Beantwoord

Beeld en geluid van de zender Spike loopt niet synchroon



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

220 reacties

Reputatie 1

@Lisa 

alle lampjes op het modem branden groen maar geen internet en geen tv

 

Reputatie 7

Hi @eelloe, ik heb gelijk weer werk gemaakt van jouw terugkoppeling! Mijn collega is hiervan op de hoogte en is gelijk weer verder gegaan met het vinden van de permanente oplossing. Ik krijg het door, zodra ik een andere uitkomst van het onderzoek met je kan delen. Ik blijf je weer op de hoogte houden! 

Reputatie 1

@Lisa …

 

helaas na reset van de box heden ochtend kijk ik nu National Geographic drain the ocean… geen verbetering ontkent synchronisatie 

 

geluid is nog steeds sneller dan de mond beweging 

Reputatie 7

Hi @eelloe, ik voorzie je graag van de volgende update! Mijn collega heeft gisteren een aanpassing verricht in jouw instellingen en ik hoor heel graag of jij nu definitief een verbetering merkt. Kan je dit laten weten? Ik hoop het ontzettend. Als jij hierop terug kan komen, dan kan ik deze update doorspelen naar mijn collega! 

Reputatie 7

Hi @eelloe, fijn dat jij het ene probleem zelf gefixt hebt! Maar ik vind het zo rot om te lezen dat je er telkens weer een ander probleem bij krijgt. Ik hoop echt dat ik binnenkort een mooie update terugkrijg vanuit onze IT-afdeling, zodat je weet dat de oplossing nabij is. Ik heb dit in ieder geval gelijk weer doorgespeeld, zodat ook dit kan worden meegenomen. Merci voor de fijne medewerking! 

Omdat ik zelf ook alvast mee wil denken, wil ik je vragen om een factory reset van de TV Box uit te voeren. Jij weet ongetwijfeld hoe, maar voor de volledigheid meld ik hier de stappen ook nog even:

Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. Haalt dit het korte zwarte beeld bij een zender weg? 🤞

Reputatie 1

@Lisa  net een volledige netwerk reset uitgevoerd omdat zelfs het streamen vanuit mijn NAS een blokkerig beeld gaf … dat probleem is nu weer weg maar nu valt het beeld van jullie amino kastje weer een fractie van een seconde stil dan weer ff door en dan weer stil …. Als ik overschakel naar een andere zender blijft het beeld enkele seconden zwart waarna het er weer is ….

Reputatie 7

Hi @eelloe, heel fijn dat je dit gelijk hebt doorgezet! Hier gaan we wat aan doen, want jij hoort de beloofde resultaten te halen. Ik wil dit dan ook doorzetten naar de technische dienst. Zonder de complete informatie kunnen zij alleen geen onderzoek starten. Dus als jij volgens de bovenstaande punten twee screenshots kan delen waarbij jouw gehele bureaublad zichtbaar is, een screenshot van het taakbeheer én eentje van de IPconfiguratie, dan is dat helemaal perfect. Ik wil het onderzoek namelijk zo snel mogelijk starten, om dit voor je te fixen. Merci voor de moeite! 

Reputatie 1

@Lisa  en dan maakt het ook nog eens uit hoe laat je een test doet.. maar max heb ik net 615 behaald.

Reputatie 1

 

Reputatie 7

Hi @eelloe, daar twijfel ik ook zeker niet aan! Heel goed dat je dit bij me aanstipt, want dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb alleen wel de screenshots nodig om dit verder door te kunnen zetten naar de technische dienst. Ben jij in de gelegenheid om dit hier te delen? Want ik wil dat jij zo snel mogelijk de juiste snelheid behaalt! 😊 

Reputatie 1

@Lisa 

Ik ben ICTer en weet hoe het werkt… heb die man van guidion laatst ook de test laten zien in bijzijn van hem uitgevoerd en toen kwamen ook niet aan het resultaat waarvoor ik een abonnement heb afgesloten 

Reputatie 7

Hi @eelloe, thanks voor deze headsup! Jij hoort uiteraard hogere resultaten te behalen. Echter adviseren wij altijd om de onderstaande speedtest te hanteren. Ik wil dan ook graag kijken welke resultaten jij behaalt op de volgende manier. Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren.
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen.
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is).
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster.
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter.
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Heel erg bedankt voor de moeite. Ik duik hier dan graag verder voor je in! 💪

Reputatie 1

@Lisa 

 

ik kreeg net een mail binnen van jullie met de mogelijkheid tot een speed test..

 

nou hier hebben we al een groot probleem als ik betaal voor een 1000 Mbit/s  en maar net 1/3 van de snelheid krijg..

 

ik denk dat jullie daar maar eens eerst naar moeten gaan kijken…

alle aansluitingen hier zijn 1000Mbit aansluitingen met cat7 kabels

 

Reputatie 7

Hi @eelloe, excuus voor deze ervaring! Ik heb bij mijn collega's nagevraagd of zij vanochtend mee keken op jouw TV Box. Zij zijn volop voor je bezig, dus ik vermoed dat zij dit waren. Weet dat ze dat doen om een oplossing voor je te vinden, al kan ik me voorstellen dat dit niet prettig is als je aan het tv-kijken bent. Sorry! ❤

Reputatie 1

@Lisa ….

 

ik weet het niet hoor …. Ben heerlijk naar morning vibes op MTV aan het kijken …. Springt de box in ene naar menu … dan naar instellingen en audio instellingen….

daarna gaat de box uit …..

 

waar gaat dit in vredes naam over ???

Reputatie 7

Hi @eelloe, dankjewel voor de aanvulling! Ik heb dit weer als notitie doorgezet naar mijn collega's, zodat alles mee wordt genomen. Er wordt echt volop gegraven naar de oorzaak en de oplossing van deze issues.

Reputatie 1

nou nou …. Streaming probleempjes ….. wazige zwarte vlekken 

Reputatie 7

Hi @eelloe, ik wil je graag voorzien van de volgende update! Dit issue is doorgezet naar onze IT-afdeling voor verder onderzoek. Er wordt dus met meerdere afdelingen gewerkt om tot een oplossing te komen. Ik blijf dit heel goed voor je in de gaten houden en hoop dat ik snel een concrete update hierover kan delen met je! ☘

Reputatie 1

@Lisa  @Cal ..

 

Dinsdag 8 feb. om 8:10 uur stream kast een Reset moeten geven omdat ik op geen enkel kanaal geluid had meer wel beeld..

🤬🤬🤬🤬🤬🤬

 

fijn wakker worden maar niet heus..

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @eelloe,

Sorry dat het probleem nog steeds speelt, wij hadden ook absoluut gehoopt dat we al een oplossing hadden gevonden. Ik kan je verzekeren dat Lisa hier nog bovenop zit en dat het onderzoek nog in volle gang is. Jammer genoeg hebben de wijzigingen die wij tot nu toe hebben doorgevoerd geen vruchten afgeworpen. Hopelijk kunnen wij je snel het verlossende antwoord geven, daar gaan wij in ieder geval hard voor aan de slag!

Reputatie 1

@Lisa 

ik dacht leuk een film te kijken op Veronica I-robot…. Maar steeds geblokt beeld …echt niet leuk kijken zo

Reputatie 7

Hi @eelloe, ik waardeer het echt dat je zo goed alle aanvullingen doorgeeft! Ik kan nog geen update met je delen, want het onderzoek is nog in volle gang. Wel heb ik alle aanvullingen toegevoegd en kan de technische dienst daardoor hopelijk zo snel mogelijk de boosdoener en de oplossing boven tafel krijgen. Ik meld het hier, zodra ik een update terugzie! 

Reputatie 1

@Lisa 

Animal planet.. 14:20 geluid loopt weer niet synchroon… filmpje gemaakt met telefoon

Reputatie 1

@Lisa 

 

gister avond tijdens het streamen kreeg ik een korrelig beeld en soms veel grote vlakken dus een mega slechte stream verbinding.

 

helaas geen Speedtest gedaan tijdens het probleem 

Reputatie 7

Merci voor de aanvullingen @eelloe! Ik zie nog geen update die ik met je kan delen, dus ik heb dit gelijk toegevoegd aan het onderzoek zodat dit ook kan worden meegenomen. Ik blijf dit dagelijks voor je checken.