Beantwoord

Beeld kwaliteit schakelt over na update TM TV



Toon eerste reactie

148 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Marcel-2011, daar zijn onze specialisten momenteel mee bezig, sorry voor het ongemak! Op welke resolutie staat jouw TV momenteel ingesteld? 

Reputatie 2

Mij ook!

Reputatie 7

Hi @JvStraaten, wat super om te lezen dat de fix bij jou heeft gewerkt! Ik ben super blij om te lezen dat jij een positief verschil merkt en vind het heel fijn dat jij hier zo tevreden mee bent. Dankjewel voor het doorgeven! Wij zijn er ook zeker druk mee bezig om te kijken of en hoe dit voor iedereen doorgevoerd kan worden. Als je nog eens vragen hebt, weet dan dat ik je daar graag mee verder help! 🎉

Hi @niekvdmaas, dat jij ook in dit topic aanklopt! Kan jij iets specifieker aan mij uitleggen welke problemen jij precies ervaart? Dan kan ik gelijk inschatten of de fix ook bij jou gaat werken en zet ik jouw gegevens door naar mijn collega. Krijg jij vooral blokjes te zien wanneer jij sport-programma's kijkt en er veel bewegend beeld is of is jouw menu bijvoorbeeld heel korrelig? Ik hoor het graag van je, thanks alvast!

@Lisa bedankt voor je reactie. In mijn geval gaat het beeld na een paar dagen (STP staat continu aan) naar een lage resolutie (570p volgens mij). In de settings staat hij wel op 1080p, het is alleen de stream die lage resolutie is. Stekker er uit en er weer in verhelpt het, maar erg handig is dat niet om elke paar dagen te moeten doen.

Reputatie 7

Heel graag gedaan, ik houd jullie op de hoogte! 😁

Reputatie 7

Hi allemaal, zojuist heb ik een nieuwe update doorgekregen van mijn collega! Ik wil heel graag het volgende aan jullie laten weten.

Voor de gebruikers met een 720p resolutie: we hebben een logging lopen op een TV Box om te onderzoeken wat er gebeurt. Dit houdt in dat wij op een TV Box aan het volgen zijn wat er exact gebeurt qua handelingen om het probleem zo op te kunnen sporen. Uiteraard worden jullie hiervan op de hoogte gesteld zodra ik meer hoor. 

Voor de gebruikers met een 576p menu resolutie: we hebben een mogelijke oorzaak gevonden en gaan starten met werken aan een fix. Hier zal ik updates van delen, zodra ik die binnenkrijg.

Laat het vooral weten als jullie hier nog vragen over hebben. Ik ben zelf iets langer dan een week op vakantie, dus in die tijd zullen de andere moderators jullie verder helpen! 😊

Ik hoop in ieder geval dat iemand van T-Mobile contact opneemt om dit uit te zoeken.

Overigens heb ik gisteravond ‘gewoon’ in 1080 gekeken, maar nu is het weer 576p. In de tussentijd heb ik de TV box normaal gebruikt, dus geen stroom er af of iets anders gedaan.

Ik wacht ook nog steeds op een reactie maar tot op heden heb ik nog niks vernomen van Tmobile.

 

edit: excuus direct na het posten van deze post verscheen een reactie van TM in dit topic

 

Niks meer vernomen???

Reputatie 2

Hi @firecaps30 en @Kaaps, ik zie dat jullie berichten nog niet zijn behandeld dus daar wil ik heel snel verandering in brengen! Ik hoor heel erg graag van jullie of jullie problemen overeenkomen met één van de pijlers uit het onderzoek dat ik eerder heb gedeeld. Als dit niet voor jullie geldt, dan voeg ik jullie namelijk ook heel erg graag aan het onderzoek toe dat hier momenteel voor loopt. Ik wil namelijk dat jullie ook volop van goed beeld genieten! 💪

Hoi Lisa,

nee, niet helemaal. Het gehele signaal van de tv box is dan 576p, niet alleen het menu of de video stream. Zoals in mijn topic aangegeven haalt het veranderen van de resolutie van de TV box in de instelling niets uit, net als wisselen HDMI kabel, input op Tv, TV instellingen etc.

Reputatie 1

Hi @Marcel-2011, super om te horen dat jij gelijk mijn genoemde tips hebt geprobeerd! Wat gek dat het ontkoppelen niet lukt. Lukt het ook niet om de resolutie in te stellen met de tweede manier die ik aan jouw heb meegegeven? Door naar het TV-menu te gaan. Dit zou namelijk wel moeten werken. Daarnaast wil ik ook dit onderstaande topic aan je meegeven, waarin staat hoe jij de afstandsbediening kunt resetten:

Ik hoor graag van je of dit is gelukt! 😊

 

Hoi Lisa,

Helaas heb ik een oude Entone decoder en oude software dus heb deze menu niet, ook de afstandsbediening lukt me niet om te ontkoppelen. Het vreemde is de afstandsbediening van de slaapkamer lukt ook niet om te ontkoppelen als ik op input druk krijg ik Bronnen van de Samsung tv. 

Met vriendelijke groet,
Marcel

Goedemorgen @Tenktenk, sorry voor de late reactie: ik ben sinds gisteren weer terug na verlof en heb meteen jouw casus doorgezet naar de technische specialisten. Zij pakken het verder op en zullen dit bespreken met het TV team. 

De huidige, gemiddelde verwerkingstijd bedraagt drie tot zes dagen. Dat betekent dat jouw casus binnen die periode in behandeling wordt genomen, jammer genoeg betekent dat niet per definitie dat het binnen dat tijdsbestek ook daadwerkelijk opgelost zal zijn. Ik hoop oprecht dat alle individuele zaken hieromtrent snel worden opgelost want dat resolutieprobleem leek eerder al hersteld te zijn.

Bedankt voor je geduld en mocht ik in de tussentijd ergens bij kunnen helpen, laat het dan zeker weten.

 

Jason het zou verholpen moeten zijn. Maar helaas ondanks resets en dat hij in het menu op 1080 staat blijft het beeld toch weer terug vallen naar SD 576. Alleen powerflip of reset helpt dan. Kunnen jullie  [Ticket#2021030211000323] weer openzetten? Vreselijk irritant zeg.

Is er al een fix? Of bekend wanneer dit opgeloet o wordt? Duurt lang dit probleem..

Reputatie 7
Badge

@firecaps30 ik heb niet het hele draadje gelezen, maar heb je al eens geprobeerd de resolutie op de TV box in te stellen op 1080P - 50Hz? Dit kan in het Instellingen menu dat onder ‘Account’ te vinden is. In principe zou je dan de resolutie ‘hard’ in moeten stellen op de TV Box en daardoor dit probleem niet meer moeten ervaren.

Reputatie 1

Hoi @Marcel-2011, daar zijn onze specialisten momenteel mee bezig, sorry voor het ongemak! Op welke resolutie staat jouw TV momenteel ingesteld? 

Hallo Jason, 

Helaas kan ik mijn resolutie niet instellen op de Entone decoder zal ik beter beeld krijgen als ik de nieuwste decoder ga gebruiken? 

Reputatie 2

Hi @firecaps30,

Allereerst wil ik mijn diepe excuses aanbieden dat wij dit nog niet kunnen oplossen. Weet dat wij je zeker niet vergeten zijn, en nog steeds hard bezig zijn op tot een oplossing te komen. Achter de schermen hebben wij tevergeefs al een hoop geprobeerd. Inmiddels voeren wij ongeveer elke paar dagen een wijziging door, en wij hopen hier allemaal dat de doorslaggevende er snel tussen zit!

Bedankt voor de update! Helaas inderdaad nog geen verbetering. Wel jammer dat ik na problemen met TV nu ook problemen met internet heb… zie dit topic: 


Het is dat ik met het klantvoordeel zit en net 2 mobiele abonnementen heb verlengd, maar ik weet niet of ik anders zou blijven als klant.

Reputatie 2

@firecaps30 ik heb niet het hele draadje gelezen, maar heb je al eens geprobeerd de resolutie op de TV box in te stellen op 1080P - 50Hz? Dit kan in het Instellingen menu dat onder ‘Account’ te vinden is. In principe zou je dan de resolutie ‘hard’ in moeten stellen op de TV Box en daardoor dit probleem niet meer moeten ervaren.

Ja, dat heb ik al eens geprobeerd en ook over gepost. En dat werkt dus niet, ik kan de resolutie wel aanpassen maar er gebeurt dan niks. 

Reputatie 2

Helaas nog geen verbetering gemerkt, hopelijk komt er binnenkort weer een update over de status vanuit T-Mobile.

Hoeveel mbit zijn de HD en SD streams nu?  Bij het nieuwe T-mobile tv op glasvezel gpon eigen T-mobile netwerk? (Met de fix)

Reputatie 7

Hi @Marcel-2011, ik hoop heel erg dat het wel lukt aan de hand van het topic dat @apis4 als goede tip heeft doorgezet! Geef jij een seintje of het op deze manier wel lukt? Fingers crossed! 💪

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Tenktenk, wij zitten er inderdaad nog steeds bovenop! Sorry dat het al zo lang duurt. Vlak voor het weekend hebben wij weer een wijziging uitgevoerd en momenteel zijn wij bezig om de resultaten daarvan te analyseren, alleen als ik je goed begrijp heb je nog geen verbetering gemerkt? Zou je kunnen proberen om de TV Box 10 seconden van het stroom af te halen? Alvast bedankt voor de informatie!

Reputatie 1

Inderdaad een heel hardnekkig probleem.

Ook hier blijft het zich voordoen.

Het lijkt wel of de Samsung TV en de box/software een heel slechte combi is. Soms lijkt het wel dat opstarten van de box met de afstandbediening van de tv nog het beste gaat. Maar als je dan vergeet de box weer voor de tv uit te zetten weet je haast zeker dat het de volgende keer weer op SD is. Ik heb al eens gedacht dat de TV mogelijk bij het uitzetten de HDMI een signaal geeft waar de box verkeerd op reageert.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @firecaps30, het onderzoek wordt nu opgepakt door ons TV team in combinatie met de specialisten. We verzamelen alle meldingen en situaties waarin dit resolutieprobleem blijft voorkomen en zullen het de komende dagen weer keihard monitoren en proberen te herstellen. 

Cal zal dit van het weekend in de gaten houden voor je, mocht jij ineens een verbetering opmerken, zou je dit dan alsjeblieft aan ons kenbaar willen maken? Thanks!

Reputatie 2

Mijn topic over dit onderwerp dateert inmiddels van 2 jaar terug: 

 

In die tijd er is nog geen enkele fix van T-Mobile geweest om dit probleem permanent op te lossen. Work-arounds zoals in dit en andere topics omschreven zijn leuk, maar ik moet soms mijn TV box 8x uit en aan zetten voor ik HD beeld heb.

Wat mij betreft is de redelijke termijn om te wachten op een oplossing ruimschoots overschreden. Ik ga dan ook een formele klacht indienen.

Reputatie 7

Hi @Martynn, ik ben echt helemaal blij na het lezen van jouw update! Wat super dat jij een verbetering merkt en heel fijn dat je dit gelijk hebt aangegeven. Ik heb dan ook meteen aan mijn collega laten weten dat de fix vermoedelijk bij jou wel werkt, yay.

Wat betreft jouw vraag over de fix op een andere TV Box, dit heb ik aan dezelfde collega gevraagd. Zodra ik hier een reactie op krijg, dan laat ik dat aan je weten. Al hoop ik - net als jij - dat het bij drie keer scheepsrecht blijft en jij geen nieuwe TV Box meer nodig hebt op korte termijn haha.

Heel graag gedaan, ik hoop dat dit zo blijft! 😁

Hi @wvvliet, goede vraag van je! De tv stream verschilt niet meer per technologie, het is altijd 8 Mbit/s. Een TV Box met opnamefunctie heeft zowel voor het live afspelen, als gelijktijdig opnemen 8 Mbit/s nodig, dus totaal 16 Mbit/s. Weet jij zo voldoende? 

Reputatie 7

Hi @Martynn, zojuist heb ik van mijn vliegensvlugge collega een antwoord gekregen op jouw vraag! Om het lekker kort en krachtig te houden: yes, de fix zou dan wel weer opnieuw geactiveerd moeten worden. Mocht dat nodig zijn in de toekomst, dan voeren we dat gewoon uiteraard weer voor je uit. Dus dat komt helemaal goed!

Reageer