Beantwoord

Beeld kwaliteit schakelt over na update TM TV



Toon eerste reactie

148 reacties

Hallo,

Ik zou graag willen inhaken op dit probleem. Sinds een week of 2/3 ervaar ik dit probleem ook. Wanneer ik een totale reset van het tv-kastje doe,  krijg ik weer een 1080p resolutie echter de dag erna zit ik weer op een zeer lage resolutie.

Graag advies wat ik kan doen.

 

Groeten Rob

UPDATE: @Tenktenk zou je alsjeblieft de TV Box en het modem gedurende 20 seconden van de stroom willen houden? Dan ga ik aan onze kant na of de resolutie door de techneuten kan worden aangepast en kun jij controleren of dit effect heeft gehad. Alvast bedankt voor je medewerking! 😄

Op dit moment ben ik op vakantie. Ik zal de handeling thuis doorvoeren en terugkoppeling geven.

 

Probleem lijkt verholpen hier, dank!

Reputatie 2

Ik merk dit ook weer regelmatig de laatste tijd… TV kastje opnieuw opstarten werkt soms wel, soms niet. 

Reputatie 7
Badge +1

Als ik alle ellende lees welke de klanten hebben die al op het nieuwe platform zitten, ben ik ontzettend blij dat ik nog steeds op het oude platform zit, en bid dat het nog heel lang zo mag blijven.

Het beeld is perfect (Panasonic FHD tv) geen last van uitvallende zenders, zoals ik lees in andere topics terug kijken of gemist werkt zoals het hoort enz.  kortom waarom wordt neen goed werkend platform de nek omgedraaid voor iets dat alleen maar ellende en boze klanten voortbrengt.

Dan nog een tip van een tevreden klant;  Wat men achteraf gezien nooit had moeten doen in een vroeg stadium bekend maken dat er een nieuw platform komt, maar eerst samen met een select aantal deskundige klanten testen (onder geheimhouding) en pas uitrollen als alles 100% werkt.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Tenktenk, sorry voor de late reactie: ik ben sinds gisteren weer terug na verlof en heb meteen jouw casus doorgezet naar de technische specialisten. Zij pakken het verder op en zullen dit bespreken met het TV team. 

De huidige, gemiddelde verwerkingstijd bedraagt drie tot zes dagen. Dat betekent dat jouw casus binnen die periode in behandeling wordt genomen, jammer genoeg betekent dat niet per definitie dat het binnen dat tijdsbestek ook daadwerkelijk opgelost zal zijn. Ik hoop oprecht dat alle individuele zaken hieromtrent snel worden opgelost want dat resolutieprobleem leek eerder al hersteld te zijn.

Bedankt voor je geduld en mocht ik in de tussentijd ergens bij kunnen helpen, laat het dan zeker weten.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @firecaps30,

Allereerst wil ik mijn diepe excuses aanbieden dat wij dit nog niet kunnen oplossen. Weet dat wij je zeker niet vergeten zijn, en nog steeds hard bezig zijn op tot een oplossing te komen. Achter de schermen hebben wij tevergeefs al een hoop geprobeerd. Inmiddels voeren wij ongeveer elke paar dagen een wijziging door, en wij hopen hier allemaal dat de doorslaggevende er snel tussen zit!

Reputatie 7

Hi @Jeffrey1994, heb jij toevallig ook een Samsung TV thuis? Zo ja, kan jij aan mij laten weten hoeveel inch en welk type TV dit is? Dan kan dit namelijk onder dezelfde noemer worden geschaald als @Martynn en @Schimpie59.

Super dat jullie ook allebei aan de bel trekken @Martynn en @Schimpie59! Ik wil jullie hier heel graag mee helpen, want ik heb toevallig vandaag net twee andere klanten geholpen die ook een Samsung TV hebben en problemen met de TV ervaren. Bij hen is er ook sprake van wazig beeld, dus ik zet ook graag jullie gegevens door naar de TV specialist die dit gaat onderzoeken. Zouden mij nog kunnen voorzien van het aantal inch van de TV en wil jij ook het type TV nog aan mij doorgeven @Schimpie59? Dan heb ik alle informatie om het door te kunnen zetten. 

Ik ga dit onderzoek vervolgens volgen en zodra er een update uit voort komt, dan meld ik die hier! 💪

Reputatie 2

Hi Lisa!

Bedankt voor je reactie en super dat het opgepakt gaat worden, ben benieuwd 😃.

Wij hebben in ieder geval de 55inch versie van de Samsung Q90R. Tot horens! 

Reputatie 7

Hi @Martynn, wat fijn om te lezen! Dat klinkt echt als een heerlijke vakantie, super. Toevallig heb ik Slovenië ook op mijn lijstje staan om eens heen te gaan.

Heel graag gedaan. Ik ben ondertussen razend benieuwd of jij al verschil merkt na het uitvoeren van de fix. Laat het vooral weten, want ik hoop echt dat jij een verbetering ervaart. Mocht jij nog steeds dezelfde problemen ervaren, dan ga ik hier uiteraard voor je achteraan! 🎈

Reputatie 2

Als ik alle ellende lees welke de klanten hebben die al op het nieuwe platform zitten, ben ik ontzettend blij dat ik nog steeds op het oude platform zit, en bid dat het nog heel lang zo mag blijven.

Het beeld is perfect (Panasonic FHD tv) geen last van uitvallende zenders, zoals ik lees in andere topics terug kijken of gemist werkt zoals het hoort enz.  kortom waarom wordt neen goed werkend platform de nek omgedraaid voor iets dat alleen maar ellende en boze klanten voortbrengt.

Dan nog een tip van een tevreden klant;  Wat men achteraf gezien nooit had moeten doen in een vroeg stadium bekend maken dat er een nieuw platform komt, maar eerst samen met een select aantal deskundige klanten testen (onder geheimhouding) en pas uitrollen als alles 100% werkt.

Ook op het oude platform had ik dit probleem. Zie een ander topic van mij, ergens ik dit topic vind je een linkje.

Reputatie 7
Badge +1

https://www.goedkoopsteallesin1pakket.nl/internetsnelheid-voor-interactieve-tv/

Op deze site word vermeld hoeveel mb er nodig is voor HD tv als je hier van uitgaat is de geboden snelheid door T-Mobile veel te laag, en dat duidt ook meteen het probleem aan waar veel klanten mee kampen.

Hoi, ik heb het zelfde probleem bij Samsung tv en entone box.

Elke paar dagen een power Flip is mega irritant.

Reputatie 1

Ik heb geen probleem met de menu's. Deze gaan wel mee met de ingestelde resolutie. Het gaat puur om het probleem dat de ontvanger wel in het menu aangeeft dat deze op 1080P staat, maar de TV dit weergeeft als 576P. De 1080P komt dan niet aan bij de ontvanger. Alleen een harde reset van de ontvanger (stekker er even uit en opnieuw op laten starten) geeft dan pas weer 1080P.

En ik wel zeggen dat 576P op een 4K TV er niet uitziet.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @firecaps30, het modem staat nu 29 dagen onafgebroken aan, zou je deze eens op de “herstart zonder internetkabel”-manier willen rebooten? We hebben dit al eens doorlopen in december en begin januari, maar ik wil zeker weten dat het in de laatste maand niet hieraan gelegen heeft. Ook al is dit in het verleden niet de magische oplossing geweest die we zochten, is dit een belangrijke stap.

Zijn er in januari software updates geweest die je op de Samsung TV's hebt geïnstalleerd? 

Zodra bovenstaande stappen genomen zijn, zal ik het meteen doorzetten naar de technische dienst. Wederom alvast bedankt voor je medewerking!

 

Reputatie 7

Hi @Martynn, ik heb echt volop genoten dus ik kan er weer helemaal tegenaan! Wat heerlijk, ga jij nog ergens heen of lekker chillen in en rondom huis? Helemaal super, dan zet ik jouw gegevens alvast door en vermeld ik er bij of jij vanaf /of na dinsdag meegenomen kan worden. Maak er een heerlijke vakantie van. Ik duim voor je dat je lekker weer hebt! 😁

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Tenktenk, een laatste check: ik zie veertien apparaten aangesloten op LAN-poort één achterop het modem. Kun je die apparaten één voor één afkoppelen en de switches ertussenuit halen en dan op één van de LAN-poorten direct de bekabelde TV Box aansluiten, alsjeblieft? Wanneer dit gebeurd is, krijg je dan nog steeds de te lage resolutie gepusht?

@Lisa 

Ik weet niet of het menu ook slecht beeld heeft, volgens mij wel, is dacht ik ook gewoon 720x576… De TV gids is sowieso niet scherp, daar kun je het probleem snel aan herkennen.

Ik denk dat de output van de TV box gewoon 720x576 is. De TV geeft dit ook aan zodra ik mijn TV switch naar de TV box.

De resolutie in de TV box staat altijd gewoon op 1080i50 (default). Als ik dit verander heeft dit geen effect. Dus het beeld blijft gewoon 720x576 onafhankelijk van de resolutie instelling.

Reputatie 2

@Lisa

Allereerst bedankt voor de terugkoppeling en dat jullie ermee bezig zijn :grinning: .

Ik sluit mij aan bij wat hierboven al is geantwoord. Het menu is wanneer de box/tv wel de juiste 1080i resolutie pakt goed en scherp, maar zodra de resolutie op 576P staat dan is de beeldkwaliteit + menu beiden zeer korrelig en van slechte kwaliteit. 

De TV box staat hier ook op 1080i50 Default. Een verandering heeft hier ook geen effect, ook niet wanneer de resolutie 576P is maar de instellingen op 1080i50 staan of ergens anders op wordt gezet. 

 

p.s. de opmerking eerder van @Schimpie59 met eerst de box uitzetten en dan de TV lijkt tot nu toe wel aardig te werken. Alleen een verklaring waarom de instellingen dan wel goed zouden moeten blijven staan kan ik echt niet bedenken….

Reputatie 6
Badge

@Lisa ook hier perfect beeld! Alleen maar 1080p60 en niets minder. Ook de zogehete blokjes tijdens het bekijken van voetbal wedstrijden zijn weg! Echt super. Ik zou zeggen, doorvoeren die fix voor iedereen! Werkt super goed!


De stream is 1080p50 :stuck_out_tongue_winking_eye: . Misschien dat je op 5 meter van de tv zit maar zelfs op 1080p50 zijn de blokjes nog lang niet weg ...

Hi @Jeffrey1994, heb jij toevallig ook een Samsung TV thuis? Zo ja, kan jij aan mij laten weten hoeveel inch en welk type TV dit is? Dan kan dit namelijk onder dezelfde noemer worden geschaald als @Martynn en @Schimpie59.

Super dat jullie ook allebei aan de bel trekken @Martynn en @Schimpie59! Ik wil jullie hier heel graag mee helpen, want ik heb toevallig vandaag net twee andere klanten geholpen die ook een Samsung TV hebben en problemen met de TV ervaren. Bij hen is er ook sprake van wazig beeld, dus ik zet ook graag jullie gegevens door naar de TV specialist die dit gaat onderzoeken. Zouden mij nog kunnen voorzien van het aantal inch van de TV en wil jij ook het type TV nog aan mij doorgeven @Schimpie59? Dan heb ik alle informatie om het door te kunnen zetten. 

Ik ga dit onderzoek vervolgens volgen en zodra er een update uit voort komt, dan meld ik die hier! 💪

Ik heb een Samsung 65Q950R

Reputatie 7

Dank je wel voor de terugkoppeling, @Tenktenk! Ik ga dit graag voor je aanmelden bij onze technische dienst, maar kan op dit moment geen verbinding maken met de TV Box. Om er zeker van te zijn dat de technische dienst de casus oppakt, moeten zij ook de TV Box kunnen bekijken. Ben je in de mogelijkheid om de bekabeling te controleren? Mocht dit nog niet het gewenste resultaat geven, dan zet ik het meteen door. Ik hoor het graag van je!

UPDATE: @Tenktenk zou je alsjeblieft de TV Box en het modem gedurende 20 seconden van de stroom willen houden? Dan ga ik aan onze kant na of de resolutie door de techneuten kan worden aangepast en kun jij controleren of dit effect heeft gehad. Alvast bedankt voor je medewerking! 😄

Op dit moment ben ik op vakantie. Ik zal de handeling thuis doorvoeren en terugkoppeling geven.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @niekvdmaas, bedankt voor je terugkoppeling. Het is inderdaad niet handig om dat elke paar dagen te moeten doen, zo zou het ook zeker niet moeten werken. 

Er is vannacht een permanente fix doorgevoerd op alle TV-gebruikers; kun je bevestigen dat dit gewerkt heeft? 😄

Dank je wel voor de terugkoppeling, @Tenktenk! Ik ga dit graag voor je aanmelden bij onze technische dienst, maar kan op dit moment geen verbinding maken met de TV Box. Om er zeker van te zijn dat de technische dienst de casus oppakt, moeten zij ook de TV Box kunnen bekijken. Ben je in de mogelijkheid om de bekabeling te controleren? Mocht dit nog niet het gewenste resultaat geven, dan zet ik het meteen door. Ik hoor het graag van je!

Op dit moment gaat dat niet lukken. Dat wordt morgen. Ik heb vanmorgen nog journaal gekeken (op SD wederom).. hij is gewoon online dus.. gisteravond na powerflip weer op 1080P voetbal kunnen kijken.  sochtends weer terug op SD.

Reputatie 4

https://www.goedkoopsteallesin1pakket.nl/internetsnelheid-voor-interactieve-tv/

Op deze site word vermeld hoeveel mb er nodig is voor HD tv als je hier van uitgaat is de geboden snelheid door T-Mobile veel te laag, en dat duidt ook meteen het probleem aan waar veel klanten mee kampen.


@BeMu Dank voor de link. Het is overduidelijk dat T-Mobile helemaal op het verkeerde pad is met het Nieuwe Platform met een MAXIMALE BITRATE van 8 Mbps, maar in werkelijkheid benaderd het gemiddeld 6,5 Mbps of misschien wel minder, Dat heet bij T-Mobile een “betere gebruikerservaring”. En dat in het tijdperk van steeds meer 4K en 8K TV's. Met de in mijn 4K Oled TV ingebouwde Youtube app, die rechtstreeks verbonden is met een UTP kabel op het Internet, bereik ik met 4K HDR HLG video's beeldschone Ultra High Definition TV beelden met bitrates tot 70,3 Mbps. Nou besef ik heel goed dat dit extreem (goed) is. Ik geef hiermee alleen aan dat de huidige 4K UHD TV's zoveel potentie meer hebben om perfecte beelden weer te geven. Dat de doorgifte van TV zenders door T-Mobile dit kwalitatieve niveau niet bereiken is begrijpelijk. Maar dat T-Mobile met haar Nieuwe Platform teruggaat naar het DAFjes tijdperk terwijl we over het hele land over 6 en 8 baans autowegen beschikken, is verontrustend en hoogst ergerlijk.

M.i.moet het DOEL van T-Mobile zijn om de aangeleverde streams van TV-zenders 1-op-1 aan abonnees worden doorgegeven. Met minder moet niemand genoegen nemen!!

Reageer