Beantwoord

Beeld kwaliteit schakelt over na update TM TV



Toon eerste reactie

148 reacties

Reputatie 3

Voor de gebruikers met een 576p menu resolutie: we hebben een mogelijke oorzaak gevonden en gaan starten met werken aan een fix. Hier zal ik updates van delen, zodra ik die binnenkrijg.

Hallo allen,

Sinds de 22e een nieuwe klant van t-mobile. Ook ik heb last van het resolutie probleem op een samsung televisie (55 inch Q95T) aangesloten op een Aria 7x. Hoop dat de 567p fix snel wordt gemaakt en uitgerold want dit is natuurlijk vrij irritant om elke keer het TV kastje uit en aan te moeten zetten.

Reputatie 7

Hi @robjanss @firecaps30 In de eerdere update van december hebben we de mogelijkheid toegevoegd om zelf handmatig de resolutie te kunnen kiezen. Het topic is hier te vinden.

De instellingen vind je op de volgende manier:

  • Ga in het TV-menu naar ‘Account’
  • Ga naar ‘Instellingen’ en dan naar ‘TV Box’.
  • Bij ‘Resolution’ vind je de instelling voor de beeldkwaliteit.
Reputatie 7

Hi @firecaps30, merci voor de aanvulling! Zou jij aan mij willen laten weten welk merk en type TV's jij hebt? Dan voeg ik jou graag toe aan het lopende onderzoek.

Hallo Brian, 

Die optie heb ik ook gezien. Vreemde is:

wanneer het kastje op lage resolutie springt staat deze binnen de instellingen nog op 1080p50hz. Wanneer ik deze in een willekeurige andere resolutie zet gebeurt er niets.

Wanneer ik mijn kastje reset en daarna de resolutie aanpas zie ik dan de resolutie ook daadwerkelijk verspringt (tv wordt even zwart en kwaliteit veranderd ook daadwerkelijk).

 

Wanneer het kastje dus problemen heeft, doet die niks met de instellingen in het menu.

Ik haal nu alleen het stoom er helemaal af om de resolutie goed te krijgen waar ik voorheen het hele apparaat resette.

 

Groeten Rob

Reputatie 2

@Lisa sinds je bericht lijkt het goed te gaan! Tot nu toe geen 576p meer gehad. Ik houd het in de gaten.

Reputatie 7

Hi @Jeffrey1994, merci voor jouw akkoord! Wij gaan hiermee aan de slag en jij wordt hiervan op de hoogte gehouden. Ik hoop dat het probleem snel wordt verholpen, zodat jij weer optimaal van de TV kunt genieten.

Reputatie 2

Wat @robjanss zegt herken ik ook. Ik wist niet dat die instelling er was, deze gecheckt en staat op 1080p50. Toch heb ik soms beeld op 576p, dus de instelling word niet gerespecteerd lijkt het.

Reputatie 7
Badge +1

@Bram058 Helaas zal T-Mobile helemaal niks veranderen in haar beleid omtrent de gekozen strategie aangaande het beleid kwaliteit tv beeld, elke provider calculeert in dat een percentage van de klanten zal opzeggen bij een verandering.

T-Mobile heeft globaal gezien ongeveer 700.000 thuis klanten zeg dat 5% ontevreden is en overstapt dan blijven er nog 95% over, die 95% is wel tevreden of maakt het niet uit hoe goed of slecht het tv beeld is.

Reputatie 7
Badge +16

Dat is een geweldige oplossing @robjanss, bedankt dat je deze deelt! 

@firecaps30 Lukt het met bovengenoemde tip?

Reputatie 7

Hi @Jeffrey1994, dankjewel voor de aanvulling! Wat gek dat dit zich voordoet. Ik heb direct één van de TV specialisten ingeschakeld en wij willen dit graag voor jou onderzoeken. Graag wil ik wel aan jou vragen of jij hiermee akkoord gaat? Er zal dan namelijk contact met jou worden opgenomen om mogelijk aanpassingen te verrichten en dat doen wij uiteraard niet zonder jouw toestemming. Ik hoor het graag van je! 🎈

Reputatie 2

Hi @firecaps30, ik kan mij herinneren dat dit bij jou inderdaad al een hele speelt en ik zou er graag wat dieper induiken. Gebeurt het wisselen van resolutie bij alle zenders en programma’s of zijn het specifieke uitzendingen? Zo ja om welke zenders en programma’s gaat het dan? Als het bij alle zenders gebeurd zou je dan eens willen beschrijven hoe de TV Box aangesloten is op de TV en welke andere apparatuur je eventueel nog gebruikt? We hebben dit ongetwijfeld al eens eerder besproken maar ik zou toch opnieuw weer een poging willen wagen, we hebben tot nu toe nog geen andere signalen dat het niet zou werken na de laatste update dus ik zoek het graag verder uit!

Hoi Brian,

Heb gebeurt nooit als de TV box al aan staat dat de resolutie opeens wisselt. Ik zet de TV aan, dan de TV box en dan heb ik óf 1080p óf 576p. Ik kan dan de stroom van de box afhalen, maar ook dat is geen garantie dat ik dan meteen 1080p heb.

Het maakt niet uit op welke zender de TV box staat bij het uit- en dan weer aanzetten, ook de tijd daartussen maakt niet uit. Ik heb op de TV nog een PS4 aangesloten en een media PC, beide met HDMI. Ook als er geen andere apparaten op de TV aangesloten zijn doet het probleem zich ook nog voor. Een andere  HDMI kabel heb ik ook al geprobeerd, net als de TV box resetten, andere HDMI poorten proberen, etc. Dit heb ik in de afgelopen 2/3 weken gedaan, dus recent.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @robjanss en @firecaps30, hebben jullie toevallig een bepaalde configuratie aan-/uitstaan in de smart TV zelf die de resolutie terugzet? 

Welke TV's gebruiken jullie? 

Ik vermoed dat er iets anders speelt waardoor de handmatige settings niet opgeslagen/toegepast worden. Zouden jullie de TV's kunnen resetten (niet de boxen)?

Bij mij ook nog steeds hetzelfde.. Ik ben blij dat het onderzoek nog loopt. Maak me wel zorgen of het wel goedkomt.. 

Reputatie 1

Hi @Marcel-2011, ik hoop heel erg dat het wel lukt aan de hand van het topic dat @apis4 als goede tip heeft doorgezet! Geef jij een seintje of het op deze manier wel lukt? Fingers crossed! 💪

Helaas had ik dit ook al geprobeerd het lijkt wel of Samsung automatisch verbinding maakt met afstandsbediening. 

Maar heb gezien dat de verbinding al 1080 dat schijnt goed te zijn verder zijn jullie intern al aan het bekijken of het beter kan toch?

Misschien toch een optie om later over te gaan naar het nieuwe T mobile televisie. Al dacht ik dat we toen allemaal overgezet zouden worden maar dat schijnt niet zo te zijn? 

Hoi @firecaps30, omdat het probleem niet direct oplosbaar is, heb ik het wederom doorgezet naar onze technische dienst. Zij staan in direct contact met de IT-afdeling en de overkoepelende technische specialisten. Het probleem is al meermaals bekeken en onderzocht en zou met de workaround van het vastpinnen op 1080i en 50Hz oplosbaar moeten zijn, maar dit werkt onder andere bij jou niet. Daarom gaat er nu op individueel niveau naar gekeken worden zodat ook jij een oplossing voor handen krijgt. Sorry voor het ongemak!

Hoi @Tenktenk, excuses voor mijn verkeerde bewoording en bedankt voor de opheldering van jouw setup! 

Ik zie dat het modem al 20 dagen onafgebroken online is, zou je deze via de herstart zonder internetkabel manier willen herstarten alsjeblieft? Dan kan ik dit meteen doorgeven en ook voor jouw casus een ticket aanmaken.

Hoi @hmbentlage, graag pak ik ook jouw case op, daarom heb ik een lijnmeting gedaan. Daarin zie ik dat het modem al 55 dagen aanstaat. Zou jij ook via bovengenoemde methode het modem en de TV Box willen herstarten? Dan pakken we het vervolgens zo snel mogelijk op met de specialistenafdeling en IT. 

 

Ik heb alles gisteravond gepowerflipped en toen was weer 1080I, toen ik opstond en nieuws aanzetten weer terug op SD.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Tenktenk,

Allereerst bedankt dat je ons op de hoogte brengt en sorry dat dit nog speelt! Merkte je wel enige dagen of uren verbetering nadat wij met deze mail waren gekomen? Ik heb het onderzoek gelijk heropend en wij gaan absoluut niet rusten totdat dit opgelost is. Het enige lastige is wel dat dit een diep en zeldzaam probleem blijkt te zijn en daardoor vermoed ik dat er nog meer uitgezocht moet worden. Wij doen onze uiterste best en dit gaat goedkomen!

Reputatie 7

Hi @firecaps30, ik kan mij herinneren dat dit bij jou inderdaad al een hele speelt en ik zou er graag wat dieper induiken. Gebeurt het wisselen van resolutie bij alle zenders en programma’s of zijn het specifieke uitzendingen? Zo ja om welke zenders en programma’s gaat het dan? Als het bij alle zenders gebeurd zou je dan eens willen beschrijven hoe de TV Box aangesloten is op de TV en welke andere apparatuur je eventueel nog gebruikt? We hebben dit ongetwijfeld al eens eerder besproken maar ik zou toch opnieuw weer een poging willen wagen, we hebben tot nu toe nog geen andere signalen dat het niet zou werken na de laatste update dus ik zoek het graag verder uit!

Reputatie 2

@Martynn hieronder de reactie van T-Mobile op mijn klacht e-mail.

Mijn probleem speelt al voor augustus 2020 dus dat heb ik ook in mijn reactie gezet. Ze zullen vast een knip willen maken vanwege het live gaan van het nieuwe TV platform, maar voor mij heeft dat geen enkel verschil gemaakt.

Mijn abonnement loopt deze maand ook af en ik twijfel heel erg. Internet is prima en met een aantal mobiele abonnementen tikt het voordeel aardig aan.

Ik overweeg nog een Apple TV met de anywhere app, ik ga even uitzoeken of dan alle zenders ook beschikbaar zijn en wat de kwaliteit is.

Uw klacht is bekend bij ons TV team en valt onder een gezamenlijk issue. De TV springt automatisch naar een lagere resolutie dan de tv-box ingesteld heeft. Afgelopen week is er wel een vermoedelijke oorzaak gevonden en ze zijn nu bezig met het vinden van een oplossing.

Wel geven ze aan dat het probleem met de resolutie zich alleen voor lijkt te doen bij T-Mobile TV klanten. Het probleem welke u voor augustus 2020 had, zijn hier niet aan gerelateerd, echter kan ik me wel voorstellen dat u hiervoor ook al problemen had.

Tot slot geven ze aan dat in het topic aanvullende vragen zijn gesteld aan klanten die hier last van ondervinden. Uw reactie op deze vragen zal zeker helpen bij het vinden van een oplossing.

Uiteraard zou ik net als u willen dat het probleem zo spoedig mogelijk wordt opgelost. Ik hou het voor u in de gaten en bericht u zodra ik een update heb ontvangen.

Reputatie 2

Hi @Jason,

Ik heb hier zelf ook een topic ooit over geopend: 

 

Ik geloof niet dat het aan mijn TV’s ligt, dat was het toen ook niet. Het zijn een Samsung 4K van 5 jaar oud, en een van een jaar of 8-9.

De hele TV/Box/Modem reset en kabel vervang carrousel wil ik best wel weer doen, maar dat was het toen ook niet. En ook nu ben ik haast zeker dat het software is.

Reputatie 2

Hoi @Jason,

Ik heb al het bovenstaande geprobeerd en even een paar dagen aangekeken. Helaas geen effect, ik had eerst 1080p maar na een aantal keer de TV box uit en aan zetten (niet achter elkaar maar echt wanneer we TV gaan kijken of de TV uitzetten) weer 576p.

De TV zelf heeft geen software updates gehad.

Reputatie 7

Hi @Jeffrey1994, dankjewel voor de update! Ik had echt gehoopt dat het probleem nu was verholpen. Ik heb jouw gegevens toegevoegd aan het onderzoek dat nu loopt, waarbij de Samsung TV's worden gelinkt aan TV problemen. Hopelijk wordt hier snel een verband in gevonden. Helemaal super dat jij mij nog hebt voorzien van de aanvullingen @Schimpie59. Ook jouw gegevens zijn ondertussen doorgezet voor nader onderzoek. 

Hi @Marcel-2011, ook jouw gegevens zijn aan dit onderzoek toegevoegd. Zodra ik een update voor jullie heb, dan plaats ik die in dit topic. Wat betreft jouw vraag over de resolutie, hier help ik je graag mee. Jij zou de resolutie van de Entone TV Box wel moeten kunnen aanpassen. Zou jij deze stappen eens willen proberen? TV-menu > Account > Instellingen > TV Box > Resolutie. Mocht dit niet werken en jij bent in bezit van de ‘oude’ afstandsbediening, dan wil ik jou graag verwijzen naar dit topic: 

Wanneer jij een nieuwere TV Box gaat gebruiken, zou dit in principe niet voor een verbetering moeten zorgen. Dit is namelijk afhankelijk van de verbinding, de TV en de TV Box. In principe bieden alle Aria TV Boxen dezelfde resolutie als de Entone TV Boxen, dus hier zou theoretisch geen verschil in moeten zitten. Weet jij zo voldoende? 😊

Ik had dit probleem ook, bij mij hielp het om eerste mijn TV-Box aan te zetten en daarna pas mijn televisie.

Andersom krijg ik 720P 

(ook ik heb een Samsung)

Reputatie 7
Badge +8

@Jeffrey1994  Als ik je goed begrijp, geeft de TV Box aan in de instellingen dat de resolutieop 1080p staat, maar dat dit daadwerkelijk 720x576 is? Lost het probleem zich wel op wanneer je de TV Box reset? Of springt de TV Box dan juist op de 720x576? 

Reageer