk is op het moment. De meneer aan de lijn kon niet aangeven wanneer jij precies wordt gebeld, maar houd je mobiel in de gaten. Ik heb wel gevraagd of dit snel kan gebeuren, aangezien jij nu al twee keer pech hebt gehad. Aan de andere kant van de lijn werd ook aangegeven dat jij zeker voorrang gaat krijgen en dat ze echt hun best gaan doen om zo snel mogelijk iets nieuws in te schieten. Hopelijk kan jij op zeer korte termijn aan mij laten weten dat er een nieuwe afspraak is ingeschoten en gaat deze wel door! ❤

Hi @Vandenbroekgo, dankjewel voor de aanvulling en voor het delen van jouw gevoel! Dat kan ik mij volledig voorstellen en daarom wil ik er nu ook voor waken dat jij echt probleemvrij bent na het onderzoek. Dat jij de vorige keer niet wist dat het euvel was opgelost, dat wil ik niet nog eens laten gebeuren. Ik houd het onderzoek dan ook goed in de gaten. Kan je misschien enkel nog aangeven waar jij naast de Cloud Opnames waarbij het beeld en geluid niet altijd synchroon loopt nu nog meer last van hebt? Dan zorg ik dat echt alle punten behandeld worden door onze technische dienst. Ik zorg vervolgens dat alle updates hierover met jou gedeeld worden, dus jij hoeft hier zelf niet achteraan te gaan. Nogmaals excuses voor het ongemak, ik wil echt graag het vertrouwen terugwinnen! ❤

Het beeld loopt nu wél synchroon bij opnames, maar blijft stil staan na ongeveer een kwartier en na een half uur kijken. Verder kreeg ik net een melding dat de tv box niet is verbonden met de tv dienst. Na herstarten kreeg ik weer beeld. Dit heb ik nog niet eerder gezien.

Reputatie 7

Hi @eelloe, ik ben in ieder geval erg blij dat je een afspraak hebt kunnen inschieten! Ik gaf ook aan de telefoniste aan dat ik het wel apart vond dat ik eerder niet te horen kreeg dat er opnieuw een ticket ingediend moet worden. Ik zou toch als tip willen meegeven of je telefonisch kunt vragen of de afspraak verder naar voren getrokken kan worden. Niet geschoten is altijd mis, zeg ik maar: 088  200 01 51. Fingers crossed!

Reputatie 7

Hi @eelloe, zoals je weet houd ik ook al geruime tijd het onderzoek in de gaten! Ik heb de druk meer op weten te voeren, zodat ik nu het volgende met je kan delen. Mijn collega's hebben nog eens goed naar jouw issue gekeken. Mijn collega's hebben gezien dat je gebruikmaakt van externe apparatuur. Wil je de TV Box direct aansluiten op het modem en dan testen of je nog steeds problemen hebt? Als er dan nog steeds problemen zijn, dan mag je de Denon AVR losgekoppeld laten en ontvang ik graag nieuwe voorbeelden van zenders/programma's inclusief tijdstip/datum. Zou je hierop terug kunnen komen? 💪

Daarnaast moet ik het antwoord schuldig blijven op de vraag over de TV Box. Mijn collega heeft uitgebreid een check gedaan achter de schermen, maar wij zien niet waarom er een nieuwe TV Box jouw kant op is gekomen. Sorry voor de verwarring!  

Hi @Vandenbroekgo, heel goed dat je dit meldt! Ervaar jij dit tijdens live tv-kijken of speelt dit zich af bij opnames of het terugkijken van programma's? Het is uiteraard niet de bedoeling dat je hierdoor stopt met kijken naar bepaalde zenders, dus ik ben heel blij dat je hier aanklopt. Maak je gebruik van externe audioapparatuur? Ik hoor het graag van je, zodat ik op zoek kan gaan naar een permanente oplossing. 

Reputatie 7

Hi @Vandenbroekgo, allereerst excuses voor de miscommunicatie! Mijn collega bedoelde dat wij in de algemene topics over het beeld en geluid dat niet synchroon liep, hebben laten weten dat dit euvel een tijd terug zou zijn opgelost. Omdat dit issue bij meerdere klanten speelde, hebben wij deze update in de algemene topics geplaatst en niet individueel met iedereen gedeeld. Dit was één van de algemene topics:

Omdat je aangeeft dat het bij jou nog speelt, wil ik zo snel mogelijk een nieuw verzoek voor je inschieten bij onze technische dienst. Kan je mij voorzien van concrete voorbeelden? Hiermee bedoel ik de datum, het tijdstip, de zender(s) en de programma's waarbij zich dit voordoet. Dan zorg ik dat mijn collega's hier opnieuw naar gaan kijken, want ik wil echt dat jij probleemvrij bent! ❤

Reputatie 1

@Lisa 

de problemen waren al voordat ik de Denon versterker aangeschaft heb en toen stond alles rechtstreeks aangesloten..

 

dus waar dit nu in ene vandaan komt snap ik ff niet …

dus zowel zonder als met Denon ertussen blijft het probleem bestaan

mvg Eelco

Reputatie 7

Super @Vandenbroekgo! Ik heb nog even een kijkje genomen achter de schermen en ik ben heel blij om te zien dat Guidion vandaag al langs kan komen. Ik kijk uit naar jouw update!

Reputatie 7

Hi @eelloe, merci voor je snelle terugkoppeling! Ik wil graag een verzoek voor je inschieten bij de technische dienst, om dit issue zo snel mogelijk te verhelpen. Voordat ik dat doe wil ik alleen nog graag het volgende van je weten. Maak jij gebruik van externe audioapparatuur? Zou je daarnaast het volgende kunnen uitvoeren om uit te sluiten of de problemen hierna mogelijk verdwenen zijn? 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Merci alvast voor de moeite! Kan je deze korte headsup aan mij geven? Dan ga ik verder voor je aan de slag! 💪

Reputatie 7
Badge +8

@Vandenbroekgo Momenteel speelt hret probleem weer sinds een paar dagen. Het probleem is al in onderzoek, maar er zijn nog voorbeelden nodig. Zou je het voolgende met mij willen delen?

  • Welke zender/programma's ervaar je dit momenteel?
  • Datum en tijdstip van wanneer je het ervaart voor de betreffende zender/programma
  • MAC-adres van de TV Box waarop je dit ervaart

Alvast heel erg bedankt!

 

 

Reputatie 1

Zoals gevraagd…

ik maak gebruik van een 5.1 audio set die met een optische kabel verbonden is met de TV

Ook alle stappen omtrent de reset uitgevoerd… geen verbetering 

 

ik verneem graag van u 

 

met vriendelijke groeten Eelco

Reputatie 7

Hi @eelloe, heel fijn dat je dit gelijk hebt doorgezet! Hier gaan we wat aan doen, want jij hoort de beloofde resultaten te halen. Ik wil dit dan ook doorzetten naar de technische dienst. Zonder de complete informatie kunnen zij alleen geen onderzoek starten. Dus als jij volgens de bovenstaande punten twee screenshots kan delen waarbij jouw gehele bureaublad zichtbaar is, een screenshot van het taakbeheer én eentje van de IPconfiguratie, dan is dat helemaal perfect. Ik wil het onderzoek namelijk zo snel mogelijk starten, om dit voor je te fixen. Merci voor de moeite! 

Reputatie 7

Merci voor de aanvullingen @eelloe! Ik zie nog geen update die ik met je kan delen, dus ik heb dit gelijk toegevoegd aan het onderzoek zodat dit ook kan worden meegenomen. Ik blijf dit dagelijks voor je checken. 

@Vandenbroekgo Momenteel speelt hret probleem weer sinds een paar dagen. Het probleem is al in onderzoek, maar er zijn nog voorbeelden nodig. Zou je het voolgende met mij willen delen?

  • Welke zender/programma's ervaar je dit momenteel?
  • Datum en tijdstip van wanneer je het ervaart voor de betreffende zender/programma
  • MAC-adres van de TV Box waarop je dit ervaart

Alvast heel erg bedankt!

 

 

@demi, het probleem is nog niet weggeweest, althans bij mij niet. 

RTL 4 - 22:00uur beeld/geluid loopt niet synchroon.

Ander probleem: Opnames blijven stil staan, geluid gaat door. Programma is op tv al afgelopen.

MAC-adres: 5C:0F:FB:10:89:38 

Als het probleem is opgelost, is het dan mogelijk om mij daarvan op de hoogte te stellen zodat ik daarop kan reageren? Je schrijft dat het probleem sinds een paar dagen weer speelt. Dat vind ik vreemd omdat het bij mij al vanaf oktober speelt. Daarnaast is het fijn om op de hoogte te worden gehouden als er verbeteringen zijn aangebracht. 

Reputatie 1

Nou nou… ik weet het niet hoor…. Maar dat iedere keer opnieuw inloggen na een update of reset van de box is vreselijk irritant…. Ik moet iedere keer mijn gegeven opzoeken … echt waardeloos is dat zeg