Beantwoord

Beeld kwaliteit schakelt over na update TM TV



Toon eerste reactie

148 reacties

Reputatie 5

Is T-Mobile van inferieure kwaliteit vergeleken met de concurrentie ? Ja

Hoe kan het zijndat een stream 6-8 mb is op een glasverzelverbinding van 1GB?

Het issue welke hier speelt @Dennis25 is voornamelijk dat Samsung TVs resolutie wijzigingen niet lijken op te pikken. Kwaliteits issues van de streams kun je je beter melden in een ander topic denk ik, anders gaat alles een beetje door elkaar heen lopen.

Overigens ben ik het geheel met je eens dat de kwaliteit bijzonder beroerd is, daar heb ik zelf op dit moment een topic voor lopen. En idd, ze blijven onderzoeken. Of onderzoeken het juiste woord is overigens; naar mijn idee zijn ze naar redenen aan het zoeken waardoor ik diegene ben die het probleem veroorzaak. Nu willen ze ineens na een maand onderzoek weten welk model TV ik heb. Leuk, maar totaal niet relevant voor de lage bitrate icm met de beroerde encoder.

Hetzelfde probleem hier, kan de fix naar meer klanten uitgerold worden?

Reputatie 6
Badge

@Lisa ook hier perfect beeld! Alleen maar 1080p60 en niets minder. Ook de zogehete blokjes tijdens het bekijken van voetbal wedstrijden zijn weg! Echt super. Ik zou zeggen, doorvoeren die fix voor iedereen! Werkt super goed!


De stream is 1080p50 :stuck_out_tongue_winking_eye: . Misschien dat je op 5 meter van de tv zit maar zelfs op 1080p50 zijn de blokjes nog lang niet weg ...

Oke, laat ik het dan anders omschrijven.

 

Tuner staat ingestelnd op 1080p60 en dit is ook de AANVOER vanuit de tuner die de TV herkent (Samsung QE55Q95TCLXXN / 55Q95TC) Voorheen hadden we bij voetbal nog wel eens dat er blokjes rondom de spelers hoofden te zien waren of in het gras zelf. Dit is sinds de update, samen met de resolutie problemen, compleet verdwenen. 

En we zitten 3 meter van de tv af...


Dan staat de 'tuner’ (stb?) dus weer eens verkeerd ingesteld (waar het al van het begin over ging [50 vs 60Hz], los van dat je een beperktere resolutie kreeg) maar beter dan niets zullen we maar zeggen. Ik zit op een vergelijkbare afstand met dezelfde grootte tv (de Sony tegenhanger hiervan) en zit met de box nog op het oude platform maar doe ook mee aan de Smart TV app test die de nieuwe streams krijgt en het verschil is nog altijd dag en nacht. Op zich kan het zijn dat de waas rond de spelers van de normale kijkafstand niet meer/niet goed te zien is nu je de juiste resolutie doorkrijgt maar van de helft van de afstand zou het nog duidelijk zichtbaar moeten zijn (van wat verder ook nog en dus allerminst ‘verdwenen’). Nu was er daarstraks een WK kwalificatiewedstrijd uit Afrika op Ziggo tv, maar van een voetbalveld konden we nauwlijks spreken dus dat was misschien niet de beste graadmeter, maar qua blokjes en rare fratsen zag het er iig beter uit dan welk voetbal dan ook op ESPN.

Hi @Jeffrey1994, merci voor de aanvulling! Mijn collega was al in jouw probleem gedoken en heeft bij mij aangegeven dat de TV Box nu op de goede resolutie staat. Kan jij aangeven of jij een verbetering merkt in jouw beeldkwaliteit? Ik hoor het heel graag van je!

Net aangezet en het is weer 720x576. Wat trouwens bij mij ook werkt is om de stroom van de box te halen zodat deze opnieuw opstart, daarna is het gewoon weer 1080. Is wat sneller dan fabriek reset.

Reputatie 2

Ik hoop in ieder geval dat iemand van T-Mobile contact opneemt om dit uit te zoeken.

Overigens heb ik gisteravond ‘gewoon’ in 1080 gekeken, maar nu is het weer 576p. In de tussentijd heb ik de TV box normaal gebruikt, dus geen stroom er af of iets anders gedaan.

Klinkt als een bug in de firmware, heb je DSL en welke snelheid haal je op je verbinding?

Enige wat ik kan adviseren om het misschien op te lossen, de powerflip.

Box stroomloos maken, netwerk kabel er uit halen, stroom weer op de box, wachten tot die aangeeft dat die geen netwerk heeft, dan de netwerkkabel er in doen, dan zet die de firmware er opnieuw op.

In ieder geval ligt het niet aan jou maar aan haperende TM apparaten, nu het lek vinden.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Tenktenk, aan onze kant constateer ik ook geen moment van uitval meer, dus dat ziet er eindelijk goed uit! 😄👍

Wat me wel opvalt, is dat er op 13 april twee IP-releases zijn geweest, normaliter is dit er maximaal eentje per 24 uur. Kan het zijn dat je op dat moment het modem gereset hebt? Klein puntje van aandacht, maar niets bijzonders gelukkig.

Reputatie 1

Hallo mevrouw en of meneer,

 

Ik heb sinds gisteren nieuwe Samsung tv Samsung QE55Q65T (2020) 

Nu heb ik helaas niet de beste HD kwaliteit die ik kan verwachten van T mobile is hier wat aan te doen? 

Ik heb een Entone decoder.

 

Met vriendelijke groet, Marcel

Reputatie 2

@Lisa Deze informatie heb ik de afgelopen 3 jaar al meerdere keren aangeleverd. Het verbaast mij dan ook dat dit niet intern bekend is. Als het goed is loopt er namelijk al langere tijd een case. 

@Dennis25 Mijn probleem en dat van anderen in dit topic is niet de kwaliteit van de stream an sich, maar dat er een communicatieprobleem tussen TV box en TV is waardoor de resolutie van het HDMI signaal niet goed afgestemd word en blijft hangen op 576p. Zoals @MetaframeNL hierboven ook aangeeft.

Klinkt als een bug in de firmware, heb je DSL en welke snelheid haal je op je verbinding?

Enige wat ik kan adviseren om het misschien op te lossen, de powerflip.

Box stroomloos maken, netwerk kabel er uit halen, stroom weer op de box, wachten tot die aangeeft dat die geen netwerk heeft, dan de netwerkkabel er in doen, dan zet die de firmware er opnieuw op.

In ieder geval ligt het niet aan jou maar aan haperende TM apparaten, nu het lek vinden.


Dank voor uw reactie,

Nee ik heb een glasvezel verbinding en meermaals dat stappenplan uitgevoerd zoals de klantenservice mij ook had geadviseerd alleen heeft dit niet tot de oplossing geleid 

Vanmorgen was hij wel weer teruggevallen op SD helaas. Ik heb hem nu weer via het menu gereset en daarna ging hij iets downloaden. Ik check het weer vanavond.

Reputatie 2

Sinds 13 augustus ben ik over naar het nieuwe TV platform, en sindsdien zit ik weer regelmatig naar 576P te kijken. Maar dan dus op een Aria 610x die ik juist had gekregen ter vervanging van de Entone om dit probleem op te lossen…

Is dit een bug van het nieuwe TV platform die al bekend is, of moet dit nog onderzocht worden?

Zie bijgesloten foto.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @firecaps30, wij zijn achter de schermen druk voor je bezig! Afgelopen vrijdag hebben wij opnieuw een (wat wij hoopten) oplossing geïmplementeerd. Wij zijn momenteel druk bezig om dit te monitoren en de wijziging te evalueren. Op basis van jouw bericht heb ik alleen zo een donkerbruin vermoed dat je geen beterschap hebt gemerkt? Wij proberen zo snel mogelijk wederom met vervolgstappen te komen!

Glasvezel, dat geeft hoop voor de rest als die ook al over gaan, zijn ze met DSL klaar, maar dat terzijde.

@MS1994 Had je de door mij voorgestelde powerflip ook gedaan op aanraden van de klantenservice?

Dan zit het probleem dieper, ik lees er nu ook meer die er last van hebben, welke TV box heb je in huis?

De Entone 510 of 515(opname)

De Aria 610x

Reputatie 7

Hi @Marcel-2011, super om te horen dat jij gelijk mijn genoemde tips hebt geprobeerd! Wat gek dat het ontkoppelen niet lukt. Lukt het ook niet om de resolutie in te stellen met de tweede manier die ik aan jouw heb meegegeven? Door naar het TV-menu te gaan. Dit zou namelijk wel moeten werken. Daarnaast wil ik ook dit onderstaande topic aan je meegeven, waarin staat hoe jij de afstandsbediening kunt resetten:

Ik hoor graag van je of dit is gelukt! 😊

Glasvezel, dat geeft hoop voor de rest als die ook al over gaan, zijn ze met DSL klaar, maar dat terzijde.

@MS1994 Had je de door mij voorgestelde powerflip ook gedaan op aanraden van de klantenservice?

Dan zit het probleem dieper, ik lees er nu ook meer die er last van hebben, welke TV box heb je in huis?

De Entone 510 of 515(opname)

De Aria 610x


Ik heb een Aria 610x thuis, vorig jaar geïnstalleerd door de Tmobile monteur.

Reputatie 2

@MS1994 Wees mij op dit topic nadat ik een oud topic van mijzelf had gepost (https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/tv-resolutie-slechts-576p-304635?postid=1568389#post1568389)

Ik heb precies hetzelfde probleem. Eerst op het ‘oude’ platform met de Entone TV boxen. Deze zijn toen omgeruild voor de Aria 610x en alles was vanaf dat moment naar wens.

Sinds ik op het nieuwe platform zit heb ik hier ook weer last van. Ik heb glasvezel 100/100.

Alle tips/trucs zoals als een powerflip, modem resetten, eerst TV aan en dan de box of andersom werken slechts tijdelijk.

Ik van de week maar weer eens gebeld... alles gepowerflipped.. dag later weer lage resolutie.. alles is direct aangesloten op samsung q95t en aangelegd door tmobile zelf.. ging 2 dagen goed en inmiddels weer opgestart met lage resolutie.. schiet niet op zo..

Reputatie 7

Hi @firecaps30, wat super om te lezen! Hier ben ik echt ontzettend blij mee. Ik heb het doorgegeven aan mijn collega, want deze terugkoppeling zien we graag. Dankjewel voor het aangeven en veel kijk-plezier nog. Top dat jij het nauwlettend in de gaten blijft houden. Mochten er inderdaad toch weer issues op komen spelen, trek dan weer aan de bel en dan schiet ik je te hulp! 😁

Dat is volgens mij geen toeval meer, zullen er dan wel meer last van hebben maar het niet merken, meesten zien het geeneens vermoed ik zo.

Blijf het in ieder geval volgen, heb ook de 610x dus als ik over ga zal ik het zeker melden.

Reputatie 7

Top, dat is goed om te horen @Tenktenk! Mocht je in de toekomst nog problemen ervaren laat het dan zeker weten. 

Reputatie 7

Hi @Schimpie59, @Jeffrey1994 en @Martynn, super fijn dat jullie zo snel reageren! Het lijkt erop dat de TV Box toch de verkeerde resolutie pakt, ondanks dat deze handmatig op 1080i is vastgezet. Ik wil graag aan jullie laten weten dat er morgen een meeting plaatsvindt samen met TV specialisten en de technische dienst om dit issue voor te leggen. Hier zal worden aangegeven dat de pijlers uit het onderzoek die ik eerder noemde, niet voor jullie gelden en dat dit op een andere manier moet worden opgelost. Ik zal jullie dit weekend laten weten wat er uit deze meeting is voortgekomen! 

Reputatie 7

Hi allemaal, ik genoot van een heerlijke vakantie, maar nu ben ik weer lekker actief op de Community en ben ik weer in de lead van het welbekende issue uit dit topic. Graag voorzie ik jullie dan ook van een update vanuit onze technische specialisten. Zoals jullie weten lopen er twee onderzoeken. Hiervoor is er flink getest en lijkt er een fix te zijn gevonden. Om dit breder aan te pakken, willen we dit graag bij enkele van jullie testen.

Het gaat om een fix die op afstand geactiveerd wordt - jij hoeft dus niks te doen! Mocht deze fix niet naar behoren werken bij jullie, dan kan deze worden teruggedraaid met een herstart van de TV Box: factory reset van de TV Box (link is klikbaar).

Graag verneem ik wie ik hiervoor kan aandragen. Laten jullie het weten als ik jullie gegevens door kan zetten? 💪

Reputatie 3

Zet maar door en vertel maar wat ik moet doen!

Reputatie 2

Hi!

 

Ook ik heb helaas last met onze nieuwe Samsung Q90R TV dat het beeld 9 van de 10x op 576p resolutie staat als ik het kastje aanzet. Enkel een harde reset helpt tijdelijk. Ook heb ik al een nieuw kastje ontvangen enkele weken terug maar helaas is er niets veranderd. Het lijkt erop dat de instellingen gewoon niet goed gepakt worden want in het menu van het kastje staat alles wel goed. Kan er bij mij ook naar gekeken worden? Bij deze akkoord om contact op te nemen! Graag zelfs aangezien we al enige jaren klant zijn (inclusief 2x mobiel) en ik dit bij voorkeur zo wil houden (mits het probleem opgelost kan worden). Bedankt vast 😃! 

Reageer