Beantwoord

Error. Er heeft een fout voorgedaan tijdens het afspelen. Probeer het aub later nog een keer



Toon eerste reactie

130 reacties

Reputatie 2

Hoi @Jason,

Helaas moet ik constateren dat er een zender bij is gekomen die het nu ook NIET meer doet met dezelfde melding, namelijk de zender 016 Fox HD. 

Is er al meer bekend over wanneer dit wordt opgepakt c.q. is opgelost?

Groet, Chantal 

Ik heb nog steeds geen lokale omroepen maar nu heb ook al geen zenders 561,560,559,554

Reputatie 2

Hoi @Boris en @Brian,

 

Zojuist ma 1-3-21 om ca 13.38 uur klapt alles eruit van de TV.  Geen enkele zender komt meer op het scherm. Ook de radio niet.

 

Dezelfde melding wordt weergegeven.

Het werkt ook  niet na herstarten  van alles en de kabels los  te trekken. 

Hoe  kan dit nu weer? 😡

 

Groet, Chantal 

Ik heb nog steeds geen lokale omroepen maar nu heb ook al geen zenders 561,560,559,554

En zenders 038,065,083,115,187,243,244,246,296,303,321,372,379,381,421,451,452,501,503,

Reputatie 1

Goedemorgen @Boris ,
Ik had gisterenavond een lijst gemaakt van de TV-zenders die bij ons door de error ontbreken, dat zijn de volgende :

001 NPO 1
002 NPO 2
003 NPO 3
017 TLC HD
061 Discovery Channel HD
065 ID HD
091 History Channel HD
111 BBC one HD
112 BBC two HD
195 NPO Zappelin Extra
232 192 TV
242 BBC worldnews HD
260 NPO nieuws
261 NPO politiek
273 NPO 1 Extra
278 Fashion TV
282 CBS reality
297 OUT TV
381 NPO 2 Extra
391 Das Erste (ARD) HD
392 ZDF HD
393 WDR
501 NH
503 TV west
504 Omrop Fryslan
505 TV Noord
506 RTV Drenthe
507 TV Oost
508 Omroep Flevoland
509 Regio TV Utrecht
510 TV Gelderland
511 TV Rijnmond
512 Omroep Zeeland
513 Omroep Brabant
514 L1 TV
558 Secret Circle
726 RTV Elburg
730 ZO!34
828 Landerd TV
830 RTV Horizon
837 Omroep Best
856 GO-TV
861 Omroep Lingewaard
862 TV Aalsmeer
863 RTV Zeewolde
864 RTV Hollands Midden
865 Omroep Nuenen

Even los van het feit of ik/wij al deze zenders bekijken is het toch een fors aantal van 51 zenders!
Misschien kunnen de techische mensen bij jullie iets opmaken uit deze opsomming, wellicht zitten de zenders in een bepaald gebied van de bandbreedte of iets dergelijks…
Frapant is wel dat vanmorgen om 5:15 de NPO 1 t/m 3 zenders weer terug waren evenals 195 NPO Zappelin Extra.
513 Omroep Brabant ontbreekt nog steeds door de error, de rest heb ik nog niet gecontroleerd!

Wellicht kunnen de andere mensen in deze thread hun ontbrekende zenders spiegelen aan bovenstaande lijst? Het kan uiteraard dat er verschillen in de lijsten zitten door de eventuele Extra TV-pakketten…

Ik hoop dat de nu nog ontbrekende zenders net zo snel terugkomen als de NPO 1 t/m 3 zenders!

Met vriendelijke groet,
Tom

Reputatie 2

Yes de zenders ned 1 tm 3 en npo nieuws 260 doen het weer bij ons!!!😀

Super fijn @Boris !

Hopelijk komen de  andere zenders ook weer snel terug?!?!?!?

Groet Chantal 

Reputatie 2

Hoi @Boris en @Jason ,

 

Zoals aangegeven heb ik alle zenders gecheckt en van de lokale omroepen doen niet alle zenders het. De melding blijft hetzelfde die wordt gegeven op die zenders.

 

Ik kreeg trouwens ren mail dat wij kennelijk het compleet vernieuwe TV compleet willen testen vanaf 27 mei a.s. Daar wisten we niks van, maar is dit dan een vervolg op onze meldingen om te kijken of het daarmee is opgelost? 

Hoelang duurt deze test?

 

Ik hoor het graag.

 

Groet, Chantal 

Hoi Brian,

bij mij het zelfde probleem. Iets na 13:30uur hing het beeld en kreeg de melding “error: enz enz”. 
en dit is de tweede keer in een maNd tijd. 
Daarnaast ook al eerder aangegeven dat het probleem bij de radiozenders nog steeds voorkomt. Zoals bij Stingray Reggae. 
Was al irritant maar begint nog irritanter te worden. 
Nu dus weer zowat alle kanalen op zwart! 
 

Hoe nu verder? Alvast dank voor je reactie. 
 

groet,

mehmet

Reputatie 1

@Lisa, Hoi Lisa,

We zijn weer zo'n 3 weken verder en heb niets meer gehoord, wanneer lossen jullie dit langslepende probleem nu eens voor eens en altijd op?

Mvg Tom

Reputatie 7

Hi @Vincenzo26, nogmaals bedankt dat jij alle screenshots van de mails met ons hebt gedeeld! Zoals ik al eerder had aangegeven zou ik dit uitzoeken. Vandaag heb ik te horen gekregen van een collega dat het inderdaad bleek dat er oude mailings werden verstuurd voor de TV migraties. Deze zijn nu allemaal nagelopen en vanaf nu worden de juiste mails weer verstuurd. Door jouw voorbeelden hebben we dit kunnen tackelen! 😁

Hi @jeroen762, zoals beloofd zou ik een oogje in het zeil houden voor jou! Ik zie dat het onderzoek vandaag is afgerond. De TV Box zal worden omgewisseld voor een nieuwe TV Box om het probleem te verhelpen. Jij krijgt hier ook nog een mail van, zodra de nieuwe Box onderweg is naar jou. Hele terechte vraag van je omtrent een compensatie. Zodra alles weer goed werkt, wil ik heel graag kijken naar een tegemoetkoming voor de tijd dat jij niet van alle zenders kon genieten.

Hi @Sir Newton, heel goed dat jij in dit topic ook aan de bel trekt! Kan jij aan mij laten weten welke zenders jij allemaal niet kunt zien? Zou jij daarnaast het volgende eens kunnen uitvoeren? 

Druk op 'Menu' of 'Gids'. Worden deze zichtbaar? Dan staat alles goed. Mocht jij geen 'Menu’ of ‘Gids’ te zien krijgen, wil jij dan langs de ingangskanalen van de TV wisselen met de afstandsbediening? 

Ik hoor het heel graag van je, zodat ik je zo snel mogelijk verder kan helpen! 

Reputatie 1

Hi @Lisa ,

Het gaat deze keer om de volgende zenders :

091 History Channel HD
501 NH
503 TV West
504 Omrop Fryslan
505 TV Noord
506 RTV Drenthe
507 TV Oost
508 Omroep Flevolanf
509 Regio TV Utrecht
510 TV Gelderland
511 TV Rijnmond
512 Omroep Zeeland
513 Omroep Brabant
514 L1 TV
726 RTV Elburg
735 RTV Favoriet
737 ZFMinfobox
740 Merwe TV
747 Omroep Spakenburg
Mvg  Tom

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Vincenzo26, sorry dat het weer opspeelt en bij zoveel zenders ook: dat gaan we herstellen. Heb je dit bij beide TV Boxen? Geldt dit voor de box die op de Samsung TV aangesloten is, alsmede voor die op de Panasonic TV?

Bedankt voor de aanvullende info, ik voeg het na jouw bevestiging meteen toe aan een nieuwe notitie!

Hoi @dovidenja, je hebt helemaal gelijk dat er een definitieve oplossing moet komen, maar voordat er zo'n eindfix wordt gevonden, is het vaak een proces van elimineren en uitsluiten. Dat vergt soms irritant veel tijd, maar is nodig om de boosdoener te achterhalen zodat het volledig hersteld kan worden. In dit geval heb je meer aan een totaaloplossing dan een zalvende werking dus daar zijn we naarstig naar op zoek. 

Deze specifieke foutmelding komt overigens enkel nog bij jullie voor, dat maakt het reproduceren van het probleem ietwat lastiger. Natuurlijk nooit bedoeld als excuus, want ook individuele gevallen dienen net zo secuur opgepakt te worden, maar meer een duiding van waarom het in dit geval langer duurt. Ervaar jij de foutmelding op de zenders ook op beide TV Boxen?

Reputatie 7

Hi @dovidenja, @Vincenzo26 en @jeroen762, bedankt voor de terugkoppeling! Ik heb jullie inmiddels alle drie via een privébericht verder geholpen en kijk uit naar jullie reacties. Mochten jullie nog aanvullende vragen hebben, stel ze dan vooral hier in het topic. Ik hoop dat jullie zo helemaal tevreden zijn en alles zo helemaal duidelijk is! 😊

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Vincenzo26, hartstikke fijn dat het weer werkt, ik heb enkel een reprovisie uitgevoerd om de TV opnieuw naar het modem te versturen (het signaal), maar fijn dat het wellicht daarmee verholpen is! 😄 

Stel gerust nog vragen indien je die hebt en ik ben altijd bereid om je te helpen. Een geweldig, zonnig weekend toegewenst!

Reputatie 7

Hi allemaal, 

Ik was erg benieuwd of jullie verschil merken en dat de wijzigingen hebben geholpen. Ervaren jullie het probleem als opgelost?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Vincenzo26 & @N3bb3, momenteel ervaren wij op glasvezel een probleem met de TV verbinding. We werken hard aan de oplossing. Sorry voor het ongemak!

Om op de hoogte te blijven, hebben we een los topic aangemaakt waarin we zo snel mogelijk updates plaatsen: Problemen met Interactieve TV op Glasvezel.

Reputatie 2

Hallo @Boris , @Brian en @Cal ,

Al de hele ochtend doen de zenders Omroep Brabant en History Channel het niet. Het begint toch  niet  weer  he?

Groet Chantal 

@Vincenzo26@dovidenja en @jeroen762 Onze technische support desk kan geen obstructies vinden in het netwerk, daarom gaan we het op individueel niveau verder oplossen. Ik zie bij jullie alle drie dat de TV Boxen en het modem beide nog niet voorzien zijn van een herstart sinds de vorige afmelding. Zouden jullie alsjeblieft via onderstaande methode willen proberen of dit ook de benoemde lijst met lokale omroepen weer tevoorschijn tovert?

Voer een reset uit zonder UTP-kabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Ik vermoed dat die herstart de opgeschoonde lijst een zetje in de rug geeft waarmee ook dit overblijfsel hersteld wordt. Mag ik jullie vragen om de resultaten met mij te delen, alsjeblieft? Thanks voor jullie input en bereidwilligheid om mee te denken en helpen, wordt enorm gewaardeerd!

Mochten we elkaar vandaag niet meer spreken: een prachtig weekend toegewenst!

Dit regionaal zenders stonden er eerst wel op. Vanmorgen waren ze er weer af en hed dit geprobeerd en ze staan er nu nog steeds niet op.

Reputatie 2

Hoi @Lisa ,

 

Sorry dat het langer duurde. Ik had jouw reacties niet meer gezien. 

 

TV boxen geven geen problemen meer tot op heden. Hopelijk blijft dat zo..

TV Anywhere geeft mog wel wat meldingen. Heel apart als je maar op 1 laptop op dat moment daar  gebruik  van maakt en je om de paar minuten de melding krijgt dat je opnieuw verbinding moet maken. Wi-Fi lijkt wel continue goed te zijn anders zou de tv en de verbinding op mobiel er ook uit liggen ivm glasvezel, wat niet het geval is. 

Hoe dit op te lossen? 

 

Groet Chantal 

Reputatie 7

Hi @dovidenja, ik houd dit nog steeds goed voor je in de gaten! Zodra de oplossing bekend wordt, dan delen mijn collega's die met mij. Excuses dat het nog niet is opgelost. Ik kan je in ieder geval laten weten dat ik graag naar een passende vergoeding kijk, zodra jij weer van alle zenders kan genieten. Ik houd je op de hoogte!

Reputatie 1

Hoi @Lisa ,

Gisteren waren Omroep Brabant en de andere zenders weer terug “in de lucht”.
Dank voor het aanbod van de nieuwe omgeving, ik zag alleen dat je bestaande opnames op de harde schijf verliest bij het omzetten. Dan wil ik eerst uitzoeken hoe ik een programma uit de box kan halen om te bewaren. Mijn dochtertje is namelijk aanwezig geweest bij Zapp Kids en die opnames wil ik niet kwijt :)
Dus ik wil nu nog niet over…

Heb jij eventueel tips?

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
Tom

Reputatie 7

Hi @dovidenja, merci voor het aangeven! Ik heb zojuist de vergoeding in orde gemaakt. Jij kunt dit checken in jouw My T-Mobile Thuis: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Laat het vooral weten als je nog andere vragen hebt! 😊

Hi @Vincenzo26 en @jeroen762, hele terechte vraag! Ik voorzie jullie van een reactie in een privébericht, omdat ik dit wegens veiligheidsredenen niet in het openbaar mag plaatsen. Ik spreek jullie daar!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @jeroen762,

Dank voor de terugkoppeling en jammer dat de oplossing van korte duur was. Ontbreken enkel de regionale zenders of missen er ook nog andere zenders? Betreft het elke regionale zenders, of ontvang je sommige regionale zenders wel? Ik hoor het graag zodat ik mijn best kan doen om dit zo adequaat  mogelijk aan te pakken!

Reputatie 7

Hi @Vincenzo26, ik zie dat dit bericht tussen wal en schip is beland, mijn excuses hiervoor! Super goed dat jij dit direct hebt gemeld. Is dit probleem nog eens teruggekomen of kwam dit gelukkig eenmalig voor? Ik heb meteen jouw verbinding onder de loep genomen en ik zie hier gelukkig niks geks in terug. Wanneer dit probleem zich weer voordoet, dan wil ik graag aan je vragen om een powerflip uit te voeren. 

Jij mag het modem van de stroom halen. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Ik hoor heel graag van je of jij probleemvrij aan het genieten bent van jouw tv, zo niet dan ga ik daar gelijk verandering in brengen! 

Hi @dovidenja, wat onzettend balen om te lezen dat Omroep Brabant bij jullie is verdwenen. Is deze zender onderhand weer teruggekeerd na de werkzaamheden van vannacht? Mocht deze zender nog steeds missen, wil jij dan eens op ‘Menu’ of ‘Gids’ drukken om te zien of deze zichtbaar worden? Wanneer deze niet zichtbaar worden, dan mag je langs de ingangskanalen van de tv wisselen met de afstandsbediening. In onderstaand topic kun jij nog meer informatie teruglezen over het onderhoud van vannacht:

Ik hoor heel graag van je of alles weer naar behoren werkt, want ik hoop - net zo erg als jij - dat de problemen die jij eerder hebt ervaren nooit meer terugkomen! 

Reputatie 7

Hi @dovidenja, merci voor de moeite van het uittypen! Ik heb alle zenders in het onderzoek geplaatst, zodat de technische dienst weet om welke zenders het gaat. Ik houd je op de hoogte! 💪

Reageer